IBA (Ion Beam Applications)

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

Beleggen met ongekend lage tarieven?
Aandelen BE/NL €2+0,03% / VS €0,50+$0,004 p/st
Kernselectie: Geen kosten turbo's, ETF's en fondsen
DEGIRO: meer informatie / rekening openen

beursfre
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 98
Contacteer:

Re: IBA (Ion Beam Applications)

Bericht door beursfre »

nete schreef:
13 jan 2021 11:54
beursfre schreef:
13 jan 2021 08:17

ik hou ook rekening met zakken naar 10
zeker door inkoop programma
en dan denk ik terug aan bijkopen...
want met 2 samenwerken lijkt me een positief plan voor IBA
Op naar de 15 vandaag ?
Nu pikt het waarschijnlijk dat je een deel (te vroeg)verkocht hebt.
Ik zeg altijd: beetje winst mislopen is véél minder erg dan verliezen opstapelen. :up:
spijt of pieken doet het niet
wou 15 met mijn overschot
dus mag je geen spijt hebben van de verkochte stukken dan ;)

kocht reeds iets anders ermee ;)
IBA 9,00€ - Inventiva 5,14€ - Mithra 20,05€ - Pharming 0,95€ - Ontex 10,50€ - Ageas 35,50€
Celyad 7,30€ - Onxeo 0,72€ - Takeaway 89,20€ - Fugro 7,40€ - ABN 8,11€ - Kinepolis 34,90€
Galapagos 79,50€ - Prosus 87,25€ - ING 7,86€

Sipef 45€
Chargeur 17,35€
JC Decaux 15,50€

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

Erwin5857
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 144
Contacteer:

Bericht door Erwin5857 »

nete schreef:
13 jan 2021 11:43
Blackbelt schreef:
13 jan 2021 09:55

Stop toch met die onzin over virtueel verlies of winst....

Ik heb goud gekocht aan 1500$ per ounce...., maar ook een klein pakket Galapagos aan 200€.
Dus mijn verlies op Gala is dan ook virtueel. Je mag ze komen halen voor 200€, als je ze niet verkoopt doe je toch geen verlies....
Helaas voor u is het WEL virtueel en absoluut geen onzin.
Gij hebt nu zo'n 115 euro virtueel verlies op uw GLPG, dat kan eventueel ooit nog eens goedkomen, maar als je ze NU verkoopt heb je nu per aandeel de koers van vandaag in handen.
Als gij nu op een aandeel 1000% winst hebt in uw tabelleke, dan hebt ge 0,0 eurocent in handen, tenzij ge ze verkoopt.

Ik ga je GLPG's NIET overnemen aan 200 hoor :) , omdat ik vrees dat die koers voltooid verleden tijd is. Ik hoop dat ik me vergis.

Zooo moeilijk is dat nu toch niet om te begrijpen ???

Het is hier wel het IBA topic, dus best terug on-topic
Ik ben het met je eens nete. Ik denk dat hier vooral moet gepraat worden over de vooruitzichten van IBA (doen ze het goed, eventueel denken we dat ze gaan stijgen/dalen). Individuele koop/verkoopbeslissingen doet iedereen voor zichzelf, het is duidelijk dat hier verschillende strategieen en meningen over zijn, zoals je weet volg ik hierin niet de jouwe, hoewel ik toegeef dat jouw insteek ook belangrijk is. Deze discussies zijn razend interessant echter niet echt bedoeld voor dit forum. Waarmee ik niet bedoel dat ik hier een probleem mee heb als er hier over gepraat wordt, echter efficienter om dit in een apart dedicated forum te bespreken anders gaan we de discussie multipliceren naar alle individuele aandelen fora.

nete
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 303
Contacteer:

Bericht door nete »

beursfre schreef:
13 jan 2021 12:18

Ik zou nu wel een beetje de kat uit de boom kijken: stel dat ze blijven doorstijgen naar bv 18 en dan terugzakken naar 17 doe je nog altijd een goeie zaak. Op de absolute top verkopen is weinigen gegeven (de onvindbare kristallen bol hé)

Blackbelt
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 464
Contacteer:

Bericht door Blackbelt »

nete schreef:
13 jan 2021 11:43
Blackbelt schreef:
13 jan 2021 09:55

Stop toch met die onzin over virtueel verlies of winst....

