Agfa-Gevaert

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing

zienatje
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 191
Contacteer:

Re: Agfa-Gevaert

Bericht door zienatje » 17 okt 2019 12:36

dafie schreef:
17 okt 2019 12:15
zienatje schreef:
17 okt 2019 11:09
Stressboys schreef:
17 okt 2019 10:29
Vandaag de 4€ slopen? Elke dag een beetje stijgen en dan nieuws over Heathcare? Wie weet... :D
van een verkoop van IT Healthcare moet je niets verwachten; de afsplitsing heeft al meer gekost dan het kan opbrengen.
Een bod op het volledige agfa-gevaert is in de maak, vraag het maar aan Klaus
Hopelijk draait het uit zoals met stada,verdubbeling van de koers dacht ik :?:
De koers van stada was door tussenkomst van AOC verdrievoudigd :

https://www.standaard.be/cnt/dmf20190519_04411428

powered by Surfing Waves

Itsjustme
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 236
Contacteer:

Bericht door Itsjustme » 17 okt 2019 12:44

LIVE. Witte rook in Brussel: “Brexit-akkoord is rond”, kondigen Johnson en Juncker aan
Er is na lang onderhandelen dan toch een akkoord over de brexit gevonden. Dat kondigen Brits premier Boris Johnson en Europees Commissievoorzitter Jean-Claude Juncker aan. De EU-leiders komen vandaag en morgen in Brussel bijeen voor een volle top met als hoofdingrediënt het Britse vertrek uit de EU. Volg de ontwikkelingen hier live.

Als de Noord-Ierse unionisten nu opnieuw dwars gaan liggen...
zienatje liked last!

ugeerts
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 468
Contacteer:

Bericht door ugeerts » 18 okt 2019 21:09

Koers gestrand op €3,98 , weerstand van €4 heeft dus gehouden, maar dat is niet zo belangrijk.
Iemand het laatste personeelsblad gelezen? Je leest er propaganda in, maar één ding heeft mijn aandacht getrokken. Men is na 2018, jaar waar ze gans hun energie met een zekere zelfgenoegzaamheid aan de interne afsplitsing IT healthcare hebben besteed, terug met open ogen naar de buitenwereld gaan kijken. En de pijnpunten en de remedies daartegen worden netjes opgesomd. Investeerders zien een positieve flow die zich zal doorzetten tot dag vd K3 rapportering op 6 november.
Als de omzet K3 dan stabiel blijft tegenover K2, zit er nog een +10% in tot €4,30, koersdoel van KBC, analyst Sips.

Wat betreft onze Activist AOC met 13,62%, denk ik dat de belangen van AOC en Agfa gelijklopend zijn, beide willen IT healthcare de deur uit om dan te investeren in een nieuw industrieel technologie concern "Agfa". De geleidelijke afbouw met mogelijk verkoop van de legacy film business en uitdoving van het pensioenfonds volgt vanzelf na verloop van jaren.
Het pensioen fonds met 1,1 miliard € aan schulden is trouwens de ultieme belemmerende factor voor overneming van Agfa door een derde partij, niettegenstaande zijn lage koers notering.
zienatje liked last!
__________________________________________________________________________________

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 3618
Contacteer:

Bericht door Beheerder » 18 okt 2019 21:32

Wat betreft technische analyse komt er een interessant punt aan. In de weekgrafiek (zie onderstaande afbeelding) was het weekslot net boven de diagonale lange termijn weerstand die al sinds mei 2017 niet meer doorbroken is. Nu is er bevestiging nodig door een toename in volume dus interesse en dan kan het volgende doel ca. €4,34 zijn. Ondanks de mooie stijging in de laatste 2 maanden is de RSI indicator nog niet in de overbought-zone gekomen.
Technische analyse Agfa-Gevaert 18 oktober 2019 (weekgrafiek).png
De groene lijnen zijn steunen en de rode lijnen zijn weerstanden.
U kunt zich hier registreren om de bijlage te zien.
jack. liked last!
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

zienatje
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door zienatje » 19 okt 2019 18:04

ugeerts schreef:
18 okt 2019 21:09
Koers gestrand op €3,98 , weerstand van €4 heeft dus gehouden, maar dat is niet zo belangrijk.
Iemand het laatste personeelsblad gelezen? Je leest er propaganda in, maar één ding heeft mijn aandacht getrokken. Men is na 2018, jaar waar ze gans hun energie met een zekere zelfgenoegzaamheid aan de interne afsplitsing IT healthcare hebben besteed, terug met open ogen naar de buitenwereld gaan kijken. En de pijnpunten en de remedies daartegen worden netjes opgesomd. Investeerders zien een positieve flow die zich zal doorzetten tot dag vd K3 rapportering op 6 november.
Als de omzet K3 dan stabiel blijft tegenover K2, zit er nog een +10% in tot €4,30, koersdoel van KBC, analyst Sips.

Wat betreft onze Activist AOC met 13,62%, denk ik dat de belangen van AOC en Agfa gelijklopend zijn, beide willen IT healthcare de deur uit om dan te investeren in een nieuw industrieel technologie concern "Agfa". De geleidelijke afbouw met mogelijk verkoop van de legacy film business en uitdoving van het pensioenfonds volgt vanzelf na verloop van jaren.
Het pensioen fonds met 1,1 miliard € aan schulden is trouwens de ultieme belemmerende factor voor overneming van Agfa door een derde partij, niettegenstaande zijn lage koers notering.
De belangen van AOC en agfa zijn helemaal niet gelijklopend ugeerts. Reinaudo wil zijn goedbetaalde post bij agfa behouden tot aan zijn ( dikbetaald) pensioen en AOC wil zo goedkoop mogelijk agfa aandelen inkopen om er later een dikke winst uit te slaan.
Gezien de ingewikkelde constructie van AOC moet je er niet aan twijfelen dat AOC reeds ruim boven de 13,62% in agfa zit en zijn stake in agfa nog meer wil opdrijven door goedkope agfa aandelen in te kopen. Zoveel is duidelijk en denk vooral niet dat Klaus Rührig met de aandeelhouders van agfa begaan is , hij wil ze gewoon leegmelken.
dafie liked last!

Itsjustme
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 236
Contacteer:

Bericht door Itsjustme » 20 okt 2019 19:04

En hoe ziet dat leegmelken van de aandeelhouders er in de praktijk uit volgens jou?

ugeerts
Forum veteraan
Forum veteraan
Contacteer:

Bericht door ugeerts » 20 okt 2019 21:42

zienatje schreef:
19 okt 2019 18:04

...en en AOC wil zo goedkoop mogelijk agfa aandelen inkopen om er later een dikke winst uit te slaan.
Gezien de ingewikkelde constructie van AOC moet je er niet aan twijfelen dat AOC reeds ruim boven de 13,62% in agfa zit en zijn stake in agfa nog meer wil opdrijven door goedkope agfa aandelen in te kopen. Zoveel is duidelijk en denk vooral niet dat Klaus Rührig met de aandeelhouders van agfa begaan is , hij wil ze gewoon leegmelken.
Over dit vreemde antwoord moet ik toch even nadenken. Willen we niet ALLEMAAL goedkope aandelen inslaan om ze nadien zo duur mogelijk te verkopen? Als ik of gelijk wie 7 jaar geleden in 2012 Agfa kocht aan 1,25€, was men dan aandeelhouders aan het leegmelken?
De uitspraak raakt kant noch wal, tot mijn euro viel. Zienatje, je had ooit gezegd nooit voor minder dan 9 euro te verkopen, dus in uw ogen is 9 euro een faire value terwijl de markt nu verhandeld aan een zogenaamde unfaire waarde van 3,98€. Zoals wijlen mijn grootmoeder al zei, "Menneken, iets is maar waard dan wat men bereid is er voor te geven", of anders gezegd, dat een aandeel jaren terug noteerde aan het 5 voudige kan zijn maar is totaal zonder betekenis.

