Van de Velde

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing
Gebruikersavatar
fedspaar
Forum actieveling
Forum actieveling
Berichten: 268
Lid geworden op: 18 Mei 2013 11:09
waarderingen: 121
Contact:

Re: Van de Velde

Berichtdoor fedspaar » 10 Jan 2019 09:58

Beursblik: KBC Securities verhoogt koersdoel Van de Velde
10 jan 2019 om 09:51
(ABM FN) KBC Securities heeft donderdag het koersdoel voor Van de Velde verhoogd van 26,00 naar 29,00 euro bij handhaving van het Houden advies.
Analist Guy Sips merkte op dat de aanstelling van Marleen Vaesen als nieuwe CEO van Van de Velde door de markt positief werd onthaald. Toch blijven de uitdagingen in dit "erg competitieve modesegment" aanwezig, onder meer door de impact van inflatie en loonstagnering op de koopkracht van de consument en de groei van onlineverkopen die de marges van winkels onder druk zet.
In het boekjaar 2018 noteerde Van de Velde een omzetdaling van 209,0 miljoen euro naar 205,2 miljoen euro. Omdat de omzetdaling in het afgelopen jaar echter minder sterk was dan verwacht, heeft KBC Securities het waarderingsmodel geüpdatet, wat resulteerde in een verhoging van het koersdoel.
©ABM Financial News; pers@abmfn.be ; +32(0)78 486 481
charel01 liked last!
Foto: ik, maar lang geleden

Beleggen met zéér aantrekkelijke tarieven
(klik op broker en vraag vrijblijvend informatie aan)
MeXeM DEGIRO LYNX
Inbev à €6.000 €3,60 €4,28 €6,00
Extra's o.a. 3 maanden
gratis coaching
Geen kosten bij ETF
en turbo kernselectie
Gratis tips en geen
wisselkoersmarge
bekijk hier meer brokers


powered by Surfing Waves

Gebruikersavatar
charel01
Premiummember
Premiummember
Berichten: 22221
Lid geworden op: 02 Jan 2012 20:17
Locatie: Provincie Antwerpen
waarderingen: 9522
Contact:

Re: Van de Velde

Berichtdoor charel01 » 10 Jan 2019 15:13

fedspaar schreef:Beursblik: KBC Securities verhoogt koersdoel Van de Velde
10 jan 2019 om 09:51
(ABM FN) KBC Securities heeft donderdag het koersdoel voor Van de Velde verhoogd van 26,00 naar 29,00 euro bij handhaving van het Houden advies.
Analist Guy Sips merkte op dat de aanstelling van Marleen Vaesen als nieuwe CEO van Van de Velde door de markt positief werd onthaald. Toch blijven de uitdagingen in dit "erg competitieve modesegment" aanwezig, onder meer door de impact van inflatie en loonstagnering op de koopkracht van de consument en de groei van onlineverkopen die de marges van winkels onder druk zet.
In het boekjaar 2018 noteerde Van de Velde een omzetdaling van 209,0 miljoen euro naar 205,2 miljoen euro. Omdat de omzetdaling in het afgelopen jaar echter minder sterk was dan verwacht, heeft KBC Securities het waarderingsmodel geüpdatet, wat resulteerde in een verhoging van het koersdoel.
©ABM Financial News; pers@abmfn.be ; +32(0)78 486 481

Van de Velde publiceerde deze ochtend voorlopige omzetcijfers voor het volledige boekjaar 2018. Daaruit konden cijfers voor de tweede jaarhelft gepuurd worden en die kwamen boven de verwachting uit. Voldoende voor KBC Securities om het koersdoel voor de aandelen op te trekken.

Daling minder sterk dan verwacht

In 2018 keek Van de Velde aan tegen een omzetdaling van 209,0 miljoen naar 205,2 miljoen euro (-1,8%), terwijl KBC Securities op een jaaromzet van 202,5 miljoen euro had gerekend. Bij constante wisselkoersen bleef de daling beperkt tot 0,8%. Dus na een omzetdaling met 3,8% in de eerste jaarhelft tot 110,9 miljoen euro, kwam de omzet in de tweede jaarhelft met 94,3 miljoen euro net iets boven die van een jaar eerder uit.

