Proximus (voorheen Belgacom)
Beleggen met ongekend lage tarieven?
Aandelen BE/NL €2+0,03% / VS €0,50+$0,004 p/st
Kernselectie: Geen kosten turbo's, ETF's en fondsen
DEGIRO: meer informatie / rekening openen
-
- Forum gebruiker
- waarderingen: 38
- Contacteer:
Re: Proximus (voorheen Belgacom)
Kan niet goed volgen. 11/12 nog verkocht en nu al bijgekocht?wimvd schreef: ↑28 dec 2020 14:11Volgende dividendbetaling ergens in april. Ik heb zojuist bijgekocht, geprofiteerd van de koersdaling van de overname van Mobile Vikings (volgens mij een goede zet ... 15 EBITDA op 50 omzet!) ... ik zit klaar met een gemiddelde aan 16,45 EUR voor de toekomst. Even afwachten of er in 2021 nog corona-golven en dito beurscorrecties komen. Telecom en IT zijn broodnodig, 4e speler op komst of niet. De (al dan niet) komst van een 4e speler lijkt me nu echt wel in de huidige koers ingecalculeerd.
- wimvd
- Premiummember
- waarderingen: 870
- Contacteer:
Inderdaad ... alles verkocht aan 18 EUR, kort na ex-dividend in december. Nu terug erin aan 16,45 EUR. Het mag al eens meevallen. Nu zit ik nog iets geruster op langere termijn.Feed the Muscle. schreef: ↑28 dec 2020 15:39Kan niet goed volgen. 11/12 nog verkocht en nu al bijgekocht?wimvd schreef: ↑28 dec 2020 14:11Volgende dividendbetaling ergens in april. Ik heb zojuist bijgekocht, geprofiteerd van de koersdaling van de overname van Mobile Vikings (volgens mij een goede zet ... 15 EBITDA op 50 omzet!) ... ik zit klaar met een gemiddelde aan 16,45 EUR voor de toekomst. Even afwachten of er in 2021 nog corona-golven en dito beurscorrecties komen. Telecom en IT zijn broodnodig, 4e speler op komst of niet. De (al dan niet) komst van een 4e speler lijkt me nu echt wel in de huidige koers ingecalculeerd.
Gespreid in sectoren beleggen
Enkel dividend-aandelen geven enige zekerheid van recurrent inkomen
Dividenden herbeleggen (samengestelde interest-wonder)
Enkel traden met aandelen die dividenden uitkeren om risico te beperken
Pas bijkopen op -15%
Koopt gij niet vanaf -15% bij, zoals uw onderschrift vermeldt?wimvd schreef: ↑28 dec 2020 20:14Inderdaad ... alles verkocht aan 18 EUR, kort na ex-dividend in december. Nu terug erin aan 16,45 EUR. Het mag al eens meevallen. Nu zit ik nog iets geruster op langere termijn.Feed the Muscle. schreef: ↑28 dec 2020 15:39Kan niet goed volgen. 11/12 nog verkocht en nu al bijgekocht?wimvd schreef: ↑28 dec 2020 14:11Volgende dividendbetaling ergens in april. Ik heb zojuist bijgekocht, geprofiteerd van de koersdaling van de overname van Mobile Vikings (volgens mij een goede zet ... 15 EBITDA op 50 omzet!) ... ik zit klaar met een gemiddelde aan 16,45 EUR voor de toekomst. Even afwachten of er in 2021 nog corona-golven en dito beurscorrecties komen. Telecom en IT zijn broodnodig, 4e speler op komst of niet. De (al dan niet) komst van een 4e speler lijkt me nu echt wel in de huidige koers ingecalculeerd.
- ringoeur
- Forum veteraan
- waarderingen: 1087
- Contacteer:
30/12/20 om 05:13
Bijgewerkt om 10:31
Bron : Belga
Telecomoperator Proximus en bank Belfius, die allebei de overheid als aandeelhouder hebben en deze zomer hun wagonnetjes aan elkaar haakten, starten vanaf 2021 een nauwe samenwerking onder de naam Banx. Klanten van Proximus krijgen diensten van Belfius en de bank gaat onder meer telefoonabonnementen verkopen.
https://trends.knack.be/economie/bedrij ... 82693.html
- wimvd
- Premiummember
- Contacteer:
Dat klopt, maar ik koop ook niet oneindig bij natuurlijk. Mijn port heeft een blootstelling van 20% aan Proximus en dat is ook wel het absolute maximum. Ik tracht een beetje op de corona-golven in te spelen en vandaar even een tijdelijke verkoop gedaan en dan terug lager ingekocht. Met blijven stil zitten verdien je hier voorlopig anders helemaal niets (buiten het dividend dan in dit geval). Maar zo'n trade is in feite niet iets wat ik beginners aanraad, want je weet nooit helemaal zeker welke richting de koers uitgaat na je verkoop.Stonks schreef: ↑28 dec 2020 21:16Koopt gij niet vanaf -15% bij, zoals uw onderschrift vermeldt?wimvd schreef: ↑28 dec 2020 20:14Inderdaad ... alles verkocht aan 18 EUR, kort na ex-dividend in december. Nu terug erin aan 16,45 EUR. Het mag al eens meevallen. Nu zit ik nog iets geruster op langere termijn.Feed the Muscle. schreef: ↑28 dec 2020 15:39Kan niet goed volgen. 11/12 nog verkocht en nu al bijgekocht?wimvd schreef: ↑28 dec 2020 14:11Volgende dividendbetaling ergens in april. Ik heb zojuist bijgekocht, geprofiteerd van de koersdaling van de overname van Mobile Vikings (volgens mij een goede zet ... 15 EBITDA op 50 omzet!) ... ik zit klaar met een gemiddelde aan 16,45 EUR voor de toekomst. Even afwachten of er in 2021 nog corona-golven en dito beurscorrecties komen. Telecom en IT zijn broodnodig, 4e speler op komst of niet. De (al dan niet) komst van een 4e speler lijkt me nu echt wel in de huidige koers ingecalculeerd.
Pas bijkopen op -15%
Met 20% in de telecom sector dus, maar waarom enkel in Proximus en niet ook in bv Vodafone of BT ? Enkel omwille van het dividend?wimvd schreef: ↑04 jan 2021 05:03Dat klopt, maar ik koop ook niet oneindig bij natuurlijk. Mijn port heeft een blootstelling van 20% aan Proximus en dat is ook wel het absolute maximum. Ik tracht een beetje op de corona-golven in te spelen en vandaar even een tijdelijke verkoop gedaan en dan terug lager ingekocht. Met blijven stil zitten verdien je hier voorlopig anders helemaal niets (buiten het dividend dan in dit geval). Maar zo'n trade is in feite niet iets wat ik beginners aanraad, want je weet nooit helemaal zeker welke richting de koers uitgaat na je verkoop.Stonks schreef: ↑28 dec 2020 21:16Koopt gij niet vanaf -15% bij, zoals uw onderschrift vermeldt?wimvd schreef: ↑28 dec 2020 20:14Inderdaad ... alles verkocht aan 18 EUR, kort na ex-dividend in december. Nu terug erin aan 16,45 EUR. Het mag al eens meevallen. Nu zit ik nog iets geruster op langere termijn.Feed the Muscle. schreef: ↑28 dec 2020 15:39
Kan niet goed volgen. 11/12 nog verkocht en nu al bijgekocht?
- wimvd
- Premiummember
- Contacteer:
Ja, de toezegging van 3 jaar dividend aan de huidige koers lijkt me toch een beperkt neerwaarts risico op lange termijn. Als er iets belangrijk is en blijft ook tijdens of na corona, is het met elkaar in contact geraken digitaal/telefonisch. En stel dat hier toch een bpost-drama zou gaan afspelen, dat is exact de reden dat ik niet boven die 20% blootstelling wil gaan.sjos schreef: ↑04 jan 2021 07:25Met 20% in de telecom sector dus, maar waarom enkel in Proximus en niet ook in bv Vodafone of BT ? Enkel omwille van het dividend?wimvd schreef: ↑04 jan 2021 05:03Dat klopt, maar ik koop ook niet oneindig bij natuurlijk. Mijn port heeft een blootstelling van 20% aan Proximus en dat is ook wel het absolute maximum. Ik tracht een beetje op de corona-golven in te spelen en vandaar even een tijdelijke verkoop gedaan en dan terug lager ingekocht. Met blijven stil zitten verdien je hier voorlopig anders helemaal niets (buiten het dividend dan in dit geval). Maar zo'n trade is in feite niet iets wat ik beginners aanraad, want je weet nooit helemaal zeker welke richting de koers uitgaat na je verkoop.
Pas bijkopen op -15%
Het staat me voor dat er ook een ander populair Belgisch aandeel is, waar die drie jaar vaste dividend beloofd was, maar toch werd veranderd.wimvd schreef: ↑04 jan 2021 08:32Ja, de toezegging van 3 jaar dividend aan de huidige koers lijkt me toch een beperkt neerwaarts risico op lange termijn. Als er iets belangrijk is en blijft ook tijdens of na corona, is het met elkaar in contact geraken digitaal/telefonisch. En stel dat hier toch een bpost-drama zou gaan afspelen, dat is exact de reden dat ik niet boven die 20% blootstelling wil gaan.sjos schreef: ↑04 jan 2021 07:25Met 20% in de telecom sector dus, maar waarom enkel in Proximus en niet ook in bv Vodafone of BT ? Enkel omwille van het dividend?wimvd schreef: ↑04 jan 2021 05:03Dat klopt, maar ik koop ook niet oneindig bij natuurlijk. Mijn port heeft een blootstelling van 20% aan Proximus en dat is ook wel het absolute maximum. Ik tracht een beetje op de corona-golven in te spelen en vandaar even een tijdelijke verkoop gedaan en dan terug lager ingekocht. Met blijven stil zitten verdien je hier voorlopig anders helemaal niets (buiten het dividend dan in dit geval). Maar zo'n trade is in feite niet iets wat ik beginners aanraad, want je weet nooit helemaal zeker welke richting de koers uitgaat na je verkoop.
-
- Forum gebruiker
- Contacteer:
Degroof Petercam heeft vrijdag het advies voor Proximus verlaagd van Houden naar Reduceren, terwijl het koersdoel van 18,00 naar 16,00 euro ging.
De goede vrije kasstroom die voor 2020 verwacht wordt, wordt overschaduwd door de 20 procent hogere investeringen die worden voorzien. Degroof Petercam verwacht dat Proximus dit jaar 1,2 miljard euro zal moeten investeren.
De verkoop van VOO zorgt ook tegenwind voor Proximus, aldus Vivien Maquet. Het zakelijke segment van Proximus staat ook onder druk, voegde de analist nog toe.
Verder blijkt dat de vrije kasstroom het hoge dividendrendement van 7,1 procent niet dekt, waarschuwde Maquet.
Het aandeel Proximus daalde vrijdag 1,2 procent naar 16,72 euro.
-
- Forum gebruiker
- Contacteer:
Heb het zelf niet, heb wel Telenet)
Deelnemen aan het forum + meer functies?
Deel kennis en vragen met duizenden beleggers,
minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!