Eckert-Ziegler

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
Filantroop
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 495

Re: Eckert-Ziegler

Berichtdoor Filantroop » 27 Mar 2018 11:44

MADNESS schreef:
jens_dev schreef:Een kwakkel in welke zin? De outlook is zowat het belangrijkste zinnetje in dat verslag en het is niet duidelijk.

Oh, en €12,7 van die €19,6 boekwaarde is goodwill. Staar je daar niet blind op.

Mij maken ze niet wijs dat ze nu al zicht hebben op die outlook. Anyway, het is duidelijk dat ze geen zin hebben om de koers omhoog te jagen. :)

...maar ook niet naar beneden Mad.
Ik heb de indruk dat alles wat wordt aangeboden beneden 9,00 EURO wordt opgekocht.
Op basis van de jaarcijfers 2017 is dit ongeveer de juiste koers, zij het ietwat ondergewaardeerd...
De vraag is wat de toekomst gaat brengen?
Veel groei is volgens mij niet meer mogelijk tenzij met overnames of uitwijken naar de USA maar dit acht ik zo goed als uitgesloten, de verhalen zijn gekend!
Wat me ook opvalt was dat er in het 2e semester 2017 geen winst meer werd gegenereerd, integendeel.
Blijft de eeuwigdurende kwestie van de delisting die met de actuele gegevens nog aan logica wint.
Met de mooie winstcijfers over het voorbije jaar én de 6MEUR cash op de balans heeft men volgens mij de eerste jaren absoluut geen vers kapitaal nodig en kost de notering alleen maar geld, de show nemen we erbij maar dat hoeft voor mij niet!

K/w
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 779

Berichtdoor K/w » 18 Apr 2018 11:27

Filantroop schreef: De peanutsomzet in het aandeel is dan ook het onverkorte en logische gevolg.

Vandaag 264 stuks, en dit typeert de dagdagelijkse omzet. Of anders gezegd,
een wederkerende omzet die vrijwel altijd nihil is.

Hoe noem jij de omzet bij dit aandeel? Nano-omzet¿¿¿
Wees hebzuchtig als de markt angstig is en
wees angstig als de markt hebberig is.

Umi
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 537

Berichtdoor Umi » 18 Apr 2018 14:29

jens_dev schreef:Eckert & Ziegler AG:
Beurskap van €190m.
H1 '17: omzet +6%, nettokaspositie van €40m en vks excl. werkkapitaal van €9,1m.
9m '17: omzet +12% nettokaspositie van €50m en vks excl. werkkapitaal van €11,3m.

Cijfers zijn nog niet helemaal 'clean' omdat ze begin mei de cyclotron divisie hebben verkocht voor €13m. Deze divisie was goed voor €18m aan sales, maar leverde slechts een kleine winstbijdrage.

Dan eind mei deden ze een overname in DE. Betaalden €8m voor 4 schuldenvrije bedrijven, die op jaarbasis voor €20m aan sales zorgen.

Niet oninteressant om verder in het oog te houden, me dunkt. Ze bezitten iets van een 84% van E&Z Bebig.

Blijft idd 1tje om te volgen.

analyst reports al gezien?
https://www.ezag.com/fileadmin/user_upl ... 1-2018.pdf

https://www.ezag.com/fileadmin/user_upl ... glisch.pdf?

& een inkoopprogramma is ook een mooie +
Berlin, 16 April 2018 - The management board of Eckert & Ziegler AG decided today that it will tender a public offer to purchase up to 125,000 shares of Eckert & Ziegler AG on the basis of the authority to repurchase shares granted by the annual general meeting of 3 June 2015. The total volume of the repurchase of shares (including ancillary purchasing costs) shall amount to up to 5 Mio. EUR. The price per share, the offer period as well as further details of the share buyback program will be determined by the Board of Directors and announced by a press release three trading days before the publication of the public share buyback offer. Further details about the planned repurchase of shares can be found in the offer document pertaining to the public stock buy-back offer, which will be available for download shortly on the company's website http://www.ezag.de and in the German Electronic Federal Gazette.
14-11-2014 liked last!

