Banimmo

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

bertje
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1741

Re: Banimmo

Bericht door bertje »

Banimmo snap ik toch ook niet goed.

Vandaag op 2 year low, terwijl we zicht beginnen te krijgen op rente dalingen en vooral omdat ze maar met een schuld van 27% zitten.

Lage schuldgraad van 27,8% op 30 juni 2023 en financiële armslag zorgen ervoor dat Banimmo minder onderhevig is aan de stijgende rente.
Het Boekhoudkundig Nettoactief per aandeel bedraagt € 6,52 op 30 juni 2023 ten opzichte van € 6,45 op 31 december 2022.

op de site kun je nu al de cijfers voor 2023 vinden:
https://www.banimmo.be/kerncijfers
Kerncijfers op 31/12/2023
verhuurportfolio: 53.040m2 (5 gebouwen)
bezettingsgraad: 86,2%
ontwikkelingspotentieel: 290.000m2 vloeroppervlakte
waarde van de portefeuille: € 111,2 miljoen
balanstotaal: € 151,1 miljoen
eigen vermogen: € 72,6 miljoen
geconsolideerde schuld: € 61,0 miljoen
netto schuldgraad: 27,2%

Aandeel staat bijna de helft onder de nettoactief waarde.
Eerst de koers in elkaar trappen en dan een bod van Patronale Life op de rest???

bertje
Forum elite
Forum elite

Bericht door bertje »

Kijk met steeds grotere verbazing naar de koers van banimmo. :shock:

https://www.banimmo.be/kerncijfers

Huidige koers 3.26, Nettoactief per aandeel bedraagt € 6,52 op 30 juni 2023, we staan op een 50% discount. En dat met een schuldgraad van slechts 27.2% (de laagste op de Belgische beurs.)

Het zou me verbazen als Patronale life (63%) niet aan het kijken is om de rest van het bedrijf van de beurs te halen.

Zelfs als ze 50% premie zouden bieden zou het hen minder dan 20 miljoen kosten. (rekening houdend met de eigen aandelen van banimmo) iets wat ze met gemak kunnen betalen.
Ze zouden het samen kunnen voegen met Patronale Real Estate (100% dochter)
wimvd liked last!

wimvd
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 735

Bericht door wimvd »

Ik heb ze een tijdje geleden ook even afgewogen, maar eigenlijk ben je snel uitgepraat met dit aandeel. Ze hebben een negatieve track record en ze keren geen dividend uit. Als je dit afzet tegen de andere vastgoedbevaks die ook een zware ondernotering hebben momenteel maar wel 5% netto dividend uitkeren, dan is de rekening snel gemaakt. Het is inderdaad speculeren op een overname, is niet ondenkbaar gezien eerder al Befimmo en Intervest Offices & Warehouses. Good luck, ik gun het je!

bertje
Forum elite
Forum elite

Bericht door bertje »

En toch geloof ik dat banimmo een verborgen parel is.
Die negatieve track record heeft veel te maken met een grootaandeelhouder die aandelen had gekocht met geleend geld, toen hij moest terugbetalen werden de aandelen gedumpt en door weinig kopers kregen we hier een vrije val.
Dat ze geen dividend geven vind ik geen probleem, liever 27% schulden en geen dividend dan dividend en boven de 70% schulden.
Ik denk ook niet dat er een ander vastgoed aandeel zo’n zware onderwaardering heeft.
Ze bezitten ook nog zeer veel gronden waar ze bezig zijn met vergunningen voor aan te vragen.
Wat wel een feit is, ze mogen eens leren communiceren, laatste persbericht is van 24 augustus… en ook van de analisten moeten we het hier niet hebben. 😉

Plaats reactie