Accentis

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing
elchapo
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 9

Re: Accentis

Berichtdoor elchapo » 12 Apr 2019 11:06

keffertje schreef:
Strong schreef:Nieuw maandelijks bericht op site accentis.
Site in Lier draait zeer goed .

* Maandag (nabeurs) in dit theater: jaarverslag Accentis, met ongetwijfeld de nieuwste accounting-tricks, boeiend voor de permanente educatie :clap: :lol:

* Opvallend dat Oom Gerard c.s. al 4 maanden niet meer in de markt is om stukken Accentis te kopen. Zou toch een gemakkelijk winstje moeten opleveren, denk ik.

Fijn weekend!

Iep zelf koopt ook geen eigen aandelen meer in. Ze wachten gewoon tot de tijd weer rijp is voor inkoop. En ze hebben veeeel meer geduld dan de gemiddelde particuliere belegger, daar ben ik van overtuigd.

Jouw maandagavond is dus weer gevuld, keffertje, :up: .

powered by Surfing Waves

USSENTERPRISE
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1276

Berichtdoor USSENTERPRISE » 12 Apr 2019 13:27

keffertje schreef:
Strong schreef:Nieuw maandelijks bericht op site accentis.
Site in Lier draait zeer goed .

* Maandag (nabeurs) in dit theater: jaarverslag Accentis, met ongetwijfeld de nieuwste accounting-tricks, boeiend voor de permanente educatie :clap: :lol:

* Opvallend dat Oom Gerard c.s. al 4 maanden niet meer in de markt is om stukken Accentis te kopen. Zou toch een gemakkelijk winstje moeten opleveren, denk ik.

Fijn weekend!

Het geld zal op zijn.

keffertje
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 309

Berichtdoor keffertje » 12 Apr 2019 13:51

Het geld zal op zijn.[/quote]

Nou Iep heeft genoeg in kas om de ret van accentis tegen een behoorlijke premie op te kopen volgens mij...dus alles wat ze tegen de huidige beurskoers kunnen binnensprokkelen is mooi meegenomen denk ik, maar in alle bescheidenheid: ik waan mij niet slimmer dan oom Gerard :shock:

keffertje
Forum actieveling
Forum actieveling

Re: Aandeel Accentis

Berichtdoor keffertje » 12 Apr 2019 13:53

Oveigens denk ik uit de foto's van te koop/te huur staande objecten van de website van Accentis, te kunnen afleiden dat het pand in Evergem daadwerkelijk is verkocht (en ze dus ook weer van hun leasing af zijn).

We gaan zien of het daadwerkelijk zo is, want dan zal het ook wel in het jaarverslag staan.
Eli Lach liked last!

elchapo
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor elchapo » 14 Apr 2019 11:14

keffertje schreef:Het geld zal op zijn.

Nou Iep heeft genoeg in kas om de ret van accentis tegen een behoorlijke premie op te kopen volgens mij...dus alles wat ze tegen de huidige beurskoers kunnen binnensprokkelen is mooi meegenomen denk ik, maar in alle bescheidenheid: ik waan mij niet slimmer dan oom Gerard :shock:[/quote]

Misschien dat dat hotel in de alpen goed bevalt en dat iep nog meer in dat soort projecten wil gaan stappen. Dan hebben ze daar wat centen voor nodig. Overigens vraag ik me nog steeds af of het niet slimmer is iep aandelen te hebben. Heb ze nu allebei overigens. Toevallig een mening over Keffertje?
keffertje liked last!

keffertje
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor keffertje » 14 Apr 2019 16:59

Volgens mij hebben ze daar evengioed wel genioeg geld voor. Het enige dat ik kan bedenken, is dat het accentis-geld natuurlijk dood geld is tenzij ze zelf iets gaan doen (fusie, overname, afstoting) maar weten doe ik het dus ook niet.

Wat betreft de keuze tussen Iep en Accentis. Op zich heb je gelijk, de onderwaardering op de zichtbare intrinsieke waarde bij Iep is groter dan bij Accentis (ruwweg 40% om 20%), maar de volgorde lijkt me dat er eerst iets bij Accentis gaat gebeuren en dan bij Iep. Wellicht is het verspreiden van je geld over de twee fondsen de verstandigste beslissing.

elchapo
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor elchapo » 14 Apr 2019 17:52

keffertje schreef:Volgens mij hebben ze daar evengioed wel genioeg geld voor. Het enige dat ik kan bedenken, is dat het accentis-geld natuurlijk dood geld is tenzij ze zelf iets gaan doen (fusie, overname, afstoting) maar weten doe ik het dus ook niet.

Wat betreft de keuze tussen Iep en Accentis. Op zich heb je gelijk, de onderwaardering op de zichtbare intrinsieke waarde bij Iep is groter dan bij Accentis (ruwweg 40% om 20%), maar de volgorde lijkt me dat er eerst iets bij Accentis gaat gebeuren en dan bij Iep. Wellicht is het verspreiden van je geld over de twee fondsen de verstandigste beslissing.

Dank. Ik meende ergens in het jaarverslag van Iep te hebben gelezen dat ze ten alle tijde interesse hebben in nieuwe veelbelovende projecten. Maar ja, dat is zo´n generieke tekst, daar kun je ook niks mee.

Succes morgenavond, of wanneer je je op de cijfers gaat storten, :up:

Filantroop
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 550

Berichtdoor Filantroop » 14 Apr 2019 23:34

Accentis behoort met zijn huidige status zonder meer tot de zogenaamde vegetatieve aandelen, het leeft zonder meer maar er is nauwelijks beweging in te krijgen...
Al bijna 2 jaar bevindt de beurskoers zich in een vork tussen 0,0400en 0,0420 EURO met heel af en toe een kleine uitschieter.
Wie evenwel heel goed zijn huiswerk maakt, merkt ongetwijfeld dat de schuldafbouw versnelt in die mate dat die binnen 3 jaar op een méér dan aanvaardbaar niveau belandt en mogelijk binnen 5 jaar helemaal is verdwenen.
Intussen wordt er een stevige meerwaarde gecreëerd door de uitbouw van de vastgoedportfolio waarvan de waarde nu al op minstens het dubbele van de huidige beurskoers wordt geschat.
Ik beschouw Accentis bijgevolg als een renteloos spaarboekje met weinig risico máár met een toekomsig hefboomeffect om u tegen te zeggen!
In afwachting wordt de koers dagelijks gemanipuleerd met telkens terugkerende (verkoop)orders van 810 stuks of een veelvoud ervan...
keffertje liked last!

keffertje
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor keffertje » 15 Apr 2019 06:45

[quote="Filantroop"]Accentis behoort met zijn huidige status zonder meer tot de zogenaamde vegetatieve aandelen, het leeft zonder meer maar er is nauwelijks beweging in te krijgen...
Al bijna 2 jaar bevindt de beurskoers zich in een vork tussen 0,0400en 0,0420 EURO met heel af en toe een kleine uitschieter.

Klopt maar in die twee jaar is de zichbare intrinsieke waarde wel opgelopen van € 0,04 naar € 0,05 en - naar mijn inschatting voor wat het waard is moet de economische waarde inmiddels ook al op zo'n € 0,06 - € 0,07 liggen.

Hoewel de berichtgeving van Accentis zeker een stuk verbeterd is, doet men er nog steeds alles aan om het aandeel niet opntdekt te laten worden door het grote publiek. De centenkoers en het niet uitkeren van dividend, zijn daarvan m.i. goede voorbeelden. We wachten het jaarverslag maar af, om ons op het huiswerk te kunnen storten...
Eli Lach liked last!

K/w
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 956

Berichtdoor K/w » 15 Apr 2019 17:26

Filantroop schreef:Accentis behoort met zijn huidige status zonder meer tot de zogenaamde vegetatieve aandelen, het leeft zonder meer maar er is nauwelijks beweging in te krijgen...

Hier heb je hem weer, de slimste van de klas! Vraag me gewoon af wat een dergelijke medische term te maken heeft met beleggen? Maar finaal is het maar gewoon wat gegoochel met een moeilijk woord!

Hij valt nu éénmaal graag op onze mensenvriend!

Speciaal voor hem:
De vegetatieve toestand is de ernstigste graad van functioneel hersenlijden die kan samengaan met langdurig overleven na coma. Patiënten in een vegetatieve toestand ontwaken uit een coma en lijken wel wakker te zijn. De ogen zijn overdag open en de patiënt ademt spontaan en kan de indruk wekken rond te kijken.
Wees hebzuchtig als de markt angstig is en
wees angstig als de markt hebberig is.

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. 
Registreer binnen enkele tellen