De vergelijkbare jaaromzet (gecorrigeerd voor vergelijkbare seizoenleveringen) daalt van 205,6 miljoen euro naar 203,0 miljoen euro (-1,2%) of -0,2% bij constante wisselkoers.

De mening van KBC Securities

Sinds de benoeming van Marleen Vaesen als nieuwe CEO van de groep lieten de aandelen een mooie klim zien. Vaesen is sinds 2012 lid van de Raad van Bestuur van Van de Velde en dus goed op de hoogte van het reilen en zeilen binnen de onderneming.

Fashion retailing - en lingeriestyling in het bijzonder - is een dynamische, complexe en zeer competitieve business. En het wordt er volgens analist Guy Sips ook niet makkelijker op. De marges (vooral voor de winkeleigenaren) zouden onder toenemende druk kunnen komen te staan als gevolg van een aantal factoren:

de consument wordt steeds veeleisender;
de stijgende inflatie in combinatie met een stagnerende loonstijging heeft invloed op de koopkracht;
de kosten stijgen en de online concurrentie blijft toenemen.

Vooral dat laatste is een heuse uitdaging. Door het groeiende belang van de online kanalen, staan de winkels onder toenemende druk om te presteren. Hoe kunnen retailers het rendement van hun investeringen in winkelvastgoed maximaliseren, wanneer afprijzingen de enige manier blijken te zijn om de verkoop veilig te stellen en de marges voortdurend worden uitgehold?

De vorige CEO van Van de Velde, Erwin Van Laethem, benadrukte herhaaldelijk dat 'Big Data'-analyse de sleutel is tot het ontsluiten van waarde in de supply chain. Door enorme hoeveelheden gegevens binnen de retailorganisatie te combineren met gegevens uit externe bronnen, heeft het analyseren van die gegevens de mogelijkheid om potentiële verandering in toekomstige verkoopprestaties op te sporen. Het vinden van het optimale niveau van de korting om een verkoop uit te voeren hoeft dus niet langer een vage schatting te zijn op basis van een verre van nauwkeurige verkoopprognose, net zomin als dat het geval is bij het toewijzen van voorraad aan de meest geschikte winkel. Maar dit resulteerde, in afwachting van veranderingen in het business plan, in hogere kosten.

Naar aanleiding van de beter dan verwachte omzetcijfers actualiseerde analist Guy Sips zijn waarderingsmodel, wat resulteert in een stijging van het koersdoel van 26 euro tot 29 euro. Het advies blijft onveranderd op "Houden". De volledige resultaten van het boekjaar 2018 worden op 27 februari 2019 bekendgemaakt. .
fedspaar liked last!
Go with the flow.

Gebruikersavatar
fedspaar
Forum actieveling
Forum actieveling
Berichten: 268
Lid geworden op: 18 Mei 2013 11:09
waarderingen: 121
Contact:

Re: Van de Velde

Berichtdoor fedspaar » 27 Feb 2019 11:32

Beursblik: lager dan verwacht REBITDA bij Van de Velde
27 feb 2019 om 10:32
(ABM FN) Terwijl de omzet en de REBITDA daalden zal Van de Velde een stabiel dividend uitkeren. Dit stelde analist Guy Sips van KBC Securities in een reactie op de jaarresultaten van het bedrijf.

Sips behoudt het Houden advies met een koersdoel van 29,00 euro voor Van de Velde, omdat het bedrijf een stabiel dividend van 1,03 euro per aandeel zal uitkeren ondanks een lagere dan verwacht REBITDA.

De REBITDA van Van de Velde is met 28,2 procent gedaald naar 38,4 miljoen euro, terwijl KBC Securities op 39,4 miljoen euro had gemikt, aldus Sips. De REBITDA was onder druk van een stijging in kosten en de investeringen in de ontwikkeling van medewerkers en aanwervingen, volgens de analist.

Sips meent dat de nettowinst van 25,5 miljoen euro is beter dan wat KBC Securities had verwacht. Dit werd behaald door een licht hoger financieel resultaat en een lager dan verwacht belastingtarief, aldus de analist.

