Miko
Miko
Miko neemt Corporate Coffee Solutions over in Australia
Miko, de op Euronext Brussel genoteerde koffieservice- en kunststofverpakkingsspecialist, verwerft via zijn dochter “The Coffee Place†in Brisbane (Australië) de goodwill en activa van “Corporate Coffee Solutionsâ€, een koffieserviceoperator in Melbourne.
Corporate Coffee Solutions is een Australische koffieserviceoperator die 6 jaar geleden werd opgestart in Melbourne, met 2 miljoen inwoners de grootste stad van Australië. Het bedrijf focust zich exclusief op de kantorenmarkt, en haalt met 6 medewerkers een omzet van ca. 1,5 miljoen AUD; aan de huidige wisselkoers is dit ca. 1,2 miljoen euro.
Frans Van Tilborg, CEO van de Miko-groep, commentarieert: “De geografische afstand tussen België en Australië is uiteraard gigantisch. Als we die afstand evenwel vertalen naar de marktkansen voor Miko, dan ligt Australië dichter bij België dan sommige Europese landen, waar men zweert bij lokale merken. Australië daarentegen heeft een koffiecultuur in volle ontwikkeling.
Tevens is Australië doordrenkt van de Angelsaksische cultuur, denk maar aan de migratie van meer dan een miljoen Engelsen vlak na Wereldoorlog II. In het Verenigd Koninkrijk halen we een omzet van meer dan 15 miljoen euro. Ervaring met de typische anglo-kijk op de zaken hebben we dus voldoende.
Een paar jaar geleden maakten wij al onze eerste verre sprong naar Australië, door een participatie te nemen van 51 % in The Coffee Place, in Brisbane. Het werd een succes, en door er nu het cliënteel van Corporate Coffee Solutions aan toe te voegen kijken we uit naar een totaalomzet in Australië van om en bij de 4 miljoen euro. In koffieservice naar de buitenhuismarkt heeft dat al iets te betekenen…â€
“Waar we in Brisbane vooral succes boeken in de horeca, is de nieuwe vestiging in Melbourne meer gefocust op de kantorenmarkt. Met deze overname zal ook in Brisbane meer kennis kunnen worden opgedaan om de lucratieve kantorenmarkt te benaderenâ€, voegt Frans Van Tilborg er nog aan toe.
Miko, de op Euronext Brussel genoteerde koffieservice- en kunststofverpakkingsspecialist, verwerft via zijn dochter “The Coffee Place†in Brisbane (Australië) de goodwill en activa van “Corporate Coffee Solutionsâ€, een koffieserviceoperator in Melbourne.
Corporate Coffee Solutions is een Australische koffieserviceoperator die 6 jaar geleden werd opgestart in Melbourne, met 2 miljoen inwoners de grootste stad van Australië. Het bedrijf focust zich exclusief op de kantorenmarkt, en haalt met 6 medewerkers een omzet van ca. 1,5 miljoen AUD; aan de huidige wisselkoers is dit ca. 1,2 miljoen euro.
Frans Van Tilborg, CEO van de Miko-groep, commentarieert: “De geografische afstand tussen België en Australië is uiteraard gigantisch. Als we die afstand evenwel vertalen naar de marktkansen voor Miko, dan ligt Australië dichter bij België dan sommige Europese landen, waar men zweert bij lokale merken. Australië daarentegen heeft een koffiecultuur in volle ontwikkeling.
Tevens is Australië doordrenkt van de Angelsaksische cultuur, denk maar aan de migratie van meer dan een miljoen Engelsen vlak na Wereldoorlog II. In het Verenigd Koninkrijk halen we een omzet van meer dan 15 miljoen euro. Ervaring met de typische anglo-kijk op de zaken hebben we dus voldoende.
Een paar jaar geleden maakten wij al onze eerste verre sprong naar Australië, door een participatie te nemen van 51 % in The Coffee Place, in Brisbane. Het werd een succes, en door er nu het cliënteel van Corporate Coffee Solutions aan toe te voegen kijken we uit naar een totaalomzet in Australië van om en bij de 4 miljoen euro. In koffieservice naar de buitenhuismarkt heeft dat al iets te betekenen…â€
“Waar we in Brisbane vooral succes boeken in de horeca, is de nieuwe vestiging in Melbourne meer gefocust op de kantorenmarkt. Met deze overname zal ook in Brisbane meer kennis kunnen worden opgedaan om de lucratieve kantorenmarkt te benaderenâ€, voegt Frans Van Tilborg er nog aan toe.
In port: AB Inbev, Ablynx, Cfe, Delhaize, Evs, Exmar, Hamon, Resilux, Sioen
Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com
Re: Miko
Mooie post!mrrobin schreef:Miko neemt Corporate Coffee Solutions over in Australia
Miko, de op Euronext Brussel genoteerde koffieservice- en kunststofverpakkingsspecialist, verwerft via zijn dochter “The Coffee Place†in Brisbane (Australië) de goodwill en activa van “Corporate Coffee Solutionsâ€, een koffieserviceoperator in Melbourne.
Corporate Coffee Solutions is een Australische koffieserviceoperator die 6 jaar geleden werd opgestart in Melbourne, met 2 miljoen inwoners de grootste stad van Australië. Het bedrijf focust zich exclusief op de kantorenmarkt, en haalt met 6 medewerkers een omzet van ca. 1,5 miljoen AUD; aan de huidige wisselkoers is dit ca. 1,2 miljoen euro.
Frans Van Tilborg, CEO van de Miko-groep, commentarieert: “De geografische afstand tussen België en Australië is uiteraard gigantisch. Als we die afstand evenwel vertalen naar de marktkansen voor Miko, dan ligt Australië dichter bij België dan sommige Europese landen, waar men zweert bij lokale merken. Australië daarentegen heeft een koffiecultuur in volle ontwikkeling.
Tevens is Australië doordrenkt van de Angelsaksische cultuur, denk maar aan de migratie van meer dan een miljoen Engelsen vlak na Wereldoorlog II. In het Verenigd Koninkrijk halen we een omzet van meer dan 15 miljoen euro. Ervaring met de typische anglo-kijk op de zaken hebben we dus voldoende.
Een paar jaar geleden maakten wij al onze eerste verre sprong naar Australië, door een participatie te nemen van 51 % in The Coffee Place, in Brisbane. Het werd een succes, en door er nu het cliënteel van Corporate Coffee Solutions aan toe te voegen kijken we uit naar een totaalomzet in Australië van om en bij de 4 miljoen euro. In koffieservice naar de buitenhuismarkt heeft dat al iets te betekenen…â€
“Waar we in Brisbane vooral succes boeken in de horeca, is de nieuwe vestiging in Melbourne meer gefocust op de kantorenmarkt. Met deze overname zal ook in Brisbane meer kennis kunnen worden opgedaan om de lucratieve kantorenmarkt te benaderenâ€, voegt Frans Van Tilborg er nog aan toe.
Miko is goe bezig, daar gaan we nog geld aan verdienen.
Re: Miko
Miko neemt het Zweedse Kaffekompaniet over
Turnhout, 6 maart 2013 – Miko, de op Euronext Brussel genoteerde koffieservice- en kunststofverpakkingsspecialist, neemt in Zweden het koffieservicebedrijf Kaffekompaniet over. Kaffekompaniet, dat in Göteborg gevestigd is, haalt met een 23-tal medewerkers een omzet van ruim 6 miljoen euro.
Kaffekompaniet is een Zweedse koffieserviceoperator die zich, net als Miko, toelegt op koffieservice aan de “out-of-home-marktâ€, het marktsegment waar koffie wordt verbruikt buiten de eigen huiselijke sfeer zoals in kantoren, horeca en instellingen. Bij Kaffekompaniet ligt de focus op de kantorenmarkt. Bij die klanten worden kleine en middelgrote vendingmachines in leasing geplaatst. Het bedrijf neemt ook de technische dienst voor zijn rekening en levert de ingrediënten zoals koffie, suiker, melk, thee en warme chocolade. Met een 23-tal medewerkers haalt het een omzet van ruim 6 miljoen euro.
Het bedrijf werd opgericht in 1988, en groeide al snel uit tot een belangrijke referentie in de kantorenmarkt in Göteborg. Momenteel is een vestiging in opstart in zowel Stockholm als Malmö, de twee andere grote steden in Zweden.
Aldus Frans Van Tilborg, ceo van de Miko-groep: “Wij zijn al bijna twee jaar gericht aan het zoeken naar een gepaste overname in de Scandinavische regio. Het betreft een regio die economisch relatief goed blijft presteren. Het zoeken is evenwel niet altijd zonder horten of stoten verlopen. Wij zijn daarom erg tevreden dat we na twee jaar onze zoektocht met de overname van Kaffekompaniet succesvol kunnen afsluiten.
Deze overname past perfect in onze langetermijnstrategie om via eigen dochterondernemingen in diverse landen een eigen koffieserviceorganisatie op te bouwen. Zweden is vanaf nu wat wij noemen “een nieuw thuislandâ€. In Europa zijn onze thuislanden België, Nederland, Frankrijk, Duitsland, Groot- Brittannië, Polen, Tsjechië, Slowakije en vanaf vandaag dus ook Zweden.â€
“Of wij ook “knäckebröd†aan ons koekjesassortiment zullen toevoegen, nemen wij voorlopig nog even in beraadâ€, voegt Frans Van Tilborg er lachend aan toe.
FrO liked last! Turnhout, 6 maart 2013 – Miko, de op Euronext Brussel genoteerde koffieservice- en kunststofverpakkingsspecialist, neemt in Zweden het koffieservicebedrijf Kaffekompaniet over. Kaffekompaniet, dat in Göteborg gevestigd is, haalt met een 23-tal medewerkers een omzet van ruim 6 miljoen euro.
Kaffekompaniet is een Zweedse koffieserviceoperator die zich, net als Miko, toelegt op koffieservice aan de “out-of-home-marktâ€, het marktsegment waar koffie wordt verbruikt buiten de eigen huiselijke sfeer zoals in kantoren, horeca en instellingen. Bij Kaffekompaniet ligt de focus op de kantorenmarkt. Bij die klanten worden kleine en middelgrote vendingmachines in leasing geplaatst. Het bedrijf neemt ook de technische dienst voor zijn rekening en levert de ingrediënten zoals koffie, suiker, melk, thee en warme chocolade. Met een 23-tal medewerkers haalt het een omzet van ruim 6 miljoen euro.
Het bedrijf werd opgericht in 1988, en groeide al snel uit tot een belangrijke referentie in de kantorenmarkt in Göteborg. Momenteel is een vestiging in opstart in zowel Stockholm als Malmö, de twee andere grote steden in Zweden.
Aldus Frans Van Tilborg, ceo van de Miko-groep: “Wij zijn al bijna twee jaar gericht aan het zoeken naar een gepaste overname in de Scandinavische regio. Het betreft een regio die economisch relatief goed blijft presteren. Het zoeken is evenwel niet altijd zonder horten of stoten verlopen. Wij zijn daarom erg tevreden dat we na twee jaar onze zoektocht met de overname van Kaffekompaniet succesvol kunnen afsluiten.
Deze overname past perfect in onze langetermijnstrategie om via eigen dochterondernemingen in diverse landen een eigen koffieserviceorganisatie op te bouwen. Zweden is vanaf nu wat wij noemen “een nieuw thuislandâ€. In Europa zijn onze thuislanden België, Nederland, Frankrijk, Duitsland, Groot- Brittannië, Polen, Tsjechië, Slowakije en vanaf vandaag dus ook Zweden.â€
“Of wij ook “knäckebröd†aan ons koekjesassortiment zullen toevoegen, nemen wij voorlopig nog even in beraadâ€, voegt Frans Van Tilborg er lachend aan toe.
