Bekaert

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing
BSU
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 25

Re: Bekaert

Berichtdoor BSU » 26 Jul 2019 11:39

Kepler Cheuvreux blijft voor Bekaert bij een 'houden'-advies en koersdoel van 24 euro. 'Ook al was het eerste halfjaar redelijk goed, het zou voorbarig zijn meer positief te worden gelet op de verslechterende outlook in verschillende afzetmarkten. De geringe visibiliteit en de economische onzekerheid manen aan tot voorzichtigheid.' Eenzelfde teneur bij KBC Securities, dat eveneens een lauw advies met koersdoel van 23 euro combineert.
blotte marc liked last!

powered by Surfing Waves

bertje
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1282

Berichtdoor bertje » 29 Jul 2019 14:01

Je zal maar verkocht hebben.

Stevige remonte voor Bekaert
Zonder dat er meteen een concrete aanleiding is, boekt het aandeel Bekaert bij een stevige handel van meer dan 100.000 stuks een remonte van bijna 6 procent naar 25,38 euro. Daarmee heeft de staaltechnologiegroep zijn initieel verlies op vrijdagochtend verteerd. De sombere vooruitzichten die CEO Matthew Taylor toen schetste, haalde het aandeel eerst 6 procent onderuit, maar later volgde herstel door de aanhoudende kostenbesparingen die Taylor belooft.

bertje
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1282

Berichtdoor bertje » 29 Jul 2019 15:00

Op die conferentie liet CEO Matthew Taylor zich optimistisch uit over China. De groep verstrekt in zijn halfjaarlijkse rapporten niet langer winstmarges per regio, wel op basis van de verschillende afdelingen. China stond wel centraal bij de uitleg over de belangrijkste afdeling, Rubberversterking, die zijn winstmarge van 8,7 procent naar 9,1 procent kon opkrikken.

Taylor verwees naar China als 'de belangrijkste motor' van die verbetering. Zeker dankzij de relatief sterke vraag naar producten waar Bekaert een voorsprong heeft op de concurrentie. De groep is relatief beschermd voor de zware crisis die de Chinese autosector treft, omdat de vervangingsmarkt voor banden - een belangrijke afzetmarkt voor staalkoord - relatief goed standhoudt.
Decanus liked last!

goede_huisvader
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 48

Berichtdoor goede_huisvader » 31 Jul 2019 14:19

Helft positie deze morgen verkocht aan 25,80.
Op jaarbasis is hoogste notering 25,70

Koersdoel gem analisten zijn 24€ kbc en 29€ ING.

Nog verkooporder 28,20 voorlopig

Benieuwd of positieve trend zich verder zet.

En anders bij volgende afstraffing terug instappen ;)

goede_huisvader
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor goede_huisvader » 02 Aug 2019 10:47

De rest ook buiten gekieperd aan 25,00

Storm op komst denk ik

TheBigGreenday
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 28

Berichtdoor TheBigGreenday » 02 Aug 2019 19:17

goede_huisvader schreef:De rest ook buiten gekieperd aan 25,00

Storm op komst denk ik

Waarom denk je dat, goede_huisvader? Aanslepend handelsconflict?
Port: AB InBev, Bekaert, CFE Groupe SA, Sioen Industries.

Verkocht: Argenx SE (2018)

Alverman
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 45

Berichtdoor Alverman » 02 Aug 2019 23:05

Financial multiples van Bekaert (De Belegger)

koers-winstverhouding 10,61
EV/EBITDA 6,00
bruto div.rdt.(%) 2,81
NS/EBITDA 2,73
koers/boekwaarde 1,06

Op basis hiervan is Bekaert zeker geen duur aandeel. Bekaert is value for money aan deze prijs.

De beurs heeft al een mooie rit achter de rug in 2019, dus deze terugval lijkt mij niet abnormaal.

goede_huisvader
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor goede_huisvader » 03 Aug 2019 10:35

TheBigGreenday schreef:
goede_huisvader schreef:De rest ook buiten gekieperd aan 25,00

Storm op komst denk ik

Waarom denk je dat, goede_huisvader? Aanslepend handelsconflict?

Ik heb mijn visie erover en ben negatief gestemd op termijn 2 jaar.

Oa handelsconflict, vertraging wereldeconomie, inkoopmanagersindex lager dan 50, 46 a 47 om precies te zijn.
Beursindexen wereldwijd op hoogste niveau Dow Jones 27300 gehaald deze weelk terwijl in maart 2009 dieptepunt 7000 punten.

beurzen zijn reeds 10 jaar aan het stijgen terwijl het gemiddeld 7 jaar stijgt op de beurs om dan terug te dalen.

Rentedaling VS is niet zomaar om beleggers te plezieren maar wel omdat economie krimpt.

Schulden bedrijven lopen verder op.

Teveel luchtbellen in beursindexen door de lage intresten, aandelen waren tot nog toe enige alternatief om rendement te behalen maar ik vrees voor het groeiend risico

Volatiliteit neemt ook toe, in 2008 zelfde scenario en ik weet nog goed dat het toen heel hard naar beneden ging tot het dieptepunt maart 2009 bereikt werd.

Bekaert is momenteel relatief goedkoop genoteerd maar is wel cyclisch aandeel en cyclische aandelen zullen als eerste in de klappen delen.

Mijn strategie, nu 100% cash en opnieuw kopen bij zware afstraffing en terug verkopen op korte termijn
bartel liked last!

goede_huisvader
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor goede_huisvader » 14 Aug 2019 14:35

Ondertussen lager dan 24€ genoteerd.

2 weken geleden schreef ik, alles verkocht, denk dat er storm op komst is.

Sindsdien nogal veel dieprode beursdagen.

Ik vrees erger

Chukky2
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 109

Berichtdoor Chukky2 » 15 Aug 2019 00:06

Ze hebben deze 2 weken zich goed gehouden lijkt mij tegenover arcelor , aperam , ing !!!!!!!!!
Altice- -avantium-Bam-Bayer-Bekaert-Biocartis -Bpost-cresent-econocom -Exmar -Fagron-greenyard-ing-MDxH-Nyrstar -Ontex -Oxurion-Pharming-umicore-XFab-Arcelor - InBev-Asiat-Aperam-melexis-Solvay

Tijdelijke promo tot 31 augustus:

Word gratis lid op Beursig.com

Discussieer met duizenden beleggers, profiteer van minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere gebruikservaring en abonneer op uw favoriete onderwerpen.

Registreer nu binnen enkele tellen