Agfa-Gevaert

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing
ugeerts
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 421

Re: Agfa-Gevaert

Berichtdoor ugeerts » 06 Feb 2019 19:23

3logic schreef:
ugeerts schreef:Ik kap er mee voor februari. laat Agfa maar betijen zou ik zeggen. De koers is richtingloos en met lage volumes is die zo fragiel als wat. Fixatie van de koers zal voor maart zijn, in functie van de 12 december paradox uitkomst.
In het slechtste geval, waar de markt van uit gaat, 3,25 en het beste geval waar Agfa van uit gaat, productie op zelfde peil, geen overstock en blockages in de distributie van hard copy in China opgeheven, 4,25 €.
Dat alles zonder rekening te houden met Brexit, US handelsoorlog en toekomst van het afgesplitste IT Healthcare.
Tot in maart :up: :down: :up: :up:

Er zijn nauwelijks verkopers en kopers meer. Wat het aandeel extreem volatiel maakt. Bij nieuws goed of slecht zal het aandeel makkelijk op korte termijn enkele tientallen procenten kunnen fluctueren. De 3,25 euro als bodemgrens? Ik denk het niet dito voor de 4 25 als bovengrens. Gelieve de veiligheidsriemen aan te snoeren voor vertrek...

We zouden vandaag de champagne kunnen bovenhalen met een Agfa die de kaap van 3,50€ overschrijdt, maar het is de moeite niet met slechts 70 k stuks verhandeld. Een gewone dag zit rond 200k.
Over de 3,25-4,25 grenzen moet ik je gelijk geven, het kan in maart, als de kaarten op tafel worden gelegd, gerust hier buiten gaan, maar ik verwacht wel dat we de dag v'o'or resultaten aanbelanden op een gemiddelde van 3,75€, voornamelijk dankzij de algemene stijging van de beursindexen.
Ik heb het gevoel dat IT healthcare vooralsnog nog niet gaat meespelen, tenzij dan voor de bekendmaking van de postjes in het nieuw bedrijf. Alle aandacht (en schrik) in maart dus naar de traditionele business.
__________________________________________________________________________________

Word gratis lid op Beursig.com

Discussieer met duizenden beleggers en profiteer
van minder advertenties en abonneer op onderwerpen.

Registreer nu binnen enkele tellen

powered by Surfing Waves

3logic
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 451

Berichtdoor 3logic » 07 Feb 2019 10:54

BARCO een bedrijf die anno 2000 in dezelfde segmenten hun core hadden namelijk grafische en medische sector behaalt nu reeds zijn winstdoelstellingen voor 2020. @ julien Dewilde je mag gerust vergelijken het is geen Kodak maar makkelijker te vergelijken naar de thuisbasis en succesverhaal qua omturnen van de business. Goed bestuur zoals dat heet. Voorname groei in healthdivisie. Na Philips en HP uitstekende resultaten op deze divisie.
zienatje liked last!

zienatje
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 154

Berichtdoor zienatje » 07 Feb 2019 13:00

3logic schreef:
ugeerts schreef:Ik kap er mee voor februari. laat Agfa maar betijen zou ik zeggen. De koers is richtingloos en met lage volumes is die zo fragiel als wat. Fixatie van de koers zal voor maart zijn, in functie van de 12 december paradox uitkomst.
In het slechtste geval, waar de markt van uit gaat, 3,25 en het beste geval waar Agfa van uit gaat, productie op zelfde peil, geen overstock en blockages in de distributie van hard copy in China opgeheven, 4,25 €.
Dat alles zonder rekening te houden met Brexit, US handelsoorlog en toekomst van het afgesplitste IT Healthcare.
Tot in maart :up: :down: :up: :up:

Er zijn nauwelijks verkopers en kopers meer. Wat het aandeel extreem volatiel maakt. Bij nieuws goed of slecht zal het aandeel makkelijk op korte termijn enkele tientallen procenten kunnen fluctueren. De 3,25 euro als bodemgrens? Ik denk het niet dito voor de 4 25 als bovengrens. Gelieve de veiligheidsriemen aan te snoeren voor vertrek...

Het§ bestuur van agfa is er wel in geslaagd de afsplitsing van IT Healthcare te rekken tot de beurzen instorten.

3logic
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor 3logic » 07 Feb 2019 13:32

Zo laag staat de beurs toch niet lijkt me fair. De groeiprognoses zijn krimpende dus kan inderdaad zijn dat tegen de afsplitsing en de brexit we een crash krijgen. Anderzijds staan hun concurrenten als een Philips, HP, Fuji aan vrij hoge koersen zeker als je vergelijkt met de beurscrash van 2018... eigenlijk is een eventuele overname van health peanuts voor deze bedrijven. En hoe meer omzetafkalving Agfa jaar na jaar doorstaat hoe minder interesse er zal zijn omdat de impact van de overname kleiner en kleiner wordt. Ondertussen maken deze bedrijven WEL interne groei en bestendigen ze opdezelfde markten. De druk op Agfa wordt steeds groter en de causale verbanden van hun slecht beleid des te visueler... Barco is ondertussen teruggeklommen naar hun high level van weleer en stonden aan 17.00 euro. Nu maal 7 en mooie dividenden. Oh ja vergeten te vermelden dat Kodak ondertussen wel failliet is gegaan :think:
zienatje liked last!

Osteles
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 5

Berichtdoor Osteles » 07 Feb 2019 13:44

3logic schreef:Zo laag staat de beurs toch niet lijkt me fair. De groeiprognoses zijn krimpende dus kan inderdaad zijn dat tegen de afsplitsing en de brexit we een crash krijgen. Anderzijds staan hun concurrenten als een Philips, HP, Fuji aan vrij hoge koersen zeker als je vergelijkt met de beurscrash van 2018... eigenlijk is een eventuele overname van health peanuts voor deze bedrijven. En hoe meer omzetafkalving Agfa jaar na jaar doorstaat hoe minder interesse er zal zijn omdat de impact van de overname kleiner en kleiner wordt. Ondertussen maken deze bedrijven WEL interne groei en bestendigen ze opdezelfde markten. De druk op Agfa wordt steeds groter en de causale verbanden van hun slecht beleid des te visueler... Barco is ondertussen teruggeklommen naar hun high level van weleer en stonden aan 17.00 euro. Nu maal 7 en mooie dividenden. Oh ja vergeten te vermelden dat Kodak ondertussen wel failliet is gegaan :think:

Maar je zou dan toch verwachten dat wij (de aandeelhouders) het bestuur wegstemmen en vervangen door een dynamischer bestuur, niet? Per slot van rekening vangen die mensen meer dan genoeg iedere maand om te zorgen dat het bedrijf het goed doet!
zienatje liked last!

3logic
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor 3logic » 07 Feb 2019 13:53

Men heeft enkel enkele standpunten kunnen tegenhouden in het verleden zoals de omstreden poging van huidige directie om zich van een nog hoger loonvoorwaarde te voorzien dan het overdreven loon tot op heden! En dit dankzij enkele Amerikaanse regerteaandeelhouders. Logisch, de meerderheid van de aandeelhouders laat verstek gaan bij een stemming zodat de vriendenkring en ons kent ons het halen. Dat is net de sterkte van deze bijkomende aandeelhouder AOC. Deze zal inderdaad de tering naar de nering kunnen zetten, agendapunten op het vizier kunnen plaatsen en kritsch kunnen zijn over het Agfa-bestuur. Eindelijk zou ik zo zeggen
zienatje liked last!

zienatje
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 154

Berichtdoor zienatje » 07 Feb 2019 19:34

Osteles schreef:
3logic schreef:Zo laag staat de beurs toch niet lijkt me fair. De groeiprognoses zijn krimpende dus kan inderdaad zijn dat tegen de afsplitsing en de brexit we een crash krijgen. Anderzijds staan hun concurrenten als een Philips, HP, Fuji aan vrij hoge koersen zeker als je vergelijkt met de beurscrash van 2018... eigenlijk is een eventuele overname van health peanuts voor deze bedrijven. En hoe meer omzetafkalving Agfa jaar na jaar doorstaat hoe minder interesse er zal zijn omdat de impact van de overname kleiner en kleiner wordt. Ondertussen maken deze bedrijven WEL interne groei en bestendigen ze opdezelfde markten. De druk op Agfa wordt steeds groter en de causale verbanden van hun slecht beleid des te visueler... Barco is ondertussen teruggeklommen naar hun high level van weleer en stonden aan 17.00 euro. Nu maal 7 en mooie dividenden. Oh ja vergeten te vermelden dat Kodak ondertussen wel failliet is gegaan :think:

Maar je zou dan toch verwachten dat wij (de aandeelhouders) het bestuur wegstemmen en vervangen door een dynamischer bestuur, niet? Per slot van rekening vangen die mensen meer dan genoeg iedere maand om te zorgen dat het bedrijf het goed doet!

