Accentis

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

kettos
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 21

Re: Accentis

Bericht door kettos »

MADNESS schreef:
arreno schreef:
MADNESS schreef:
flipper schreef:Accentis en Punch zijn één pot nat.
Volgens mij gaat er wel een kapitaalsverhoging komen waar Cok aan gaat deelnemen en waarschijnlijk zijn positie nog zal versterken (ik geloof nooit dat alle kleine aandeelhouders zullen volgen). Hiervoor zal hij het geld gebruiken dat hij nu via het dividend van Punch zal ontvangen.

En vervolgens na de kapitaalsverhoging, kan Punch geliquideerd worden (ontvangt hij de rest van zijn geld) en zal er vroeg of laat een bod komen op accentis (waarschijnlijk aan een belachelijk lage koers, om zijn winst zo groot mogelijk te maken).

Dit is mijn idee en ik kan er uiteraard compleet naast zitten ;).
Ik denk dat dat goed mogelijk is, want indien Punch na de lopende rechtszaken zou ontbonden worden moet Accentis z'n schulden al afgelost hebben tegenover Punch ... Ik betwijfel dat ze jaren gaan willen wachten op een afbetalingsplan van Accentis. Een kapitaalsverhoging waar Mr. Cok op intekent betekent voor hem een eventuele fikse korting waarna de kas van Punch weer gespijsd is en Mr. Cok na de ontbinding van Punch Accentis kan uitkopen tegen die fikse korting aangezien hij dan nog meer greep heeft op Accentis ... Ja, had op 't forum van Punch ongeveer 't zelfde gepost en acht dit een realistisch scenario ;).
Omdat je het ook op Punch gepost hebt, is het realistisch?
Er afspraken zijn gemaakt, hoe, wat en wanneer er afgelost moet worden. Destijds met de KV kon namelijk niet voorzien worden dat Punch/Xeikon overgenomen zou worden. Dat een lening dan in handen komt van een zekere Cok, dat is dan leuk of niet leuk voor hem, dat is dan zeker geen reden om versneld af te lossen of hem een stapel aandelen te geven. Ik vond het erg opvallend dat er nergens in de jaarcijfers gesproken wordt over een mogelijk bod van Cok
Ik heb ooit als beginnend belegger ook mezelf dingen wijsgemaakt, tegen beter weten in. 't Is menselijk, zeker als je Accentis en niet Punch in bezit hebt ... Ik hoop voor jou dat je gelijk krijgt, want ik heb geen baat bij een slechte afloop hier ;).
Ik zie toch ook niet in waarom

1) een snellere afbetaling zou moeten gebeuren omdat Punch ontbonden zou worden. Contract is contract en Accentis moet enkel de afbetaling doen volgens dat contract
2) een kapitaalsverhoging van accentis de kas van Punch spijst. Wil je hier zeggen dat het geld van de KV zou worden doorgestort aan Punch. Ook hier weer, dat is volgens mij juridisch gewoon niet mogelijk. De enige manier volgens mij om geld door te sluisen naar Punch is via een dividend. Maar dan krijgen alle aandeelhouders dat, niet enkel Punch.

Indien je deftige argumenten hebt om je 'theorie' te bevestigen, hoor ik ze graag. Tot nu toe heb ik er echter nog geen gezien.
petrus liked last!

flipper
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 55

Bericht door flipper »

Punch heeft meer dan 47 % van de aandelen van Accentis, dus doen alsof het 2 aparte bedrijven zijn zonder enige vorm van verwevenheid is toch een beetje vreemd.

Wat ik wil zeggen is dat de kapitaalsverhoging zal gebruikt worden om de schulden aan Punch terug te betalen. Het gaat hier niet om een gewone doorstorting er staat wel iets tegen over. En dat Punch zich wil ontbinden doet wel degelijk ter zaken. Contract is uiteraard contract, maar Punch heeft wel het meest te zeggen. Dus als ze Accentis vriendelijk verzoeken om een kapitaalsverhoging door te voeren (wetende dat Cok er alle belang bij heeft) dan zal het ook gebeuren.
MADNESS liked last!

petrus
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 47

Bericht door petrus »

Een kapitaalsverhoging van een beursgenoteerd bedrijf moet voorafgegaan worden door een prospectus goedgekeurd door de Autoriteit voor Financiële Diensten en Markten (FSMA).

Ik heb er natuurlijk wel mijn twijfels over dat het FSMA in het verleden haar taak wel degelijk uitgevoerd heeft. Hierbij denk ik bijvoorbeeld aan het Dexiadebacle waar Arco op een gegeven moment inschreef op een kapitaalsverhoging bij Dexia met geld dat ze geleend hadden van Dexia. Misschien hebben ze echter hun lesje wel geleerd en doen ze hun werk in de toekomst op een correcte manier.

Voor het overige is het afwachten met Accentis. Punch houdt mijn inziens opzettelijk een klimaat van onzekerheid in stand.
arreno liked last!

flipper
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Bericht door flipper »

K/w schreef:
flipper schreef:Punch heeft meer dan 47 % van de aandelen van Accentis, dus doen alsof het 2 aparte bedrijven zijn zonder enige vorm van verwevenheid is toch een beetje vreemd.
Maatschappelijke zetel.
Punch Int.
Oostkaai 50
8900 Ieper

Maatschappelijke zetel.
Accentis
Oostkaai 50
8900 Ieper
Zo had ik het nog niet bekeken ;-). Maar dit zegt inderdaad voldoende.
MADNESS liked last!

kettos
Forum verkenner
Forum verkenner

Bericht door kettos »

flipper schreef:Punch heeft meer dan 47 % van de aandelen van Accentis, dus doen alsof het 2 aparte bedrijven zijn zonder enige vorm van verwevenheid is toch een beetje vreemd.

