Aedifica

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

Kzentekik
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 26

Re: Aedifica

Bericht door Kzentekik »

Erwin5857 schreef:
09 jun 2021 14:35
Lijkt een trend dat er meer gebruik wordt gemaakt van de versnelde procedure. Geen mogelijkheid meer voor de kleine aandeelhouder om met korting deel te nemen aan KV
Lijkt me niet zozeer een trend, wel een manier om, zonder al te veel kosten, een serieuse KV beoogt bij een stabiel aandeelhouderschap (pensioenfondsen, ...) die geen al te hoog dividendrendement verwachten.

aossa
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 80

Bericht door aossa »

Hoge verwatering van het dividend.

Ga overwegen om over te stappen naar Cofinimmo!

Putbruy
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1288

Bericht door Putbruy »

aossa schreef:
09 jun 2021 17:25

schulden kosten ook geld, investeringen hebben ook een rendement, afwachten voor mij
KorteTermijnSpeler : beter één vogel in de hand dan 10 in de lucht

Tsundoku
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 4

Bericht door Tsundoku »

aossa schreef:
09 jun 2021 17:25

Zolang je geld ophaalt om te investeren in nieuwe projecten (aan het tempo dat ze die doen mag deze kapitaalverhoging niet echt als een verrassing komen), die nieuwe projecten nog altijd nettohuurrendementen van 5% of meer opbrengen én de aandelen dan nog eens aan een premie ten opzichte van de intrinsieke waarde verkocht worden, zal het met die "verwatering" wel meevallen hoor.

Dat gezegd zijnde, Cofinimmo's laatste zorgprojecten die ik zag passeren hadden doorgaans een lager huurrendement dan wat ze bij Aedifica gewoon zijn. En de opeenvolging van kapitaalverhogingen is nu eenmaal een neveneffect van het GVV-statuut waardoor ze 80% van de winst MOETEN uitkeren en dus voor hun groeifase automatisch afhankelijk zijn van extern kapitaal. Wie daarvoor uit Aedifica stapt, had er in de eerste plaats beter misschien niet ingestapt ;)

Louis From Gaal
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 8

Bericht door Louis From Gaal »

Noob-vraagje: waarom wordt het aandeel geschorst bij aankondiging kapitaalverhoging?

Putbruy
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1288

Bericht door Putbruy »

Louis From Gaal schreef:
09 jun 2021 19:58
Noob-vraagje: waarom wordt het aandeel geschorst bij aankondiging kapitaalverhoging?
om iedereen de kans te geven om het resultaat te beoordelen, bij koersgevoelig nieuws is een schorsing een standaard issue
Louis From Gaal liked last!
KorteTermijnSpeler : beter één vogel in de hand dan 10 in de lucht

bengali
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 51

Bericht door bengali »

Lieve16 schreef:
09 jun 2021 16:10
Erwin5857 schreef:
09 jun 2021 14:35
Lijkt een trend dat er meer gebruik wordt gemaakt van de versnelde procedure. Geen mogelijkheid meer voor de kleine aandeelhouder om met korting deel te nemen aan KV
Ik had zeer graag deelgenomen.
Ik had persoonlijk ook wel graag deelgenomen, maar morgen en zeker overmorgen gaan ze waarschijnlijk iets goedkoper aan te kopen zijn.

Aan de andere kant snap ik ook wel dat ze aan dit tempo niet telkens aan de aandeelhouders willen vragen om nog eens te moeten investeren, voor diegene die geen cash beschikbaar hebben is dit dan vervelend.
ASML, Deceuninck, Ontex, Alcoa, Schlumberger, Bankia, ABI, Aedifica

charel01
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 15062

Bericht door charel01 »

Aedifica geeft 2,8 miljoen aandelen uit voor 102,00 euro per stuk
Aedifica heeft met succes 2,8 miljoen nieuwe aandelen uitgegeven voor in totaal 285 miljoen euro. Dit bleek donderdag voorbeurs uit een persbericht van de zorgvastgoedinvesteerder.

De stukken werden voor 102,00 euro geplaatst bij institutionele beleggers middels een private plaatsing. Dit betekent een korting van 3,87 procent tegenover de slotkoers op 8 juni, rekening houdend met het dividend.

Het geld zal door Aedifica gebruikt worden voor de versterking van de balans en geplande investeringen.

Door: ABM Financial News.
Lieve16 liked last!

charel01
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 15062

Bericht door charel01 »

Bij opening 15% bijgekocht aan 103,7.
Ik heb nu gedaan met kopen zit overwogen in dit aandeel net zoals Ageas en Immobel.
Erik1040 liked last!

kiekeboe001
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 38

Bericht door kiekeboe001 »

charel01 schreef:
10 jun 2021 09:03
Bij opening 15% bijgekocht aan 103,7.
Ik heb nu gedaan met kopen zit overwogen in dit aandeel net zoals Ageas en Immobel.
Kan iemand me soms vertellen hoe dat zit met dat dividend; begrijp het niet goed.

Dank je
In port: engie, ucb, econocom, prosus, ad, sipef, orange, care prop, aedifica, telenet

Plaats reactie