Iep Invest (voorheen bekend als Punch International/Xeikon)

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

Beleggen met ongekend lage tarieven?
Aandelen BE/NL €2+0,03% / VS €0,50+$0,004 p/st
Kernselectie: Geen kosten turbo's, ETF's en fondsen
DEGIRO: meer informatie / rekening openen

Filantroop
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 676
Contacteer:

Re: Iep Invest (voorheen bekend als Punch International/Xeikon)

Bericht door Filantroop »

keffertje schreef:
26 nov 2020 22:04
Filantroop schreef:
26 nov 2020 19:34
We blijven stijgen tot recordniveau, wanneer de ontknoping? :shock:
Ik help het je hopen, maar dat hebben we al te vaak gedacht...ook Gerard laat zich niet makkelijk in zijn kaarten kijken (en laat zich zeker niet opjutten)
Toch ben ik van mening dat er kortelings iets te gebeuren staat Keffertje!
Ik merk ook op dat de koers van ACCENTIS hoe dan ook bevroren moet blijven op €0,05...
Men probeert met kleine hoeveelheden telkens pakketten op te kopen máár toch heeft er ééntje zich verraden deze week.
Op een bepaald moment stond er een aankooporder van 1000.000 stuks aan €0,05 dat even later gevolgd werd met nog eens miljoen.
Dat 2e order verdween evenwel na 30min als sneeuw voor de zon en keerde niet terug!
Er zijn er die zeker weten wat er te gebeuren staat maar NIET mogen kopen teneinde de beurskoers rond de €0,05 te houden, die 2e grote koper - vermoedelijk een insider - is mijn inziens teruggefloten.
Ik verwacht dat moeder IEP kortelings haar kaarten op tafel legt met een eerste laag bod op - laat ons zeggen - €0,06.
Vervolgens is het wachten op de reacties...
keffertje liked last!

keffertje
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 349
Contacteer:

Bericht door keffertje »

Filantroop schreef:
26 nov 2020 22:57
keffertje schreef:
26 nov 2020 22:04
Filantroop schreef:
26 nov 2020 19:34
We blijven stijgen tot recordniveau, wanneer de ontknoping? :shock:
Ik help het je hopen, maar dat hebben we al te vaak gedacht...ook Gerard laat zich niet makkelijk in zijn kaarten kijken (en laat zich zeker niet opjutten)
Toch ben ik van mening dat er kortelings iets te gebeuren staat Keffertje!
Ik merk ook op dat de koers van ACCENTIS hoe dan ook bevroren moet blijven op €0,05...
Men probeert met kleine hoeveelheden telkens pakketten op te kopen máár toch heeft er ééntje zich verraden deze week.
Op een bepaald moment stond er een aankooporder van 1000.000 stuks aan €0,05 dat even later gevolgd werd met nog eens miljoen.
Dat 2e order verdween evenwel na 30min als sneeuw voor de zon en keerde niet terug!
Er zijn er die zeker weten wat er te gebeuren staat maar NIET mogen kopen teneinde de beurskoers rond de €0,05 te houden, die 2e grote koper - vermoedelijk een insider - is mijn inziens teruggefloten.
Ik verwacht dat moeder IEP kortelings haar kaarten op tafel legt met een eerste laag bod op - laat ons zeggen - €0,06.
Vervolgens is het wachten op de reacties...
Ieder zijn mening en natuurlijk hoop ik dat je gelijk heb. Ik volg Accentis al vanaf 2013, toen je doorgaans voor 1 cent per aandeel zoveel stuks kon kopen als je wilde. Oom Gerard bood toen op een moment 1,25 cent per aandeel maar dat werd door de markt weggehoond. Zijn 'neefje' Bruno (toen en nu ceo van Accentis) kocht zelf aandelen op een prijs boven het bod.

Sindsdien is de prijs gestaag opgelopen en er waren periodes dat dat met sprongen ging, waarna de geruchten over een bod steeds oplaaiden, maar het is er (nog) steeds niet van gekomen.

Voor wat de koersvormng van Accentis betreft, verwijs ik je naar het desbetreffende forum, waar mensen expliciet aangeven dat ze tot 5 eurocent 'alles' willen opkopen. Dat zijn geen insiders, want dan hadden ze het niet mogen doen, maar 'believers'. Overigens nog een kleine hint: als je voor 5 cent koopt en voor 5,1 cent verkoopt, mak je - afhankelijk van de hoeveelheden die je verhandelt en de broker waar je bij zit 1,5% winst, dus al doe je dat eens per jaar dan heb je nog meer rendement dan op een spaarbankboekje.

Voor wat de koersvorming van Iep betreft, kijk eens terug naar eergisteren, waar de koers tijdelijk even professioneel werd teruggezet naar € 8,15. Het is te wachten op het moment dat - als de koersstijging van Iep ongelegen komt - er grote paketten aan de markt komen om de koers weer blijvend vast te zetten rond de € 8.

Overigens heb ik ook geen glazen bol, maar dit zijn mijn gedachten.

naam
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 70
Contacteer:

Bericht door naam »

Iep stoot door tot 9 euro.
Er beweegt toch wel wat.

elchapo
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 17
Contacteer:

Bericht door elchapo »

Het geduld van de fam Cok is bijna spreekwoordelijk, maar oneindig lijkt het me ook niet.

Keeperke
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 28
Contacteer:

Bericht door Keeperke »

naam schreef:
27 nov 2020 16:47
Iep stoot door tot 9 euro.
Er beweegt toch wel wat.
De volle 100 aandelen verhandeld vandaag. Er beweegt dus helaas niks.

Austin Harley
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 64
Contacteer:

EURONEXT zet aantal aandelen Iep Invest correct

Bericht door Austin Harley »

Verleden week= number of shares = 10.013.287
Heden= number of shares = 9.170.939

Dit geeft correcte marktwaarde van 82 milj€
Boekhoudkundig intrinsieke waarde 99 milj€

25% ondergewaardeerd en nog dikke winst maken ook
ancaoli liked last!

keffertje
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Re: EURONEXT zet aantal aandelen Iep Invest correct

Bericht door keffertje »

Austin Harley schreef:
01 dec 2020 15:42
Verleden week= number of shares = 10.013.287
Heden= number of shares = 9.170.939

Dit geeft correcte marktwaarde van 82 milj€
Boekhoudkundig intrinsieke waarde 99 milj€

25% ondergewaardeerd en nog dikke winst maken ook
Toevallig keek ik van de week in het jaarverslag en viel het me ook weer opnieuw op.

Bedenk daarbij dat Accentis gewaardeerd staan aan 5,5 eurocent, terwijl de economische waardering nog een stuk hoger is. Anderzijds zal de koper (zeker als het oom gerard is) natuurlijk niet de echte waarde betalen, maar zo'n 11 euro moet toch mogelijk zijn. We wachten het noodgedwongen maar weer rustig af en kopen op zwakte wat stuksjes bij.

Filantroop
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Het was even geleden maar 2 meldingen via de FSMA maken ons duidelijk dat Iep-Invest opnieuw een kleine 1.300.000stuks ACCENTIS heeft ingeslagen....
ancaoli liked last!

keffertje
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door keffertje »

Filantroop schreef:
12 dec 2020 00:26
Het was even geleden maar 2 meldingen via de FSMA maken ons duidelijk dat Iep-Invest opnieuw een kleine 1.300.000stuks ACCENTIS heeft ingeslagen....
1. Bedankt voor jouw alertheid, ik had het kijken naar de fsma-meldingen opgegeven, omdat er niets meer gebeurde, maar ze blijven dus toch geinteresseerd. Opvallend dat ze dit doen enkele weken voordat de stille periode ingaat, maar ook weer niet zo gek want het boekjaar is bijna voorbij, dus kennen ze de ongetwijfeld sprankelende resultaten al.

2. Overigens wijs ik hier op een nieuw fenomeen dat zich bij de koersvorming van Iep voordoet. Van zodra je een kooporder plaatst en stukken uit de 'laat'verwerft, komt er op hetzelfde moment een automatisch getriggerde verkooporder, die de koers terugzet naar de oorspronkelijke laatst gedane prijs. Opvallend en lijkt me in strijd met eerlijke handelspraktijken, maar goed, wat hebben we al niet gezien bij dit fonds. Nu volg ik het fonds al zo'n zeven jaar en heb al vaak gedacht: er staat iets te gebeuren, maar heb inmiddels door dat de wegen van Oom Gerard ondoorgrondelijk zijn. Uit het feit dat men met alle macht probeert de koers van Iep beneden de 9 euro te houden in combinatie met het kennelijk herstarten van de inkoop van aandelen Accentis, leid ik - voor de zoveelste keer - af dat er wellicht nu toch relevante ontwikkelingen zijn, die wijzen op een of meerdere beursexits.
Filantroop liked last!

Filantroop
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

keffertje schreef:
12 dec 2020 06:15
Filantroop schreef:
12 dec 2020 00:26
1. Bedankt voor jouw alertheid, ik had het kijken naar de fsma-meldingen opgegeven, omdat er niets meer gebeurde, maar ze blijven dus toch geinteresseerd. Opvallend dat ze dit doen enkele weken voordat de stille periode ingaat, maar ook weer niet zo gek want het boekjaar is bijna voorbij, dus kennen ze de ongetwijfeld sprankelende resultaten al.

2. Overigens wijs ik hier op een nieuw fenomeen dat zich bij de koersvorming van Iep voordoet. Van zodra je een kooporder plaatst en stukken uit de 'laat'verwerft, komt er op hetzelfde moment een automatisch getriggerde verkooporder, die de koers terugzet naar de oorspronkelijke laatst gedane prijs. Opvallend en lijkt me in strijd met eerlijke handelspraktijken, maar goed, wat hebben we al niet gezien bij dit fonds. Nu volg ik het fonds al zo'n zeven jaar en heb al vaak gedacht: er staat iets te gebeuren, maar heb inmiddels door dat de wegen van Oom Gerard ondoorgrondelijk zijn. Uit het feit dat men met alle macht probeert de koers van Iep beneden de 9 euro te houden in combinatie met het kennelijk herstarten van de inkoop van aandelen Accentis, leid ik - voor de zoveelste keer - af dat er wellicht nu toch relevante ontwikkelingen zijn, die wijzen op een of meerdere beursexits.
Jij uiteraard ook van harte bedankt voor je altijd heldere kijk in de gang van zaken!
Oom Gerard blijft natuurlijk geen 20 en zal ooit deze parel willen verzilveren.
Frappant en opmerkelijk feit deze week is dat de orders van 810stuks of een veelvoud ervan opnieuw bij de vleet ten tonele verschenen....

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Deel kennis en vragen met duizenden beleggers,
minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie