Picanol Group

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing
jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 3690

Re: Picanol Group

Berichtdoor jens_dev » 20 Apr 2018 18:39

Heeft iemand vandaag dividendrechten gekregen van zijn broker? Picanol zou vandaag ex-dividend gaan voor €0,20 per aandeel.
Never waste a good crisis
https://jensdev.blogspot.com

Word gratis lid op Beursig.com

Discussieer met duizenden beleggers en profiteer
van minder advertenties en abonneer op onderwerpen.

Registreer nu binnen enkele tellen

powered by Surfing Waves

pol
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 21

Berichtdoor pol » 20 Apr 2018 19:49

Neen, niets gezien.

14-11-2014
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 596

Berichtdoor 14-11-2014 » 20 Apr 2018 20:16

Picanol zou vandaag ex-dividend gaan voor €0,20 per aandeel.

Dat is ook zo doorgevoerd in systemen van Euronext.

Cum-slotkoers van gisteren €93,00.
Ex-slotkoers van vandaag €92,80, is een koersmutatie van 0%.

https://www.euronext.com/nl/products/equities/BE0003807246-XBRU

a21
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 2959

Berichtdoor a21 » 21 Apr 2018 06:35

ALGEMENE VERGADERING PICANOL NV
PERSBERICHT
Gereglementeerde informatie
18 april 2018 (17.40 u)

http://assets.picanolgroup.com/Press%20 ... 8%20Nl.pdf

(betaling dividend op 24 april 2018)
curieuzeneuzemosterdpot

pol
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 21

Berichtdoor pol » 21 Apr 2018 16:27

Staat intussen geregistreerd op de site in afwachting van uitbetaling.
14-11-2014 liked last!

vogelspotter
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 2809

Berichtdoor vogelspotter » 12 Mei 2018 20:27

Nieuws
 Markten Live
 Nieuws
 Algemeen

column

Een leerrijke uitstap in de Westhoek

Pascal Paepen

, Docent Bank & Beurs

12 mei 2018 18:24

Woensdag trokken we met een twintigtal studenten van de cursus Beleggen naar de Westhoek.

De files vielen voor een keer mee, dus we hadden ruim de tijd om langs te gaan bij Tyne Cot Cemetery, de Britse militaire begraafplaats in Passendale. Altijd indrukwekkend. De Westhoek heeft al wat meegemaakt en gelukkig vergeten we dat niet.

Een uur later meldden we ons bij de portier in de Steverlyncklaan in Ieper. We hadden uitgekeken naar het bedrijfsbezoek dat op het programma staat. Van de Londense luchthaven Heathrow wordt weleens gezegd dat het een stad op zich is. Welnu, het bedrijfsterrein van Picanol is een dorp op zich. Een werkplek voor 1.500 medewerkers en een fabriek waar we drie uur hebben rondgewandeld zonder ons ook maar even te vervelen.

Rik Rosseel, de gids, bleek een oud-medewerker. Na enkele decennia bij Picanol is hij met pensioen, maar nog lang niet op rust. Hij praatte over zijn voormalige werkgever met een combinatie van encyclopedische kennis en passie. Met zo’n ingesteldheid slaag je erin de beste weefmachines ter wereld te maken.

Luc Tack was in 2009 de contrarian die wel nog geloofde in de toekomst van Picanol.

We vroegen een bedrijfsbezoek, we kregen er drie. Er worden immers niet alleen machines in elkaar gestoken in Ieper, veel onderdelen worden er ook geproduceerd. In de gieterijafdeling volgen we de weg van ijzererts en oven tot gietijzeren product voor de weefgetouwenproducent of voor externe klanten. In de technologieafdeling werkt men aan software en elektronica voor weefmachines, maar ook aan toepassingen voor compressoren.

De bedrijvigheid van de medewerkers in al die afdelingen toont aan dat de economie goed draait. Dat zagen we ook op de parking, waar het een op- en afrijden was van vrachtwagens. Net als de hele Westhoek heeft ook Picanol al gedeeld in de miserie. Ik herinner me die affaire van de hoge bonussen voor een topman die aan het licht kwam in 2004 en de bijna-ondergang van het bedrijf in 2009. Men zegt soms dat crisissen opportuniteiten zijn. Dat blijkt ook hier. Luc Tack was in 2009 de contrarian die wel nog geloofde in de toekomst van Picanol. Die van de Westhoek geven niet snel op. Wat hen niet kapotmaakt, maakt hen sterker.