In port: AB Inbev, Ablynx, Cfe, Delhaize, Evs, Exmar, Hamon, Resilux, Sioen
Re: Miko
Resultaten Miko 2012
Omzet + 6,3% * EBIT + 14,8 % * Nettowinst + 16,1 % * Dividend + 10,4 %
Turnhout, 29 maart 2013 – Miko, de op Euronext Brussel genoteerde koffieservice- en kunststofverpakkingsspecialist, kende in 2012 een stijging van de omzet met 6,3 %. De bedrijfswinst (EBIT), bedrijfscashflow (EBITDA) en nettowinst stegen met respectievelijk 14,8 %, 9,1 % en 16,1 %. Deze goede resultaten zijn het gevolg enerzijds van een stijging van de verkochte volumes, en anderzijds van de lichte neerwaartse trend in de grondstoffenprijzen, die de marges ten goede kwam.
GECONSOLIDEERDE RESULTATEN
De omzet steeg met 6,3 % ten opzichte van vorig boekjaar, van 130,2 miljoen euro tot 138,5 miljoen euro. Ruim driekwart van de groepsomzet werd gerealiseerd in het buitenland.
De EBIT (winst uit operationele activiteiten vóór financiële kosten en belastingen) bedroeg 8,8 miljoen euro (+ 14,8 % tegenover 2011).
De EBITDA (winst uit operationele activiteiten vóór financiële kosten, belastingen, afschrijvingen en waardeverminderingen) bedroeg 16,6 miljoen euro (+ 9,1 % in vergelijking met 2011).
Het financieel resultaat bedroeg -618.000 euro, een vermindering met 110.000 euro tegenover 2011. Deze daling werd veroorzaakt door wisselkoersverliezen.
De groep betaalde 1,7 miljoen euro belastingen.
De nettowinst bedroeg 6,5 miljoen euro. De raad van bestuur stelt aan de algemene vergadering voor een dividend uit te keren van 1,06 euro per aandeel.
SEGMENTINFORMATIE
Het koffiesegment nam 70,5 miljoen euro (50,92 %) van de groepsomzet voor zijn rekening, een stijging met 7,39 % tegenover 2011. Deze stijging was voornamelijk te danken aan de goede prestaties van de dochterondernemingen in het Verenigd Koninkrijk, waar bestaande key accounts in de horeca het aantal uitbatingen uitbreidden, Frankrijk, waar de distributeurs het goed deden, en Duitsland, waar een aantal nieuwe verdelers werden gevonden. Bovendien deed de export naar derde landen het goed, in het bijzonder in Ierland, Finland en Zuid-Afrika. De koffieserviceafdeling in België liet een lichte stijging optekenen.
Het kunststofsegment was goed voor 68,0 miljoen euro, of 49,08 % van de totale omzet. Dit betekent een stijging van 5,27 % tegenover vorig jaar. Deze omzetstijging was in ongeveer gelijke mate toe te schrijven aan elk van de drie vestigingen in België, Polen en Duitsland.
In 2012 werd besloten om de productgroep van de afdekfolies meer aandacht te geven. Het gaat om sealfolies van hoge kwaliteit die gebruikt worden om schaaltjes van kant-en-klare maaltijden af te dekken. In deze productgroep werd een volumegroei neergezet van 31 %.
Het bedrijfsresultaat (EBIT) en de bedrijfscashflow (EBITDA) van de koffieserviceafdeling gingen er met respectievelijk 39,0 % en 21,4 % op vooruit. Na de stijging van de prijzen voor ruwe koffie op de wereldmarkt in 2011, was er in 2012 een neerwaartse trend merkbaar. Dit kwam de marges ten goede. Bovendien leidde een herstructurering van de vestigingen in het Verenigd Koninkrijk tot kostenbesparingen en een toegenomen efficiëntie. De investeringen binnen de koffieserviceafdeling bedroegen 4,2 miljoen euro en waren vooral bestemd voor de aankoop van koffietoestellen.
