Intervest Offices - Warehouses

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

Feed the Muscle.
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 144

Re: Intervest Offices - Warehouses

Bericht door Feed the Muscle. »

wimvd schreef:
05 mar 2021 12:50
Al die winstnemers van de tech-sector moeten toch ergens naartoe met hun kapitaal? :D
Terug naar de tech-sector maar dan wat goedkoper.
Kan ze geen ongelijk geven. (behalve Tesla dan) Is megatrend.
Denk dat rente dit jaar nog wel zal oplopen en pieken op ongeveer 2% (Amerika). Daarna zal Fed in actie komen en is het de moment om rentegevoelige aandelen op te pikken. Kan mss geen kwaad om nu al voor een stukje in te stappen. Maar zou niet overdrijven. Glazen bol doet het niet slecht tegenwoordig. Hoop er niet ver af te zitten...
Wie de kudde volgt, loopt altijd door de stront.

gert
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 323

Bericht door gert »

Koerszwakte is uit vrees voor het verval van huurcontracten. Dit jaar vervalt 22% (!!!) van het totaal. Hiervan wordt al 8% niet hernieuwd, het gaat om 5% van PWC en 3% van ASML. Het ASML-gebouw zou direct herverhuurd kunnen worden, dat van PWC niet. Daar moeten grote werken gebeuren.
De meeste contracten vervallen op het eind van het jaar, er is dus bijna geen impact op resultaat van 2021, wel op dat van 2022.
DonDraper liked last!

wimvd
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 891

Bericht door wimvd »

gert schreef:
10 mar 2021 21:14
Koerszwakte is uit vrees voor het verval van huurcontracten. Dit jaar vervalt 22% (!!!) van het totaal. Hiervan wordt al 8% niet hernieuwd, het gaat om 5% van PWC en 3% van ASML. Het ASML-gebouw zou direct herverhuurd kunnen worden, dat van PWC niet. Daar moeten grote werken gebeuren.
De meeste contracten vervallen op het eind van het jaar, er is dus bijna geen impact op resultaat van 2021, wel op dat van 2022.
Dankjewel Gert, voor deze zeer nuttige informatie. Ik herinner me trouwens enkele jaren geleden dezelfde koerszwakte uit angst omdat het huurcontract van Deloitte eindigde. Uiteindelijk werd dit ook gewoon netjes opgelost. Het is natuurlijk nu aan het sales team van INTO om ervoor te zorgen dat er nieuwe huurders gevonden kunnen worden voor die 8%. Men heeft een jaar tijd om deze te zoeken, al zal het in de huidige kantoor-huurmarkt wel moeilijk worden. Maar goed, dat is hun fulltime job. Ik behoud mijn vertrouwen in INTO.
Gespreid in tijd instappen
Gespreid in sectoren beleggen
Enkel dividend-aandelen geven enige zekerheid van recurrent inkomen
Dividenden herbeleggen (samengestelde interest-wonder)
Enkel traden met aandelen die dividenden uitkeren om risico te beperken
Pas bijkopen op -15%

gert
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 323

Bericht door gert »

zoals gezegd, het gebouw van PWC (5% van huur) zal niet direct herverhuurd kunnen worden, met lagere huren tot gevolg, voor meer dan een jaar.
inderdaad, er zal een oplossing gevonden worden net zoals voor de gebouwen van Deloitte in Diegem enkele jaren geleden (was 8% van totaal), maar de herontwikkeling daar heeft toch zeker 2 jaar geduurd.
dergelijk verlies aan huurinkomsten kan altijd gecompenseerd door nieuwe aankopen uit te voeren, met schuldfinanciering, maar die schuld loopt jaar na jaar op. Er zal dan ook een kapitaalverhoging nodig zijn, niet direct, maar meer naar jaareind of toch zeker in 2022
Tooneman liked last!

Junky xxl
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0

Bericht door Junky xxl »

Iemand een idee waarom er after hours, tussen 17u30 en 17u35, steeds grote volumes (naar Intervest normen toch) verhandeld worden? Het lijkt een dagelijks fenomeen te zijn. Dit heeft uiteindelijk niet veel impact op de koers, maar ik vraag het me toch af...

