Optie KBC Binck

Bespreek hier afgeleide producten zoals sprinters, turbo's, opties en obligaties
Plaats reactie
kwintenvk
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 35

Optie KBC Binck

Berichtdoor kwintenvk » 11 Mei 2017 16:09

Beste forumcollega's,

Wanneer ik een optie wens te kopen van KBC zit ik met enkele vragen. Mijn voorbeeld gaat over het kopen van een calloptie met strike price €66.

Wanneer ik de mogelijkheden bekijk via binck zie ik in de matrix voor bv. Juli 3 getallen. Het bovenste is de biedkoers, het onderste de laatkoers, is het middenste de premie?
En wat betekent 'juli' concreet? Kan je deze optie nog gedurende heel juli uitoefenen? Of is dit tot juli? Of enkel gedurende juli?

Alvast bedankt om dit duidelijk te maken voor mij.

Freddy
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 456

Re: Optie KBC Binck

Berichtdoor Freddy » 21 Sep 2017 22:44

Met optie traden is het altijd aangeraden om de voorwaarden van het contract te checken bij de beurs, vermijdt veel miserie want een en ander is niet altijd wat men zou verwachten, zoals opties op een Europese beurs die toch niet "european style zijn"

https://derivatives.euronext.com/en/pro ... cification

de KBC contracten juli verliepen dus op de derde vrijdag van juli om 17u30

zao
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 5

Re: Optie KBC Binck

Berichtdoor zao » 23 Nov 2017 12:53

kwintenvk schreef:Beste forumcollega's,

Wanneer ik een optie wens te kopen van KBC zit ik met enkele vragen. Mijn voorbeeld gaat over het kopen van een calloptie met strike price €66.

Wanneer ik de mogelijkheden bekijk via binck zie ik in de matrix voor bv. Juli 3 getallen. Het bovenste is de biedkoers, het onderste de laatkoers, is het middenste de premie?
En wat betekent 'juli' concreet? Kan je deze optie nog gedurende heel juli uitoefenen? Of is dit tot juli? Of enkel gedurende juli?

Alvast bedankt om dit duidelijk te maken voor mij.

opties lopen in de regel altijd tot 3e vrijdag van de maand over 100 aandelen.
De 3 koersen die u ziet, zijn idd bied / laat / laatste uitvoering. Die laatste is echter van geen belang...
neku liked last!