De bedrijfswinst (EBIT) en bedrijfscashflow (EBITDA) van de kunststofverpakkingsafdeling namen met respectievelijk 2,0 % en 1,9 % toe. Deze stijging hangt samen met de toegenomen omzet. De investeringen bedroegen in dit segment 6,4 miljoen euro. Deze hadden betrekking op de aankoop van machines, matrijzen en randapparatuur, en op de bouw van bijkomende magazijnruimte en infrastructuur voor de vestiging in Polen.
Omzet + 6,3% * EBIT + 14,8 % * Nettowinst + 16,1 % * Dividend + 10,4 %
Turnhout, 29 maart 2013 – Miko, de op Euronext Brussel genoteerde koffieservice- en kunststofverpakkingsspecialist, kende in 2012 een stijging van de omzet met 6,3 %. De bedrijfswinst (EBIT), bedrijfscashflow (EBITDA) en nettowinst stegen met respectievelijk 14,8 %, 9,1 % en 16,1 %. Deze goede resultaten zijn het gevolg enerzijds van een stijging van de verkochte volumes, en anderzijds van de lichte neerwaartse trend in de grondstoffenprijzen, die de marges ten goede kwam.
GECONSOLIDEERDE RESULTATEN
De omzet steeg met 6,3 % ten opzichte van vorig boekjaar, van 130,2 miljoen euro tot 138,5 miljoen euro. Ruim driekwart van de groepsomzet werd gerealiseerd in het buitenland.
De EBIT (winst uit operationele activiteiten vóór financiële kosten en belastingen) bedroeg 8,8 miljoen euro (+ 14,8 % tegenover 2011).
De EBITDA (winst uit operationele activiteiten vóór financiële kosten, belastingen, afschrijvingen en waardeverminderingen) bedroeg 16,6 miljoen euro (+ 9,1 % in vergelijking met 2011).
Het financieel resultaat bedroeg -618.000 euro, een vermindering met 110.000 euro tegenover 2011. Deze daling werd veroorzaakt door wisselkoersverliezen.
De groep betaalde 1,7 miljoen euro belastingen.
De nettowinst bedroeg 6,5 miljoen euro. De raad van bestuur stelt aan de algemene vergadering voor een dividend uit te keren van 1,06 euro per aandeel.
SEGMENTINFORMATIE
Het koffiesegment nam 70,5 miljoen euro (50,92 %) van de groepsomzet voor zijn rekening, een stijging met 7,39 % tegenover 2011. Deze stijging was voornamelijk te danken aan de goede prestaties van de dochterondernemingen in het Verenigd Koninkrijk, waar bestaande key accounts in de horeca het aantal uitbatingen uitbreidden, Frankrijk, waar de distributeurs het goed deden, en Duitsland, waar een aantal nieuwe verdelers werden gevonden. Bovendien deed de export naar derde landen het goed, in het bijzonder in Ierland, Finland en Zuid-Afrika. De koffieserviceafdeling in België liet een lichte stijging optekenen.
Het kunststofsegment was goed voor 68,0 miljoen euro, of 49,08 % van de totale omzet. Dit betekent een stijging van 5,27 % tegenover vorig jaar. Deze omzetstijging was in ongeveer gelijke mate toe te schrijven aan elk van de drie vestigingen in België, Polen en Duitsland.
In 2012 werd besloten om de productgroep van de afdekfolies meer aandacht te geven. Het gaat om sealfolies van hoge kwaliteit die gebruikt worden om schaaltjes van kant-en-klare maaltijden af te dekken. In deze productgroep werd een volumegroei neergezet van 31 %.
