Accentis

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Filantroop
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 518

Re: Accentis

Berichtdoor Filantroop » 25 Aug 2017 20:32

Halfjaarcijfers zijn gekend, andermaal forse afschrijving op de waarde van de vastgoed-portefeuille waardoor de winst significant daalt...
De beschikbare huurruimte zit zo goed als vol waardoor men denkt aan uitbreiding, in ieder geval zijn de huurinkomsten voor de eerstkomende 2 jaar verzekerd!
Belangrijk is de verdere schuldafbouw en de stijging van het eigen vermogen.

http://www.accentis.com
petrus liked last!

Decemberactie verloting 3 x Bol.com cadeaubon t.w.v. €25

Neem een gratis account op Beursig.com (klik hier)
Minder advertenties en meer functies

Voorwaarden:

- alleen geldig bij registratie in december 2018

- minimaal 10 inhoudelijke berichten in december 2018

- dubbelaccounts worden uitgesloten/verwijderd

- bekendmaking prijzen op 1 januari 2019

petrus
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 75

Berichtdoor petrus » 26 Aug 2017 17:56

Ik heb het verslag ook gelezen. Het recurrent resultaat is wel hoger dan tijdens het eerste halfjaar van 2016. Met recurrent bedoelt men het resultaat voor belastingen gecorrigeerd met éénmalige elementen en met de reële waarde van het vastgoedportfolio. Dat zit dus wel goed. Wat mij betreft : bijhouden en afwachten.
Filantroop liked last!

Filantroop
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor Filantroop » 28 Aug 2017 13:52

Voorlopig reeds meer dan 2 miljoen stuks verhandeld én dat is heel lang geleden dat we dit nog eens gezien hebben...
Nu met een bijna 100% bezettingsgraad zijn de inkomsten de eerste 2 jaren alvast gegarandeerd en kan de schuldafbouw versneld worden uitgevoerd!
petrus liked last!

keffertje
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 264

Berichtdoor keffertje » 28 Aug 2017 14:47

Filantroop schreef:Halfjaarcijfers zijn gekend, andermaal forse afschrijving op de waarde van de vastgoed-portefeuille waardoor de winst significant daalt...
De beschikbare huurruimte zit zo goed als vol waardoor men denkt aan uitbreiding, in ieder geval zijn de huurinkomsten voor de eerstkomende 2 jaar verzekerd!

Begrijp inmiddels niet meer goed waarom ze zoveel moeite doen om de goede gang van zaken te verhullen middels creative accounting-technieken: iedereen doorziet de trucs inmiddels wel, mede dankzij aanhoudend goede inhoudelijke bijdragen op dit forum. De weg boven de 0,04 lijkt inmiddels open te liggen..
Filantroop liked last!

BOX
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 69

Berichtdoor BOX » 28 Aug 2017 21:48

keffertje schreef:
Filantroop schreef:Halfjaarcijfers zijn gekend, andermaal forse afschrijving op de waarde van de vastgoed-portefeuille waardoor de winst significant daalt...

Begrijp inmiddels niet meer goed waarom ze zoveel moeite doen om de goede gang van zaken te verhullen middels creative accounting-technieken: iedereen doorziet de trucs inmiddels wel, mede dankzij aanhoudend goede inhoudelijke bijdragen op dit forum. De weg boven de 0,04 lijkt inmiddels open te liggen..

Inderdaad Keffertje , het is er een beetje over. Ik begrijp ook niet hoe en waarom ze hun vastgoed in hun boekhouding zo laag blijven waarderen. Gelukkig is er wel voldoende informatie te vinden in hun persberichten en verslagen om de ballon te doorprikken
Het wordt stilaan lachwekkend :

Kijk eens naar de waardering van het vastgoed : 127 700 000 Euro en daarop zal accentis 13 000 000 huuropbrengsten realiseren in 2017, maw men realiseert daarop een huurrendement van 10 % !!!!!! + een rendement van 30% op eigen vermogen !!!!! Ik ken weinig vastgoedbeleggingen met 10% brutohuurrendement. Ofwel zijn alle huurders van accentis losers en kennen ze de markthuurprijzen niet ofwel is dat vastgoed schromelijk boekhoudkundig ondergewaardeerd. ik denk dat het wel het laatste is.
Je moet maar eens kijken hoeveel huuropbrengsten Xior realiseert op zijn vastgoedportefeuille ( < 5%) en dit aandeel noteert dan nog eens bijna 40% boven de intrinsieke waarde.
Waarom doet accentis dit ????????

Positief aan de cijfers verder zijn de bijna 100 % bezetting maar vooral de plannen om ongeveer bijkomend 34000 vierkante meter verhuuroppervlak te realiseren zonder kapitaal verhoging . Deze toename is ongeveer een toename van 14% tov de huidige totale verhuuropervlakten wat hopelijk volgend jaar ook zal resulteren in 10-14 % meer huuropbrengsten = ongeveer 1.500.000 euro.

Filantroop
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor Filantroop » 28 Aug 2017 22:07

BOX schreef:
keffertje schreef:

Inderdaad Keffertje , het is er een beetje over. Ik begrijp ook niet hoe en waarom ze hun vastgoed in hun boekhouding zo laag blijven waarderen. Gelukkig is er wel voldoende informatie te vinden in hun persberichten en verslagen om de ballon te doorprikken
Het wordt stilaan lachwekkend :

Kijk eens naar de waardering van het vastgoed : 127 700 000 Euro en daarop zal accentis 13 000 000 huuropbrengsten realiseren in 2017, maw men realiseert daarop een huurrendement van 10 % !!!!!! + een rendement van 30% op eigen vermogen !!!!! Ik ken weinig vastgoedbeleggingen met 10% brutohuurrendement. Ofwel zijn alle huurders van accentis losers en kennen ze de markthuurprijzen niet ofwel is dat vastgoed schromelijk boekhoudkundig ondergewaardeerd. ik denk dat het wel het laatste is.
Je moet maar eens kijken hoeveel huuropbrengsten Xior realiseert op zijn vastgoedportefeuille ( < 5%) en dit aandeel noteert dan nog eens bijna 40% boven de intrinsieke waarde.
Waarom doet accentis dit ????????

Positief aan de cijfers verder zijn de bijna 100 % bezetting maar vooral de plannen om ongeveer bijkomend 34000 vierkante meter verhuuroppervlak te realiseren zonder kapitaal verhoging . Deze toename is ongeveer een toename van 14% tov de huidige totale verhuuropervlakten wat hopelijk volgend jaar ook zal resulteren in 10-14 % meer huuropbrengsten = ongeveer 1.500.000 euro.

Eens is de schuld afgebouwd, dan pas gaan we wat zien! :D
keffertje liked last!

Strong
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 109

Berichtdoor Strong » 28 Aug 2017 22:23

Ook belangrijk is dat een van de belangrijkste huurders huurcontract verlengd tot 2027.
keffertje liked last!

Filantroop
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor Filantroop » 28 Aug 2017 22:24

Strong schreef:Ook belangrijk is dat een van de belangrijkste huurders huurcontract verlengd tot 2027.

Absoluut Strong ! :D

keffertje
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 264

Berichtdoor keffertje » 28 Aug 2017 22:30

Strong schreef:Ook belangrijk is dat een van de belangrijkste huurders huurcontract verlengd tot 2027.

En denk maar niet dat ze de waardering van dit stuk onroerend goed dan gaan verhogen (zekerheid) terwijl ze wel de waardering van o.g. verlagen omdat een deel van de huurtermijn is verstreken (onzekerheid).

In het (half)jaarverslag wordt dit eufemistisch aangeduid als 'klassieke waardeaanpassingen'. Nu kennen Oom Gerard en Neefje Bruno hun klassiekers wel als het gaat om minderheidsaandeelhouders bij de neus te nemen. Eerstgenoemde is nu weer bezig Beate Uhse op eenzelfde manier 'leeg te halen', maar gelukkig zijn de Accentis aandeelhouders niet voor een gat te vangen. Ik herhaal hierbij mijn waarschuwing dat een Cok wel zijn haren verliest maar niet zijn streken dus blijft het oppassen geblazen. Dit klemt te meer daar we niet weten of we Joris Ide als een vriend moeten beschouwen of dat hij bij de eerste de beste gelegenheid bij Oom Gerard onder de lakens kruipt.

Scepticist
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 77

Berichtdoor Scepticist » 29 Aug 2017 09:25

BOX schreef:
keffertje schreef:

Tja, ik kan alleen vaststellen dat hun taktiek (nog steeds) succesvol is. Het aandeel blijft rond de 4 cent kabbelen. Bij toeval ook het geafficheerde Eigen Vermogen per aandeel.
En als ik verder kijk naar de gedaalde activiteit op dit topic, kan ik enkel constateren dat bij 4 cent de meesten hier hun biezen gepakt hebben. Ik kan het ze niet kwalijk nemen (maar ik ga toch voor meer).