IBA (Ion Beam Applications)

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 2831

Re: IBA (Ion Beam Applications)

Berichtdoor jens_dev » 10 Jan 2018 08:54

Ik zei "virtuele portefeuille" (:
Never waste a good crisis

Lampi
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 95

Berichtdoor Lampi » 10 Jan 2018 10:44

destijds ingestapt rond de 42, dan de daling meegemaakt tot 20, bij de rebound tot 26 maar alles verkocht met veel verlies uiteraard - ondanks de slechte cijfers steeds blijven geloven in het potentieel van IBA - nu met kousevoeten terug ingestapt aan 16,50 - met de huidige knowledge en hun gezonde balans is dit toch wel een licht ondergewaarde waarde - nu maar hopen dat ze niet nog ns teleurstellen, ze hebben me al genoeg gekost in et verleden :? ;)
panamapapers liked last!

Lampi
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 95

Berichtdoor Lampi » 10 Jan 2018 10:45

koers nu halted? wat is er gaande? 10% stiging en de boel gaat stil?

CS888
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 30

Berichtdoor CS888 » 10 Jan 2018 10:54

Lampi schreef:koers nu halted? wat is er gaande? 10% stiging en de boel gaat stil?

Het zakt al terug :?:

smartie
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 134

Berichtdoor smartie » 10 Jan 2018 11:18

Dubbel-J schreef:Ik zou ook graag willen instappen, maar ben aan het wachten op het juiste moment!

Liever iets te laat, dan veel te vroeg :D

zo stilaan de moment denk ik
wie weet zie concurrent Varian IBA wel als lekkere overnameprooi aan deze bradeerprijzen...
Als niemand ze nog wil die aandelen, kan je al een kleine positie innemen;
ik heb mijn positie vergroot om verlies van eerste deel te compenseren.
En even laten rijpen dan, zoals ik (jaren) met Ablynx, Galapagos en Tigenix gedaan heb.
Je hoort me dus niet klagen dezer dagen op de beurs :-)

Exmarken
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 9

Berichtdoor Exmarken » 10 Jan 2018 11:39

Toch wel even een kleine reactie op je ' bradeerprijzen' enkele jaren geleden , nog niet te ver terug stonden deze aan een koers van 8a 8.5 euro , zijn gestegen naar 56 euro ( wat te gek was voor woorden) .

Noteren nu rond de 17 euro , in jou ze ook al enige tijd in de gaten , maar is momenteel moeilijk te zeggen of nu een ideaal instapmoment is , veel hangt ervanaf welk type belegger je zelf bent . Ik persoonlijk zou heel graag eerst een teken zien dat er een bodem gevormd wordt , en dan stap ik in , en is dit dan enige procenten hoger , so be it Grtz

CS888
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 30

Berichtdoor CS888 » 10 Jan 2018 13:34

Beursblik: IBA kan contracten alsnog tekenen
Gepubliceerd op 10 jan 2018 om 13:24 |
IBA (13:15)
EUR 16,980 +0,980 (+6,13%)

(ABM FN) Het aandeel Ion Beam Applications, kortweg IBA, noteerde woensdag hoger, daarmee enigszins herstellend van de koersval na de winstwaarschuwing van 5 januari, waarin het bedrijf zijn financiële verwachtingen introk, nadat vier voor 2017 geplande contracten niet voor het einde van het jaar konden worden getekend.

Als die contracten straks alsnog worden getekend, kan het koersverlies na de winstwaarschuwing weer gedeeltelijk worden ingelopen, stelde markteconoom Ton Simonts van KBC woensdag tegen ABM Financial News. IBA heeft dan geen structurele operationele problemen, maar slechts verkeerd ingeschat hoe lang het duurde om de contracten te sluiten.

Vooralsnog is er nog geen nieuws, merkte Simonts op, maar mogelijk zijn er beleggers die er op anticiperen. Wellicht zijn zij ook aan het "bodemvissen" en rapen ze het aandeel op nu het nog slechts 16 euro kost, terwijl het in mei vorig jaar nog ruim 55 euro waard was.

Sowieso zijn Belgische biotechaandelen in de mode. "Na het bod op Ablynx is elk biotechbedrijf opgejaagd wild", zei Simonts.

Het aandeel IBA stond woensdag 5,8 procent hoger op 16,93 euro. Voor de publicatie van de waarschuwing op 5 januari was het nog bijna 24 euro waard.

poorinvestor
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 54

Berichtdoor poorinvestor » 10 Jan 2018 14:34

poorinvestor schreef:voila zie beetje getankt reeds aan 25.3€

heb er wat bij gekocht aan 17€ en dat is lang geleden dat ik eens de mist in ging :cry:

14-11-2014
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 451

Berichtdoor 14-11-2014 » 10 Jan 2018 14:38

Sowieso zijn Belgische biotechaandelen in de mode. "Na het bod op Ablynx is elk biotechbedrijf opgejaagd wild", zei Simonts.

Kan deze deskundige Simonts dan misschien ook even vertellen waar en hoe aandeelhouders Ablynx de aandelen Ablynx kunnen aanmelden voor "het bod"... En waarom IBA, vallend onder "elk", naar het zuiden gejaagd wordt...

In dit geval is het zelfs zo dat de biotechbedrijven opgejaagd worden, volgens Simonts, en IBA dat versnellende peloton niet kan volgen. Zo zou een recente stabilisatie van IBA eigenlijk neerkomen op een toename van de achterstand, zodat het mes recent nog steeds viel. Relatief.

De relatieve val zal ooit stoppen, en het kan de moeite waard zijn om te bepalen wanneer IBA goedkoop wordt, ten opzichte van een voorzichtig potentieel. Helaas lopen analisten waarschijnlijk té ver achter de feiten aan. Er is al bijna een stijging van 50% nodig om bij een "koersdoel" van Sint Jan te geraken, meen ik. Bepaal dus zelf een bodem, en potentieel, zonder uzelf rijk/armer te rekenen.

Zeus
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 288

Berichtdoor Zeus » 10 Jan 2018 15:00

14-11-2014 schreef:

Kan deze deskundige Simonts dan misschien ook even vertellen waar en hoe aandeelhouders Ablynx de aandelen Ablynx kunnen aanmelden voor "het bod"... En waarom IBA, vallend onder "elk", naar het zuiden gejaagd wordt...

In dit geval is het zelfs zo dat de biotechbedrijven opgejaagd worden, volgens Simonts, en IBA dat versnellende peloton niet kan volgen. Zo zou een recente stabilisatie van IBA eigenlijk neerkomen op een toename van de achterstand, zodat het mes recent nog steeds viel. Relatief.

IBA is géén biotechnologiebedrijf. IBA maakt machines.

Biotechnology is the use of living systems and organisms to develop or make products, or "any technological application that uses biological systems, living organisms, or derivatives thereof, to make or modify products or processes for specific use" (UN Convention on Biological Diversity, Art. 2)

IBA is een technologiebedrijf.
Ahold, C&C Group, Deutsche Bank, Dynavax, EVS, Exmar, Flow Traders, Gazprom, Intercept, Noble Corp, OCI, PostNL, Publicis, Roularta, Suez, Synergy, Thrombo, US Silica, Veolia, Yamana Gold