Het bedrijfsresultaat (EBIT) en de bedrijfscashflow (EBITDA) van de koffieserviceafdeling gingen er met respectievelijk 39,0 % en 21,4 % op vooruit. Na de stijging van de prijzen voor ruwe koffie op de wereldmarkt in 2011, was er in 2012 een neerwaartse trend merkbaar. Dit kwam de marges ten goede. Bovendien leidde een herstructurering van de vestigingen in het Verenigd Koninkrijk tot kostenbesparingen en een toegenomen efficiëntie. De investeringen binnen de koffieserviceafdeling bedroegen 4,2 miljoen euro en waren vooral bestemd voor de aankoop van koffietoestellen.
De bedrijfswinst (EBIT) en bedrijfscashflow (EBITDA) van de kunststofverpakkingsafdeling namen met respectievelijk 2,0 % en 1,9 % toe. Deze stijging hangt samen met de toegenomen omzet. De investeringen bedroegen in dit segment 6,4 miljoen euro. Deze hadden betrekking op de aankoop van machines, matrijzen en randapparatuur, en op de bouw van bijkomende magazijnruimte en infrastructuur voor de vestiging in Polen.
In port: AB Inbev, Ablynx, Cfe, Delhaize, Evs, Exmar, Hamon, Resilux, Sioen
-
- Forum actieveling
- Berichten: 443
- Lid geworden op: 30 apr 2012 20:20
- waarderingen: 6
Re: Miko
En vanaf dinsdag word miko de nieuwe leverancier voor de koffieautomaten op umicore.
In port Tigenix Thrombogenics Ablynx Transics Ageas goud zilver (fysiek) welke jullie?
Re: Miko
Goedkopere grondstoffen helpen Miko
De koffieservice- en kunststofverpakkingenspecialist Miko heeft zijn winst flink zien toenemen in 2012. Dat is deels te danken aan hogere verkoopvolumes, maar ook aan een lichte daling van de grondstoffenprijzen, die de marges deugd deed. Het bedrijf blijft wel voorzichtig voor 2013.
De omzet steeg met 6,3 procent tot 138,5 miljoen euro. De bedrijfswinst (ebit) kwam uit op 8,8 miljoen euro, een stijging met 14,8 procent. De nettowinst klom 16,1 procent tot 6,5 miljoen euro. Aandeelhouders mogen meegenieten van die groeicijfers. Miko wil het dividend opkrikken met 10,4 procent tot 1,06 euro bruto per aandeel. Dat komt neer op een nettodividend van 0,8 euro per aandeel.
De twee segmenten dragen elk nog steeds ongeveer de helft tot de groepsomzet bij. De koffie-activiteiten kenden een omzetgroei van 7,39 procent. Dat is vooral te danken aan een mooie groei in het VK en Frankrijk. De Belgische koffiedivisie tekende een 'lichte stijging' op.
De kunststofdivisie zag de omzet met 5,27 procent stijgen. Daaraan droegen de drie regionale poten, België, Polen en Duitsland, in min of meer gelijke mate bij. In 2012 zette Miko vooral in op de afdekfolies die worden gebruikt om schaaltjes met kant-en-klare maaltijden af te dekken. Die productgroep kende daardoor een volumegroei van 31 procent.
Ondanks die mooie cijfers tempert Miko de verwachtingen voor 2013. 'De grondstoffenprijzen blijven erg volatiel en onvoorspelbaar', klinkt het in het persbericht. 'Bovendien lijkt er weinig verbetering te komen in het algemene economische klimaat.' Toch stelt topman Frans Van Tilborg 'voorzichtig optimistisch' te zijn voor het komende boekjaar.
De koffieservice- en kunststofverpakkingenspecialist Miko heeft zijn winst flink zien toenemen in 2012. Dat is deels te danken aan hogere verkoopvolumes, maar ook aan een lichte daling van de grondstoffenprijzen, die de marges deugd deed. Het bedrijf blijft wel voorzichtig voor 2013.
