MdxHealth

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing
DWB Happy
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 127

Re: MdxHealth

Berichtdoor DWB Happy » 07 Feb 2019 22:29

VWarena schreef:Het potentieel is enorm ... Hoe kom je erbij vraagt onze mindergelovige vriend :roll:

d.d 14 januari 2019:

'MDxHealth heeft nog steeds groeipotentieel'

Het bedrijf gaat zich toespitsen op twee tests: ConfirmMDx en SelectMDx, beide om prostaatkanker op te sporen. SelectMDx is later op de markt gekomen dan ConfirmMDx. Het slaat nu aan bij urologen omdat het om een eenvoudige urinetest gaat, terwijl de verkoop van ConfirmMDx aan het slabakken is. Volgens Groen is er echter geen sprake van kannibalisatie. 'SelectMDx kost 500 dollar en ConfirmMDx 3.000 dollar. Dat verklaart al veel, denk ik. Bovendien is SelectMDx bedoeld voor een grotere groep van patiënten. De markt is vijf à tien keer groter.'

'Mooie toekomst' :ugeek:

De CEO is ervan overtuigd dat beide tests nog een mooie toekomst hebben. SelectMDX zeker, omdat die test weldra ook gewoon bij de huisarts kan worden gedaan. Maar ook ConfirmMDx heeft goede perspectieven, maakt Groen zich sterk. 'ConfirmMDx heeft een potentieel van 500.000 patiënten in de VS en we zitten nog maar aan 20.000. We zijn er dus nog niet. SelectMDx heeft gezien zijn eenvoud een marktpotentieel van 1 à 5 miljoen mannen in Europa en nog eens evenveel in de VS. Daarom gaan we onze commerciële aanpak ook versterken in de VS. We moeten daar wat sneller gaan om de concurrentie voor te zijn.'] Groen is ervan overtuigd dat zijn verkoopmensen meer verzekeraars in de VS zullen kunnen overtuigen om de kankertests terug te betalen.

Mocht blijken dat de resultaten beter zijn in het eerste halfjaar, dan is het niet uitgesloten dat de onderzoeksprogramma's naar andere tests alsnog dit jaar worden heropgepikt. 'We hebben gepland daar geen geld aan te besteden dit jaar, maar we kunnen dat in de loop van 2019 herbekijken. Mochten de signalen positief zijn, en als de cashpositie het toelaat', stelt Groen.

De twee testen die on hold worden gezet, mikken eveneens op prostaatkanker. De ene, InformMDx, moet aangeven of een tumor agressief is of niet, en de andere is eerder bedoeld om patiënten met een zeer kwaadaardige vorm regelmatig op te volgen, om te zien of de behandeling werkt. Daarnaast werkt MDxHealth ook aan een diagnosetest voor blaaskanker.

MDxHealth geeft op 28 februari zijn definitieve resultaten voor 2018 vrij.

En ik ben ervan overtuigd dat dit de zoveelste luchtballon is die Mijnheer Jan Groen weer oplaat!
Het zoveelste broodje aap verhaal.

De definitieve resultaten 2018 zullen de nekslag zijn voor dit bedrijf, de mooie sprookjes verhalen van Jan Groen
zal niemand meer geloven.

Daarnaast vermoed ik ook dat de Amerikaanse IBers die deelgenomen hebben aan de laatste emissie, wel eens met een forse schadeclaim kunnen gaan komen richting Jan Groen en zijn kornuiten.

Op een emmisie van 36 miljoen euro hebben ze in 10 maanden tijd 26 miljoen euro verlies geleden,
die emissie is door list en bedrog in de markt gezet, deze Ibers kunnen nu achteraf makkelijk bewijzen dat ze misleid zijn!

powered by Surfing Waves

nete
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 181

Berichtdoor nete » 08 Feb 2019 00:38

VWarena schreef:Uw laatste stelling klopt niet. Zolang je niet verkoopt heb je geen verlies.

Dat is nu eens echt DE dooddoener van wie nog nauwelijks iets overhoudt van zijn investering door eeuwig te blijven zitten of een vallend mes bij te kopen.

In een ver verleden nog wat L&H's gehad, joepie, ik heb er geen verlies op want ik heb ze niet verkocht. :D
wolfe liked last!
Beleggen=maximaliseer je winst, BEPERK je verlies.
AB Inbev, Aedifica, Care Property, Carlsberg, Coca Cola, Dax Global Mining, Heineken, Shurgard, Sofina, Tencent Holdings, WDP (+ cash)

VWarena
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 408

Berichtdoor VWarena » 08 Feb 2019 07:30

nete schreef:
VWarena schreef:Uw laatste stelling klopt niet. Zolang je niet verkoopt heb je geen verlies.

Dat is nu eens echt DE dooddoener van wie nog nauwelijks iets overhoudt van zijn investering door eeuwig te blijven zitten of een vallend mes bij te kopen.

In een ver verleden nog wat L&H's gehad, joepie, ik heb er geen verlies op want ik heb ze niet verkocht. :D

En toch geef ik je geen gelijk... Voorbeelden met cijfermateriaal dan maar ;) Na 9 jaar Ablynx mocht ik mijn aandelen van 4,78 aan de kassa inruilen @ 45, hiermee een beperkte inbreng in Option/Crescent afgeboekt doch nog in PF... Recent, begin 2018 Mithra ingeslagen @ 10,50 en momenteel +25€... Met die winst wis je het huidige verlies uit want mdxh net als Option een kleine positie :wave: Was Tigenix ook geen vallend mes? Eenmalig gekocht als pennystock... U ook met uw clubje veronderstel ik :roll:

frikandel75
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 895

Berichtdoor frikandel75 » 08 Feb 2019 08:13

Bijna aan 0,75€! :wtf:

thomas
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 42

Berichtdoor thomas » 08 Feb 2019 09:45

Wat voor mij de kernvraag is:
Vandaag draait men hoedanook 26M€ omzet, vooral op Confirm. Met Select is er zeker nog serieuze omzet groei mogelijk.
Welke aanpassing van het bedrijfsmodel is nodig om deze business "winstgevend" maken bij deze omzetgrootte ?

Het lijkt me mogelijk, maar er gaan wel zaken moeten veranderen..
- partner zoeken voor verkoop ?
- minder gratis tests uitdelen - maar prijs laten zakken tot wat structureel winstgevend kan zijn ?
- duidelijk rapporteren over echte verkoop en echte verkoopsprijs - om zo zelf tot inzicht te komen waar men moet ingrijpen
- overname ?
- ...

Als je de testen op zich "winstgevend" kan uitbaten is veel mogelijk.

timmy
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 71

Berichtdoor timmy » 08 Feb 2019 09:50

VWarena schreef:
nete schreef:

En toch geef ik je geen gelijk... Voorbeelden met cijfermateriaal dan maar ;) Na 9 jaar Ablynx mocht ik mijn aandelen van 4,78 aan de kassa inruilen @ 45, hiermee een beperkte inbreng in Option/Crescent afgeboekt doch nog in PF... Recent, begin 2018 Mithra ingeslagen @ 10,50 en momenteel +25€... Met die winst wis je het huidige verlies uit want mdxh net als Option een kleine positie :wave: Was Tigenix ook geen vallend mes? Eenmalig gekocht als pennystock... U ook met uw clubje veronderstel ik :roll:

Sorry maar die uitleg slaagt kant noch wal. Je resultaten uit het verleden met andere aandelen hebben niets te maken met je verlies in Mdx. Ik geef nete 100% gelijk.
DWB Happy liked last!

DWB Happy
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 127

Berichtdoor DWB Happy » 08 Feb 2019 11:05

thomas schreef:Wat voor mij de kernvraag is:
Vandaag draait men hoedanook 26M€ omzet, vooral op Confirm.
- ...

Als je de testen op zich "winstgevend" kan uitbaten is veel mogelijk.

En dat is dus juist NIET mogelijk, ze hebben zelf het ultieme bewijs geleverd dat het een mission impossible is.

Op elke euro omzet staat een verlies tegenover van 0,85 euro.

Voor ruim $200 miljoen aan testen verkocht de afgelopen 5 jaar, waarvan ze voor $ 100 miljoen aan testen weggeven hebben
en toch komen ze met hun omzet na 5 jaar niet hoger dan zo'n $ 40 miljoen waarbij ze een verlies maken van meer dan $30 miljoen.

De markt zit duidelijk niet te wachten op de testen van MDxHealth, ook al zijn ze nog zo goed, urologen huisartsen kiezen duidelijk voor een ander diagnostisch traject!

thomas
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 42

Berichtdoor thomas » 08 Feb 2019 12:11

Het verleden interesseert me niet - de beurs kijkt naar de toekomst..
De vragen zijn:
1) als je de activiteit herleidt tot de essentie (laboranten, materiaal voor testen, minimum logistiek en administratie, ..) kan je die 30M$ omzet dan winstgevend draaien ? Uit wat ik uit de cijfers kan halen wel - gross profit marge is ~60%.
2) Wat is de meest efficiënte manier om die omzet (aan minimum kost) te genereren (en liefst ook te doen groeien) ? Eigen sales, partner, ... En hier is werk aan de winkel..
VWarena liked last!

VWarena
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 408

Berichtdoor VWarena » 08 Feb 2019 14:21

timmy schreef:
VWarena schreef:
nete schreef:

In een ver verleden nog wat L&H's gehad, joepie, ik heb er geen verlies op want ik heb ze niet verkocht.

En toch geef ik je geen gelijk... Voorbeelden met cijfermateriaal dan maar ;) Na 9 jaar Ablynx mocht ik mijn aandelen van 4,78 aan de kassa inruilen @ 45, hiermee een beperkte inbreng in Option/Crescent afgeboekt doch nog in PF... Recent, begin 2018 Mithra ingeslagen @ 10,50 en momenteel +25€... Met die winst wis je het huidige verlies uit want mdxh net als Option een kleine positie :wave: Was Tigenix ook geen vallend mes? Eenmalig gekocht als pennystock... U ook met uw clubje veronderstel ik

Sorry maar die uitleg slaagt kant noch wal. Je resultaten uit het verleden met andere aandelen hebben niets te maken met je verlies in Mdx. Ik geef nete 100% gelijk.
Nou wordt ie plezant :lol: nog een poging...
5000€ inleg Ably werd 50 000... 30 000 eurootjes naar de spaarrekening en met de resterende 20 000 koop ik andere biotech--en diagnostica... In jou ogen maak ik dan verlies omdat ik in totaal 2500 € in Mdxh belegde :roll: Die 8000 in Mithra zijn er intussen al 20 000... Verder nog Biocartis, Kiadis, Oxurion, Acacia en Genkyotex gekocht. Maw indien Mdxh 0 wordt heb ik me vergist of mis gegokt maar zal ik nog steeds héél tevreden zijn.
Jawadde, ik ben dom en wens je veel succes.
Van mijn part geef je Nete 500% gelijk, is je volste recht.
Blijf bij m'n stelling dat zolang je niet verkoopt geen verlies hebt. En wat betreft een vallend mes... Met dank aan de Jappen van Takeda was het toch de moeite om dat mes in zijn val vast te nemen hoor ... Easy money!
Einde discussie hieromtrent en prettig weekend.
Laatst gewijzigd door VWarena op 08 Feb 2019 14:45, 2 keer totaal gewijzigd.

timmy
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 71

Berichtdoor timmy » 08 Feb 2019 14:38

VWarena schreef:
timmy schreef:
VWarena schreef:
nete schreef:

In een ver verleden nog wat L&H's gehad, joepie, ik heb er geen verlies op want ik heb ze niet verkocht.

En toch geef ik je geen gelijk... Voorbeelden met cijfermateriaal dan maar ;) Na 9 jaar Ablynx mocht ik mijn aandelen van 4,78 aan de kassa inruilen @ 45, hiermee een beperkte inbreng in Option/Crescent afgeboekt doch nog in PF... Recent, begin 2018 Mithra ingeslagen @ 10,50 en momenteel +25€... Met die winst wis je het huidige verlies uit want mdxh net als Option een kleine positie :wave: Was Tigenix ook geen vallend mes? Eenmalig gekocht als pennystock... U ook met uw clubje veronderstel ik

Nou wordt ie plezant :lol: nog een poging...
5000€ inleg Ably werd 50 000... 30 000 eurootjes naar de spaarrekening en met de resterende 20 000 koop ik andere biotech--en diagnostica... In jou ogen maak ik dan verlies omdat ik in totaal 2500 € in Mdxh belegde :roll: Die 8000 in Mithra zijn er intussen al 20 000... Verder nog Biocartis, Kiadis, Oxurion, Acacia en Genkyotex gekocht. Maw indien Mdxh 0 wordt heb ik me vergist of mis gegokt maar zal ik nog steeds héél tevreden zijn.
Jawadde, ik ben dom en wens je veel succes.
Van mijn part geef je Nete 500% gelijk, is je volste recht. Einde discussie.

Het maakt toch niet uit vanwaar het geld komt, een erfenis, de lotto, winst uit vorige aandelen, arbeid, ...
Geld is geld. Als je dus 10.000€ in Mdxhealth hebt gestoken aan 5€ per aandeel, en ze zijn er nu nog ongeveer 1€ per aandeel waard, beweer jij dan dat je geen 8000€ minder hebt als je nu zou verkopen? Ik stop de discussie nu ook want uw logica gaat me toch een brug te ver.
DWB Happy liked last!

Tijdelijke promo tot 31 augustus:

Reageren en meer functies krijgen?

Discussieer met duizenden beleggers, minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete onderwerpen.

Registreer binnen enkele tellen