D'ieteren

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

Beleggen met ongekend lage tarieven?
Aandelen BE/NL €2+0,03% / VS €0,50+$0,004 p/st
Kernselectie: Geen kosten turbo's, ETF's en fondsen
DEGIRO: meer informatie / rekening openen

Freddy
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 696
Contacteer:

Re: D'ieteren

Bericht door Freddy »

Ik vind dat toch wel wat gek zo'n superdividend uitkeren door een succesvolle dochteronderneming in de uitverkoop te zetten, hoeveel gaat dit wel niet afsnoepen van hun toekomstige rendabiliteit?
14-11-2014 liked last!

14-11-2014
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 596

Bericht door 14-11-2014 »

zo'n superdividend uitkeren door een succesvolle dochteronderneming in de uitverkoop te zetten, hoeveel gaat dit wel niet afsnoepen van hun toekomstige rendabiliteit?
D'Ieteren schreef:De gedeeltelijke verkoop van de Belron aandelen aan een minderheidspartner zal D’Ieteren in staat stellen om zijn activiteiten uit te breiden en zijn langetermijnstrategie, die tot doel heeft te investeren in andere activiteiten met een sterk groeipotentieel, na te streven.
"Super" verwijst naar de hoogte van het dividendpercentage; niet per se naar hoe aandeelhouders het dividend ervaren. Wie weet, en was de opbrengst meer dan verwacht en overtrof dit de geplande investeringen in sterk groeipotentieel.

contextbinder
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 93
Contacteer:

Bericht door contextbinder »

Freddy schreef:Ik vind dat toch wel wat gek zo'n superdividend uitkeren door een succesvolle dochteronderneming in de uitverkoop te zetten, hoeveel gaat dit wel niet afsnoepen van hun toekomstige rendabiliteit?
Ik kan je begrijpen, ben er zelf niet helemaal uit maar ik zou voorzichtig durven stellen dat:

- de verkregen prijs voor Belron fair was, iets verkopen aan faire waarde op een succesvol moment is in principe geen probleem
- het management wenst te investeren in andere sectoren, vermoedelijk is het dividend nu uitgekeerd omdat er momenteel geen interessante overnames/participaties zijn - als aandeelhouder heb ik dan liever dat dividend dan een investering om te investeren.
- Ze hebben nog steeds een deftige positie in Belron en een berg cash
- Hoe zal het Belron in de toekomst vergaan, concurrentie VS marges

Het wordt vooral uitkijken naar de toekomst en wat er gebeurd met het beschikbare geld
ABI, AGS, AED, AD,AHLA, AMG, ASC, Balta,Barco, BEKB, BPost, D'Ieteren, EVS, FB, GIMV,ING, JEN, NXR, PRX, REC,RDSA, ROU, SAP, SES,TERB, Tubize,ULVR, VW, Wendel, VGP, VASTB, WEHB / MSCI Europe, Emerging Markets, MSCI World

Zechs
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 386
Contacteer:

Bericht door Zechs »

Freddy schreef:Ik vind dat toch wel wat gek zo'n superdividend uitkeren door een succesvolle dochteronderneming in de uitverkoop te zetten, hoeveel gaat dit wel niet afsnoepen van hun toekomstige rendabiliteit?
Belron ondervond druk van concurrentie dus winstgevendheid staat/stond ook onder druk. Daarnaast kregen ze echt wel een mooi bod om een minderheidspercentage van de groep waardoor de verkoop zeker steek hield. Om het geld daarna uit te keren is inderdaad niet verstandig. Het managment talmt al jaren in tijden van goedkoop geld om te investeren en een nieuwe branche te verkennen. Ik vrees voor een aankoop om gewoon iets te kopen in de toekomst vanuit de groep.
I sense there's something in the wind
That feels like tragedy's at hand
And though I'd like to stand by him
Can't shake this feeling that I have
The worst is just around the bend

14-11-2014
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 596

Bericht door 14-11-2014 »

Het wordt vooral uitkijken naar de toekomst en wat er gebeurd met het beschikbare geld
Juist. Liever dit dan het op kap van de aandeelhouders lenen van geld om de toekomstige groei te gaan kopen. Het zwakke of riskante van de keuze van D'Ieteren is wel dat het bedrijfsbeleid over investeren in groeipotentieel gaat, dus met een mate van onzekerheid.

revo
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 23
Contacteer:

Bericht door revo »

14-11-2014 liked last!

anja
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 16
Contacteer:

Bericht door anja »

Weet niet wat ik van dit aandeel moet denken. ..iemand ?

anja
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 16
Contacteer:

Bericht door anja »

Hm...niemand?

against the wind
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 85
Contacteer:

Bericht door against the wind »

anja schreef:Hm...niemand?
Op zich sterke bedrijfsonderdelen.
Maar de autosector is volledig out.
En de dure diversicatie naar notitieboekjes blijft voor mij een rare kronkel.

Ik zou zeggen, als je besloten hebt om toch te kopen: niet achter de koers gaan lopen, en pakketjes kopen bij dips gedurende een 18 tal maanden. Zul je wel een goede gemiddelde aankoopprijs hebben voor de lange termijn

_Jack_
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 103
Contacteer:

Bericht door _Jack_ »

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Deel kennis en vragen met duizenden beleggers,
minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie