Lotus Bakeries

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing
Karl
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 606

Re: Lotus Bakeries

Berichtdoor Karl » 29 Mar 2018 20:06

Meeste beleggers hier zagen het volgens mij niet meer zitten vanwege te duur maar bijvoorbeeld Degroof Petercam verhoogde het koersdoel met €150 van €2.500 naar €2.650. Analisten lijken wel veel positiever over dit aandeel dan de (kleine) aandeelhouders.
Nyrstar Engie Euronav KBC Galapagos Acacia ABN Amro

Word gratis lid op Beursig.com

Discussieer met duizenden beleggers en profiteer
van minder advertenties en abonneer op onderwerpen.

Registreer nu binnen enkele tellen

powered by Surfing Waves

Warrant
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 72

Berichtdoor Warrant » 29 Mar 2018 23:59

Rekening houdende met de sector staat dit aandeel niet duur hoor. De voedingssector is typisch wat duurder dan andere sectoren vanwege de voorspelbaarheid van de business.

Goed management, gewoon kopen en 15 jaar niet naar kijken. Je kan wel zeker zijn dat het dan veel hoger zal staan.
MGiles liked last!
Top 10: Basic Fit, Umicore, Visa, Alibaba, ASML Holding, Mercadolibre, Tencent, The Trade Desk, Shopify, Microsoft

Karl
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 606

Berichtdoor Karl » 20 Aug 2018 09:29

Waarschijnlijk door de hoge prijs voor een aandeel dat hier weinig interesse voor is maar KBC Securities verhoogde het koersdoel met €100 van €2.600 naar €2.700. Advies gaat van opbouwen naar houden.
Nyrstar Engie Euronav KBC Galapagos Acacia ABN Amro

charel01
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 9241

Berichtdoor charel01 » 20 Aug 2018 09:30

Lotus Bakeries (advies KBC Securities: "Houden" - koersdoel 2.700 euro)
Lotus Bakeries boekte in de eerste helft van 2018 een omzet van 267,5 miljoen euro (vs. prognose KBCS 265,3 mln), een stijging met 3,3% op jaarbasis of +5% bij constante wisselkoersen. De groei onderstreept de strategie van aanhoudende investeringen in de internationalisering van Lotus Biscoff, dat in de VS een tweecijferige groei optekende. Ook in Europa groeide Lotus Biscoff sterk gedurende de eerste jaarhelft, vooral in het VK, Spanje, Tsjechië en Nederland. De natuurlijke snacks (Nakd, TREK en BEAR) zetten hun positieve trend verder, zowel in het VK als in de nieuwe landen. Na een succesvolle lancering in Nederland in 2017 zullen deze snacks in 2018 in België, de VS, Frankrijk en Zwitserland worden gelanceerd.
De REBITDA bedroeg in de eerste jaarhelft 54,9 miljoen euro of 20,5% REBITDA-marge (vs. 20,9% in de eerste helft van 2017). Het nettoresultaat kwam uit op 33,7 miljoen euro (41,92 euro winst per aandeel). Hoewel de groep in de periode tussen eind juni 2017 en eind juni 2018 meer dan 35 miljoen euro investeerde, daalde de netto financiële schuld met 14,7 miljoen euro op jaarbasis, tot 69,2 miljoen euro. Zelfs na de overname van Kiddylicious blijft de balans sterk.
Volgens analist Guy Sips boekte Lotus Biscoff in de eerste jaarhelft een indrukwekkende groei en blijven de merken en producten van Lotus Bakeries marktaandeel winnen in België. Onze analist verwelkomt ook de tweecijferige groei in de VS. Tijdens de analistenmeeting benadrukte de groep het potentieel van het overnemen van merken in grotere consumentenmarkten. Na de recente overname van Kiddylicious heeft Lotus nu ook het snelst groeiende merk in babysnacks in het VK aan zijn portfolio toegevoegd, en heeft daarmee een bijkomend platform om zijn leiderspositie en groeiambities verder te versterken.
KBC Securities verhoogt het advies voor Lotus Bakeries van "Opbouwen" naar "Houden" en het koersdoel van 2.600 euro naar 2.700 euro per aandeel.
Go with the flow.

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 3645

Berichtdoor jens_dev » 20 Aug 2018 10:53

EV/EBITDA van 22 volgens KBC :!:
Never waste a good crisis

nete
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 162

Berichtdoor nete » 21 Aug 2018 12:43

Karl schreef:Waarschijnlijk door de hoge prijs voor een aandeel dat hier weinig interesse voor is maar KBC Securities verhoogde het koersdoel met €100 van €2.600 naar €2.700. Advies gaat van opbouwen naar houden.

