IBA (Ion Beam Applications)

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing

topkoop
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 93
Contacteer:

Re: IBA (Ion Beam Applications)

Bericht door topkoop » 08 aug 2019 11:11

CVH schreef:Iemand die een verklaring heeft voor de terugval de laatste dagen?
Vandaag terug in het rood terwijl de rest van de beurs heropleeft...

winstnemingen met weinig volume ?

powered by Surfing Waves

nete
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 193
Contacteer:

Bericht door nete » 12 aug 2019 23:22

Putbruy schreef:en in stilte kruipt dit aandeel naar de hoogste koers in één jaar :clap:
jammer dat ik er niet (meer) bij ben
Het is alweer terug naar af, wees eerder gelukkig dat je er niet meer bij bent.
Eerste les beleggen: Maximaliseer je winst, BEPERK je verlies.
Maersk, Aedifica, Ageas, Barco, Care Property, Carlsberg, Coca Cola, Cofinimmo, Deutsche Börse, ETF Dax Gold Mining, HelloFresh, Merck, Safran, Sofina, Tencent, Texaf, Varta, WDP, Xior

topkoop
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door topkoop » 18 aug 2019 21:48

wat wordt er van de cijfers verwacht ?

David1972
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 151
Contacteer:

Bericht door David1972 » 22 aug 2019 07:38

(ABM FN) IBA heeft in de eerste zes maanden van dit jaar meer omzet geboekt, terwijl het bedrijfsresultaat verbeterde. Dit bleek donderdag voorbeurs uit de cijfers van het bedrijf.

De omzet bedroeg 102,8 miljoen euro in het afgelopen jaar, hetgeen een stijging betekende van 13,8 procent. De omzet omvat alleen de proton therapy divisie en de ‘Other Accelerators’ divisie. Vooral de omzet uit dienstverlening trok flink aan, aldus IBA.

Over het afgelopen halfjaar kwam het REBITDA-verlies uit op krap 1,6 miljoen euro, vergeleken met 3,1 miljoen euro negatief vorig jaar. De verbetering viel vooral toe te schrijven aan de positieve impact van de nieuwe boekhoudkundige IFRS 16-regels van 1,9 miljoen euro.

Het REBIT-verlies nam wel toe van 6,2 miljoen tot 7,1 miljoen euro, mede vanwege prijsdruk door de toegenomen concurrentie en toegenomen investeringen in onderzoek en ontwikkeling.

CEO Olivier Legrain bleek vooral te spreken over de sterke order intake bij alle activiteiten, maar vooral in Other Accelerators. Door de bestelling van drie nieuwe Proton Therapie-diensten en negen nieuwe orders in Other Accelerators, steeg de omzet flink, aldus de topman.

Outlook

Op basis van de huidige voorzichtige vooruitzichten op de markt van de protontherapie, handhaaft IBA de vooruitzichten voor een positieve REBIT voor 2019.
emma liked last!

Stefan
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 77
Contacteer:

Bericht door Stefan » 22 aug 2019 09:03

Ze staan al enige tijd op mijn watchlist en ik geloof enorm in de technologie, maar het enige wat mij zorgen baart is dat de concurrentie de voorbije jaren ook niet heeft stilgezeten:

'De markt groeit, maar de concurrentie ook. Wij zetten onze technologische voorsprong in de verf, maar concurrenten spelen op prijs. Dat heeft een effect. Die prijsdruk voelen we', zegt Legrain. Onder andere het Amerikaanse Varian sprong vorig jaar zeer agressief in de markt, met lage prijzen en kredietverstrekking aan de klant. 'Vorig jaat sloot Varian nul deals, maar dit jaar slagen ze er wel in.'
Cerecor ($3.30)
3D Systems ($6.82)
Oxurion (€3.18)

topkoop
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door topkoop » 22 aug 2019 09:24

Stefan schreef:Ze staan al enige tijd op mijn watchlist en ik geloof enorm in de technologie, maar het enige wat mij zorgen baart is dat de concurrentie de voorbije jaren ook niet heeft stilgezeten:

'De markt groeit, maar de concurrentie ook. Wij zetten onze technologische voorsprong in de verf, maar concurrenten spelen op prijs. Dat heeft een effect. Die prijsdruk voelen we', zegt Legrain. Onder andere het Amerikaanse Varian sprong vorig jaar zeer agressief in de markt, met lage prijzen en kredietverstrekking aan de klant. 'Vorig jaat sloot Varian nul deals, maar dit jaar slagen ze er wel in.'
up up up Belfius en die participatiemaatschappij zijn ook onlangs in het kapitaal gestapt dit zie ik wel goed komen, concurrentie zal er altijd komen, maar als je ziet hoe de martkt groeit....
Stefan liked last!

Stefan
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 77
Contacteer:

Bericht door Stefan » 22 aug 2019 09:39

topkoop schreef:
Stefan schreef:Ze staan al enige tijd op mijn watchlist en ik geloof enorm in de technologie, maar het enige wat mij zorgen baart is dat de concurrentie de voorbije jaren ook niet heeft stilgezeten:

up up up Belfius en die participatiemaatschappij zijn ook onlangs in het kapitaal gestapt dit zie ik wel goed komen, concurrentie zal er altijd komen, maar als je ziet hoe de martkt groeit....
Uiteraard zal concurrentie er altijd zijn en is de markt groeiende, maar als een wereldspeler als Varian met speels gemak de prijzen kan drukken is de vraag eerder of een IBA in deze kan blijven volgen.

Het feit dat Varian de protontherapiemarkt heeft (her)ontdekt kan dus zowel goed (meer awareness) als slecht (enorme prijsdruk) zijn.
Cerecor ($3.30)
3D Systems ($6.82)
Oxurion (€3.18)

panamapapers
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 70
Contacteer:

Bericht door panamapapers » 27 aug 2019 15:03

Belangrijk is vooral dat er studies komen die aantonen dat protonentherapie effectief beter is dan traditionele fotonen radiotherapie. Zo'n studies/bewijzen kunnen verkopen stimuleren. Daarop is het nog steeds wachten... Zo'n systeem zetten blijft een zeer dure aangelegenheid, enkel ziekenhuizen met diepe zakken kunnen zich zo'n systeem veroorloven. In de VS is dit uiteraard geen probleem met die verzekeringen. Florida alleen al zou in de toekomst 8 proton centers hebben. Maar de conventionele radiotherapie wordt ook alsmaar beter & nauwkeuriger met de MR-Linac (Unity van Elekta) en verbeterde IGRT (Halcyon van Varian), waarbij men nauwkeurig gaat scannen net voor men gaat bestralen. Zo kan de tumor (die vaak beweegt) precies gemonitord worden.

De Japanners die geruime tijd met protonen therapie bezig zijn, hebben nu weer iets nieuws. Namelijk; carbon ion therapy. Deze deeltjes zouden nog beter zijn, gezien de straling in de lengterichting (voorbij de tumor) veel sneller stopt dan bij Protonen en de straling naar de zijkant (lateraal) is ook minimaal. Lees hieronder het artikel:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5894097/

Ik blijf het met veel interesse volgen, maar denk dat vooral een samenwerking met of overname door een grote multinationale speler (als Elekta) IBA erbovenop kan helpen om voluit de concurrentie aan te gaan met een machtige speler als Varian.

beursfre
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 14
Contacteer:

Bericht door beursfre » 11 sep 2019 17:18

Sept 11 (Reuters) - ION BEAM APPLICATIONS SA IBAB.BR :
* IBA SIGNS CONTRACT TO INSTALL A CYCLONE® 70 SYSTEM IN
SOUTH
AFRICA
* TYPICAL END-USER PRICE FOR A CYCLONE®70 SOLUTION IS
BETWEEN EUR
12 AND 15 MILLION

Source text for Eikon:
Further company coverage:

(Gdynia Newsroom)
((gdynia.newsroom@thomsonreuters.com;))

wat een timing om kenbaar te maken...
16:51.....
David1972 liked last!
Asit, Biocartis, Bone, Exmar, IBA, Inventiva, Mdx

Chukky2
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 144
Contacteer:

Bericht door Chukky2 » 11 sep 2019 17:40

beursfre schreef:Sept 11 (Reuters) - ION BEAM APPLICATIONS SA IBAB.BR :
* IBA SIGNS CONTRACT TO INSTALL A CYCLONE® 70 SYSTEM IN
SOUTH
AFRICA
* TYPICAL END-USER PRICE FOR A CYCLONE®70 SOLUTION IS
BETWEEN EUR
12 AND 15 MILLION

Source text for Eikon:
Further company coverage:

(Gdynia Newsroom)
((gdynia.newsroom@thomsonreuters.com;))

wat een timing om kenbaar te maken...
16:51.....
Koers heeft een beetje gereageerd
avantiumBamBayer-BiocartiBpost-cresent-econocom -Exmar -Fagron-greenyard-ing-MDxH-Nyrstar -Ontex -Oxurion-Pharming-umicore-XFab-Arcelor ,IAsiat-Aperam-melexis-Solvay,AMG,.galap.verk:kbc,bekaert

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. 
Registreer binnen enkele tellen

Plaats reactie