Accentis

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

Beleggen met ongekend lage tarieven?
Aandelen BE/NL €2+0,03% / VS €0,50+$0,004 p/st
Kernselectie: Geen kosten turbo's, ETF's en fondsen
DEGIRO: meer informatie / rekening openen

ancaoli
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1087
Contacteer:

Re: Accentis

Bericht door ancaoli »

Bolero:

De industriële vastgoedgroep Accentis heeft er, ondanks covid-19, een sterk jaar opzitten. De huuropbrengsten stegen met 5,8% tot 13,04 miljoen euro en moeten in 2021 richting 13,6 miljoen euro evolueren. De EBITDA trok 14,1% hoger tot 10,29 miljoen euro, terwijl de waarde van de portefeuille met 2,4 miljoen euro steeg tot 136,7 miljoen euro. Het nettoresultaat( -26% tot 5,81 miljoen euro) werd wel ontsierd door afwaarderingen op de sites van Schiltach, Lier en Overpelt. Maar de balans blijft ijzersterk, want de financiële schuld daalde met 2,1 miljoen tot 40,6 miljoen euro, terwijl het eigen vermogen met 8,5% steeg tot 74,5 miljoen euro ten opzichte van een marktwaarde van 64 miljoen euro). Er wordt geen dividend uitbetaald, maar de groep is van plan om de reeds aanwezige logistieke entiteit in Lier met circa 1.750 vierkante meter uit te breiden.
• De jaarcijfers van Iep Invest volgen die van Accentis, omwille van het belang van 66,92% dat Iep aanhoudt (naast
een belang van 50% in de vennootschap Clubhotel gelegen in het Oostenrijkse Karinthië). De groep betaalt traditioneel geen dividend uit. Het nettoresultaat over 2020 bedroeg 7,6 miljoen euro, tegenover 6,4 miljoen euro een jaar eerder. Het eigen vermogen steeg daardoor tot 126 miljoen euro, tegenover 118 miljoen euro in 2020.
Lieve16 liked last!
Vaste Portefeuille:Recticel, WRN, Accentis, Global G, Roularta, Agfa, Ontex, OCI, Sorrento, Inventiva

Filantroop
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 676
Contacteer:

Bericht door Filantroop »

Niettegenstaande de sterke cijfers over 2020 én de oplopende intrinsieke waarde tot bijna 0,06 EURO per aandeel moét en zal de koers op 0,05 vastgepind blijven, zelfs met ordertjes van 60 eenheden of 3 EURO! :D

naam
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 70
Contacteer:

Bericht door naam »

Beurstips kwam gisteren in een update op een onderwaardering van 50%.
Dergelijke grote onderwaardering, samen met een huurrendement van 10%, en mogelijk volledig schuldenvrij binnen 4-5 jaar, geeft het advies: stelselmatig bijkopen!
keffertje liked last!

keffertje
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 349
Contacteer:

Bericht door keffertje »

naam schreef:
03 mar 2021 11:32
Beurstips kwam gisteren in een update op een onderwaardering van 50%.
Dergelijke grote onderwaardering, samen met een huurrendement van 10%, en mogelijk volledig schuldenvrij binnen 4-5 jaar, geeft het advies: stelselmatig bijkopen!
Volledig mee eens, geduld is zeker bij dit pareltje een schone zaak!

keffertje
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 349
Contacteer:

Bericht door keffertje »

Filantroop schreef:
03 mar 2021 10:54
Niettegenstaande de sterke cijfers over 2020 én de oplopende intrinsieke waarde tot bijna 0,06 EURO per aandeel moét en zal de koers op 0,05 vastgepind blijven, zelfs met ordertjes van 60 eenheden of 3 EURO! :D
Vandaag eindelijk weer eens een sprongentje naar 5,3 eurocent, maar tegen het einde toch weer teruggezet naar 5,1 eurocent.

Overigens is het spelletje bij Iep identiek, men probeert met man en macht de koers rond de 9 te houden, bij een zichtbare intrinsieke waarde van 11,05

BOXX
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 37
Contacteer:

Bericht door BOXX »

keffertje schreef:
04 mar 2021 22:04
Filantroop schreef:
03 mar 2021 10:54
Vandaag eindelijk weer eens een sprongentje naar 5,3 eurocent, maar tegen het einde toch weer teruggezet naar 5,1 eurocent.

Overigens is het spelletje bij Iep identiek, men probeert met man en macht de koers rond de 9 te houden, bij een zichtbare intrinsieke waarde van 11,05
Blijkbaar zat er toch de laatste maanden een grote verkoper in de markt die telkens de laat vulde aan 0,05 tot 0,O51. We zullen zien of hij terugkomt. Toch niet te begrijpen gezien de schromelijke onderwaardering. Mogelijks heeft hij geld nodig of moet er een vennootschap vereffend worden. Enkel de verkoper zal het weten . Eind dit jaar zal de intrinsieke waarde ( zonder tegenslagen) vermoedelijk verder evolueren richting 0,064-0,065.

josymar
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 130
Contacteer:

Bericht door josymar »

Accentis een "ondergewaardeerde parel"?
Ik heb dit aandeel nu al jaren, maar ik vraag me af waarom ik ze zolang heb gehouden: geen dividend, onderwaardering van ocharme 20%, een onderwaardering die al jaren bestaat en misschien nooit zal verdwijnen. Eigenlijk dood geld. Dat had ik de laatste tien jaar veel beter kunnen besteden.

Umi
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1271
Contacteer:

Bericht door Umi »

josymar schreef:
05 mar 2021 00:00
Ik heb dit aandeel nu al jaren, maar ik vraag me af waarom ik ze zolang heb gehouden: geen dividend, onderwaardering van ocharme 20%, een onderwaardering die al jaren bestaat en misschien nooit zal verdwijnen. Eigenlijk dood geld. Dat had ik de laatste tien jaar veel beter kunnen besteden.
De onderliggende waarde stijgt al jaren met 7à10% per jaar. Dood geld zou ik dat niet noemen...
Rijk ga je er niet mee worden, maar wel een vrij stabiele waarde in een gespreide port.
BOXX liked last!

Quixotic-Me81
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 82
Contacteer:

Bericht door Quixotic-Me81 »

josymar schreef:
05 mar 2021 00:00
Ik stel me ook regelmatig de vraag of ik niet beter mijn investering in Accentis zou verkopen en andere aandelen zou kopen. Ik beschouw Accentis echter meer als een soort obligatie, saai maar elk jaar een kleine stijging. Door de onderwaardering zie ik het aandeel niet snel dalen in waarde. Op dit ogenblik keren ze geen dividend uit, maar dat Accentis de schulden afbouwt en verder investeert lijkt mij op lange termijn interessanter dan het uitkeren van een dividend. Alhoewel een dividend natuurlijk altijd welkom zou zijn, en het zou ervoor zorgen dat het aandeel bij meer mensen op de radar komt.
http://dinnovatievebeurs.weebly.com

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Deel kennis en vragen met duizenden beleggers,
minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie