Beleggers vergelijken hier brokers + nu €500 actie!

TIP: Volg direct het laatste beursnieuws via:   

IBA (Ion Beam Applications)

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL20, lokale fondsen, etc.
nete
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 147

Re: IBA (Ion Beam Applications)

Berichtdoor nete » 20 Dec 2018 09:41

Putbruy schreef:
kierkegaard schreef:Nogal duidelijk niet? Er zat wel heel veel lucht in de koers en daarvan is er eindelijk wat uitgelopen. Dit zag je al twee jaar lang aankomen.

de hele beurs is al driekwart jaar aan het 'leeglopen' , misschien pomp ik nog wat cash in aandelen in aanloop naar de jaarcijfers volgend jaar

Voor mij dus net het moment om NIET te kopen, wetende dat er 90% (ik durf net niet schrijven 100%) kans is dat je de dag na je aankoop al verlies boekt op die aankoop. En de dag daarna... en de dag daarna...
Nu heb ik tijd zat om op het gemak een lijst met kandidaten samen te stellen tegen dat de leegloop eindelijk eens stopt voor langer dan één dag.
Ieder zijn gedacht natuurlijk.
----------------------------------------------------------------
Beleggen = maximaliseer je winst, beperk je verlies.

Word gratis lid op Beursig.com

Discussieer met duizenden andere beleggers en
profiteer van minder advertenties, abonneren op
favoriete onderwerpen en toegang tot de chatbox.

Registreer u binnen enkele tellen

nete
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor nete » 21 Dec 2018 13:20

nete schreef:
Voor mij dus net het moment om NIET te kopen, wetende dat er 90% (ik durf net niet schrijven 100%) kans is dat je de dag na je aankoop al verlies boekt op die aankoop. En de dag daarna... en de dag daarna...
Nu heb ik tijd zat om op het gemak een lijst met kandidaten samen te stellen tegen dat de leegloop eindelijk eens stopt voor langer dan één dag.

Mijn woorden hierboven zijn nog niet koud of er is opnieuw dik 6% af...

Putbruy
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 730

Berichtdoor Putbruy » 21 Dec 2018 14:23

nete schreef:
nete schreef:

bijgekocht !! de wereld is aan de durvers.. vandaag 4 systemen verkocht aan universiteiten..de koers is spotgoedkoop
in port : vanalles..

kierkegaard
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 417

Berichtdoor kierkegaard » 21 Dec 2018 15:10

Putbruy schreef:
nete schreef:
nete schreef:

bijgekocht !! de wereld is aan de durvers.. vandaag 4 systemen verkocht aan universiteiten..de koers is spotgoedkoop

Je zegt 'spotgoedkoop'. Denk je dan dat de winstgevendheid ineens zeer sterk zal toenemen? Over 2016 draaiden ze nog 24M winst, zo'n 0,8 per aandeel, over 2017 al 40M verlies en in 2018 wordt het in het beste geval break even? Hoe verantwoord jij dan een hoge koers? Ik heb het eerder al op deze pagina's geschreven, maar IBA aan 50 was waanzin, aan 20 gewoonweg zeer duur en nu eerder duur. Spotgoedkoop, dat zie ik niet.

timothy v
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 68

Berichtdoor timothy v » 21 Dec 2018 16:16

Iba staat wel goedkoop ik kom aan minimum 20 euro. Maar Ja of een aandeel goedkoop staat of niet dat beslis jezelf .
Putbruy liked last!

Putbruy
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor Putbruy » 21 Dec 2018 17:30

wat mij betreft is all time low ( 3 year) een koopje, maar iedereen koopt wat hij wel, de Bert Bibbers die enkel op een duidelijke stijgende lijn willen aankopen doen maar, ik ben een risicobelegger en heb op jaarbasis nog steeds winsten.

panamapapers
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 54

Berichtdoor panamapapers » 21 Dec 2018 18:27

Putbruy schreef:bijgekocht !! de wereld is aan de durvers.. vandaag 4 systemen verkocht aan universiteiten..de koers is spotgoedkoop

Niet goed gelezen: 4 universiteiten bestellen één P1 systeem. Werd al langer over gesproken dacht ik... Wafelijzerpolitiek!

Putbruy
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor Putbruy » 22 Dec 2018 09:03

panamapapers schreef:
Putbruy schreef:bijgekocht !! de wereld is aan de durvers.. vandaag 4 systemen verkocht aan universiteiten..de koers is spotgoedkoop

Niet goed gelezen: 4 universiteiten bestellen één P1 systeem. Werd al langer over gesproken dacht ik... Wafelijzerpolitiek!

??
(ABM FN) IBA heeft een overeenkomst gesloten met vier universiteiten voor de levering van protonentherapiesystemen. Dit maakt het bedrijf vrijdagochtend bekend.

Vier Belgische universiteiten zullen het Proteus ONE-systeem van IBA krijgen. IBA verwacht in de komende dagen een aanbetaling te ontvangen van de universiteiten, nadat er eerder deze maand al bekend werd dat de Waalse overheid een financiering van 49 miljoen euro ter beschikking stelt.

slechtste december voor de amerikaanse beurzen sinds 1931...wat comes down must eventually go up...dit blijft niet eeuwig zakken

Gezien de knalrode eindstanden in de us, ga ik mij volgende week klaarhouden om mijn port aanzienlijk uit te breiden met diverse aandelen

panamapapers
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 54

Berichtdoor panamapapers » 22 Dec 2018 13:42

Beter bronnen van het bedrijf checken dan.
Het gaat wel degelijk over één systeem. (25 à 30 miljoen) Zie hieronder:
https://iba-worldwide.com/content/iba-i ... try-update

... to install a Proteus®ONE* compact proton therapy solution in Charleroi, Wallonia Region, ...

nete
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor nete » 22 Dec 2018 13:53

Putbruy schreef:
Gezien de knalrode eindstanden in de us, ga ik mij volgende week klaarhouden om mijn port aanzienlijk uit te breiden met diverse aandelen

Goed nieuws, volgende week is de berenmarkt verleden tijd ! :o
Ik ben toch nog niet geheel overtuigd... Ik hoop dat ik mis ben, dat is dan goed voor alle beleggers.