D'ieteren

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

mver
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 59

Re: D'ieteren

Bericht door mver »

Beursblik: Kepler verhoogt koersdoel D’Ieteren

Door ABM Financial News op 28 mei 2021 09:53

(ABM FN) Kepler Cheuvreux heeft vrijdag het koersdoel voor D’Ieteren verhoogd van 73,00 naar 106,00 euro, met een ongewijzigde koopaanbeveling.

De koersdoelverhoging volgt na een kwartaalupdate waaruit een sterke jaarstart voor de holding bleek. Belron presteerde sterk, aldus Kepler, en Automotive toonde veerkracht.

Volgens Kepler is veel van het goede nieuws al ingeprijsd in de aandelenkoers, maar toch is er nog opwaarts potentieel, denken de analisten. Elk van de divisies van D’Ieteren komt volgens Kepler een stuk sterker uit de crisis dan toen die startte.

D’Ieteren zelf rekent op een stijging van de winst voor belastingen in 2021 met minimaal 45 procent. Dat was aanvankelijk 25 procent. Dat was reden voor Kepler om de eigen groeitaxatie te verhogen van 27 naar 43 procent.

mver
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Bericht door mver »

Beursblik: KBC Securities trekt koersdoel D'Ieteren fors omhoog

Door ABM Financial News op 28 mei 2021 09:32

(ABM FN) KBC Securities heeft vrijdag het koersdoel voor D'Ieteren fors verhoogd van 101,00 naar 121,00 euro bij een ongewijzigd koopadvies.

D'Ieteren kwam donderdagochtend met een "zeer sterke" kwartaalupdate, aldus het beurshuis.

De holding verhoogde ook de verwachtingen voor het hele boekjaar aanzienlijk. Dit is volgens KBC Securities te danken aan de indrukwekkende organische omzetgroei bij Belron en D'Ieteren Auto. KBC wees op de positieve product/prijsmix.
besportie liked last!

mver
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Bericht door mver »

Kempen zet het koersdoel op 128 euro.

Karl
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 782

Bericht door Karl »

mver schreef:
28 mei 2021 11:42
Kempen zet het koersdoel op 128 euro.
De koers steeg al ongeveer 150% sinds het dieptepunt van corona. De hele autosector lijkt te kampen te hebben met het chiptekort waardoor productie laag blijft en zelfs de prijzen van tweedehands wagens stijgen hard. Moeilijk in te schatten hoe D'ieteren hiervan kan profiteren.

Relipul
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 48

Bericht door Relipul »

Dit hele verhaal doet me een beetje denken aan bekaert toen ze zo aan het boomen waren met de hoge marges op hun staaldraad.

En plots waren de marges weg en toen ging het weer naar beneden.

Maar ja ik kan me vergissen. Misschien ben ik biased omdat ik niet op tijd heb kunnen instappen.

besportie
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 415

Bericht door besportie »

D'Ieteren NV : ING raises target price to EUR 142 from EUR 134; rating buy ( bron Bolero )
Soligenix/Dare Bio/Inventiva/Ontex/Ageas/Pharming/Gik/QFG/TB long: Prosus, Ageas, D'Ieteren

mver
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Bericht door mver »

https://www.fsma.be/nl/transaction-search

Insiders kochten ook aan 95 of 96 euro.

perplex
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 31

Bericht door perplex »

mver schreef:
11 jun 2021 16:45
https://www.fsma.be/nl/transaction-search

Insiders kochten ook aan 95 of 96 euro.
Kriebelt het ook hier bij de familiale aandeelhouders om hun vennootschap op termijn van de beurs te halen (na Zenitel, Sioen, VPK, Duvel, etc. en dreigende aanzetten tot delistings van Barco, Picanol, Tessenderlo, Deceuninck, Econocom, etc.)? Of moet ik zeggen hun holding? De familiale aandeelhouders willen immers laten diversifiëren binnen de beursgenoteerde D'Ieteren Group. Andere aandeelhouders verkiezen normaal meer focus. Mochten de controlerende families de nagestreefde diversificatie realiseren binnen hun controlevehikels, dan zou iedereen gelukkig zijn.

Plaats reactie