DfromD
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0

Bericht door DfromD »

Junky xxl schreef:
15 mar 2021 17:51
Iemand een idee waarom er after hours, tussen 17u30 en 17u35, steeds grote volumes (naar Intervest normen toch) verhandeld worden? Het lijkt een dagelijks fenomeen te zijn. Dit heeft uiteindelijk niet veel impact op de koers, maar ik vraag het me toch af...
Inderdaad, die grote volumes op het einde van de voorbije beursdagen vallen me de laatste dagen ook op.

Voorbije vrijdag, 19 maart 2021, vond ik het waanzinnig! Ik zag toen bijna op het einde van de beursdag één gigantisch groot laatorder verschijnen van meer dan 61.000 aandelen!!! :wtf: en dat ver onder (niet meer echt zeker maar ik dacht aan ongeveer 19,60 euro) de toen verhandelbare koers (toen aan 20,45 euro). Deze is trouwens ook doorgegaan, vandaar dat deze handelsdag meer dan 101.000 volumes kende (gemiddelde handelsdag is ergens rond de 25.000volumes). Met een koersdageinde die zakte naar 20,10euro

Ook grote biedorders trouwens oa van één meer dan 3.500 aandelen aan 22,20 :o dus ver boven de toen verhandelde prijs (20,45euro).

Kan iemand mij uitleggen waarom iemand grote hoeveelheden zwaar beneden of zwaar boven de handelsprijs wil bieden? Lijkt mij toch op het eerste zicht niet interessant om veel te weinig te krijgen voor jouw aandeel of omgekeerd veel te veel er voor te betalen. Is een oprechte vraag want ik ben een beetje leek in de aandelenwereld.
Is dat een strategie om als eerste op de rij te kunnen profiteren van de meest gunstige prijs op dat moment? Dus gewoon er zorgen dat je zeker je aandelen kan verhandelen aan de op dan aangeboden prijs? Of is dat een bewust strategie van het grootkapitaal om de beurskoers doelbewust te pogen dalen (grote laatvolumes aan veel te lage prijs) of deze doelbewust te ondersteunen (koopvolumes aan veel te hoge prijs)?

Alvast hartelijk dank voor jullie antwoord.

DonDraper
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 37

Bericht door DonDraper »

Vrijdag was het quadruple witching day, de expiratiedag van opties. Dat is iedere 3de vrijdag van maart en daardoor veel hogere volumes in de eindveiling.
Etf's: VWCE / IWDA+EMIM/IEMA - IUSN - CNDX

Holdings: ACKB- BNKR - BRK - BREB - EXO - GBLB - GIMB - INVE-B - PRX - SMT - SOF - TINC - TUB

Vastgoed: COFB - IMMO - INTO - RET - VGP - WDP

Overig: ABI - AGS - AD - ALFEN - ASML - BAR - ELI - EURN - INGA - LOTB - MOUR - RDSA - SOLB - UNA

DonDraper
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 37

Bericht door DonDraper »

Mooie sprong naar boven op het einde van de dag toe! Zou het herstel zijn ingezet?
Etf's: VWCE / IWDA+EMIM/IEMA - IUSN - CNDX

Holdings: ACKB- BNKR - BRK - BREB - EXO - GBLB - GIMB - INVE-B - PRX - SMT - SOF - TINC - TUB

Vastgoed: COFB - IMMO - INTO - RET - VGP - WDP

Overig: ABI - AGS - AD - ALFEN - ASML - BAR - ELI - EURN - INGA - LOTB - MOUR - RDSA - SOLB - UNA

Feed the Muscle.
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 144

Bericht door Feed the Muscle. »

DonDraper schreef:
24 mar 2021 18:31
Mooie sprong naar boven op het einde van de dag toe! Zou het herstel zijn ingezet?
Dividendjagers, na de knip mss terug naar af...
Wie de kudde volgt, loopt altijd door de stront.

Stonks
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 53

Bericht door Stonks »

DonDraper schreef:
24 mar 2021 18:31
Er werd vandaag beslist om geen nieuwe lockdown te doen = positief voor het kantoorgedeelte van de portefeuille. Kijk maar wat Befimmo vandaag gedaan geeft.

Plaats reactie