Accentis

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

Beleggen met ongekend lage tarieven?
Aandelen BE/NL €2+0,03% / VS €0,50+$0,004 p/st
Kernselectie: Geen kosten turbo's, ETF's en fondsen
DEGIRO: meer informatie / rekening openen

Filantroop
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 676
Contacteer:

Re: Accentis

Bericht door Filantroop »

kopke1 schreef:
07 nov 2020 08:59
Doordat er weinig vraag is naar stukken van accentis slaagt men erin de koers laag te houden door kleine verkooporders (soms minder dan 1 000 stuks). Gisteren heb ik de ask opgekuist tot 0,049. ga proberen de komende dagen, net voor het sluiten , dit telkens opnieuw te doen. tot de koers terug 0,05 of hoger is. :)
Die idiote verkopen van telkens een handvol stukjes zijn inderdaad méér dan van de pot gerukt, het fenomeen doet zich trouwens niet alleen bij Accentis voor...
Gisteren bv. slaagde men erin door 3 stuks (amper 10 EURO) Global Graphics te verkopen de koers meteen 6,32% te doen duikelen.
Wie durft er nog in zulke aandelen te investeren?
Tenslotte geef ik je veel moed én een flinke zak geld voor je pogingen om telkens de ask van een bepaald aandeel leeg te kopen maar dit gaat niet lukken hoor!
Bij moederbedrijf IEP-Invest heeft dat er ook ene zonder succes geprobeerd, daar is de koers nu afgeblokt met een gigantisch verkooporder van bijna 60000 stuks aan 8,50 EURO, tot hier en niet verder lijkt de boodschap!
Voor de geduldige belegger komt vroeg of laat komt de onderliggende waarde boven, de grootaandeelhouders worden ook al een dagje ouder en kiezen straks mogelijk eieren voor hun geld...
keffertje liked last!

keffertje
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 349
Contacteer:

Bericht door keffertje »

kopke1 schreef:
07 nov 2020 08:59
Doordat er weinig vraag is naar stukken van accentis slaagt men erin de koers laag te houden door kleine verkooporders (soms minder dan 1 000 stuks). Gisteren heb ik de ask opgekuist tot 0,049. ga proberen de komende dagen, net voor het sluiten , dit telkens opnieuw te doen. tot de koers terug 0,05 of hoger is. :)
Goed bezig, zonder ons aan 'acting in concert' te bezondigen, doe ik graag mee met dit initiatief!

keffertje
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door keffertje »

Bij moederbedrijf IEP-Invest heeft dat er ook ene zonder succes geprobeerd, daar is de koers nu afgeblokt met een gigantisch verkooporder van bijna 60000 stuks aan 8,50 EURO, tot hier en niet verder lijkt de boodschap!
[/quote]

Reactie Keffertje:

Bij Iep is er inmiddels een vreemd algoritme in werking dat zodra er iets van die 8,50 wordt afgesnoept er onmiddelijk een gelijk aantal wordt afgestort op de beste biedkoers, zodat die koers automatisch weer naar beneden gaat.

Dit fenomeen zagen we natuurlijk al eerder, maar dan ging het met 5 stukjes naar beneden, maar nu is het echt op dezelfde seconde met het gelijke aantal, dus ook 1000 of 2000 stuks!

[Ben benieuwd hoe dat gaat als die totale omvang van bijna 60.000 stuks er wordt uitgeplukt] :lol: :roll:
Filantroop liked last!

kopke1
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 153
Contacteer:

Bericht door kopke1 »

om 17u25 is er een order geplaatst voor 1.620 stuks aan 0.048 euro
om 17u28 tegenorder geplaatst en koers naar 0.0495. de ask op 0,0495 is daarmee voorlopig opgekuist :D

BOXX
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 37
Contacteer:

Bericht door BOXX »

kopke1 schreef:
09 nov 2020 17:32
om 17u28 tegenorder geplaatst en koers naar 0.0495. de ask op 0,0495 is daarmee voorlopig opgekuist :D
De kleine orders van 1000 tot 9000 stuks kaderen volgens mij in een l'iquiditeitscontract' met een beurshuis die ervoor moet zorgen dat er toch minstens één handeling per dag is en dus een nieuwe dagkoers in de tabellen komt per dag.
Dus zeker geen gerichte koerssturing
keffertje liked last!

keffertje
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door keffertje »

