Connect Group

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing

forumbeurs
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 58
Contacteer:

Re: Connect Group

Bericht door forumbeurs » 15 mar 2019 12:19

Osteles schreef:Akkoord, maar aan de 1.52 dat het nu staat, hou je na aftrekking van de kosten toch simpelweg niets over (bij 1.6). Dat was mijn punt.
Bij aankoop aan 1.52 en bod van 1.6. nog steeds netto kleine 5 percent. Ofwel 5O jaar opbrengst van spaarrekening. Dus ik beoordeel het anders dan jij.

powered by Surfing Waves

forumbeurs
Forum gebruiker
Forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door forumbeurs » 16 mar 2019 10:56

Ik herinner me dat vroeger forumlid. Feit veel kennis had van Connect. Graag zijn of haar mening

rikvanlooy
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 65
Contacteer:

Bericht door rikvanlooy » 16 mar 2019 14:47

forumbeurs schreef:Het wordt duidelijk dat het bod van 1.6 euro te laag wordt ingeschat door FSMA. Met een kleine berekening komt een iets of wat fair bod te liggen tussen 2.02 en 2.4 euro. Hopelijk komt de aangestelde expert eveneens tot deze bevinding. Zelfs geen bod zou voor ons beter zijn dan de magere 1.6 euro. Zijn er nog aandeelhouders van deze mening?
Ik raad iedereen aan om niet in te gaan op het bod. Dit bod is bijna diefstal te noemen. Dit bedrijf zal de volgende jaren een grote winstgroei kennen en is veel meer waard dan 2,4 euro per aandeel (minimum 3 euro, volgens mij). Dit doet me een beetje denken aan het dievenbod dat ooit gelanceerd werd op Accentis. Gelukkig was het bod niet geslaagd. Accentis staat nu bijna 4 keer zo hoog.

NIET INGAAN OP HET BOD is het enige juiste advies hier. Je kunt niets verliezen door neen te zeggen. We hebben jaren moeten wachten op de turnaround en nu zouden we daarvan niet mogen profiteren. Je mag niet kijken of je veel winst hebt of niet (ik heb ook behoorlijk veel winst op het aandeel). Je moet naar de toekomst kijken. Wat zal de winstgroei de volgende jaren zijn. En die zal hoog zijn. Dat is ook de enige reden waarom het aandeel van de beurs wordt gehaald.

forumbeurs
Forum gebruiker
Forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door forumbeurs » 16 mar 2019 23:12

rikvanlooy schreef:
forumbeurs schreef:Het wordt duidelijk dat het bod van 1.6 euro te laag wordt ingeschat door FSMA. Met een kleine berekening komt een iets of wat fair bod te liggen tussen 2.02 en 2.4 euro. Hopelijk komt de aangestelde expert eveneens tot deze bevinding. Zelfs geen bod zou voor ons beter zijn dan de magere 1.6 euro. Zijn er nog aandeelhouders van deze mening?
Ik raad iedereen aan om niet in te gaan op het bod. Dit bod is bijna diefstal te noemen. Dit bedrijf zal de volgende jaren een grote winstgroei kennen en is veel meer waard dan 2,4 euro per aandeel (minimum 3 euro, volgens mij). Dit doet me een beetje denken aan het dievenbod dat ooit gelanceerd werd op Accentis. Gelukkig was het bod niet geslaagd. Accentis staat nu bijna 4 keer zo hoog.

NIET INGAAN OP HET BOD is het enige juiste advies hier. Je kunt niets verliezen door neen te zeggen. We hebben jaren moeten wachten op de turnaround en nu zouden we daarvan niet mogen profiteren. Je mag niet kijken of je veel winst hebt of niet (ik heb ook behoorlijk veel winst op het aandeel). Je moet naar de toekomst kijken. Wat zal de winstgroei de volgende jaren zijn. En die zal hoog zijn. Dat is ook de enige reden waarom het aandeel van de beurs wordt gehaald.
Beste Rik. Ik ga sowieso niet in op het bod zoals het er nu ligt. Wel raar dat er na het bod nog zoveel aandelen verhandeld werden, zelfs ver onder het bod. Indien de koers had post gevat boven de biedprijs dan zou de druk veel groter zijn. Ook raar dat de bieder zelf een expert mag aanduiden. Ik zelf vind 2.4 een eerder fair bod. Uw drie euro is misschien net teveel de toekomstige winst al meegerekend. Zijn er ook mensen die wel zullen in gaan op het bod? Of zijn er die hun motivatie willen laten kennen waarom ze de voorbije weken alsnog verkochten? Mochten er nog meer aandelen in de free float zijn dan was onze slaag kans om het bod te boycotten veel groter.

Bballer
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 8
Contacteer:

Bericht door Bballer » 17 mar 2019 10:01

Kan fsma huub dwingen om een hoger bod uit te brengen ?

forumbeurs
Forum gebruiker
Forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door forumbeurs » 17 mar 2019 13:38

Bballer schreef:Kan fsma huub dwingen om een hoger bod uit te brengen ?
Uiteraard niet. Fmsa moet enkel al dan niet een goedkeuring geven. Het financieel verslag bevatte onvoldoende informatie zodat FSMA geen goedkeuring kon geven. Aan de hand van de door HB geleverde informatie kon FSMA niet inschatten of de geboden prijs fair was.. We weten niet welke maatstaf ze zullen aanwenden om dit te beoordelen en welke cijfers er ontbraken in zijn verslag. Hierover werd er niet gecommuniceerd. Kan het nieuwe verslag FSMA wel overhalen of zal men voor een keer de belangen van de kleine aandeelhouder echt behartigen? Het zou de geloofwaardigheid van de beurs ten goede komen. Als FSMA geen goedkeuring geeft is het vrij aan HB om zijn bod in te trekken of te verhogen. Men kan hem niet dwingen om een hoger bod te doen. Uiteraard zijn de voordelen voor HB wel van die aard dat hij het zeker van de beurs wilt halen. Hij heeft al verklaard dat dit al jaren zijn intentie was. De voordelen zijn nogal duidelijk.

forumbeurs
Forum gebruiker
Forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door forumbeurs » 21 mar 2019 10:44

Een claim in Roemenië hangt als zwaard van Damocles boven Connect group. Deze uitspraak komt wel zeer ongelegen. Moeilijk om dit in te schatten wat het uiteindelijk gaat kosten. Persbericht op www.connectgroup.com

bertje
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1143
Contacteer:

Bericht door bertje » 21 mar 2019 10:53

Nog wat extra ingekocht aan 1.43.

Nu zullen er wel meer geneigd zijn om het bod van 1.6 te aanvaarden.

Osteles
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 7
Contacteer:

Bericht door Osteles » 21 mar 2019 12:22

dju

Heb de tijdelijke 'crash' gemist :down:

bertje
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1143
Contacteer:

Bericht door bertje » 21 mar 2019 12:36

Je kan er nog een paar kopen aan 1.48
2.500 1,48
4.304 1,51

Ben wel benieuwd hoe lang die "enkele weken" zal duren voor het definitieve bod.

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. 
Registreer binnen enkele tellen

Plaats reactie