Intervest Offices - Warehouses

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

Ollie
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 8

Re: Intervest Offices - Warehouses

Bericht door Ollie »

Erik1040 schreef:
04 mar 2021 09:25
Is de inhouding tax op Intervest Offices-Warehouse 0,35% of 0f 0,12% zoals bij de andere estate aandelen
0,12€.

Schaakfanaat
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 211

Bericht door Schaakfanaat »

0.12%
Maakt het dus ook net iets interessanter mocht je er op willen traden.

Ik vind alleszins geen enkel nieuws dat de daling verklaart, maar dikwijls zijn er gewoon schommelingen, ook in dit aandeel. In mijn eigen portefeuille onder de 10 %, dus ik koop mogelijk nog een plukje bij. Ik twijfel enkel een beetje omdat ik bijna 'full belegd ben' op dit moment.
Erik1040 liked last!

wimvd
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 891

Bericht door wimvd »

RSI gaat net onder de 30 met de daling van vandaag. Ik geef geen advies, maar wie nog op vinkenslag ligt, dit zou een goed inkoopmoment technisch gezien moeten zijn. Tenzij de vastgoedbevaks met kantoor-participaties nóg verder uit de gratie vallen bij beleggers natuurlijk. Disclaimer: zelf koop ik niet bij, gezien ik vorige week al bijkocht en INTO nu 20% van port is, dat is het maximum voor mij persoonlijk.
Schaakfanaat liked last!
Gespreid in tijd instappen
Gespreid in sectoren beleggen
Enkel dividend-aandelen geven enige zekerheid van recurrent inkomen
Dividenden herbeleggen (samengestelde interest-wonder)
Enkel traden met aandelen die dividenden uitkeren om risico te beperken
Pas bijkopen op -15%

Erik1040
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 146

Bericht door Erik1040 »

Thx, ook ingestapt aan 20,70 C :D
wimvd liked last!

TS01
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 31

Bericht door TS01 »

enkele negatieve zaken:
- mogelijke stijging interestvoeten
- nieuwe huurders zoeken voor hun kantoren, PWC en Medtronics volgend jaar dacht ik + met thuiswerk mogelijk lagere huurprijzen
- voorlopig weinig positief nieuws te verwachten

Koers staat daarentegen wel laag en kantoren zijn maar 30% dacht ik (dus nog steeds 1,1€ dividend in de slechtste situatie als je de kantoren op nul zet of vergis ik me ?)

Als ze onder de 20 zakken ben ik zeker koper...Misschien lukt dat niet maar ik zie evengoed iets in xior of wdp...
Schaakfanaat liked last!
In portef.: GIMV, Tubize, KBC Ancora, Eiffage, Engie, Prosus, Miko, Ahold, CPinvest, Xior, Sipef, Belreca, C des Alpes

Schaakfanaat
Premiummember
Premiummember

Medtronics zijn er al bijna twee jaar uit dacht ik? Hebben in 2019 verbrekingsvergoeding betaald.

Euh ... in plaats van vragen te stellen, schaakfanaat, ga eens op de goede site van intervest kijken: https://www.intervest.be/sites/default/ ... gen_NL.pdf
Inderdaad, vroegtijdig er uit. Maar toch een vraag: zijn daar al nieuwe huurders gevonden, zou ik verder naar moeten zoeken.

Je hebt gelijk, TS01, dat jouw opsomming mogelijke negatieve zaken zijn. De ontwikkeling van o.a. Ford Genk site, en heel wat ander verworven sites (kijk bv. naar de persberichten op de site van 2020), zijn wel toekomstig mooie aanjagers, en intussen koop je tegen deze koersen een aandeel met een nettodivrendement van meer dan 5%.

MAAR: begin nu niet allemaal te kopen, ik heb een opportunistisch aankooporder gezet nog een tikje onder deze koers, wacht nu ook nog maar een paar uurtjes.

Schaakfanaat
Premiummember
Premiummember

Opportunistische aankooplimiet van 20,55 gehaald, bedankt om te wachten allemaal. Het kan blijkbaar nog iets lager op dit moment, dus hou jullie vooral niet meer in.
5,2 % Nettodividendrendement!

wimvd
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 891

Bericht door wimvd »

Altijd fijn als een laag aankooporder geraakt wordt. Ik begrijp het niet goed dat we in een over-euforische beurs hier onder de steun zakken ... het sentiment voor vastgoed-bevaks zit algemeen tegen, ik kan niet denken wat er anders speelt wat voorheen niet bekend was. Al die winstnemers van de tech-sector moeten toch ergens naartoe met hun kapitaal? :D
Gespreid in tijd instappen
Gespreid in sectoren beleggen
Enkel dividend-aandelen geven enige zekerheid van recurrent inkomen
Dividenden herbeleggen (samengestelde interest-wonder)
Enkel traden met aandelen die dividenden uitkeren om risico te beperken
Pas bijkopen op -15%

TS01
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 31

Bericht door TS01 »

wimvd schreef:
05 mar 2021 12:50
Altijd fijn als een laag aankooporder geraakt wordt. Ik begrijp het niet goed dat we in een over-euforische beurs hier onder de steun zakken ... het sentiment voor vastgoed-bevaks zit algemeen tegen, ik kan niet denken wat er anders speelt wat voorheen niet bekend was. Al die winstnemers van de tech-sector moeten toch ergens naartoe met hun kapitaal? :D
Die zitten nu in luchtvaart of toerisme of banken... Eigenlijk voorspelbaar allemaal - wat gaat er goed tijdens corona: kopen, wat gaat er slecht: verkopen en dan weer omdraaien... Zou er ook eens wat meer aan moeten meedoen - denk dat daar het meeste wel al deftig geprijsd staat - eiffage is misschien nog iets maar al bij al ook beperkt denk ik.
In portef.: GIMV, Tubize, KBC Ancora, Eiffage, Engie, Prosus, Miko, Ahold, CPinvest, Xior, Sipef, Belreca, C des Alpes

DonDraper
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 37

Bericht door DonDraper »

Veel aandelen die nadeel ondervinden van een stijgende rente zijn wat hersteld de laatste dagen heb ik de indruk. Deze blijft echter wat hangen. Is er hier meer aan de hand dan dreiging van stijgende rente? Resultaten van 11 februari niet zo goed onthaald door de markt lijkt me, sindsdien is de koers in dalende lijn.
Feed the Muscle. liked last!
Etf's: VWCE / IWDA+EMIM/IEMA - IUSN - CNDX

Holdings: ACKB- BNKR - BRK - BREB - EXO - GBLB - GIMB - INVE-B - PRX - SMT - SOF - TINC - TUB

Vastgoed: COFB - IMMO - INTO - RET - VGP - WDP

Overig: ABI - AGS - AD - ALFEN - ASML - BAR - ELI - EURN - INGA - LOTB - MOUR - RDSA - SOLB - UNA

Plaats reactie