De omzet steeg met 6,3 procent tot 138,5 miljoen euro. De bedrijfswinst (ebit) kwam uit op 8,8 miljoen euro, een stijging met 14,8 procent. De nettowinst klom 16,1 procent tot 6,5 miljoen euro. Aandeelhouders mogen meegenieten van die groeicijfers. Miko wil het dividend opkrikken met 10,4 procent tot 1,06 euro bruto per aandeel. Dat komt neer op een nettodividend van 0,8 euro per aandeel.
De twee segmenten dragen elk nog steeds ongeveer de helft tot de groepsomzet bij. De koffie-activiteiten kenden een omzetgroei van 7,39 procent. Dat is vooral te danken aan een mooie groei in het VK en Frankrijk. De Belgische koffiedivisie tekende een 'lichte stijging' op.
De kunststofdivisie zag de omzet met 5,27 procent stijgen. Daaraan droegen de drie regionale poten, België, Polen en Duitsland, in min of meer gelijke mate bij. In 2012 zette Miko vooral in op de afdekfolies die worden gebruikt om schaaltjes met kant-en-klare maaltijden af te dekken. Die productgroep kende daardoor een volumegroei van 31 procent.
Ondanks die mooie cijfers tempert Miko de verwachtingen voor 2013. 'De grondstoffenprijzen blijven erg volatiel en onvoorspelbaar', klinkt het in het persbericht. 'Bovendien lijkt er weinig verbetering te komen in het algemene economische klimaat.' Toch stelt topman Frans Van Tilborg 'voorzichtig optimistisch' te zijn voor het komende boekjaar.
In port: AB Inbev, Ablynx, Cfe, Delhaize, Evs, Exmar, Hamon, Resilux, Sioen
Re: Miko
Persmededeling (onder embargo tot 9 april 2013 – 17.40 uur).
MEDEDELING M.B.T. INKOOP VAN EIGEN AANDELEN
Turnhout, 9 april 2013 – Miko NV, de op Euronext Brussel genoteerde koffieservice- en kunststofverpakkingsspecialist, deelt mee dat het tussen 2 en 5 april 2013 een pakket van in totaal 15.700 eigen aandelen verwierf.
De volgende prijzen werden betaald:
- 12.500 aandelen aan 54,01 euro per aandeel
- 2.450 aandelen aan 54,25 euro per aandeel
- 750 aandelen aan 54,20 euro per aandeel
De transacties kaderden in een aandelenoptieplan en werden verricht buiten beurs (OTC-transactie).
Het volledige pakket werd inmiddels reeds opnieuw verkocht, zodat de vennootschap thans geen eigen aandelen meer in bezit heeft.
OVER MIKO
Miko is al meer dan 200 jaar actief in koffieservice en sinds een 35-tal jaren in kunststofverpakkingen, en werd in 1998 geïntroduceerd op Euronext Brussel. Miko volgt een “tweepijlerstrategie†waarbij de kernactiviteiten – koffieservice en kunststofverpakkingen – nagenoeg zelfstandige entiteiten zijn met elk hun eigen management, zodat beide activiteiten een eigen groeipad kunnen volgen. De groep haalde in 2012 met 700 medewerkers een omzet van 138,5 miljoen euro, waarvan 50,92 % in het koffiesegment en 49,08 % in het kunststofsegment. Miko is een internationale groep met eigen ondernemingen in België, Frankrijk, Engeland, Nederland, Duitsland, Zweden, Polen, Tsjechië, Slowakije en Australië.
EINDE
Bulls Make Money, Bears Make Money, Pigs Get Slaughtered
[Dit account modereert niet meer]
[Dit account modereert niet meer]
Re: Miko
Ingewikkelde constructie als je het mij vraagt..'
http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen ... 2-3075.art" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen ... 2-3075.art" onclick="window.open(this.href);return false;
In port: AB Inbev, Ablynx, Cfe, Delhaize, Evs, Exmar, Hamon, Resilux, Sioen