Er wordt sinds jaren geknoeid met volmachten van afwezige aandeelhouders om het wegstemmen van het bestuur te verhinderen. AOC kan ook met volmachten van afwezige aandeelhouders op de proppen komen om een tegenaanval in te zetten.

ugeerts
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor ugeerts » 07 Feb 2019 20:28

Zoals hier al is gezegd, staan de aandeelhouders van Agfa biezonder zwak. Als jij zelf 0,0001% van de aandelen in bezit hebt zal je gezond verstand wel zeggen niet te hoog vd toren te blazen en te zeggen ik eis dit en ik eis dat.
Als Agfa nu 100.000 aandeelhouders heeft die elk 0,0001 % vd de aandelen hebben... zie je het plaatje?
De meeste nemen niet de moeite de AV te volgen of geven volmachten aan een 1% aandeelhouder die zelf ook het gevoel heeft niks in de pap te brokken.

Gevolg: de RVB kan elk motie zonder veel gemor er door drijven en zichzelf royaal uitbetalen. In 2015 werd het zo gortig dat aandeelhouders een zoveelste opslag hebben kunnen afblokken, een ware krachtinspanning van vele kleintjes

Vandaar dat het uiterst belangrijk is dat er aandeelhouders zijn die wel met de vuist op tafel kunnen slaan van 10% of meer en de grootste is momenteel AOC met rond 12% op weg naar 15% (die ik verwacht tegen maart).

Gans de profiteurs kliek rond Julien De Wilde (en de man zelf), vliegt dit jaar nog buiten, dat staat zo goed als vast.
Over CEO Reinaudo is er nog discussie, de man is een typische saaie boekhouder, heeft de schulden naar zero gebracht sedert 2012, goed werk dat wel, maar mist elke visie; het is geen R.Branson of Elon Musk type. De verwachting is dat hij uit eigen beweging gaat opstappen, het is ook mogelijk dat hij de job van de Wilde overneemt (maar liever niet).
zienatje liked last!
__________________________________________________________________________________

ugeerts
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor ugeerts » 07 Feb 2019 20:42

Het§ bestuur van agfa is er wel in geslaagd de afsplitsing van IT Healthcare te rekken tot de beurzen instorten.

Tja, daar kon Agfa weinig aan doen, zij hadden geen kristallen bol. maar de timing is inderdaad jammer, 2 jaar terug met Compugroup, waren kandidaat kopers waarsch. veel gretiger dan nu. Vandaar dat naar mijn gevoel, er in maart bij de resultaten, er nog niet veel nieuws rond IT healthcare zal zijn. AOC gaat meer tijd nodig hebben

Het probleem wordt ook kleinschaligheid. Agfa wordt te klein om nog in de belangstelling te staan, dus moeten ze zo snel mogelijk af van IT healthcare en moeten zo snel mogelijk met vereende krachten en met de opbrengsten van IT, de traditionele business weer laten groeien. En als het snel moet gaan, doen ze dat best via overnames.
zienatje liked last!

3logic
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor 3logic » 08 Feb 2019 07:19

Probleem is dat je dan investeert in de last man standing. Ik zie niet in dat investeren in de overgebleven industrie zoden aan de dijk brengt. Kijk ronghtenfims zullen stilaan verdwijnen. Kranten en CTP verdwijnen. Ieder jaar gaat er wereldwijd 4 a 5 procent omzet af van deze core. Men moest reeds lang een andere niche ingeslagen hebben. Wat bindt health en printmedia? Precies 3 D. En MIS software in the cloud. En ipv overnames moest het oude Agfa reeds verkocht zijn toen het nog iets opleverde. Nu zit men met de lasten en pensioenen in een afkalvende sector. Eens health verkocht ben ik ribedebi zeker weten. En als se nog lang wachten dan zal het steeds moeilijker worden zeker voor de aandeelhouder. Want Agfa zal wel blijven bestaan, alleen zal de aandeelhouder de pineut zijn net zoals bij Nyrstar en option die ook nog comateus blijven bestaan.
Ps Ugeerts ik denk niet aan stijgende beurzen en een 3,75 tegen maart. De spanning met de Brexit zal oplopen en men zal nerveus worden omtrent de cijfers in een steeds negatieve wereldlijke economische outlook.