BOXX schreef:
09 nov 2020 23:42
kopke1 schreef:
09 nov 2020 17:32
De kleine orders van 1000 tot 9000 stuks kaderen volgens mij in een l'iquiditeitscontract' met een beurshuis die ervoor moet zorgen dat er toch minstens één handeling per dag is en dus een nieuwe dagkoers in de tabellen komt per dag.
Dus zeker geen gerichte koerssturing
Dat kan wel zo zijn, maar het valt mij op dat die sturing altijd neerwaarts geschiedt, dus een kongsi met Oom Gerard moet niet worden uitgesloten :lol:

kopke1
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 153
Contacteer:

Bericht door kopke1 »

deze week , samen met een aantal andere believers, de verkopen onder de 0,05 euro kunnen opkopen. vrijdag terug mooi kunnen afkloppen op 0,05.
ondertussen behoorlijk wat kunnen bijkopen. tot 0,05 koop ik bij. boven de 0,05 mag iep invest bijkopen :lol:
petrus liked last!

keffertje
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door keffertje »

kopke1 schreef:
15 nov 2020 21:39
deze week , samen met een aantal andere believers, de verkopen onder de 0,05 euro kunnen opkopen. vrijdag terug mooi kunnen afkloppen op 0,05.
ondertussen behoorlijk wat kunnen bijkopen. tot 0,05 koop ik bij. boven de 0,05 mag iep invest bijkopen :lol:
Mooi werk. Het lastige is dat als je die ruim 1,5 miljoen stukken op 0,05 uitneemt er waarschijnlijk direct weer een nieuwe blokkade wordt neergelegd op die prijs.

Of het verstandig is weeet ik niet, maar als je in het aandeel gelooft, moet je misschien inderdaad van die blokkade gebruik maken om alles onder de 5 cent op te kopen, maar ik blijf vrezen dat op een gegeven moment je portemonnee leeg is.

Zelf vind ik het ook een aantrekkelijk fonds maar het is vervelend dat ze geen dividend uitkeren EN je volkomen afhankelijk bent van de kuren van Oom Gerard.

Filantroop
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 676
Contacteer:

Bericht door Filantroop »

Bron: tijd.be

Dat is anders bij de holding Iep Invest IEP1,20% en haar vastgoeddochter Accentis ACCB-1,00% , die amper communiceren met beleggers. Het slecht verhandelbare Accentis noteert bijna een derde onder zijn boekwaarde, waardoor zelfs een goedkoop bod kans op slagen heeft. Eind vorig jaar verkocht de industrieel Joris Ide zijn blokkeringsbelang van 11 procent in Accentis aan Iep, wat de weg naar een bod makkelijker maakte.

Uit een artikel "Wie wordt de volgende overnameprooi in Brussel?" gepubliceerd op tijd.be
Intussen heeft vermoedelijk Kopke1 vandaag met een aankoop van 15000stuks de koers in laatste instantie terug onder de mensen gebracht.
Alles opkopen onder de 0,05 is mogelijk maar dan moet je, zoals ik hier al eerder postte, over een hele grote zak beschikken.
keffertje liked last!

keffertje
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door keffertje »

Filantroop schreef:
16 nov 2020 19:44
Bron: tijd.be

Dat is anders bij de holding Iep Invest IEP1,20% en haar vastgoeddochter Accentis ACCB-1,00% , die amper communiceren met beleggers. Het slecht verhandelbare Accentis noteert bijna een derde onder zijn boekwaarde, waardoor zelfs een goedkoop bod kans op slagen heeft. Eind vorig jaar verkocht de industrieel Joris Ide zijn blokkeringsbelang van 11 procent in Accentis aan Iep, wat de weg naar een bod makkelijker maakte.

Uit een artikel "Wie wordt de volgende overnameprooi in Brussel?" gepubliceerd op tijd.be
Intussen heeft vermoedelijk Kopke1 vandaag met een aankoop van 15000stuks de koers in laatste instantie terug onder de mensen gebracht.
Alles opkopen onder de 0,05 is mogelijk maar dan moet je, zoals ik hier al eerder postte, over een hele grote zak beschikken.
Er zijn veel mensen met een grote zak (althans dat zullen ze zelf beweren) :lol: , maar inderdaad weinig mensen met een grote zak met geld.

En... Oeps wellicht is het verstandig dat ik mijn verkooporders voor Iep er morgenochtend maar even uithaal.

Overigens hoeven we niet bang te zijn voor een goedkoop bod op Accentis omdat waarschijnlijk Bart Goemaere van Beurstips dan in actie zal komen. Naar ik begrijp hebben zijn lezers, waartoe ik overigens ook behoor, een groot pakket Accentis in handen en zullen zij niet in gaan op een 'dievenbod' van Oom Gerard.
Filantroop liked last!

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Deel kennis en vragen met duizenden beleggers,
minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie