Picanol Group

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
SEC
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 61

Picanol Group

Berichtdoor SEC » 26 Sep 2012 00:21

ik zal ook eens iets zeggen.

Picanol is een middelmatige business, bestuurd door een geniaal man, die 90% van de aandelen bezit.

Uitzonderlijk, deze combinatie leidt tot uitzonderlijke resultaten. 109m cash verdiend in 18 maanden, is een uitzonderlijk resultaat, oder?

De onderwaardering begin dit jaar, was schrijnend. Waarde was netto minder dan 109m euro. :lol:

Al gingen de experten van "de belegger" niet akkoord.
:lol:
reteiP liked last!

SEC
Forum actieveling
Forum actieveling

Re: Picanol Group

Berichtdoor SEC » 02 Okt 2012 22:09

Zo, als het aandeel zo blijft voortboeren, gaan we dit jaar nog een verdubbeling van de beurswaarde meemaken. Nu staan we YTD ca. plus 80 procent, bij 18,33 .

Het ene cyclische bedrijf is het andere niet.

SEC
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor SEC » 04 Okt 2012 17:44

vandaag 18.95 , of +87% YTD.

Geen idee wat er aan de hand is, verwacht men een uitrookbod van Tack?

Maar waarom zou hij bij deze koers nog enkele luttele aandelen willen opkopen, terwijl hij dit een jaar geleden geruisloos voor de helft kon.

Omdat het de mode is? Zou Tack een geldverkwistend meelopertje zijn? De vraag stellen, is ze beantwoorden :lol:

Piper
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 2

Berichtdoor Piper » 04 Okt 2012 17:51

SEC schreef:vandaag 18.95 , of +87% YTD. Geen idee wat er aan de hand is, verwacht men een uitrookbod van Tack?
Maar waarom zou hij bij deze koers nog enkele luttele aandelen willen opkopen, terwijl hij dit een jaar geleden geruisloos voor de helft kon.
Omdat het de mode is? Zou Tack een geldverkwistend meelopertje zijn? De vraag stellen, is ze beantwoorden :lol:

Ceo Tack heeft reeds heel veel ingekocht en bezit zo reeds 90% van de Picanol-aandelen.
Misschien (waarschijnlijk) koopt Ceo Tack de aandelen Picanol wel volledig in.

Koers stijgt bijna alle dagen en dit onder een mooi volume.

Hoe dan ook, Picanol is ondanks zijn recente stijging nog altijd een zeer goedkoop aandeel, maar wel met een hoger dan gemiddelde risico-graad. :) :P

SEC
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor SEC » 04 Okt 2012 18:21

het zou me verbazen, Piper.

Ik ken de man natuurlijk niet persoonlijk, maar als ik zie hoe hij de vorige keer aandelen insloeg (= Q2 van dit jaar), dan leek me dat toch iets helemaal anders. Hij legde een bodem onder de koers, als ik me niet vergis rond de 10,25-10,40.

Toen dit bekend werd, is de koers opgeveerd. En nog een pak toen de H1 resultaten uitkwamen.
Erg onwaarschijnlijk dat dit Tack ineens is met bestens orders, eh?

Bovendien, hij zou dergelijke aankopen ondertussen moeten gemeld hebben - vermoed ik.

Tja, wat is risico? Voor mij is dat de kans op permanent verlies van kapitaal, in dit geval door een faillisement.
Het is vrij moeilijk om rap failliet te gaan als ge netto pakweg 120m euro op de bankrekening hebt staan, en er iemand aan het roer staat die met zijn eigen centen werkt.
Verder heet ie die centen zelf verdiend door een uitmuntende kapitaal allocatie, o.a. in zeer moeilijke tijden. Het is me niet meteen duidelijk waarom dit in de toekomst zou veranderen?
Ergo, ik zie niet in waarom het risico groter dan gemiddeld zou zijn.
Natuurlijk, bij 18.95 is het risico groter dan bij 8.95 , all else equal!
reteiP liked last!

Piper
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor Piper » 04 Okt 2012 18:26

SEC schreef: ik zie niet in waarom het risico groter dan gemiddeld zou zijn.

Picanol (weefgetouwen) is en blijft zeer cyclische business, maar het staat aan de huidige cijfers wel nog altijd zeer goedkoop gewaardeerd. :P :)

Piper
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor Piper » 04 Okt 2012 18:30

SEC schreef:het zou me verbazen, Piper.

Mij in elk geval niet. Een delisting lijkt mij erg logisch.

Stond ook op het lijstje (op basis van diverse analisteninfo) dat De Tijd opmaakte i.v.m. mogelijke bedrijven die op termijn van de beurs zouden kunnen verdwijnen.

P.S.: ik heb u op het forum CFE enkele vragen gesteld waar ik tot heden nog geen antwoord op ontving. :P :) :P

Piper
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor Piper » 04 Okt 2012 18:41

SEC schreef:Bovendien, hij zou dergelijke aankopen ondertussen moeten gemeld hebben.

Toplui hebben heel wat tijd vooraleer ze hun transacties moeten bekend maken. :P :)

SEC
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor SEC » 04 Okt 2012 22:08

Piper schreef:
SEC schreef: ik zie niet in waarom het risico groter dan gemiddeld zou zijn.

Picanol (weefgetouwen) is en blijft zeer cyclische business, ...

Tja, met de juiste kapitaalstructuur, hoeft dat niet risicovol te zijn. Tack heeft niet voor niks al die schulden afgebouwd en een oorlogskas opgebouwd.

Er zijn niet cyclische aandelen die ondertussen veel risicovoller zijn, omdat ze tot over de rand vol schulden steken.
Veolia, telenet, supervalue, etc.

SEC
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor SEC » 04 Okt 2012 22:12

Het tegendeel vind je ook op de brusselse beurs, cyclisch, extreem kapitaalintensief, commodity business en een management dat kapitaal vernietigt ipv opbouwt. En van netto cash bergen schulden maakt.

Nyrstar :twisted: