Zenitel

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing
jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 3540

Re: Zenitel

Berichtdoor jens_dev » 04 Okt 2018 08:18

Bid €13,3 | Ask €14,8. Daling > 10% als je één stuk wilt verkopen (:
Gisteren werden uiteindelijk 6150st verhandeld.
Never waste a good crisis

Word gratis lid op Beursig.com

Discussieer met duizenden beleggers en profiteer
van minder advertenties en abonneer op onderwerpen.

Registreer nu binnen enkele tellen

powered by Surfing Waves

doorwinterd
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 271

Berichtdoor doorwinterd » 04 Okt 2018 12:30

jens_dev schreef:Bid €13,3 | Ask €14,8. Daling > 10% als je één stuk wilt verkopen (:
Gisteren werden uiteindelijk 6150st verhandeld.

Daarom ook dat de aankoopdruk nogal geforceerd verliep. Tenzij we weer onnodig gaan speculeren over iemand met voorkennis en weinig orderboek ervaring, maar die heeft dan weer meestal niet de tools om zijn/haar aankooporder 3x op 5sec aan te passen, in functie van het testen van de diepte.

Imo nog steeds een goedkoop aandeel (zeker aan bid :D) , oliesector beweegt terug.
En ooit wil 3D weleens cashen.

Ik gokte op 'x5 op een paar jaar' (post 2) https://www.participaties.nl/Forum/Topi ... nitel.aspx
Heb het nog niet uitgerekend hoeveel we nog te gaan hebben, rekeninghoudend met de KVH. :-)
When you walk in golden halls you get to keep the gold that falls.

jens_dev
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor jens_dev » 04 Okt 2018 13:25

Zit je er al zo lang in?
Achteraf bekeken, vond ik Zenitel op basis van de cijfers wel geen buy in die jaren. Zat toen nog op €5m schulden en genereerde amper €1,5m vrije kasstroom per jaar. De grote gamechanger was de verkoop van Caribbean. Ze kregen daar een zak geld voor (die ze uitkeerden als eenmalig dividend) en hun vrije kasstroom verdrievoudigde (zonder groei van de resterende activiteiten!). Koers schommelde toen rond de €10-11. Opmerkelijk dat ze sindsdien met amper 40% zijn gestegen, gelet op die verdrievoudiging van de vrije kasstroom. En de cash op de balans is ook alleen maar verder gestegen...

doorwinterd
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 271

Berichtdoor doorwinterd » 04 Okt 2018 13:55

jens_dev schreef:Zit je er al zo lang in?
Achteraf bekeken, vond ik Zenitel op basis van de cijfers wel geen buy in die jaren. Zat toen nog op €5m schulden en genereerde amper €1,5m vrije kasstroom per jaar. De grote gamechanger was de verkoop van Caribbean. Ze kregen daar een zak geld voor (die ze uitkeerden als eenmalig dividend) en hun vrije kasstroom verdrievoudigde (zonder groei van de resterende activiteiten!). Koers schommelde toen rond de €10-11. Opmerkelijk dat ze sindsdien met amper 40% zijn gestegen, gelet op die verdrievoudiging van de vrije kasstroom. En de cash op de balans is ook alleen maar verder gestegen...

Vond van wel. (zie 3de post op dit forum)
Het aandeel kostte niets meer na de negatieve spiraal en de afbouw schulden (hefboom) was begonnen terwijl insiders massaal inkochten.
Al geef ik grif toe dat ik lang niet zo goed ben als jou in het lezen van balansen. (meteen een dankwoord voor al jouw nuchtere bijdrages hier op het forum!)
Ben er nooit helemaal uitgestapt, wel mijn BEP laten zakken tot negatief zie ik hier.
When you walk in golden halls you get to keep the gold that falls.

kopke1
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 90

Berichtdoor kopke1 » 11 Okt 2018 12:40

niet te begrijpen. recent rapport dat de toeleveringsbedrijven in de oliesector aan de vooravond staan van een inhaal beweging en zenitel dondert terug naar een jaardieptepunt.

paljas
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 222

Berichtdoor paljas » 11 Okt 2018 12:42

De rest van de beurs nog niet bekeken?

jens_dev
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor jens_dev » 11 Okt 2018 13:19

Een weekje geleden stond de bid ook op €13,3 hé. Orderboekje is gewoon dun.

wimilio
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 69

Berichtdoor wimilio » 12 Okt 2018 12:09

Overname in Noorwegen, de cash wordt opportunistisch aan het werk gezet ... :clap:

jens_dev
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor jens_dev » 12 Okt 2018 12:38

Wel pas vanaf 2020 een positieve bijdrage aan de EBITDA. Zal de gerapporteerde winst en marges op korte termijn onder druk zetten. Hopelijk betalen ze een habbekrats.

Umi
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 954

Berichtdoor Umi » 12 Okt 2018 12:39

wimilio schreef:Overname in Noorwegen, de cash wordt opportunistisch aan het werk gezet ... :clap:

Gezien het om een verlieslatend bedrijf gaat met een kleine omzet, denk ik niet dat men zoveel cash moet betalen...
Een cashflow machine als Zenitel wordt gewaardeerd aan +- 0,5x de omzet (tov EV);
Wss kan men die overname dus betalen mbv de cashflows die ze over 2018 generen & blijft de cashpositie +- dezelfde. :lol:

edit; er zullen ongetwijfeld ook wel synergieën zijn.