Proximus (voorheen Belgacom)

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

doittomeonemoretime
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 91

Re: Proximus (voorheen Belgacom)

Bericht door doittomeonemoretime »

Feed the Muscle. schreef:
26 feb 2021 21:28
Gray schreef:
26 feb 2021 19:46
Ik zie allesinds geen verrassingen, een jaar geleden stonden we de helft hoger en wat weten we vandaag meer?
Investeringen in 5G en fiber staan al zeer lang op het programma.
Dat Proximus gaat lenen om dividend te kunnen betalen is een nieuw gegeven.
Niet mee eens, ook dat stond in de sterren geschreven maar erger is dat het management geen inspirerend verhaal heeft, men kijkt naar het buitenland en probeert dat te kopiëren. Ongetwijfeld gaan we in 2021 en 2022 een paar one shots krijgen zoals verkoop Mwingz of deel zendmasten, Torens aan Brussel Noord, deel BICS (Telesign ?),......waardoor het allemaal wel zal meevallen maar als Musk dan nog eens komt concurreren vanuit de ruimte, is het businessmodel voor lange termijn niet erg duidelijk. Op korte termijn zit er wel nog genoeg "waarde" in het bedrijf inzake netwerk en deel operator/klanten.
wisselende port.: GBLB, COMB, QFG, AES, EUZ, ATEB, VIO, ABI, SOLB, AGS, FLUX, SGO, AEM, UMI, TITC, GIMB

yarisken
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 10

Bericht door yarisken »

Lenen voor dividend ...ik zie hier toch een bpost verhaal opduiken en zakken naar de 8 - 10 euro ... .

Gray
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 276

Bericht door Gray »

Lenen voor een dividend in tijden van nulrente en nodige investeringen is toch het beste? (ok geen dividend ware beter, maar het is nu eenmaal wat het is..) Een beoogde schuldgraad van max 1,6 de brutobedrijfswinst is peanuts. Vergelijk maar eens wat andere bedrijven aan schulden hebben... ;)

maar dat concurreren uit de ruimte... als je de prijzen ziet wat zoiets kost aan de klant...duur maandabonnement, dure infrastructuur, (een signaal naar de ruimte sturen en terug is wat anders als een BBOX om van de stroomkosten nog maar te zwijgen en dan ben je goedkoper, stabieler en sneller met fiber en 5G.
Starlink is wel leuk voor in afgelegen gebieden als je weinig andere keus hebt.
AGFB Agfa, PSX Phillips 66, HFC HollyFrontier Corp, DECB Deceuninck, BABA Alibaba Group GFI Goldfields GG Goldcorp

Stonks
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 42

Bericht door Stonks »

Ca va cijfers. Had meer mogen zijn maar al bij al niet slecht.
Da gaat hier goedkomen zuh. Effe zwaar investeren is nodig om relevant te blijven.

Feed the Muscle.
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 120

Bericht door Feed the Muscle. »

yarisken schreef:
26 feb 2021 23:11
Lenen voor dividend ...ik zie hier toch een bpost verhaal opduiken en zakken naar de 8 - 10 euro ... .
Dat lijkt me zwaar overdreven. Anderzijds zakt een defensief aandeel niet zo maar meer dan 11% op een dag als er niks aan het handje is.
Had me ook laten vangen aan Bpost, maar das een ander verhaal.
Ook verblind door het hoge dividendrendement. Dure les geleerd toen.
Wie de kudde volgt, loopt altijd door de stront.

yarisken
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 10

Bericht door yarisken »

Feed the Muscle. schreef:
27 feb 2021 07:45
yarisken schreef:
26 feb 2021 23:11
Dat lijkt me zwaar overdreven. Anderzijds zakt een defensief aandeel niet zo maar meer dan 11% op een dag als er niks aan het handje is.
Had me ook laten vangen aan Bpost, maar das een ander verhaal.
Ook verblind door het hoge dividendrendement. Dure les geleerd toen.
Probleem bij bpost was dat de outlook er niet rooskleurig uitzag. Dit is nu dankzij corona wat gekeerd en ze hebben daar tijd gekocht. Ik zie voor proximus hetzelfde probleem. Ze moeten zwaar investeren maar de return gaat niet enorm zijn.
Als ze dan nog gaan beginnen lenen voor dividend te betalen ... tja waar ben je mee bezig op lange termijn.
Feed the Muscle. liked last!

Feed the Muscle.
Forum actieveling
Forum actieveling

Kan me wel vinden in uw gedachtengang. Zwaar investeren om mee te kunnen met de concurrentie. Dit gaat zoals u zegt niet leiden tot extra toekomstige winsten. Het is van moeten.
Het helpt ook niet echt dat aandelen in defensieve sectoren verkocht worden om aandelen in andere sectoren te kopen. Zit ook in Ahold Delhaize, Telenet en verwacht hier komend jaar ook niet veel meer van. Zijn mijn slechtste pisities. Energie en financials, daar moet je volgens mij zitten. Zelfs beleggers die hier niet meer in geloven op lange termijn beleggen hier voor de eerst komende jaren in. Zijn dan ook goedkoop te noemen en al zeker tegenover de rest van de markt.
yarisken liked last!

USSENTERPRISE
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1769

Bericht door USSENTERPRISE »

Schulden aangaan om onder andere een brutodividend van 1,2 EUR uit te betalen (netto 0,84 EUR).
Is dat zinnig of onzinnig ? Even kijken wat de beurskoers doet : ruim - 2 EUR. Onzinnig dus.
Welke aandeelhouder is er blij met een dividend van 0,84 EUR als er onmiddellijk 2 EUR van de koers gaat ? Niemand dus.
De schade voor de staat is beperkter : zij ontvangt het dividend bruto en krijgt ook de ontroerende voorheffing op de 50 % beursgenoteerde aandelen.
Feed the Muscle. liked last!

kierkegaard
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 724

Bericht door kierkegaard »

Een beetje tegen de stroom in, maar ik heb vrijdag aan 16,5 een eerste positie genomen voor de dividendportefeuille.

Feed the Muscle.
Forum actieveling
Forum actieveling

kierkegaard schreef:
27 feb 2021 13:06
Een beetje tegen de stroom in, maar ik heb vrijdag aan 16,5 een eerste positie genomen voor de dividendportefeuille.
Ga je uw stukken dan lang vasthouden. Heb je al een idee wanneer en aan welke koers je gaat verkopen?

Plaats reactie