obligaties van old liquors

Bespreek hier afgeleide producten zoals sprinters, turbo's, opties en obligaties
Plaats reactie
asterix
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0

obligaties van old liquors

Berichtdoor asterix » 17 Nov 2015 12:16

Ik weet weinig van beleggen. Momenteel wordt maandelijks een vast bedrag naar gespreide beleggingsfondsen overgemaakt.
Ik ontdekte dat liquors obligaties uitgeeft met een looptijd van 5 jaar met een rendement van 8%.
Is dit aan te bevelen of juist helemaal niet? Het is te vinden op https://www.oldliquorsinvest.com/?gclid ... wgodf0YIRA" onclick="window.open(this.href);return false;

Doordat ik weinig weet over beleggen en zoals ws. de meeste mensen ronduit ontevreden ben met de belachelijke rentevergoedingen die banken geven wil ik kijken om i.e.g. wat meer rendement te behalen. De huidige rente voor deposito's is wat mij betreft ook erg teleurstellend te noemen.
Ik kan een bedrag vrijmaken en de mogelijkheid is ook om maandelijks geld vrij te maken zoals ik nu met de beleggingsfondsen doe. Is genoemde obligatie een gedegen keuze of zijn er andere of betere mogelijkheden?
Mocht mijn post in de verkeerde rubriek zijn geplaatst dan mijn excuses hiervoor.

Lukang
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 490

Re: obligaties van old liquors

Berichtdoor Lukang » 17 Nov 2015 12:32

Gezien wat er bovenaan de pagina staat:
Let op u belegt buiten AFM-toezicht.Geen prospectusplicht voor deze activiteit.
Aangezien deze obligatie 8% biedt moet dit toch zeker geen risicoloze belegging zijn!Ik zou er af blijven.
port. Bekaert Proximus Nyrstar Elia Agfa Tess. Zetes Socfinasia Ahold engie Enel Telecom Italia Pfizer tinc Solvay Telenet kbc ablynx euronav Xior Sofina ab inbev gimv en fondsen

asterix
Forum newbie
Forum newbie

Berichtdoor asterix » 17 Nov 2015 18:40

Dit staat op de site vermeld; ondanks dat er een vrijstelling van toepassing is op de propositie, die valt buiten toezicht van de AFM wegens de grens van €2,5 miljoen, houdt de Autoriteit Financiële Markten (AFM) wel toezicht op Old Liquors Invest op grond van wet- en regelgeving die van toepassing is op het aanbieden van financiële diensten en activiteiten in Nederland. Specifiek kijkt de AFM of Old Liquors Invest zich houdt aan wet- en regelgeving die voortvloeit uit de Wet op het financieel toezicht (Wft), de Wet Oneerlijke handelspraktijken (Wet Ohp) en de Wet handhaving consumentenbescherming (Whc).

Een wassen neus of een te verwaarlozen iets?
Heb ik andere mogelijkheden?

asterix
Forum newbie
Forum newbie

Berichtdoor asterix » 18 Nov 2015 19:42

en toen bleef het helaas stil....
Is dit een betere optie?
zibcrowd.nl

Hunter
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 903

Berichtdoor Hunter » 18 Nov 2015 19:51

Ik ben niet bekend met Old Liquors of zibcrowd.nl maar een bekendere plek voor crowdfunding in Nederland is https://www.geldvoorelkaar.nl/geldvoore ... agina.aspx" onclick="window.open(this.href);return false; Hier is ook het risico van de verschillende projecten beter in te schatten maar er is nog steeds een risico op verlies van de inleg. Er kan natuurlijk ook gespreid worden over verschillende projecten.

asterix
Forum newbie
Forum newbie

Berichtdoor asterix » 19 Nov 2015 18:54

Bedankt voor de tips. Ik ben bang dat ik dit toch ook een te groot risico vind. Old liquors lijkt me idd. ook een hoog risico hebben. Ik zoek toch een meer defensieve vorm van beleggen.