K/w
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor K/w » 18 Apr 2018 18:05

Filantroop schreef:Veel groei is volgens mij niet meer mogelijk tenzij met overnames of uitwijken naar de USA maar dit acht ik zo goed als uitgesloten, de verhalen zijn gekend!

Wat me ook opvalt was dat er in het 2e semester 2017 geen winst meer werd gegenereerd, integendeel.

Vandaag alweer 264 stuks!
De peanutsomzet in het aandeel is dan ook het onverkorte en logische gevolg.

Filantroop schreef:..., hoe dat deze er gaan uitzien laat ik over aan ieders rekenwerk, ik kan geen - gratis - advies bijven geven aan Jan en alleman, dat spreekt voor zich.

K/w
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor K/w » 24 Apr 2018 22:03

Filantroop schreef:
24 Apr 2018 21:21
Heel maar dan heel in de verte klinkt het als een Option verhaal...
;)

Ik vrees dat onze weldoener en mensenvriend dit onbewust, maar toch zeker op het foutieve draadje heeft gepost.

K/w
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor K/w » 25 Apr 2018 10:21

Filantroop schreef:24 Jan 2018 13:08
Bron: beurs.be

How Do The Margins Look For Eckert & Ziegler Strahlen- und Medizintechnik AG (XTRA:EUZ)?

January 24, 2018 BBR Staff Writer

Dit bericht zegt meer dan genoeg me dunkt én - belangrijk - EUZ EN EZB ondervinden geen hinder van de alsmaar afglijdende Amerikaanse dollar... :shock:

De koers anders wel, heb je hier een verklaring voor mijnheer de mensenvriend¿¿¿

K/w
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor K/w » 25 Apr 2018 20:24

Filantroop schreef:..., hoe dat deze er gaan uitzien laat ik over aan ieders rekenwerk, ik kan geen - gratis - advies bijven geven aan Jan en alleman, dat spreekt voor zich.

Aangezien het gratis aspect van onze weldoener, het al maanden- jarenlange lage volume en een zwalpende beurskoers. Lijkt onderstaande uitspraak, "hier" op zijn plaats! Het probleem is dat onze mensenvriend het iedere keer weer niet snapt.

Filantroop schreef:25 Apr 2018 20:08
Afwachten wat de rest brengt maar ik blijf profiteren van het grote voordeel van de twijfel zolang de koers niet met procenten én hoog volume de hoogte in gaat...

Klopt, hier is dat zeker niet aan de orde!

Filantroop
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 495

Berichtdoor Filantroop » 26 Apr 2018 13:21

De koers en het volume trekken vandaag sterk aan, lang geleden gezien!
Tja, er heeft hier iemand de laatste dagen mooie reclame gemaakt voor het aandeel en dat trekt blijkbaar kopers aan... :D

K/w
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor K/w » 26 Apr 2018 14:34

Filantroop schreef:De koers en het volume trekken vandaag sterk aan, lang geleden gezien!
Tja, er heeft hier iemand de laatste dagen mooie reclame gemaakt voor het aandeel en dat trekt blijkbaar kopers aan... :D

1.5 K, niks te betekenen.

Om eens jouw woorden te gebruiken, een PEANUTS-OMZET!!!

K/w
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor K/w » 26 Apr 2018 18:47

Filantroop schreef:De koers en het volume trekken vandaag sterk aan, lang geleden gezien!

Oeps koers trekt sterk aan, waarom kijken we hier niet meer van op? Anderen constant de les spellen, zelf véél te snel conclusies trekken, maar spijtig genoeg kéér op kéér de verkeerde!

Helaas, maar meer kan ik er niet van maken?

K/w schreef:
Filantroop schreef: 24 Apr 2018 21:21 Heel maar dan heel in de verte klinkt het als een Option verhaal... ;)

We gaan je op termijn nog moeten gelijk geven?
8.35 € / - 2.34%

Wat betreft deze steeds meer dalende koerstrend, misschien heb jij hiervoor een plausibele uitleg?