Hij denkt ook dat de solvabiliteit en de liquiditeit van het bedrijf sterk blijven.

©ABM Financial News; pers@abmfn.be ; +32(0)78 486 481
Foto: ik, maar lang geleden

Gebruikersavatar
Banner
Premiummember
Premiummember
Berichten: 1506
Lid geworden op: 19 Feb 2015 09:29
waarderingen: 879
Contact:

Re: Van de Velde

Berichtdoor Banner » 27 Feb 2019 11:36

I don't give a schit.

sjos
Forum elite
Forum elite
Berichten: 2105
Lid geworden op: 20 Jan 2012 11:51
waarderingen: 407
Contact:

Re: Van de Velde

Berichtdoor sjos » 02 Mar 2019 10:55

fedspaar schreef:Beursblik: lager dan verwacht REBITDA bij Van de Velde
27 feb 2019 om 10:32
(ABM FN) Terwijl de omzet en de REBITDA daalden zal Van de Velde een stabiel dividend uitkeren. Dit stelde analist Guy Sips van KBC Securities in een reactie op de jaarresultaten van het bedrijf.

Sips behoudt het Houden advies met een koersdoel van 29,00 euro voor Van de Velde, omdat het bedrijf een stabiel dividend van 1,03 euro per aandeel zal uitkeren ondanks een lagere dan verwacht REBITDA.

De REBITDA van Van de Velde is met 28,2 procent gedaald naar 38,4 miljoen euro, terwijl KBC Securities op 39,4 miljoen euro had gemikt, aldus Sips. De REBITDA was onder druk van een stijging in kosten en de investeringen in de ontwikkeling van medewerkers en aanwervingen, volgens de analist.

Sips meent dat de nettowinst van 25,5 miljoen euro is beter dan wat KBC Securities had verwacht. Dit werd behaald door een licht hoger financieel resultaat en een lager dan verwacht belastingtarief, aldus de analist.

Hij denkt ook dat de solvabiliteit en de liquiditeit van het bedrijf sterk blijven.

©ABM Financial News; pers@abmfn.be ; +32(0)78 486 481

mooie geleidelijke stijging vrijdag:

Van de Velde 29,400 +1,700 +6,14% 01 mrt
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

Gebruikersavatar
fedspaar
Forum actieveling
Forum actieveling
Berichten: 268
Lid geworden op: 18 Mei 2013 11:09
waarderingen: 121
Contact:

Re: Van de Velde

Berichtdoor fedspaar » 15 Mar 2019 18:38

15.03.2019 – 18u30
Niet gereglementeerde informatie
Van de Velde benoemt Karel Verlinde tot Chief Financial Officer

Van de Velde bevestigt de aanstelling van Karel Verlinde als Chief Financial Officer met ingang van 22 april 2019. Karel zal aan Marleen Vaesen rapporteren, CEO, en tevens deel uitmaken van het Directiecomité.

Karel heeft een uitgebreide financiële ervaring met een sterke controlling achtergrond en diepe kennis van commerciële structuren. Hij behaalde een Master in Economics aan de Universiteit van Ierland Maynooth en ook aan de Universiteit van Gent.

Karel begon zijn carrière in 2005 bij de IGI Corp. waar hij verschillende functies in Marketing en Finance doorliep. In 2013 ging Karel over naar de Brady Group als finance manager van hun Europese activiteiten. In 2017 werd hij benoemd tot Group Controller en daarna werd hij aangesteld als Chief Financial Officer van IVC Group, een divisie van Mohawk Industries.