Of hoe sommige aandeelhouders trappen in de val van het rechtvaardigheids idee, bijvoorbeeld "ik heb nu al zoveel verloren, ooit gekocht aan 15€ nu op de markt 3€, 80% verloren, dus ooit moet de rechtvaardige heer mij belonen door weer 15 te geven". Zo werkt het zeker ook al niet.
__________________________________________________________________________________

ugeerts
Forum veteraan
Forum veteraan
Contacteer:

Bericht door ugeerts » 20 okt 2019 21:56

Het Brexit toneelstuk van Boris Johnson overtreft grandioos die van Shaekespeare. Een brief schrijven met vraag voor uitstel gevolgd door een 2de brief waarin hij zegt niet helemaal bij zinnen te zijn in zijn eerste brief. Straf. :D

Nietegenstaande Brexit denk ik dat de markt deze week toch verder zal gaan op zijn positieve elan, ik hoop/verwacht dat de weerstand van 4 euro alsnog gaat overschreden worden voor 6 november, dag vd resultaten. Deze zullen belangrijk zijn in die zin dat ze ofwel de eerste ommekeer sinds 2015 naar boven van vorig kwartaal bevestigen -of- ze zeggen dat vorig kwartaal maar een losse flodder was, een zwaluw die de lente nog niet maakt. Vork van -10% of +10% zit er best in op 6 november. :D

zienatje
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door zienatje » 21 okt 2019 09:17

Itsjustme schreef:
20 okt 2019 19:04
En hoe ziet dat leegmelken van de aandeelhouders er in de praktijk uit volgens jou?
De kleine aandeelhouders van agfa laten geloven dat hun aandelen waardeloos zijn om ze dan zelf goedkoop in te pikken. Zoiets als de vos die zei : "de druiven zijn te zuur" (maar hij kon er niet aan)
Laatst gewijzigd door zienatje op 21 okt 2019 09:24, 1 keer totaal gewijzigd.

zienatje
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door zienatje » 21 okt 2019 09:24

ugeerts schreef:
20 okt 2019 21:42
zienatje schreef:
19 okt 2019 18:04

...en en AOC wil zo goedkoop mogelijk agfa aandelen inkopen om er later een dikke winst uit te slaan.
Over dit vreemde antwoord moet ik toch even nadenken. Willen we niet ALLEMAAL goedkope aandelen inslaan om ze nadien zo duur mogelijk te verkopen? Als ik of gelijk wie 7 jaar geleden in 2012 Agfa kocht aan 1,25€, was men dan aandeelhouders aan het leegmelken?
De uitspraak raakt kant noch wal, tot mijn euro viel. Zienatje, je had ooit gezegd nooit voor minder dan 9 euro te verkopen, dus in uw ogen is 9 euro een faire value terwijl de markt nu verhandeld aan een zogenaamde unfaire waarde van 3,98€. Zoals wijlen mijn grootmoeder al zei, "Menneken, iets is maar waard dan wat men bereid is er voor te geven", of anders gezegd, dat een aandeel jaren terug noteerde aan het 5 voudige kan zijn maar is totaal zonder betekenis.

Of hoe sommige aandeelhouders trappen in de val van het rechtvaardigheids idee, bijvoorbeeld "ik heb nu al zoveel verloren, ooit gekocht aan 15€ nu op de markt 3€, 80% verloren, dus ooit moet de rechtvaardige heer mij belonen door weer 15 te geven". Zo werkt het zeker ook al niet.
Het gaat er hier om dat AOC zich nu meer dan een jaar geleden (augustus 2018) heeft ingekocht bij agfa en wij nu nog steeds niet weten wat Klaus Rührig met agfa van plan is. Het is zoals twee advokaten tegen elkaar in 't geniep mompelden : "houd jij ze dom dan hou ik ze arm"

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. 
Registreer binnen enkele tellen

Plaats reactie