Connect Group

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing

bertje
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1143
Contacteer:

Re: Connect Group

Bericht door bertje » 27 feb 2019 08:44

De tijd denkt "laag bod" maar durft het niet zeggen.

Connect zwaait met sterke resultaten af
Goedemorgen! We trappen af met een nieuws van gisterenavond. Connect neemt met sterke resultaten af van de beurs. Opvallend: de IT-onderaannemer boekte een winst per aandeel van 0,16 euro. Wat dus wil zeggen dat grootaandeelhouder Huub Baren Connect tegen exact 10 keer de nettowinst van de beurs wil halen. Op de start van het bod is het trouwens nog altijd wachten.

powered by Surfing Waves

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 3946
Contacteer:

Bericht door jens_dev » 27 feb 2019 09:17

Ze betalen nog geen belastingen hé. Als je pakweg met 25% rekent, krijg je een winst per aandeel van €0,125 en impliceert het bod een k/w van 13. Nettoschuld is met €22m ook redelijk hoog.
Never waste a good crisis
https://jensdev.blogspot.com

forumbeurs
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 58
Contacteer:

Bericht door forumbeurs » 27 feb 2019 12:40

jens_dev schreef:Ze betalen nog geen belastingen hé. Als je pakweg met 25% rekent, krijg je een winst per aandeel van €0,125 en impliceert het bod een k/w van 13. Nettoschuld is met €22m ook redelijk hoog.
Beste Jens Huub is het beste geplaatst om te kijken wat hij koopt tegen welke prijs. Connect group is een turn around verhaal.Geen turn around kandidaat. Ze hebben de slechte jaren achter hun gelaten. Aangezien ze geen dividend betalen kan men snel aan schuldafbouw gaan doen. De huidige waardering voor Connect is een lachertje. Er zijn wellicht te weinig aandelen in losse handen om ons tegen het bod te verzetten. Het is maar al te vaak zo dat we als aandeelhouder wel het risico mogen dragen maar wanneer er stevige winst kan gemaakt worden men het van de beurs haalt. Koramic. Bmt.en zoveel andere moesten we in het verleden al.afgeven. Zelden komen er aandelen naar de beurs aan een waardering gelijk aan de waardering waarmee er andere van de beurs gehaald worden. Destijds werd er bij een rondleiding in het bedrijf toen het aandeel 7 euro noteerde verzekerd dat lange termijn beleggers geen spijt zouden krijgen. Gelukkig ben ik tijdig uitgestapt en is mijn gemiddelde aankoop ver beneden 1 euro. Maar tov van vele andere beleggers zou een hoger bod toch fairder zijn. Uiteraard gaat beurs en fair gedrag zelden samen. Of zoals men vaker zegt ,."de beurs is er niet voor U". Mij zal je zelden of nooit nog zien intekenen op aandelen die naar de beurs komen. Hier kan men ook vele voorbeelden geven waar men de kleine m'n misleid hebben met mooie verhaaltjes. Ik zal zeker in het begin niet ingaan op een bod aan 1.6. Bij een uitkoopbod zal ik uiteraard niet anders kunnen.

forumbeurs
Forum gebruiker
Forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door forumbeurs » 14 mar 2019 14:42

Het wordt duidelijk dat het bod van 1.6 euro te laag wordt ingeschat door FSMA. Met een kleine berekening komt een iets of wat fair bod te liggen tussen 2.02 en 2.4 euro. Hopelijk komt de aangestelde expert eveneens tot deze bevinding. Zelfs geen bod zou voor ons beter zijn dan de magere 1.6 euro. Zijn er nog aandeelhouders van deze mening?

Jef Klak
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 9
Contacteer:

Bericht door Jef Klak » 14 mar 2019 15:38

forumbeurs schreef:Het wordt duidelijk dat het bod van 1.6 euro te laag wordt ingeschat door FSMA. Met een kleine berekening komt een iets of wat fair bod te liggen tussen 2.02 en 2.4 euro. Hopelijk komt de aangestelde expert eveneens tot deze bevinding. Zelfs geen bod zou voor ons beter zijn dan de magere 1.6 euro. Zijn er nog aandeelhouders van deze mening?
Ik deel je mening maar wat ik graag had geweten is, waarom je tot de conclusie komt dat dit door de FSMA te laag wordt ingeschat (dit blijft inderdaad maar duren)?
Weet je meer of baseer je je op een precedent mss...?

forumbeurs
Forum gebruiker
Forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door forumbeurs » 15 mar 2019 09:34

Jef Klak schreef:
forumbeurs schreef:Het wordt duidelijk dat het bod van 1.6 euro te laag wordt ingeschat door FSMA. Met een kleine berekening komt een iets of wat fair bod te liggen tussen 2.02 en 2.4 euro. Hopelijk komt de aangestelde expert eveneens tot deze bevinding. Zelfs geen bod zou voor ons beter zijn dan de magere 1.6 euro. Zijn er nog aandeelhouders van deze mening?
Ik deel je mening maar wat ik graag had geweten is, waarom je tot de conclusie komt dat dit door de FSMA te laag wordt ingeschat (dit blijft inderdaad maar duren)?
Weet je meer of baseer je je op een precedent mss...?
Ik kan ook maar enkel gissen. Maar het gaat volgens mij wel zeker over de waardering die bij eerdere nazicht als onvoldoende werden bestempeld.Het is dan gebruikelijk dat een onafhankelijke experts dit moet uitzoeken of de berekeningen wel kloppen. Het uitzonderlijke lang aanslepen van dit dossier moet ons toch laten nadenken. Over de solvabiliteit van HB zal het wel niet gaan vermoed ik. Ik denk ook dat we met de laatst gekende cijfers en zonder een bod de 1.6 euro biedprijs al lang hadden overtroffen. Ik vermoed dat er nog heel weinig forumleden aandelen bezitten.

Osteles
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 7
Contacteer:

Bericht door Osteles » 15 mar 2019 09:58

Ik heb er ook een deel en dacht eraan bij te kopen zelfs.
Het ding is, als die 1.6 toch aanvaard wordt, heb ik ze voor niks gekocht...

forumbeurs
Forum gebruiker
Forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door forumbeurs » 15 mar 2019 10:21

Osteles schreef:Ik heb er ook een deel en dacht eraan bij te kopen zelfs.
Het ding is, als die 1.6 toch aanvaard wordt, heb ik ze voor niks gekocht...
Er staan miljarden voor niks op een spaarrekening. Hier krijg je in het slechtste geval een rendement van pakweg 50 @75 jaar spaarrekening op paar weken of maanden. Ik begrijp dat voor velen dit niet genoeg is. Want meeste beleggers willen binnen een paar maand rijk worden. Voor mezelf was Connect een veilige belegging de laatste jaren. En sinds het bod is mijn belegging in Connect gr. een surrogaat voor mijn cash.

Osteles
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 7
Contacteer:

Bericht door Osteles » 15 mar 2019 11:23

Akkoord, maar aan de 1.52 dat het nu staat, hou je na aftrekking van de kosten toch simpelweg niets over (bij 1.6). Dat was mijn punt.

Scapino
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 8
Contacteer:

Bericht door Scapino » 15 mar 2019 12:15

Als ze 2,02€ geven per aandeel loont het wel de moeite. Tegen 1,6€ moet je een grotere hoeveelheid stukken hebben.

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. 
Registreer binnen enkele tellen

Plaats reactie