Proximus (voorheen Belgacom)
Re: Proximus (voorheen Belgacom)
Aangezien ik op 16,32 EUR ben beginnen kopen en dan nog te hoog heb bijgekocht, koop ik niks meer bij boven de 6 EUR. Dividend gaat er ook nog eens af, dus die 6 EUR is bijna een zekerheid op de borden dit jaar. Ik weet 1 ding: mijn hypothecair krediet vervroegd afbetalen met overtollige cash had een beter rendement gegeven dan op de beurs te spelen.
Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com

Ik zie het niet zo zwartgallig. Waarom verkoop je dan.niet alles om.later goedkoper in te kopen? Voor mij is het een eerste positie en´persoonlijk denk ik dat er nu overdreven wordt op middellange termijn. Was ook zo met kbc ancora, exmar, bpost enz... enfin de tijd en dividenden zalven bij deze..wimvd schreef: ↑10 mar 2023 19:54Aangezien ik op 16,32 EUR ben beginnen kopen en dan nog te hoog heb bijgekocht, koop ik niks meer bij boven de 6 EUR. Dividend gaat er ook nog eens af, dus die 6 EUR is bijna een zekerheid op de borden dit jaar. Ik weet 1 ding: mijn hypothecair krediet vervroegd afbetalen met overtollige cash had een beter rendement gegeven dan op de beurs te spelen.
laat ons hopen dat proximus niet zakt tot 6 euro, zou totaal niet logisch zijn het aandeel is al ondergewaardeerd in mijn ogen, inderdaad het dividend gaat normaal van de koers , maar laat ons allen hopen dat de koers wat stijgt tegen het dividend ,wimvd schreef: ↑10 mar 2023 19:54Aangezien ik op 16,32 EUR ben beginnen kopen en dan nog te hoog heb bijgekocht, koop ik niks meer bij boven de 6 EUR. Dividend gaat er ook nog eens af, dus die 6 EUR is bijna een zekerheid op de borden dit jaar. Ik weet 1 ding: mijn hypothecair krediet vervroegd afbetalen met overtollige cash had een beter rendement gegeven dan op de beurs te spelen.
Met een eerste positie nu erin zit je idd niet slecht. Ik denk dat jij naar een andere beurskoers aan het kijken bent van bpost dan ik. Want idd ... Proximus gaat dezelfde weg op als bpost. En met Exmar hebben we geluk gehad dat hun platform ineens toch verkocht raakte ... het was anders bijna failliet he, weet je nog. En ja ... waarom ik niet eerder verkocht, 2 redenen:3logic schreef: ↑10 mar 2023 21:55Ik zie het niet zo zwartgallig. Waarom verkoop je dan.niet alles om.later goedkoper in te kopen? Voor mij is het een eerste positie en´persoonlijk denk ik dat er nu overdreven wordt op middellange termijn. Was ook zo met kbc ancora, exmar, bpost enz... enfin de tijd en dividenden zalven bij deze..wimvd schreef: ↑10 mar 2023 19:54Aangezien ik op 16,32 EUR ben beginnen kopen en dan nog te hoog heb bijgekocht, koop ik niks meer bij boven de 6 EUR. Dividend gaat er ook nog eens af, dus die 6 EUR is bijna een zekerheid op de borden dit jaar. Ik weet 1 ding: mijn hypothecair krediet vervroegd afbetalen met overtollige cash had een beter rendement gegeven dan op de beurs te spelen.
- Ik zat te hopen op een opleving om te verkopen. We stonden onlangs eventjes 10 EUR en dat was achteraf gezien het moment om nog te verkopen met verlies.
- Als ik hier verlies neem, wil ik elders een opportuniteit zien. Die zijn er niet vandaag, alles gaat nog veel zwaarder zakken. Dus een positie switchen om op een andere positie verder geld te verliezen heeft ook geen zin. Hier krijg je tenminste nog een dividend. Als ik 10 jaar blijf zitten, kom ik op break-even

Nu is het te laat ... ik blijf wel zitten, geld is toch allemaal weg nu. Een hoge rente is ook negatief voor Proximus dat enorm veel schulden extra zal aangaan. Telecom zit ook al jaren in het verdommenishoekje. Er zijn geen catalysatoren meer om deze sector nieuwe zuurstof te geven. Ja 5G een beetje, na eerst 5 jaar te investeren. Ik geef ze hier niet graag gelijk, maar jaren geleden werd op dit forum al dit scenario geschetst en ze hadden gelijk.
-
- Forum elite
- waarderingen: 1878
D'er wordt hier genoeg naar bpost verewezen, waar ook nog altijd wel een eurootje afkon, en nog eens, en nog een halfje. Er wordt ook gewezen op een dividend, en dat proximus in het verleden zijn woord hield. Maar, niets belet dat die dividendpolitiek ineens op de schop gaat. Daar zijn ook voorbeelden genoeg van.
Winst, dat is eigenlijk het enige criterium. Moet het nog bekijken. Volg van deze de koers al een tijdje, maar die voorspelt weinig goeds. En met alleen naar een grafiekje kijken, komt ge er niet, dat heb ik met schade en schande geleerd.
Koers was 7.96
sjos liked last! Winst, dat is eigenlijk het enige criterium. Moet het nog bekijken. Volg van deze de koers al een tijdje, maar die voorspelt weinig goeds. En met alleen naar een grafiekje kijken, komt ge er niet, dat heb ik met schade en schande geleerd.
Koers was 7.96
Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes.
Mijn klok staat op winteruur...
Mijn klok staat op winteruur...
Ik bedoel dat de bodemprijzen toch in zicht zijn of waren bij instap. Bij bpost staat mijn vizier ook op koopwaardig stilaan samen met proximus btw vandaag bijgekocht 7.94. Bij Exmar spreek ik over een ganse tijd geleden en.klopt dat er een conflict nodig was helaas om het management gelijk te geven... zo.nu en dan een correctie maakt ook opportuniteiten als het niet te fundamenteel uitdijt.wimvd schreef: ↑13 mar 2023 07:12Met een eerste positie nu erin zit je idd niet slecht. Ik denk dat jij naar een andere beurskoers aan het kijken bent van bpost dan ik. Want idd ... Proximus gaat dezelfde weg op als bpost. En met Exmar hebben we geluk gehad dat hun platform ineens toch verkocht raakte ... het was anders bijna failliet he, weet je nog. En ja ... waarom ik niet eerder verkocht, 2 redenen:3logic schreef: ↑10 mar 2023 21:55Ik zie het niet zo zwartgallig. Waarom verkoop je dan.niet alles om.later goedkoper in te kopen? Voor mij is het een eerste positie en´persoonlijk denk ik dat er nu overdreven wordt op middellange termijn. Was ook zo met kbc ancora, exmar, bpost enz... enfin de tijd en dividenden zalven bij deze..wimvd schreef: ↑10 mar 2023 19:54Aangezien ik op 16,32 EUR ben beginnen kopen en dan nog te hoog heb bijgekocht, koop ik niks meer bij boven de 6 EUR. Dividend gaat er ook nog eens af, dus die 6 EUR is bijna een zekerheid op de borden dit jaar. Ik weet 1 ding: mijn hypothecair krediet vervroegd afbetalen met overtollige cash had een beter rendement gegeven dan op de beurs te spelen.
- Ik zat te hopen op een opleving om te verkopen. We stonden onlangs eventjes 10 EUR en dat was achteraf gezien het moment om nog te verkopen met verlies.
- Als ik hier verlies neem, wil ik elders een opportuniteit zien. Die zijn er niet vandaag, alles gaat nog veel zwaarder zakken. Dus een positie switchen om op een andere positie verder geld te verliezen heeft ook geen zin. Hier krijg je tenminste nog een dividend. Als ik 10 jaar blijf zitten, kom ik op break-even![]()
Nu is het te laat ... ik blijf wel zitten, geld is toch allemaal weg nu. Een hoge rente is ook negatief voor Proximus dat enorm veel schulden extra zal aangaan. Telecom zit ook al jaren in het verdommenishoekje. Er zijn geen catalysatoren meer om deze sector nieuwe zuurstof te geven. Ja 5G een beetje, na eerst 5 jaar te investeren. Ik geef ze hier niet graag gelijk, maar jaren geleden werd op dit forum al dit scenario geschetst en ze hadden gelijk.
- Blackadder
- Premiummember
- waarderingen: 3338
Proximus sluit strategisch partnerschap af met Google Cloud
(ABM FN) Proximus heeft vanmorgen een strategisch partnerschap aangekondigd met Google Cloud om binnenkort soevereine clouddiensten in België en Luxemburg aan te bieden.
De overeenkomst heeft een looptijd van 5 jaar.
Beide partners zullen als eerste 'Google Distributed Cloud Hosted' aanbieden aan overheden, gereguleerde ondernemingen en internationale organisaties. Dat 'Google Distributed Cloud Hosted' is een gedeconnecteerde soevereine cloud oplossing die het mogelijk maakt gevoelige, bedrijfskritische activiteiten veilig uit te rollen.
Daardoor is er geen connectiviteit met Google Cloud nodig om infrastructuur, diensten, API's of tools te beheren.
De klanten krijgen meer controle en transparantie met betrekking tot gevoelige data die in de cloud worden ondergebracht, aldus Proximus.
Proximus zal samenwerken met LuxConnect, een leverancier van datacenter services die wordt beheerd door de Luxemburgse staat.
Bron: ABM Financial News
jean de florette liked last!
(ABM FN) Proximus heeft vanmorgen een strategisch partnerschap aangekondigd met Google Cloud om binnenkort soevereine clouddiensten in België en Luxemburg aan te bieden.
De overeenkomst heeft een looptijd van 5 jaar.
Beide partners zullen als eerste 'Google Distributed Cloud Hosted' aanbieden aan overheden, gereguleerde ondernemingen en internationale organisaties. Dat 'Google Distributed Cloud Hosted' is een gedeconnecteerde soevereine cloud oplossing die het mogelijk maakt gevoelige, bedrijfskritische activiteiten veilig uit te rollen.
Daardoor is er geen connectiviteit met Google Cloud nodig om infrastructuur, diensten, API's of tools te beheren.
De klanten krijgen meer controle en transparantie met betrekking tot gevoelige data die in de cloud worden ondergebracht, aldus Proximus.
Proximus zal samenwerken met LuxConnect, een leverancier van datacenter services die wordt beheerd door de Luxemburgse staat.
Bron: ABM Financial News
vandaag nog wat extra aandelen bijgekocht
https://tweakers.net/nieuws/207726/prox ... d-uit.html
Proximus wil edpnet kopen en bracht naar verluidt hoogste bod uit
Proximus heeft bevestigd dat het de kleine provider edpnet wil kopen. De kleine Belgische provider zit diep in de schulden en moet zichzelf verkopen. Naar verluidt heeft het grote Proximus het hoogste bod uitgebracht.
Proximus bevestigt de interesse tegenover HLN. "Over de uitkomst kunnen we ons nu nog niet uitspreken. Er is gisteren een zitting geweest, maar het is nu wachten op het oordeel van de rechtbank", zegt een woordvoerder van Proximus tegen de krant. Die zitting is nodig, omdat edpnet zichzelf moet verkopen. Volgens HLN heeft de provider 12 miljoen euro schuld.
Om die schulden op zijn minst deels te kunnen voldoen, moest edpnet zichzelf verkopen. Onder meer Orange en Citymesh hadden naar verluidt ook interesse, maar volgens bronnen van de krant bood Proximus het meeste. Een deel van de schuld van edpnet is bij Orange en Proximus.
Edpnet heeft 46.000 vaste abonnees en 20.000 mobiele abonnees. Proximus zelf heeft 2,2 miljoen vaste abonnees en 4,8 miljoen mobiele klanten. Dat edpnet in de problemen zat, bleek vorig jaar al. Proximus neemt vaker kleine providers over. Dat gebeurde ook bij onder meer Scarlet en Mobile Vikings.
3logic liked last!
Proximus wil edpnet kopen en bracht naar verluidt hoogste bod uit
Proximus heeft bevestigd dat het de kleine provider edpnet wil kopen. De kleine Belgische provider zit diep in de schulden en moet zichzelf verkopen. Naar verluidt heeft het grote Proximus het hoogste bod uitgebracht.
Proximus bevestigt de interesse tegenover HLN. "Over de uitkomst kunnen we ons nu nog niet uitspreken. Er is gisteren een zitting geweest, maar het is nu wachten op het oordeel van de rechtbank", zegt een woordvoerder van Proximus tegen de krant. Die zitting is nodig, omdat edpnet zichzelf moet verkopen. Volgens HLN heeft de provider 12 miljoen euro schuld.
Om die schulden op zijn minst deels te kunnen voldoen, moest edpnet zichzelf verkopen. Onder meer Orange en Citymesh hadden naar verluidt ook interesse, maar volgens bronnen van de krant bood Proximus het meeste. Een deel van de schuld van edpnet is bij Orange en Proximus.
Edpnet heeft 46.000 vaste abonnees en 20.000 mobiele abonnees. Proximus zelf heeft 2,2 miljoen vaste abonnees en 4,8 miljoen mobiele klanten. Dat edpnet in de problemen zat, bleek vorig jaar al. Proximus neemt vaker kleine providers over. Dat gebeurde ook bij onder meer Scarlet en Mobile Vikings.
Proximus neemt internetprovider EDPnet over
Nieuws | Telecombedrijf Proximus krijgt internetprovider EDPnet in handen. Dat heeft de ondernemingsrechtbank van Dendermonde beslist in het kader van de gerechtelijke reorganisatie van de internetprovider, zo heeft Proximus dinsdag aangekondigd.
Vorige week was al bekendgeraakt dat Proximus een van de kandidaat-overnemers was voor EDPnet. Het bedrijf kwam vorig jaar in de financiële problemen. Het vroeg en kreeg bescherming tegen zijn schuldeisers van de rechtbank. Onderhandelingen over een schuldherschikking draaiden echter op niets uit en dus werd door de rechter beslist dat de activa gecontroleerd zouden worden verkocht.
Het is dus het bod van Proximus - van 20,5 miljoen euro - dat door de rechtbank werd gevalideerd. Het telecombedrijf verwerft de activiteiten van EDPnet in België en Nederland.
De internetprovider is een nichespeler die "vooral het groeiende consumentensegment aanspreekt van technisch onderlegde kabelknippers (mensen die geen klassiek tv-abonnement meer nemen, maar kijken via streamingplatformen, red.) en gamers, die op zoek zijn naar hoogwaardige productspecificaties (internetsnelheid, datavolumes, ?) tegen een gunstige prijs", stelt Proximus.
Het telecombedrijf zegt met de overname marktsegmenten te kunnen aanspreken waarin het nog groeimogelijkheden heeft. Het zal EDPnet als een onafhakelijke entiteit behouden, zodat die "zijn producten en diensten onafhankelijk kan blijven aanbieden, onder dezelfde voorwaarden en naam, terwijl het gebruik kan maken van de technische en operationele ondersteuning van de groep".
Proximus belooft dat de klanten hun huidige diensten en voordelen kunnen behouden, en verzekert ook "de continuïteit voor het personeel".
Beide bedrijven kenden elkaar al langer. EDPnet huurde al netwerkcapaciteit bij Proximus om zijn diensten aan te bieden. Het telde vorig jaar zowat 46.000 klanten voor vast internet en zowat 20.000 voor mobiele telefonie.
Nieuws | Telecombedrijf Proximus krijgt internetprovider EDPnet in handen. Dat heeft de ondernemingsrechtbank van Dendermonde beslist in het kader van de gerechtelijke reorganisatie van de internetprovider, zo heeft Proximus dinsdag aangekondigd.
Vorige week was al bekendgeraakt dat Proximus een van de kandidaat-overnemers was voor EDPnet. Het bedrijf kwam vorig jaar in de financiële problemen. Het vroeg en kreeg bescherming tegen zijn schuldeisers van de rechtbank. Onderhandelingen over een schuldherschikking draaiden echter op niets uit en dus werd door de rechter beslist dat de activa gecontroleerd zouden worden verkocht.
Het is dus het bod van Proximus - van 20,5 miljoen euro - dat door de rechtbank werd gevalideerd. Het telecombedrijf verwerft de activiteiten van EDPnet in België en Nederland.
De internetprovider is een nichespeler die "vooral het groeiende consumentensegment aanspreekt van technisch onderlegde kabelknippers (mensen die geen klassiek tv-abonnement meer nemen, maar kijken via streamingplatformen, red.) en gamers, die op zoek zijn naar hoogwaardige productspecificaties (internetsnelheid, datavolumes, ?) tegen een gunstige prijs", stelt Proximus.
Het telecombedrijf zegt met de overname marktsegmenten te kunnen aanspreken waarin het nog groeimogelijkheden heeft. Het zal EDPnet als een onafhakelijke entiteit behouden, zodat die "zijn producten en diensten onafhankelijk kan blijven aanbieden, onder dezelfde voorwaarden en naam, terwijl het gebruik kan maken van de technische en operationele ondersteuning van de groep".
Proximus belooft dat de klanten hun huidige diensten en voordelen kunnen behouden, en verzekert ook "de continuïteit voor het personeel".
Beide bedrijven kenden elkaar al langer. EDPnet huurde al netwerkcapaciteit bij Proximus om zijn diensten aan te bieden. Het telde vorig jaar zowat 46.000 klanten voor vast internet en zowat 20.000 voor mobiele telefonie.