Aedifica

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

Nevets
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 10

Re: Aedifica

Bericht door Nevets »

Nog geen melding hier van de kleine acquisitie van 2 centra in NL, gisterenavond aangekondigd.

Investering : 8mio EUR
Capaciteit : 36 bewoners
Bruto huurrendement : ca 6%

Persbericht

Daarmee is het kapitaal van de KV van vorig jaar bijna op, 452mio van de 459 is nu geïnvesteerd.
Gauthier liked last!

charel01
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 14481

Bericht door charel01 »

Aedifica neemt 2 bestaande zorgresidenties voor ouderen over in het Nederlandse Oss en Dordrecht. Dat vergt een investering van 8 miljoen euro en moet een initieel brutohuurrendement van zo'n 6% opleveren. Samen bieden de twee zorgresidenties ruimte voor 36 ouderen met hoge zorgbehoeften. KBC Securities bevestigt het 120 euro koersdoel en “Kopen”-advies.
Lieve16 liked last!

charel01
Premiummember
Premiummember

Bericht door charel01 »

Aedifica doet grote Duitse overname
Aedifica heeft een omvangrijke investering in 19 Duitse woonzorgcentra gedaan. Dit bleek donderdagochtend uit een persbericht van de vastgoedinvesteerder.

Er werd maar liefst 245 miljoen euro op tafel gelegd en het initieel bruto huurrendement van deze investering ligt op ongeveer 5 procent. De uitbater van de rusthuizen is de Azurit Groep.

Er kunnen 2.243 inwoners terecht in de 19 centra.

"Aedifica is verheugd om de groei van haar Duitse zorgvastgoedportefeuille verder te zetten met de acquisitie van een grote portefeuille van woonzorgcentra die wij in nauwe samenwerking met de exploitant Azurit-Groep kunnen aankopen", aldus CEO Stefaan Gielens.

De topman stipte aan dat de waarde van de Duitse portefeuille met deze nieuwe overname tot boven de 1 miljard euro stijgt.

Door: ABM Financial News.
Wimpie85 liked last!

Gauthier
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 281

Bericht door Gauthier »

charel01 schreef:
01 apr 2021 08:04
Aedifica heeft een omvangrijke investering in 19 Duitse woonzorgcentra gedaan. Dit bleek donderdagochtend uit een persbericht van de vastgoedinvesteerder.

Er werd maar liefst 245 miljoen euro op tafel gelegd en het initieel bruto huurrendement van deze investering ligt op ongeveer 5 procent. De uitbater van de rusthuizen is de Azurit Groep.

"Aedifica is verheugd om de groei van haar Duitse zorgvastgoedportefeuille verder te zetten met de acquisitie van een grote portefeuille van woonzorgcentra die wij in nauwe samenwerking met de exploitant Azurit-Groep kunnen aankopen", aldus CEO Stefaan Gielens.

De topman stipte aan dat de waarde van de Duitse portefeuille met deze nieuwe overname tot boven de 1 miljard euro stijgt.

Hiermee zou hun investeringskapitaal van laatste KV toch meer dan overschreden worden zoals ook Nevets aanhaalde? Nieuwe KV die er zit aan te komen?
Cash: 7%
ETF: 53% (IWDA, IWDE, IUSN, USTE, IEAM, EMQQ WHEA)
Stocks: 35% (ABI, AD, AGES, AMBO, ARGX, ASMI, BABA, FB, GOLD, GOOG, MLXS, ONTEX, PRX, SOF)
Crypto: 5% (BTC, ETH, ADA, LINK, SNX)

Nevets
Forum verkenner
Forum verkenner

Bericht door Nevets »

Gauthier schreef:
01 apr 2021 08:37
Hiermee zou hun investeringskapitaal van laatste KV toch meer dan overschreden worden zoals ook Nevets aanhaalde? Nieuwe KV die er zit aan te komen?
Ik heb in het pb niets over de financiering gezien (misschien heb ik erover gelezen) maar ik denk eerder een kredietlijn dan een nieuwe (grote) KV.

