Turbo Bel20 Short

Bespreek hier afgeleide producten zoals sprinters, turbo's, opties en obligaties
Plaats reactie
kwintenvk
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 35

Turbo Bel20 Short

Berichtdoor kwintenvk » 16 Mei 2017 12:34

Beste forumleden,

Ik had onlangs een turbo van de Bel20 aangekocht om hier short mee te gaan (ISIN DE000CN91435), hefboom 5,48.
Nu staat de koers van de Bel20 -0,5%, maar de koers van deze turbo blijft op 0% staan.

Ik zou denken dat deze turbo dan 0,5*5,48 = 2,74% zou stijgen?
Waarin is mijn redenering mis?

Alvast bedankt.

Hanky
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 607

Re: Turbo Bel20 Short

Berichtdoor Hanky » 16 Mei 2017 12:36

Beheerder zal het wel weten denk ik :)

Maar ik denk dat net zoals ge een short of een aandeel neemt, en dat gaat ex-dividend, uw turbo ni beweegt.
Denk ik dit geval hetzelfde

BEL20 is grotendeels negatief door Engie dat ex dividend gaat, daarom dat uw turbo ni beweest.

Correct me if l'm wrong :)
ABInbev, Ageas, ArgenX, Bekaert, Galapagos, Mithra, Sioen

Donnie_Azoff
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 73

Berichtdoor Donnie_Azoff » 16 Mei 2017 12:57

http://www6.warrants.commerzbank.com/re ... 000CN91435

beweegt toch wel?

En zoals hanky al zei:
"Voor Turbo's op indices wordt het financieringsniveau naar beneden aangepast met het netto ontvangen dividend, gecorrigeerd voor de weging van het uitkerende aandeel in de index. Ook het stop loss-niveau zal op basis van het nieuwe financieringsniveau worden aangepast."

Hier kan je er meer over lezen: http://trends.knack.be/economie/abn-amr ... 45715.html

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 2122

Berichtdoor Beheerder » 16 Mei 2017 12:59

Volgens mij is dat waarschijnlijk ook de oorzaak, zover ik weet zijn bijvoorbeeld de BEL20 en AEX geen herbeleggingsindex dus het dividend gaat van de index af. Het financieringsniveau van de turbo zal ook worden aangepast.

Een klein voorbeeld:

Stel u bezit een Turbo Long met een financieringsniveau van 30 euro. De onderliggende waarde van de Turbo Long noteert op 25 euro en keert een netto dividend uit van 1 euro.Factoren als ratio buiten beschouwing gelaten geeft het een waarde van de turbo short van 5 euro (financieringsniveau van 30 euro - onderliggende waarde van 25 euro). Als zowel het financieringsniveau als de onderliggende waarde met 1 euro worden verlaagd blijft de waarde gelijk.

Ik kwam er ook eens een beetje bedrogen mee uit maar om dit te vermijden is het misschien verstandig buiten het dividendseizoen een dergelijk product te kopen. Of in ieder geval wanneer de zwaargewichten in een index geen dividend uitkeren.
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.