Arcopar

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
neku
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 111

Re: Arcopar

Berichtdoor neku » 23 Nov 2017 10:52

wannesax schreef:Arco-dossier juridisch op lange baan: 'Kan ook uitvoering plan B voor coöperanten vertragen' (Belga)

In het Arco-dossier blijkt dat de pleidooien in de omvangrijke rechtszaak van ruim 2.000 coöperanten, bijgestaan door het advieskantoor Deminor, pas in juni 2021 worden gehouden. Dat is zeven jaar na de start van de procedure en bijna tien jaar na de val van Dexia en grootaandeelhouder Arco, zo schrijven De Tijd en L'Echo. Zelfs een verjaring valt niet uit te sluiten.

http://www.knack.be/nieuws/belgie/arco- ... 1770490183

Toeval of niet? ;)
The aim of education is the knowledge, not of facts, but of values!

Hotshot
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 13

Berichtdoor Hotshot » 23 Nov 2017 11:09

http://beurs.com/2015/02/12/arco-een-le ... ande/59553

De waarheid en het bedrog van ACW en CD&V. Hoe oplichters nog steeds vrijlopen
dochter123 liked last!

Zechs
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 254

Berichtdoor Zechs » 07 Jan 2018 11:06

De arcopar-saga gaat een nieuw jaar in. Het stuit me ongeloofelijk tegen de borst als ik sommige uitspraken zie van W. Beke. Beke zei in 2016 dat er dat jaar nog zeker een oplossing zou komen en de mensen hun centen zouden terugzien... We zijn ondertussen 2018 en het einde lijkt me nog niet in zicht. Hoe kan je over iemand zijn geloofwaardigheid praten als je zelf geen hebt?

Bron: https://sceptr.net/2017/12/wouter-beke- ... -francken/
petrus liked last!
Eigenbelang primeert altijd

dochter123
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 663

Berichtdoor dochter123 » 07 Jan 2018 13:09

Zechs schreef:De arcopar-saga gaat een nieuw jaar in. Het stuit me ongeloofelijk tegen de borst als ik sommige uitspraken zie van W. Beke. Beke zei in 2016 dat er dat jaar nog zeker een oplossing zou komen en de mensen hun centen zouden terugzien... We zijn ondertussen 2018 en het einde lijkt me nog niet in zicht. Hoe kan je over iemand zijn geloofwaardigheid praten als je zelf geen hebt?

Bron: https://sceptr.net/2017/12/wouter-beke- ... -francken/

Verdiende duim van mij. Een gekend iets dat Beke hanteert. Zolang je over iemand anders bezig bent, zwijgt men over jezelf. Als je daarbij iets dan nog genoeg herhaalt, zijn er altijd mensen die het nog gaan geloven ook. Of het dan waarheid is of niet, speelt dan voor de verkondiger geen rol.
Beke krijgt hierbij alle mogelijke hulp. Ivo Belet heeft daarstraks Francken nog eens aangehaald in de 7de dag. Dat van Arcopar en Beke waar jij naar refereert heeft Belet niet aangehaald. Dat lijkt hij al vergeten te zijn.
petrus liked last!

Trachycarpus
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0

Berichtdoor Trachycarpus » 07 Jan 2018 13:25

Ik ben zelf ook veeeeel centen kwijt, en geloof niet dat we ooit iets daarvan zullen terug zien!
De meesten leggen zich daar al bij neer... we zijn te laks om met alle 800000 iets te beginnen

dochter123
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 663

Berichtdoor dochter123 » 07 Jan 2018 13:57

Trachycarpus schreef:Ik ben zelf ook veeeeel centen kwijt, en geloof niet dat we ooit iets daarvan zullen terug zien!
De meesten leggen zich daar al bij neer... we zijn te laks om met alle 800000 iets te beginnen

Dat is mogelijk, maar de grootste schande in dit geheel is de rol die het ACW en zijn (ex-) pionnen, CD&V-ers, hier in gespeeld hebben, wetende dat het ACW over voldoende geld beschikt om de benadeelden te vergoeden. Wat een schande.
Ikzelf had geen Arcopar, maar dat wil niet zeggen dat ik er geen mening over heb. Ik zal in elk geval nooit in mijn leven op de CD&V stemmen, zelfs niet als ze op een bepaald moment als laatste partij een alternatief voor iets mochten zijn.
Dirk19 liked last!

Jeroen De Munter
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 8

Berichtdoor Jeroen De Munter » 07 Jan 2018 19:16

dochter123 schreef:
Trachycarpus schreef:Ik ben zelf ook veeeeel centen kwijt, en geloof niet dat we ooit iets daarvan zullen terug zien!

Dat is mogelijk, maar de grootste schande in dit geheel is de rol die het ACW en zijn (ex-) pionnen, CD&V-ers, hier in gespeeld hebben, wetende dat het ACW over voldoende geld beschikt om de benadeelden te vergoeden. Wat een schande.
Ikzelf had geen Arcopar, maar dat wil niet zeggen dat ik er geen mening over heb. Ik zal in elk geval nooit in mijn leven op de CD&V stemmen, zelfs niet als ze op een bepaald moment als laatste partij een alternatief voor iets mochten zijn.

Absurd, alsof die pakweg 600 miljoen zomaar aan kunnen...
Das gene ING of KBC of Inbev he...

En dan dat bashen van CD&V: zonder hen zou er geheid niets meer komen. Enkel van en met Cd&V is er nog enige hoop op recuperatie. Europa is echter geen helpende partner en NVA ruikt gewoon bloed, polariseert maar doet niets ter zake voor de gedupeerden.

En al degenen die beweren 'veeeeeeeel' centen kwijt te zijn, maar dan pakweg een 3000 euro kan dat toch niet zijn? Met eender welke investering kan je ook op '0' uitkomen en wellicht ben je met aandelen al véééél meer kwijt dan met arcopar.

Dirk19
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 935

Berichtdoor Dirk19 » 07 Jan 2018 19:44

Jeroen De Munter schreef:
dochter123 schreef:

Absurd, alsof die pakweg 600 miljoen zomaar aan kunnen...
Das gene ING of KBC of Inbev he...

En dan dat bashen van CD&V: zonder hen zou er geheid niets meer komen. Enkel van en met Cd&V is er nog enige hoop op recuperatie. Europa is echter geen helpende partner en NVA ruikt gewoon bloed, polariseert maar doet niets ter zake voor de gedupeerden.

En al degenen die beweren 'veeeeeeeel' centen kwijt te zijn, maar dan pakweg een 3000 euro kan dat toch niet zijn? Met eender welke investering kan je ook op '0' uitkomen en wellicht ben je met aandelen al véééél meer kwijt dan met arcopar.

Beweging.net heeft geld genoeg hoor...

"ACW beloofde 1,1 miljard bij Belfius te parkeren"

https://www.demorgen.be/economie/acw-be ... -b395c0e2/
Jojo liked last!

petrus
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 62

Berichtdoor petrus » 07 Jan 2018 19:59

Eerlijk gezegd had ik zowel Arcopar als Dexiaaandelen. Eigenlijk ben ik tweemaal getroffen :) . Ondertussen heb ik met andere aandelen die verliezen wel kunnen goedmaken dus van het financieel verlies lig ik niet echt wakker.

Waar ik mij het meest aan erger is het demagogisch geleuter, de raddraaierij en de volksverlakkerij van bepaalde politici. Voor het overige is er ook nog de onbekwaamheid waarmee ze sommige zaken hebben aangepakt. Zo is het overduidelijk dat ze zich bij heel dat Dexia debacle hebben laten rollen door de Fransen.
dochter123 liked last!

Dirk19
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 935

Berichtdoor Dirk19 » 07 Jan 2018 20:10

petrus schreef:Eerlijk gezegd had ik zowel Arcopar als Dexiaaandelen. Eigenlijk ben ik tweemaal getroffen :) . Ondertussen heb ik met andere aandelen die verliezen wel kunnen goedmaken dus van het financieel verlies lig ik niet echt wakker.

Waar ik mij het meest aan erger is het demagogisch geleuter, de raddraaierij en de volksverlakkerij van bepaalde politici. Voor het overige is er ook nog de onbekwaamheid waarmee ze sommige zaken hebben aangepakt. Zo is het overduidelijk dat ze zich bij heel dat Dexia debacle hebben laten rollen door de Fransen.

Inderdaad

Waakhonden van de overheid
Het lijstje van politici die lid waren van de raad van bestuur van Dexia oogt vrij indrukwekkend, zo blijkt als we er de jaarverslagen van Dexia op nakijken. Hun functie? Onder meer toezicht houden. Uiteraard kregen onderstaande politici een vergoeding voor hun mandaat.

- Jean-Luc Dehaene (CD&V) - oud-minister, oud-premier, oud-lid van het Europees Parlement, ... : lid van raad van bestuur 2008-2012.

- Elio Di Rupo (PS) - partijvoorzitter, oud-minister, oud-premier, ...: lid van raad van bestuur 2004-2005.

- Karel De Gucht (Open VLD) - ex-partijvoorzitter, oud-minister, voormalig Europees Commissaris, ...: lid van raad van bestuur 2002-2006.

- Francis Vermeiren (Open VLD) - oud-parlementslid, oud-burgemeester Zaventem, ...: lid raad van bestuur 2004-2012.

- François-Xavier De Donnéa (MR) - oud-burgemeester Brussel, oud-minister, Oud-minister-president Brussels Gewest, ...: lid raad van bestuur 1996-2002.

- Serge Kubla (MR) - oud-minister, oud-burmeester Waterloo, ...: lid raad van bestuur 2005-2012.

- Didier Donfut (PS) - oud-minister: lid raad van bestuur 1999-2004.

- Eric André (MR): oud-staatsecretaris Brussel: lid raad van bestuur 2002-2005.

- Frank Beke (SP.A): oud-burgemeester Gent, waarnemer in raad van bestuur 2002-2006.