Zes jaar nadat ik vanuit de Londense City terugkeerde naar mijn heimat krijg ik nog steeds de vraag waarom ik Londen verliet. Het bedrijfsbezoek van woensdag en de vele andere gelijkaardige activiteiten en contacten zijn een groot deel van het antwoord. In de City zit je doorgaans 12 uur per werkdag aan een bureau en een stel computerschermen. Je draait er transacties van honderd miljoen, een miljard of zelfs meer, maar je hebt met het transactieteam van vooral bankiers en juristen uiteindelijk bijzonder weinig voeling met al die bedrijven aan wie je commissies factureert.

Na ons bedrijfsbezoek aan Picanol ben ik trots omdat we toch maar mooi kunnen beleggen in dergelijke Vlaamse ondernemingen.

Door te spreken met medewerkers, klanten en management van een multinational of een kleine onderneming besef je veel meer wat er leeft en wat de noden zijn. Daar kan je als docent op inspelen. Over noden gesproken: Picanol zoekt een honderdtal gemotiveerde medewerkers. Ik hoor dezelfde vraag bij heel wat andere ondernemers. Vacatures invullen leidt tot meer economische groei. Moet lukken, als het kan met wat hulp uit Brussel.

Na dit bedrijfsbezoek ben ik weer wat trotser omdat we toch maar mooi kunnen beleggen in dergelijke Vlaamse ondernemingen. Zowel bij Picanol als bij Tessenderlo slaat de tactiek van Tack aan. Ooit moet daar een mooie beursgenoteerde industriële holding uit voortkomen, met nog een aantal pareltjes.

We sluiten ons bezoek aan de Kattenstad af met The Last Post. De ceremonie herinnert ons aan het feit dat welvaart geen evidentie is. Mag het ook een oproep zijn om ons te blijven inzetten voor de welvaart van wie na ons komt? Nooit gedacht dat een uitstap naar Ieper zo leerrijk kan zijn.

Pascal Paepen,

Docent Bank & Beurs
Bron:"De Tijd"
In port:AB Inbev,Arcelor,ASIT,Avantium, Deceun,Deutsche Bank,econocom,Euronav, Greenyard,OneSpan ,Weight Watchers, X-Fab,Wessanen,UCB,Petrobras (PBR-A).
Verk.TomTom,Nyrstar.

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 3690

Berichtdoor jens_dev » 07 Aug 2018 09:49

Nog even zitten rekenen.

Picanol heeft nu 16,1m aandelen Tessenderlo, die aan de huidige koers €539m waard zijn of €30,5 per aandeel Picanol.
De nettokaspositie bedroeg eind 2017 €131m of €7,4 per aandeel en zal eind juni wellicht verder zijn gestegen tot pakweg €8,5 per aandeel.

Bij de huidige koers van Picanol (€85) betaal je nog slechts €46 voor de 'eigen' activiteiten van Picanol, die in 2017 en 2016 een vrije kasstroom (excl. werkkapitaal) genereerden van respectievelijk €4,85 en €5,00 per aandeel. Natuurlijk zitten we op een cyclische piek, en er is de grote afhankelijkheid van China, maar een FCF yield > 10% biedt toch enige veiligheidsmarge. Daarnaast heeft ook Tessenderlo volgens mij nog upside de komende jaren.
mixcki liked last!
Never waste a good crisis
https://jensdev.blogspot.com

a21
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 2959

Berichtdoor a21 » 22 Aug 2018 08:06

curieuzeneuzemosterdpot

Blackbelt
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 272

Berichtdoor Blackbelt » 22 Aug 2018 08:36

Zwak resultaat.
Omzet zakt, marge zakt en de winststijging is er enkel door Tessenderlo...

Anderzijds, de k/w blijft heel redelijk. Ik verwacht geen grote koerssprongen met dit nieuws.

reteiP
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 380

Berichtdoor reteiP » 22 Aug 2018 08:39

Vind ik toch geen zwak resultaat hoor.
Vrije cashflow op jaarbasis gaat weer boven de 70 miljoen uitkomen.

Geen idee waarom een stijgende bijdrage van Tessenderlo niet positief zou zijn.