Putbruy
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1275

Bericht door Putbruy »

Gauthier schreef:
01 apr 2021 08:37
charel01 schreef:
01 apr 2021 08:04

euh, een deal tekenen en nog geen financiering hebben ? lijkt me straf
KorteTermijnSpeler : beter één vogel in de hand dan 10 in de lucht

Gauthier
Premiummember
Premiummember

Bericht door Gauthier »

Putbruy schreef:
01 apr 2021 09:17
Euh, een deal tekenen en nog geen financiering hebben ? lijkt me straf
Dat denk ik niet, zal zoals Nevets zegt een andere vorm zoals bv kredietlijn zijn.
De kredietlijnen zijn niet oneindig waardoor ik vermoed dat een KV voor toekomstige projecten wel terug op de agenda zou komen staan.
Nevets schreef:
01 apr 2021 08:43
Ik heb in het pb niets over de financiering gezien (misschien heb ik erover gelezen) maar ik denk eerder een kredietlijn dan een nieuwe (grote) KV.
Lijkt me ook, kan er nog niets over terugvinden wel.
charel01 liked last!
Stocks: 35% (ABI, AD, AGES, AMBO, ARGX, ASMI, BABA, FB, GOLD, GOOG, MLXS, ONTEX, PRX, SOF)

charel01
Premiummember
Premiummember

Bericht door charel01 »

De honger van Aedifica is groter dan die van de heren Devos & Lemmens op zomerse dagen. Meneer Gielens telt deze keer 245 miljoen euro neer voor 19 Duitse woonzorgcentra. Het initieel huurrendement ligt met 5% wel aan de lage kant, maar schaal- en synergievoordelen staan centraal in een expansiebeweging. Hoewel de concurrentie voor activa sterk is, blijft de onderneming investeringsopportuniteiten vinden die een rendement opleveren dat hoger is dan de kapitaalskost. Aedifica blijft daarom één van de belangrijkste consolidatoren van de vastgoedmarkt in ouderenzorg met verdere groei in het verschiet. De uitrol van de vaccinatieprogramma's in de EU zou de business case moeten ondersteunen, aangezien de druk op HC-exploitanten zou moeten afnemen. Maar de balans wordt zo langzaamaan weer erg leeg. Geen impact op 120 euro koersdoel en “Kopen”-advies.
Gauthier liked last!

Nevets
Forum verkenner
Forum verkenner

Bericht door Nevets »

Gauthier schreef:
01 apr 2021 09:58
Nevets schreef:
Uit De Tijd blog
'Slimme move', zegt ook ING-analiste Francesca Ferragina, 'want dit vergroot Aedifica's bloostelling aan een markt met een zeer laag risico'. De analiste schat dat de 'loan-to-value' (de verhouding tussen geleend geld en de boekwaarde) stijgt naar 50 procent. 'Bij Aedifica ligt die parameter nooit boven 55 procent. We zien op basis daarvan nog 250 miljoen euro ruimte voor bijkomende deals.'
Ik weet niet of ze met die 250 miljoen naar deze deal verwijst of er bovenop nog eens 250 mio ruimte is binnen de loan-to-value.
Gauthier liked last!

Gauthier
Premiummember
Premiummember

Bericht door Gauthier »

Nevets schreef:
01 apr 2021 14:12
Gauthier schreef:
01 apr 2021 09:58
Nevets schreef:
Uit De Tijd blog
'Slimme move', zegt ook ING-analiste Francesca Ferragina, 'want dit vergroot Aedifica's bloostelling aan een markt met een zeer laag risico'. De analiste schat dat de 'loan-to-value' (de verhouding tussen geleend geld en de boekwaarde) stijgt naar 50 procent. 'Bij Aedifica ligt die parameter nooit boven 55 procent. We zien op basis daarvan nog 250 miljoen euro ruimte voor bijkomende deals.'
Ik weet niet of ze met die 250 miljoen naar deze deal verwijst of er bovenop nog eens 250 mio ruimte is binnen de loan-to-value.
Lijkt me inderdaad nog een €250 mio bovenop deze deal te zijn om aan hun maximum loan-to-value bedrag te komen.
De Tijd schreef:Aedifica heeft fors geïnvesteerd sinds de kapitaalverhoging van oktober 2020. Toen werd 459 miljoen euro opgehaald. Dat was de grootste kapitaaloperatie ooit in de Belgische sector van gereglementeerde vastgoedvennootschappen. De teller staat nu op 697 miljoen euro, waarvan bijna 400 miljoen euro in de voorbije maanden.
https://www.tijd.be/ondernemen/vastgoed ... 95187.html

Gecombineerd met bovenstaande zou dit dus willen zeggen dat er nog een €300 mio maximaal aan deals kan gedaan worden zonder een KV. Dit tenzij ze hun loan-to-value of convenanten met banken weten te veranderen wat me niet realistisch lijkt.

Kortom, teller extra goed in de gaten houden & wat cash klaar houden dus. ;)
charel01 liked last!

Plaats reactie