Ik heb goud gekocht aan 1500$ per ounce...., maar ook een klein pakket Galapagos aan 200€.
Dus mijn verlies op Gala is dan ook virtueel. Je mag ze komen halen voor 200€, als je ze niet verkoopt doe je toch geen verlies....
Helaas voor u is het WEL virtueel en absoluut geen onzin.
Gij hebt nu zo'n 115 euro virtueel verlies op uw GLPG, dat kan eventueel ooit nog eens goedkomen, maar als je ze NU verkoopt heb je nu per aandeel de koers van vandaag in handen.
Als gij nu op een aandeel 1000% winst hebt in uw tabelleke, dan hebt ge 0,0 eurocent in handen, tenzij ge ze verkoopt.

Ik ga je GLPG's NIET overnemen aan 200 hoor :) , omdat ik vrees dat die koers voltooid verleden tijd is. Ik hoop dat ik me vergis.

Zooo moeilijk is dat nu toch niet om te begrijpen ???

Het is hier wel het IBA topic, dus best terug on-topic
Mijn beleggingsrekening is helemaal niet virtueel. Dat is geld dat ik morgen ter beschikking heb als ik dat wil.

Als ik op WDP bv 300% winst heb, en ik verkoop ze vandaag om ze direct daarna terug te kopen aan dezelfde koers, dan verandert er niks.

In uw redenering heb ik dan mijn "virtuele" winst vastgelegd, terwijl de enige die daar beter van wordt de Fiscus is.
En nog in uw redenering is een vermogen aan aandelen en vastgoed niks waard want virtueel.
Als je naar de fundamenten van de economie kijkt, dan is geld (en zeker een nummer op uw rekening) nog véél virtueler dan eigenaar zijn van x% van een bedrijf, of een gewicht in goud. (En zeker nu er partijen zijn die geld kunnen bijmaken als was het WC papier). Denk daar eens over na.

Terug over IBA.
Ik blijf hier in zitten omdat hun technologie zo bijzonder is.
Nadeel van dit bedrijf is dat de verkoop van één toestel heel lang duurt, en heel veel manuren vraagt tot ze draait.
Maar hopelijk is er daarna ook een inkomstenstroom uit updates, onderhoudt, support etc.

nete
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 303
Contacteer:

Bericht door nete »

Blackbelt schreef:
13 jan 2021 13:00
[
Als ik op WDP bv 300% winst heb, en ik verkoop ze vandaag om ze direct daarna terug te kopen aan dezelfde koers, dan verandert er niks.
Laat maar, je WIL het gewoon niet begrijpen.

Blackadder
Moderator
Moderator
waarderingen: 2938
Contacteer:

Bericht door Blackadder »

Beste forumleden,

Laat ons het hier opnieuw over IBA hebben. Ieder moet voor zich beslissen wanneer hij/zij winst neemt ;)
nete liked last!

Erwin5857
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 144
Contacteer:

Bericht door Erwin5857 »

Blackadder schreef:
13 jan 2021 13:36
Beste forumleden,

Laat ons het hier opnieuw over IBA hebben. Ieder moet voor zich beslissen wanneer hij/zij winst neemt ;)
Mee eens. Maar ik ben het 100% eens met Blackbelt.
Blackbelt liked last!

beursfre
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 98
Contacteer:

Bericht door beursfre »

nete schreef:
13 jan 2021 12:41
beursfre schreef:
13 jan 2021 12:18

Ik zou nu wel een beetje de kat uit de boom kijken: stel dat ze blijven doorstijgen naar bv 18 en dan terugzakken naar 17 doe je nog altijd een goeie zaak. Op de absolute top verkopen is weinigen gegeven (de onvindbare kristallen bol hé)
DE top is moeilijk
soms met je tevreden zijn met 100m van de top ;)
IBA 9,00€ - Inventiva 5,14€ - Mithra 20,05€ - Pharming 0,95€ - Ontex 10,50€ - Ageas 35,50€
Celyad 7,30€ - Onxeo 0,72€ - Takeaway 89,20€ - Fugro 7,40€ - ABN 8,11€ - Kinepolis 34,90€
Galapagos 79,50€ - Prosus 87,25€ - ING 7,86€

Sipef 45€
Chargeur 17,35€
JC Decaux 15,50€

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Deel kennis en vragen met duizenden beleggers,
minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie