Vragen over het handelen in opties

Bespreek hier afgeleide producten zoals sprinters, turbo's, opties en obligaties
Plaats reactie
USSENTERPRISE
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1184

Re: Vragen over het handelen in opties

Berichtdoor USSENTERPRISE » 04 Mar 2015 12:13

wannesax schreef:Vraagje over aandelenopties:

mijn vriendin kreeg van haar baas in 2007 een aantal aandelenopties - 8 in totaal - van IN.FLANDERS INDEX FUND KAP, een KBC-beleggingsfonds.
Hieronder de link:
https://multimediafiles.kbcgroup.eu/ng/ ... 286_nl.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Het deelbewijs in 2007 = 129,51 euro.
Huidige waarde = 166,11 euro.

Op de gepersonaliseerde site zie ik dat KBC er momenteel 42,21 voor geeft als ik verkoop.
Tussen de lijnen begrijp ik echter dat ik beter verhandel dan uitoefen - in hun voordeel vermoed ik.

Aangezien ik van opties totaal geen kaas gegeten heb vraag ik graag jullie mening: kopen aan 129,51, verkopen of nog afwachten tot afloopdatum van 17/12/2017?

Thx voor een tegenberichtje
Mvg

Als je uitoefent en direct verkoopt dan ontvang je 166,11-129.51 = 36,6 EUR (er is ook nog beurstaks en transactiekosten)
Als je verkoopt dan ontvang je 42,21 EUR.
Het verschil zou in theorie de tijdswaarde moeten zijn.
Ik zou ze zeker niet bijhouden omdat je elke dag tijdswaarde verliest bij gelijkblijvende prijs en volatiliteit van het deelbewijs
wannesax liked last!

wannesax
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 872

Berichtdoor wannesax » 04 Mar 2015 12:58

USSENTERPRISE schreef:

mijn vriendin kreeg van haar baas in 2007 een aantal aandelenopties - 8 in totaal - van IN.FLANDERS INDEX FUND KAP, een KBC-beleggingsfonds.
Hieronder de link:
https://multimediafiles.kbcgroup.eu/ng/ ... 286_nl.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Op de gepersonaliseerde site zie ik dat KBC er momenteel 42,21 voor geeft als ik verkoop.
Tussen de lijnen begrijp ik echter dat ik beter verhandel dan uitoefen - in hun voordeel vermoed ik.

Aangezien ik van opties totaal geen kaas gegeten heb vraag ik graag jullie mening: kopen aan 129,51, verkopen of nog afwachten tot afloopdatum van 17/12/2017?

Mvg

Als je uitoefent en direct verkoopt dan ontvang je 166,11-129.51 = 36,6 EUR (er is ook nog beurstaks en transactiekosten)
Ik zou ze zeker niet bijhouden omdat je elke dag tijdswaarde verliest bij gelijkblijvende prijs en volatiliteit van het deelbewijs

Bedankt voor de snelle reactie, USS, dit apprecieer ik enorm.
Ik zal mijn partner aanraden te verkopen, gaat trouwens niet over een groot bedrag.
Misschien trakteert ze wel op een etentje... ;)
USSENTERPRISE liked last!

USSENTERPRISE
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1184

Berichtdoor USSENTERPRISE » 04 Mar 2015 13:15

wannesax schreef:
USSENTERPRISE schreef:

Hieronder de link:

Mvg

Bedankt voor de snelle reactie, USS, dit apprecieer ik enorm.
Ik zal mijn partner aanraden te verkopen, gaat trouwens niet over een groot bedrag.
Misschien trakteert ze wel op een etentje... ;)

Ok. Ik kom af.
wannesax liked last!

SanderK
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 69

Berichtdoor SanderK » 19 Apr 2015 18:26

heb nog een paar vragen:

Ik heb een Call optie geschreven, en die is nu afgelopen. Mijn optie kreeg een assignment.

1) Klopt het dat ik geen beurstaks moet betalen bij het aankopen/verkopen van opties?

2) Ik werk via BinckBank, zaterdag kreeg ik bericht dat mijn optie uitgeoefend werd. Krijg ik hier nog een rekeningafschrift van?
indien niet:
2a) wat zijn de transactiekosten en taksen nu? Als ik het goed begrijp, zijn er nu 100 aandelen van mij verkocht aan een prijs x. Moet ik hier nu nog transactiekost en beurstaks op betalen?
Ageas 23%, Euronav 11, Golden Ocean Group ltd 2, HCP Inc 10, Intervest Offices & Warehouses 13, Recticel 24, Seadrill Ltd 5, obligatie Fagron 13
belegger sinds 09/2014