Hier ben ik niet geheel mee: de "analisten" verhogen het koersdoel van een aandeel, dan zou ik verwachten dat ze eerder een koopadvies zouden geven dan daar de aanbeveling te verlagen van "bijkopen" naar gewoon "houden".
Beleggen=maximaliseer je winst, BEPERK je verlies.

Port: AB Inbev, Aedifica, BESI, Care Property, Coca Cola, Elia, Dax Global Mining, Melexis, Ontex, Shurgard, Sofina, Tencent Holdings, Umicore, WDP

MGiles
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 58

Berichtdoor MGiles » 21 Aug 2018 13:20

nete schreef:
Karl schreef:Waarschijnlijk door de hoge prijs voor een aandeel dat hier weinig interesse voor is maar KBC Securities verhoogde het koersdoel met €100 van €2.600 naar €2.700. Advies gaat van opbouwen naar houden.

Hier ben ik niet geheel mee: de "analisten" verhogen het koersdoel van een aandeel, dan zou ik verwachten dat ze eerder een koopadvies zouden geven dan daar de aanbeveling te verlagen van "bijkopen" naar gewoon "houden".

De potentiele winst bij Lotus Bakeries wordt door hun ongeveer gelijk ingeschat dan het marktgemiddelde. Daarom "houden". Als het groter zou zijn dan bij de "concurrentie", dan pas krijgt het een "koopadvies". Als het minder is dan de markt, dan is er een verkoopadvies.

Bijvoorbeeld: Een koersdoel kan in principe perfect hoger liggen dan de huidige koers en nog steeds een verkoopadvies hebben.
Als de koers bijvoorbeeld nu 2600 is en ze verwachten dat het over 6 maanden 2630 is, dan is het niet de moeite om bij te houden en kan je beter verkopen.
Geduld is een schone deugd

nete
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor nete » 22 Aug 2018 00:30

MGiles schreef:
nete schreef:

De potentiele winst bij Lotus Bakeries wordt door hun ongeveer gelijk ingeschat dan het marktgemiddelde. Daarom "houden". Als het groter zou zijn dan bij de "concurrentie", dan pas krijgt het een "koopadvies". Als het minder is dan de markt, dan is er een verkoopadvies.

Bijvoorbeeld: Een koersdoel kan in principe perfect hoger liggen dan de huidige koers en nog steeds een verkoopadvies hebben.
Als de koers bijvoorbeeld nu 2600 is en ze verwachten dat het over 6 maanden 2630 is, dan is het niet de moeite om bij te houden en kan je beter verkopen.

Sorry, ik vind dat onzin. Als ik weet (dat is toch zo bij de "analisten" ?) dat het aandeel (stel dat ik er 10 heb) 30 euro hoger zal staan binnen zes maand dan is het toch te gek om te verkopen ? Ik laat dan in mijn voorbeeld 300 euro winst liggen. In zo'n geval zou ik een zeer nauwe stop-loss zetten. Stijgt het aandeel verder dan stijgt mijn winst ook verder, daalt het, dan incasseer ik mijn winst automatisch. Tenzij ik het geld nodig heb natuurlijk.

Port: AB Inbev, Aedifica, BESI, Care Property, Coca Cola, Elia, Dax Global Mining, Melexis, Ontex, Shurgard, Sofina, Tencent Holdings, Umicore, WDP

MGiles
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 58

Berichtdoor MGiles » 22 Aug 2018 10:26

nete schreef:
MGiles schreef:
nete schreef:

Sorry, ik vind dat onzin. Als ik weet (dat is toch zo bij de "analisten" ?) dat het aandeel (stel dat ik er 10 heb) 30 euro hoger zal staan binnen zes maand dan is het toch te gek om te verkopen ? Ik laat dan in mijn voorbeeld 300 euro winst liggen. In zo'n geval zou ik een zeer nauwe stop-loss zetten. Stijgt het aandeel verder dan stijgt mijn winst ook verder, daalt het, dan incasseer ik mijn winst automatisch. Tenzij ik het geld nodig heb natuurlijk.

1. Omdat analisten het aandeel 30 euro hoger calculeren wil niet zeggen dat de koers effectief zo hoog gaat komen. Dus dat is niet "gegarandeerd".
2. Zelfs als het gegarandeerd is dan is er alsnog de "opportuniteitskost". Je investering zou namelijk immers ergens anders veel meer kunnen opbrengen. De best mogelijke opbrengst (niet gegarandeerd) is het risico niet waard zou je kunnen stellen. Als je opportuniteitskost niet in rekening houdt zou je evengoed kunnen uitgaan dat een spaarrekening een interessante investering is. Daar is je inkomen ook gegarandeerd.
Geduld is een schone deugd

nete
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor nete » 22 Aug 2018 10:41

Punt 2: volledig akkoord

Punt 1: Tja, "analisten" hé... De aandachtige lezer weet onderhand wel hoe ik tegenover dat beroep sta.