MdxHealth

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
alles kan beter
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 395

Re: MdxHealth

Berichtdoor alles kan beter » 21 Mar 2018 18:10

streetbob schreef:
alles kan beter schreef:en ook schrik voor een kv.. ;-)

Vorige KV hebben de koers nooit naar beneden gehaald ;)
Een KV is niet altijd negatief indien de winst achteraf naar verhouding is.

Benieuwd
Just when you think you've hit rock bottom, someone will hand you a shovel.

Chukky2
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 55

Berichtdoor Chukky2 » 21 Mar 2018 18:19

Normaal dat ze dit nu doen .
Misschien voor sommige nog het ideale moment om lager kunnen in te stappen !
Maar dat is niet altijd zeker met zo een mooie vooruitzichten ......

charel01
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 8390

Berichtdoor charel01 » 21 Mar 2018 18:29

MDxHealth heeft woensdag nabeurs een kapitaalverhoging aangekondigd.

Het biotechbedrijf wil het maatschappelijk kapitaal met maximaal 20 procent verhogen door de uitgifte van nieuwe aandelen via een private plaatsing. De stukken zullen voornamelijk worden geplaatst bij institutionele, gekwalificeerde of professionele beleggers.

MDxHealth zal de opbrengst gebruiken voor de groeistrategie van het diagnosticabedrijf.

Naar eigen zeggen kende MDxHealth een sterke start van het jaar met een hoge dubbelcijferige stijging van zowel het volume als van de omzet in de eerste twee maanden van 2018 ten opzichte van de eerste twee maanden van 2017.

De onderneming gaf aan "bijzonder tevreden" te zijn over de autonome groei van de testvolumes voor ConfirmMDx. Dit moet ook een belangrijke motor worden voor de omzetgroei in 2018 en daarna.

Boek

De emissie wordt begeleid door Berenberg en Kempen, die het boek per direct openen. De uitgifteprijs wordt later bekend gemaakt.

De bestaande aandeelhouders Biovest en Valiance staan achter de emissie en zullen dan ook meedoen. Volgens de website van MDxHealth is Biovest momenteel goed voor een belang van 13,22 procent en Valiance voor 12,75 procent.

Mocht de kapitaalverhoging niet zijn afgerond voor de handel op 22 maart van start gaat, dan kan deze worden opgeschort.
(END) Dow Jones Newswires
wolfe liked last!
Go with the flow.

Munnybunny
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 438

Berichtdoor Munnybunny » 21 Mar 2018 18:40

MDxHealth Launches Capital Increase
THIS ANNOUNCEMENT IS NOT FOR DISTRIBUTION, DIRECTLY OR INDIRECTLY, IN THE UNITED STATES OF AMERICA, AUSTRALIA, CANADA, JAPAN OR ANY OTHER JURISDICTION WHERE TO DO SO WOULD BE PROHIBITED BY APPLICABLE LAW

Press release - Regulated information – Inside information - 21 March 2018, 5:45 p.m. CET

IRVINE, CA, and HERSTAL, BELGIUM – 21 March 2018 – MDxHealth SA (Euronext Brussels: MDXH) a world leader in molecular diagnostics for urological cancers, announces the launch of a capital increase with the offering of new ordinary shares by means of a private placement targeted primarily to a group of institutional, qualified or professional investors (including, subject to applicable securities law, rules and regulations, natural persons) in and outside of Belgium, with the intention to increase the share capital by up to 20%.

MDxHealth had a strong start to the year with high double-digit volume and revenue growth in the first two months of 2018 versus the first two months of 2017. The Company is particularly pleased with the strong organic growth of patient test volumes for ConfirmMDx, which it believes will remain a significant driver of revenue growth in 2018 and beyond.

The net proceeds of the capital increase will mainly be used to support the Company's stated strategy to grow the business by facilitating:

Adoption of the Company's commercial tests with urologists and payors in the US and Europe
Studies and tests for (a) expanding the clinical indications for SelectMDx, (b) supporting the further commercial roll-out of AssureMDx and (c) launching InformMDx
Expanding usability of the Company’s tests by porting them onto IVD sample-to-answer platforms (POC)
Further investments in the product pipeline
Berenberg and Kempen are acting as Joint Global Coordinators and Joint Bookrunners for the capital increase, which shall be structured as an accelerated bookbuilding. The bookbuilding procedure will commence immediately.

Biovest and Valiance, both existing shareholders of the Company, are supportive of the transaction and intend to submit an order in the offering. The offering is open to institutional, qualified or professional investors and such other investors as permitted under applicable private placement exceptions, as aforementioned, and any final allocation to investors, as the case may be, will be made based on customary objective and pre-identified criteria. No guarantee has been given as to the final allocation to any of Biovest or Valiance, or any of their affiliates or other persons, that any allocation will be made to them, or as to the size of any such allocation.

In the context of the capital increase, MDxHealth has agreed to a market customary 180 day lock-up period, subject to common exemptions.

The issue price per new share and the number of new shares effectively placed will be announced after completion of the capital increase in a subsequent press release.

If the capital increase is not completed before opening of trading on 22 March 2018, trading in MDxHealth shares on Euronext Brussels may be suspended and resume following the publication of the results of the capital increase.
Laatst gewijzigd door Munnybunny op 21 Mar 2018 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Umi
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 884

Berichtdoor Umi » 21 Mar 2018 18:41

Mijn vraag is wat bedoelt men met "hoge dubbelcijferige groei" ??

Ben ik verkeerd al ik 50à 99% onder versta?

Munnybunny
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 438

Berichtdoor Munnybunny » 21 Mar 2018 18:47

Opvallend: de emissie wordt begeleid door Berenberg en Kempen. Berenberg heeft een koersdoel gegeven van €6 ;)
charel01 liked last!

Umi
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 884

Berichtdoor Umi » 21 Mar 2018 19:22

Munnybunny schreef:Opvallend: de emissie wordt begeleid door Berenberg en Kempen. Berenberg heeft een koersdoel gegeven van €6 ;)

Berenberg doet wel vaker emissies, IPO's e.d.
Dat koersdoel hadden ze ook al langer, werd gewoon herhaald na het nieuws van de opname in de guidelines...

Daarmee zeg ik niet dat uw insinuaties niet kunnen kloppen.

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 2335

Berichtdoor Beheerder » 21 Mar 2018 20:08

Umi schreef:Mijn vraag is wat bedoelt men met "hoge dubbelcijferige groei" ??

Dat lijkt mij wel heel extreem maar dubbelcijferig is vanaf 10%, hoge dubbelcijferige groei is nogal een vaag begrip dat kan tussen 10% en 99% liggen :)
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

alles kan beter
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor alles kan beter » 21 Mar 2018 20:46

ADVISORY-News alert on MDxHealth seeing new organic revenue growth withdrawn
18:28 (21/03) - Bron: RTRS
The alert on MDxHealth seeing new organic revenue growth in
2018‍​ is wrong and has been withdrawn. The alert was sent in
error from a press release from an unrelated company.

STORY_NUMBER: FWN1R30KL
STORY_DATE: 21/03/2018
STORY_TIME: 1658 GMT

For a correct alerts on MDxHealth's offering of up to 9.9
million new shares, please see

(Gdynia Newsroom)
((gdynia.newsroom@thomsonreuters.com; +48 58 772 0920;))
:roll:

alles kan beter
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor alles kan beter » 21 Mar 2018 20:47

Umi schreef:Mijn vraag is wat bedoelt men met "hoge dubbelcijferige groei" ??

doet me denken aan die bordjes met 'al meer dan 110 bezoekers'. maw 111...

hier dus 10%