Wat ik wil zeggen is dat de kapitaalsverhoging zal gebruikt worden om de schulden aan Punch terug te betalen. Het gaat hier niet om een gewone doorstorting er staat wel iets tegen over. En dat Punch zich wil ontbinden doet wel degelijk ter zaken. Contract is uiteraard contract, maar Punch heeft wel het meest te zeggen. Dus als ze Accentis vriendelijk verzoeken om een kapitaalsverhoging door te voeren (wetende dat Cok er alle belang bij heeft) dan zal het ook gebeuren.
Ok, dat snijdt al meer hout ;). Ik heb de statuten eens nagekeken en het lijkt mij dat de raad van bestuur idd een kapitaalsverhoging kan doordrukken (als ik dat doc goed begrijp tenminste want het is half-Chinees). Dus idd Cok zou dat kunnen doordrukken als de rest van de raad akkoord is. De optie voor de kleine aandeelhouder is ntrlk om tegen de benoeming van Cok te stemmen. Maar dat is utopisch gezien de helft wrschlk toch niet stemt.
Ben benieuwd of ze dit staaltje 'naai-de-kleine-aandeelhouder-maar-eens-goed' effectief gaan uitvoeren...dat zou dan ook betekenen dat al de andere leden van de raad van bestuur marjonetten zijn. Enige visie daarop?

flipper
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Bericht door flipper »

kettos schreef:

Ok, dat snijdt al meer hout ;). Ik heb de statuten eens nagekeken en het lijkt mij dat de raad van bestuur idd een kapitaalsverhoging kan doordrukken (als ik dat doc goed begrijp tenminste want het is half-Chinees). Dus idd Cok zou dat kunnen doordrukken als de rest van de raad akkoord is. De optie voor de kleine aandeelhouder is ntrlk om tegen de benoeming van Cok te stemmen. Maar dat is utopisch gezien de helft wrschlk toch niet stemt.
Ben benieuwd of ze dit staaltje 'naai-de-kleine-aandeelhouder-maar-eens-goed' effectief gaan uitvoeren...dat zou dan ook betekenen dat al de andere leden van de raad van bestuur marjonetten zijn. Enige visie daarop?
De enige raad die ik je momenteel kan geven is hou wat geld achter de hand, zodat je eventueel kan intekenen op de kapitaalsverhoging (als je dit zou willen doen en je de mogelijkheid hebt). En vermoedelijk zal er dan wel een kleine (te kleine) winst inzitten bij een mogelijke overname. Alleen koersen of overname aan 0.04 € of hoger zie ik echt niet gebeuren.
HoubyTelli liked last!

MADNESS
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 778

Bericht door MADNESS »

kettos schreef:

Dat lijkt me logisch aangezien die andere leden daar zetelen met de goedkeuring van de grootaandeelhouders ...

kettos
Forum verkenner
Forum verkenner

Bericht door kettos »

flipper schreef: De enige raad die ik je momenteel kan geven is hou wat geld achter de hand, zodat je eventueel kan intekenen op de kapitaalsverhoging (als je dit zou willen doen en je de mogelijkheid hebt). En vermoedelijk zal er dan wel een kleine (te kleine) winst inzitten bij een mogelijke overname. Alleen koersen of overname aan 0.04 € of hoger zie ik echt niet gebeuren.
Ja, 0,04 daar reken ik ook niet op, maar elke bod onder de 0,02 zou toch moeten falen. Als je een beetje een balans kan lezen moet je toch snappen dat je aan een prijs onder de 0,02 zwaar in't zak wordt gezet. Then again sommige mensen verkochten ook aan 0,01, so who knows. Dus rest er mij de hoop dat er genoeg aandeelhouders van accentis een balans kunnen lezen :p

hverwilgh
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 11

Bericht door hverwilgh »

Als je alle schulden samentelt min debiteuren ( en geen rekening houdt met belastinglatenties en voorzieningen),
dan komt de schuld uit op 108,833 M €. Met een vrije kasstroom van 5,321 M € is dat nog 20 jaar.
Daarom verwacht ik een kapitaalsverhoging, Zodat G.Cok sneller een deel van zijn vordering kan omzetten in goedkope aandelen.
De boekwaarde van 3.32 cent lijkt me onder de reële waarde (zie actie Frans Faas die een waarde van 6 cent op Accentis plakt).
Rekening houdend met de verhouding huuropbrengsten / waarde onroerendgoed (op balans), denk ik dat de reële waarde inderdaad dichter bij 6 dan bij 3.32 cent ligt.
Dank aan allen forumleden die een poging doen om de Accentis-cijfers te doorgronden.
HoubyTelli liked last!

bartdbr
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 5

Bericht door bartdbr »

K/w schreef:
Hier zit tenminste nog wat beweging in + 6.47%!

Punch nog niet eens verhandeld vandaag, dit is echt een triestige tent!

Ik denk dat er maandag ambiance in de tent zal zijn ...
Hoezo ambiance? Gaan we richting 1 euro??

Plaats reactie