Optieconstructie: straddle

Bespreek hier afgeleide producten zoals sprinters, turbo's, opties en obligaties
Plaats reactie
Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 1753

Re: Optieconstructie: straddle

Berichtdoor Beheerder » 06 Feb 2015 16:42

Bij Twitter heeft de call al 7,45 bereikt maar nog niet echt de moeite in verhouding met het risico.
Voor vragen of informatie kunt u rechts bovenaan de pagina op contact klikken

Wallstreet
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 21

Berichtdoor Wallstreet » 09 Feb 2015 23:07

USSENTERPRISE schreef:
Beheerder schreef:
Beheerder schreef:Bij Twitter:

TWTR C FEB 2015 41,00 voor 3,11 6,00
TWTR P FEB 2015 41,00 voor 2,80 0,22

Bij GoPro:

GPRO C FEB 2015 54,00 voor 4,40 0,50
GPRO P FEB 2015 54,00 voor 4,30 7,50

Vooralsnog in de eerste 10 minuten na opening waren beide straddles nog niet winstgevend maar de forse beweging van beide aandelen is er wel.

Wel wat teleurstellend, zulke grote bewegingen en nog niet winstgevend.

Redelijk logisch ook.. De prijs van de opties word oa bepaald door de implied volatility (IV).
Wanneer bedrijven op het punt staan om cijfers bekend te worden staat deze veel hoger dan "een gewone dag".
Als je winst wil maken met je straddle moet je beweging groot genoeg zijn om: de CRASH van IV te evenaren + om de kosten van de andere optie te dekken. Het is dus aangeraden om deze tactiek te gebruiken bij bedrijven die bekend staan om hun grote bewegingen na earnings.
Beheerder liked last!
i'm not in this game to make money, i'm in this game to win.

Beheerder
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Beheerder » 09 Feb 2015 23:25

Ik kan het in grote lijnen volgen maar ik verbaasde me dat met name de straddle op Twitter amper succes had. Twitter ging ongeveer 15% omhoog na de cijfers maar de straddle zou een winst van ongeveer 25% geven. Bij het eerste voorbeeld met de AEX index was de beweging veel kleiner maar het resultaat veel groter. Had ik voor de (fictieve) straddle op Twitter dan beter dagopties of weekopties kunnen nemen?

Wallstreet
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Wallstreet » 11 Feb 2015 18:03

Beheerder schreef:Ik kan het in grote lijnen volgen maar ik verbaasde me dat met name de straddle op Twitter amper succes had. Twitter ging ongeveer 15% omhoog na de cijfers maar de straddle zou een winst van ongeveer 25% geven. Bij het eerste voorbeeld met de AEX index was de beweging veel kleiner maar het resultaat veel groter. Had ik voor de (fictieve) straddle op Twitter dan beter dagopties of weekopties kunnen nemen?

Is een beetje wikken en wegen.. Bij dagelijkse opties stijgen de prijzen sneller maar zal ook de IV veel-veel hoger zijn.
Een RIC (Reverse Iron Condor) is ook een mogelijkheid.
[img]http://i58.tinypic.com/23uxxly.png[/img]
--> Wanneer Apple op de 3e vrijdag van februari onder 120$ trade OF boven 127$ trade , realiseer je een ROI van 88,68%
Beheerder liked last!

USSENTERPRISE
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1163

Berichtdoor USSENTERPRISE » 11 Feb 2015 18:34

Wallstreet schreef:
Beheerder schreef:Ik kan het in grote lijnen volgen maar ik verbaasde me dat met name de straddle op Twitter amper succes had. Twitter ging ongeveer 15% omhoog na de cijfers maar de straddle zou een winst van ongeveer 25% geven. Bij het eerste voorbeeld met de AEX index was de beweging veel kleiner maar het resultaat veel groter. Had ik voor de (fictieve) straddle op Twitter dan beter dagopties of weekopties kunnen nemen?

Is een beetje wikken en wegen.. Bij dagelijkse opties stijgen de prijzen sneller maar zal ook de IV veel-veel hoger zijn.
Een RIC (Reverse Iron Condor) is ook een mogelijkheid.
[img]http://i58.tinypic.com/23uxxly.png[/img]
--> Wanneer Apple op de 3e vrijdag van februari onder 120$ trade OF boven 127$ trade , realiseer je een ROI van 88,68%

Inderdaad. Hoe langer de looptijd van de optie hoe minder overheersend de invloed is van de IV tegenover vooral de tijdswaarde. M.a.w. Als je een straddle opzet om puur een wilde beweging na de cijfers te capteren dan gebruik je best een dagoptie. Het is je immers toch te doen voor die beweging van een paar uur. De resterende tijdswaarde die je bij langere opties hebt gekocht is maar een duur blok aan je been.

USSENTERPRISE
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1163

Berichtdoor USSENTERPRISE » 11 Feb 2015 18:35

25 % op 1 dag is toch niet te versmaden.
SanderK liked last!

Beheerder
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Beheerder » 12 Feb 2015 15:08

@ Ussenterprise, 25% op één dag is natuurlijk niet slecht maar met deze constructie vind ik het risico nog te hoog voor een mogelijke 25%. Vooralsnog blijkt uit het fictief testen van de straddles dat die op de index het beste presteerde met de kleinste beweging van de onderliggende waarde.

@ Wallstreet, een Reverse Iron Condor zegt mij nog niks maar zeker interessant genoeg om ook in te verdiepen. Met welke software heeft u die grafiek gemaakt?

SanderK
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 69

Berichtdoor SanderK » 12 Feb 2015 15:22

Beheerder schreef:@ Ussenterprise, 25% op één dag is natuurlijk niet slecht maar met deze constructie vind ik het risico nog te hoog voor een mogelijke 25%. Vooralsnog blijkt uit het fictief testen van de straddles dat die op de index het beste presteerde met de kleinste beweging van de onderliggende waarde.

@ Wallstreet, een Reverse Iron Condor zegt mij nog niks maar zeker interessant genoeg om ook in te verdiepen. Met welke software heeft u die grafiek gemaakt?

Heb net een zeer interessante site gevonden, ik post die hier eventjes:

http://www.theoptionsguide.com/

Nu vraag ik mij af wat het verschil maakt tussen een reverse iron condor en een long strangle?
Voor wat ik zo kan zien, zijn het verlies en break-evenpoints gelijk, en is als enigste verschil dat bij strangle de winst onbeperkt is.
Beheerder liked last!
Ageas 23%, Euronav 11, Golden Ocean Group ltd 2, HCP Inc 10, Intervest Offices & Warehouses 13, Recticel 24, Seadrill Ltd 5, obligatie Fagron 13
belegger sinds 09/2014

Wallstreet
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Wallstreet » 17 Feb 2015 13:21

SanderK schreef:
Beheerder schreef:@ Ussenterprise, 25% op één dag is natuurlijk niet slecht maar met deze constructie vind ik het risico nog te hoog voor een mogelijke 25%. Vooralsnog blijkt uit het fictief testen van de straddles dat die op de index het beste presteerde met de kleinste beweging van de onderliggende waarde.

Heb net een zeer interessante site gevonden, ik post die hier eventjes:

http://www.theoptionsguide.com/

Nu vraag ik mij af wat het verschil maakt tussen een reverse iron condor en een long strangle?
Voor wat ik zo kan zien, zijn het verlies en break-evenpoints gelijk, en is als enigste verschil dat bij strangle de winst onbeperkt is.

Volgens mij heeft de crash van IV na earnings geen impact op de RIC. Verder weet je op voorhand wat je winst - verlies is bij een RIC. Straddle is beperkt verlies, onbeperkte winst. Maar moet het aandeel meer stijgen/dalen om winst te maken.

Wallstreet
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Wallstreet » 17 Feb 2015 13:23

Grafiek is gemaakt bij broker OptionsXpress. (Amerikaanse broker die paar jaar geleden activiteiten in EU gestopt hebben)