Marleen Vaesen, CEO, is zeer blij dat Karel Verlinde Van de Velde zal vervoegen als CFO: “ Karel brengt een brede internationale financiële ervaring met zich mee. Wij zijn overtuigd dat Karel een belangrijke versterking zal zijn van het Van de Velde Directiecomité om verder mee te focussen op ons thema: Growing through focus on the retail partners and brands”.
Foto: ik, maar lang geleden

Gebruikersavatar
Lieve16
Premiummember
Premiummember
Berichten: 4067
Lid geworden op: 02 Jan 2012 22:29
waarderingen: 2574
Contact:

Re: Van de Velde

Berichtdoor Lieve16 » 30 Mar 2019 09:03

Marleen Vaesen (CEO Van de Velde): 'Geen e-commerce is geen optie'

 Uit Trends van 28/03/2019
27/03/19 om 21:00
Bijgewerkt op 29/03/19 om 14:03

Marleen Vaesen, de nieuwe CEO van de lingerieproducent Van de Velde, wil terugkeren naar het DNA van het beursgenoteerde familiebedrijf. "Als de groei goed zit, volgt de rest wel", oordeelt de ervaren merkenbouwer.

De eerste honderd dagen van Marleen Vaesen als CEO van de lingeriegroep Van de Velde zijn op de beurs niet onopgemerkt voorbijgegaan. Sinds haar benoeming op 12 december 2018 is de koers van het aandeel met 27 procent gestegen. "Dat is positief", lacht Vaesen. "Het belangrijkste is dat de koers over enkele jaren goed is. Dat zal dan gebaseerd zijn op resultaten."

Marleen Vaesen was al sinds 2012 bestuurder bij Van de Velde, voor ze Erwin Van Laethem opvolgde als CEO. Van Laethem leidde de Oost-Vlaamse lingeriegroep twee jaar en investeerde volop in digitale transformatie. "Die transformatie moest gebeuren. Het is goed dat die projecten in gang zijn gezet. Nu heeft de raad van bestuur de keuze gemaakt terug te keren naar de kern van het bedrijf", zegt Vaesen in de hoofdzetel van de lingeriegroep in Schellebelle. De ervaren CEO, manager en marketeer sloeg na haar vertrek bij het diepvriesgroentebedrijf Greenyard de bladzijde om en moet nu het kwakkelende Van de Velde uit het slop halen. Het beursgenoteerde familiebedrijf bestaat eind dit jaar honderd jaar.

Wij moeten ervoor zorgen dat we samen met onze partners het beste uit de markt halen. En dat we klaar zijn voor de volgende generatie. Dat is een zoektocht

U kent de business van Van de Velde als bestuurder. Wat zijn uw belangrijkste prioriteiten als CEO?

MARLEEN VAESEN. "We willen terugkeren naar het DNA van het bedrijf. We willen weer groeien door de focus te leggen op onze merken PrimaDonna, Marie Jo en Andres Sarda, en op de retailpartners: we werken wereldwijd samen 5000 lingeriewinkels. We hebben vijf duidelijke prioriteiten vastgelegd. De eerste is de winkels weer centraal stellen en ervoor zorgen dat we hun voorkeurspartner zijn. De tweede is voortbouwen op onze sterke merken. Ten derde hebben we in IT projecten in gang gezet, die we willen finaliseren. Onze vierde prioriteit is onze omnichannelaanpak versterken. De vijfde is onze organisatie sterk maken en het kostenbewustzijn aanscherpen. De kosten zijn enorm toegenomen de jongste jaren."


MARLEEN VAESEN "Het moment van de waarheid voor de consument is in de paskamer."

Wat wordt de moeilijkste van die vijf prioriteiten?

VAESEN. "Ik denk dat ze alle vijf uitdagend zijn, maar onderschat de winkels niet. De retail- en de modesector staan onder druk. We willen de klanten in de winkels krijgen. Dan kunnen we samen iets opbouwen, wat voor ons heel belangrijk is. Het moment van de waarheid voor de consument is in de paskamer. Vandaar dat het zo belangrijk is dat moment te vrijwaren en de stroom naar de winkels op te bouwen. Daar ligt de uitdaging."

De traditionele winkels staan onder druk. Hoe wilt u het tij keren?

VAESEN. "We moeten ons klaarmaken voor de toekomst, want de consument verandert. Vroeger gingen we naar de winkel, we kozen iets en kochten het. De generatie van mijn dochter, een twintiger, kijkt op internet en beslist dan wat ze zal doen. Onlinecommunicatie genereert ook offlineverkoop. Dit is misschien wel onze grootste uitdaging op termijn: hoe we die twee werelden naadloos op elkaar kunnen laten inwerken en versterken. Ik heb met veel retailpartners gesproken en hun grootste zorg is klanten naar de winkels te lokken. Daar kunnen ze alle hulp gebruiken. Zodra de klanten binnen zijn, overtuigen onze producten en verkopen ze."

In een familiebedrijf beslissen de familie en de raad van bestuur over het risicoprofiel van het bedrijf. Het management is daarin de volgende partij, niet de leidende partij

De lancering van de webshops heeft kwaad bloed gezet bij de klassieke boetieks.

VAESEN. "Als je met e-commerce begint, ligt dat moeilijk. Dat is begrijpelijk. Misschien zijn we daar in het begin een beetje te agressief geweest. Het is een leerproces. We hebben dat nu wat teruggedraaid en zoeken naar een evenwicht. We waren in het begin te veel aan het verkopen, terwijl we meer moeten communiceren. Die balans vinden we nu beter. Online moet helpen mensen naar onze retailpartners te brengen. Het is zeker niet de bedoeling klanten uit de boetieks weg te halen. Onze retailpartners weten ook dat het digitale zal blijven. Je kan dat niet meer terugdraaien. Over tien jaar zit de koopkracht bij een generatie digitale consumenten. Zij kijken niet meer naar tv, ze zitten op Instagram. Wij moeten mee zijn met die groep consumenten."

Blijft Van de Velde rechtstreeks verkopen online?

VAESEN. "Geen e-commerce is geen optie. Sommige jongeren gaan één keer naar de winkel en de volgende keer kopen ze online. Wij moeten alle consumenten bedienen. Maar we moeten wel proberen ze te sturen om te gaan passen. Dat is ook waar ons productvoordeel het beste in de verf gezet wordt."

U zou ook de boetieks uit de wind kunnen zetten en er niet zelf mee beginnen?

VAESEN. "Er komt een groep consumenten aan die niet meer naar de winkel gaat. Dat mag je niet onderschatten. Als de nieuwe generatie online lingerie wil kopen, dan moet dat via onze kanalen kunnen. Anders stappen ze naar alternatieve spelers, waar het wel kan. Wij moeten ervoor zorgen dat het internet ons businessmodel ten goede komt. We zijn nog maar net gestart, met enkele problemen, maar er is niets abnormaals gebeurd."

Is Van de Velde te laat in e-commerce gestapt?

VAESEN. "De winkeliers zeggen dat we te vroeg zijn."

In de raad van bestuur hebt u toch al die jaren mee deze discussie gevoerd?

VAESEN. "Natuurlijk. Dat zijn heel moeilijke beslissingen en daarom heeft het ook tijd gevergd. De tijd zal ons leren of we te vroeg of te laat zijn geweest. Sommige mensen zeggen dat we veel te laat zijn. Ik ben ervan overtuigd dat dat niet het geval is. Misschien zijn we wel te vroeg, het is een moeilijke afweging. Online moet ons helpen onze doelstellingen te bereiken. Het is niet de bedoeling dat we een e-tailer worden. Wij moeten ervoor zorgen dat we samen met onze partners het beste uit de markt halen. En dat we klaar zijn voor de volgende generatie. Dat is een zoektocht."

Van de Velde werkt met eigen en franchisewinkels en zelfstandige boetieks. Is het de bedoeling meer te focussen op de eigen winkels?


VAESEN. "Je moet de markt volgen. In België zijn er nog zeer veel speciaalzaken die het goed doen en zichzelf ook goed ontwikkelen. Dan is het beter die ondernemers hun ding te laten doen. Wij ontwerpen en creëren lingerie van topkwaliteit, wij zijn geen retailer. We hebben eigen winkels geopend in landen waar bijna geen onafhankelijke boetieks zijn. Dat is de enige manier om daar tot bij de consument te geraken. Onze aanpak is afhankelijk van de markt waarin we actief zijn. Er zijn nog een aantal landen waar we niet zo groot zijn en waar zeker nog groeipotentieel is."

Zoals?

VAESEN. "Amerika blijft voor ons een interessante markt. PrimaDonna is een merk voor de zwaardere borsten, in de Verenigde Staten is dat segment veel groter. We hebben producten die zeer goed passen voor die markt. We kijken ook naar Scandinavië, Duitsland is een markt met veel potentieel. Lincherie, onze franchiseformule in Nederland, draait goed. Die kan ook in andere landen werken. We zoeken naar groei voor de komende jaren, maar het belangrijkste is dat het bedrijf fundamenteel heel gezond is. We hebben een moeilijk jaar achter de rug, maar we hebben sterke producten en sterke merken. Daar begint alles mee. Financieel zijn we een heel gezond bedrijf. We hebben geen schulden, we hebben wat dat betreft geen zorgen. En we halen nog een correcte marge. Natuurlijk hebben we betere jaren gekend. We willen vooral meer groeien. Als de groei goed zit, volgt de rest wel."

Kunt u al iets zeggen over hoe de verkoop dit jaar loopt?

VAESEN. "Neen, daarvoor is het nog te vroeg. Vorig jaar was er een lichte daling. Het is nu vooral zaak die daling te stoppen en de trend te keren. Dat is niet eenvoudig. De markt staat onder druk. Het wordt hard werken om in die marktomstandigheden te kunnen groeien, maar dat is het belangrijkste. Ik wil op lange termijn onze marktpositie verstevigen en zowel in omzet als winst groeien. Maar dat zal tijd vergen."

Van de Velde heeft een ijzersterke balans. Adviseert u Herman Van de Velde niet wat schulden te maken?

VAESEN. "In een familiebedrijf beslissen de familie en de raad van bestuur over het risicoprofiel van de onderneming. Het management is daarin de volgende partij, niet de leidende partij. Sommige families zoeken veel risico, willen een grote financiële hefboom, terwijl andere families dat niet willen. Dat is hun keuze, dat is geen beslissing van het management."

U hebt de twee uitersten ervaren.

VAESEN. "Absoluut. Er zijn meer bedrijven zoals Van de Velde."

Hoe kijkt u terug op uw periode bij Greenyard?

VAESEN. "Ik geef daar geen commentaar op. Die bladzijde is omgedraaid."

U had het over Amerika. Wat is daar eigenlijk misgegaan met de eigen winkels van Van de Velde? Uw voorgangers hebben er nooit echt de vinger op kunnen leggen. Hoe wilt u die markt aanpakken?

VAESEN. "We hebben daar ooit de lingerieketen Intimacy overgenomen. Een van de zaken die daar heeft gespeeld was de lage prijszetting van die keten. Dat heeft ons niet geholpen. Het was moeilijk die winkels om te bouwen voor een premiummarkt. Intimacy was sterk gericht op lingeriestyling. Die markt was heel interessant voor ons, maar ik denk dat we de prijspositionering van die keten hebben onderschat."

Het is niet de bedoeling de stekker eruit te trekken in de Verenigde Staten?

VAESEN. "Neen, het is daar gestabiliseerd. Nu moeten we weer bouwen. Het blijft een heel interessante markt, die we niet snel zullen afschrijven. Het is niet omdat we nog niet weten hoe we het gaan doen, dat we gaan stoppen. En als je stopt, geraak je er niet meer binnen. De VS blijven op onze agenda staan. Ik ben ervan overtuigd dat daar kansen liggen."

Een familiebedrijf zoals Van de Velde heeft zijn eigenheid. Kunt u daarmee om?

VAESEN. "De kracht van een familiebedrijf is de langetermijnvisie. De eigenaars hebben een passie voor de business, die ze van jongsaf aan meekrijgen. Ze laten zich niet demotiveren door een slecht kwartaal en kunnen snel beslissen. De raad van bestuur neemt die rol duidelijk op. Er wordt meer beslist vanuit de buik en vanuit de kennis van de markt. Dat geeft een extra dimensie. Dat is een groot verschil met grote multinationals, waar de zaken veel formalistischer verlopen. Familiale aandeelhouders zijn ook emotioneel meer betrokken, maar dat uit zich niet in gierigheid of kortetermijndenken. Zij kunnen juist goed de generaties overstijgen. Het zijn ondernemers, geen managers. Je hebt de twee nodig."

We willen weer groeien door de focus te leggen op onze merken en op de retailpartners

Op welke manier kunt u hier putten uit uw ervaring bij Sara Lee en Greenyard?

VAESEN. "Je bouwt verder. Ik ben ondertussen al wat ouder ( lacht). Je leert op verschillende plaatsen verschillende dingen. Mijn ervaring om met merkenproducten gewerkt te hebben komt hier van pas. Ik heb ook een grote organisatie geleid, managementtechnisch is dat ook een toegevoegde waarde."

Is uw managementstijl veranderd in de loop der jaren?

VAESEN. "Ik denk dat ik wat meer matuur ben geworden. Ik kan aanvaarden dat niet alles meteen kan gebeuren, ik heb wat meer geduld. Misschien ben ik ook wel wat minder controlerend en kan ik wat meer delegeren. Ervaring brengt ook rust. Je hebt al veel gezien en meegemaakt. Als manager moet je kilometers op de teller hebben en een aantal dingen doorleefd hebben. Dat helpt vooral op momenten dat het moeilijker gaat, om de zaken juist in te schatten en niet te overreageren. Dat bouw je pas op met de jaren. Het helpt betere beslissingen te nemen. Ik laat ook meer ruimte voor mijn emoties in de beslissingen die ik neem."

sjos
Forum elite
Forum elite
Berichten: 2105
Lid geworden op: 20 Jan 2012 11:51
waarderingen: 407
Contact:

Re: Van de Velde

Berichtdoor sjos » 06 Apr 2019 10:50

sjos schreef:
fedspaar schreef:Beursblik: lager dan verwacht REBITDA bij Van de Velde
27 feb 2019 om 10:32
(ABM FN) Terwijl de omzet en de REBITDA daalden zal Van de Velde een stabiel dividend uitkeren. Dit stelde analist Guy Sips van KBC Securities in een reactie op de jaarresultaten van het bedrijf.

Sips behoudt het Houden advies met een koersdoel van 29,00 euro voor Van de Velde, omdat het bedrijf een stabiel dividend van 1,03 euro per aandeel zal uitkeren ondanks een lagere dan verwacht REBITDA.

De REBITDA van Van de Velde is met 28,2 procent gedaald naar 38,4 miljoen euro, terwijl KBC Securities op 39,4 miljoen euro had gemikt, aldus Sips. De REBITDA was onder druk van een stijging in kosten en de investeringen in de ontwikkeling van medewerkers en aanwervingen, volgens de analist.

Sips meent dat de nettowinst van 25,5 miljoen euro is beter dan wat KBC Securities had verwacht. Dit werd behaald door een licht hoger financieel resultaat en een lager dan verwacht belastingtarief, aldus de analist.

Hij denkt ook dat de solvabiliteit en de liquiditeit van het bedrijf sterk blijven.

©ABM Financial News; pers@abmfn.be ; +32(0)78 486 481

mooie geleidelijke stijging vrijdag:

Van de Velde 29,400 +1,700 +6,14% 01 mrt


We zijn al duidelijk over het koersdoel van 29 Euro van Guy Sips. Slotkoers vrijdag 5/04: 31,75. Hoe hoger kan het nog ? (We hadden even een dag Hoog van 32,15)
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

gert
Forum actieveling
Forum actieveling
Berichten: 519
Lid geworden op: 29 Okt 2014 14:18
waarderingen: 251
Contact:

Re: Van de Velde

Berichtdoor gert » 06 Apr 2019 20:44

koersdoelen zijn er om aangepast te worden. Als je een beetje omzetgroei gaat verdisconteren, gecombineerd met iets lagere kosten (swingden toch wel de pan uit in 2018), dan bekom je snel 35 euro en meer


Word gratis lid op Beursig.com

Discussieer met duizenden beleggers en profiteer
van minder advertenties en abonneer op onderwerpen.

Registreer nu binnen enkele tellen