Agfa-Gevaert

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing
zienatje
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 154

Re: Agfa-Gevaert

Berichtdoor zienatje » 02 Feb 2019 09:55

3logic schreef:
zienatje schreef:
3logic schreef:Zienatje je mag Agfa niet vergelijken met Materialise van het bestuur van Agfa Enkel met Kodak :oops:

Het gaat erom dat agfa de boot gemist heeft om zich op 3D- printing te gooien om de omzet op te krikken en de winstgevendheid te verhogen

Weet ik was cynisch bedoeld. Het bestuur heeft al heel wat boten gemist ik hoop dat ze deze boot in maart niet missen of ze halen met moeite de haven met hun gepensioeneerde verstekelingen.

Soit afwachten tot maart het hoeft geen gefrustreerd forum te worden van de terecht misnoegde aandeelhouders. :roll:

Agfa-Gevaert heeft ook wel goede produkten : zie op link hierna de prachtige en levendige vis op een kalender gedrukt door Sakawa printing (Japan) op een Jeti Mira LED van agfa.
Volgens een artikel in De Standaard vandaag treedt het handelsakkoord tussen EU-Japan nu in werking. Hopelijk kan agfa daar ook een graantje van meepikken.

https://www.agfagraphics.com/global/nl_ ... light.html

artikel VBO handelsakkoord EU-Japan :

http://www.vbo-feb.be/actiedomeinen/int ... n-werking/

Word gratis lid op Beursig.com

Discussieer met duizenden beleggers en profiteer
van minder advertenties en abonneer op onderwerpen.

Registreer nu binnen enkele tellen

powered by Surfing Waves

speedy
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 10

Berichtdoor speedy » 02 Feb 2019 11:15

ugeerts schreef:Ik kap er mee voor februari. laat Agfa maar betijen zou ik zeggen. De koers is richtingloos en met lage volumes is die zo fragiel als wat. Fixatie van de koers zal voor maart zijn, in functie van de 12 december paradox uitkomst.
In het slechtste geval, waar de markt van uit gaat, 3,25 en het beste geval waar Agfa van uit gaat, productie op zelfde peil, geen overstock en blockages in de distributie van hard copy in China opgeheven, 4,25 €.
Dat alles zonder rekening te houden met Brexit, US handelsoorlog en toekomst van het afgesplitste IT Healthcare.
Tot in maart :up: :down: :up: :up:

... de aandelenkoersen op de beurs lopen nog altijd wat vooruit op wat er komen gaat toch... komende dagen in de gaten houden
Ook gezien dat er een kooporder van 45000 stuks is gepasseerd? Dit is geen particuliere koper toch?
zienatje liked last!

Naz-T
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 186

Berichtdoor Naz-T » 02 Feb 2019 11:23

speedy schreef:
ugeerts schreef:Ik kap er mee voor februari. laat Agfa maar betijen zou ik zeggen. De koers is richtingloos en met lage volumes is die zo fragiel als wat. Fixatie van de koers zal voor maart zijn, in functie van de 12 december paradox uitkomst.
In het slechtste geval, waar de markt van uit gaat, 3,25 en het beste geval waar Agfa van uit gaat, productie op zelfde peil, geen overstock en blockages in de distributie van hard copy in China opgeheven, 4,25 €.
Dat alles zonder rekening te houden met Brexit, US handelsoorlog en toekomst van het afgesplitste IT Healthcare.

... de aandelenkoersen op de beurs lopen nog altijd wat vooruit op wat er komen gaat toch... komende dagen in de gaten houden
Ook gezien dat er een kooporder van 45000 stuks is gepasseerd? Dit is geen particuliere koper toch?

Was aan 3,5 zeker? Ik vond het wel verrassend snel gevuld. Had verwacht dat het een steun ging zijn. Door het hogere volume en stijgende koers heb ik ook het gevoel dat er iets te gebeuren staat. Ben break even bij 4,1
zienatje liked last!

dafie
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 92

Berichtdoor dafie » 02 Feb 2019 12:00

21/12/18 Active Ownership Fund SICAV-FIS SCS Aank. aandelen 500.000 3,290 EUR 1.645.000 EUR
07/12/18 AOC Value S.A.S. Aank. aandelen 469.031 3,749 EUR 1.758.397 EUR
07/12/18 AOC Technology S.A.S. Aank. aandelen 850.000 3,749 EUR 3.186.650 EUR
Kan iemand uitleggen aarom A.O.C telkens onder een andere naam aandelen koopt :?:
zienatje liked last!

zienatje
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor zienatje » 02 Feb 2019 12:13

dafie schreef:21/12/18 Active Ownership Fund SICAV-FIS SCS Aank. aandelen 500.000 3,290 EUR 1.645.000 EUR
Kan iemand uitleggen aarom A.O.C telkens onder een andere naam aandelen koopt :?:

Om de 15% nog niet te moeten declareren veronderstel ik, want dan zou de koers van agfa naar omhoog schieten en dat wil AOC (nog) niet, ze willen nog ettelijke miljoenen agfa aandelen goedkoop inkopen, onder verschillende namen die als "stroman" fungeren (er zijn er nog meer die niet bekend zijn), om ten gepaste tijde de aankopen samen te voegen en zich te manifesteren.
Naz-T liked last!

dafie
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 92

Berichtdoor dafie » 02 Feb 2019 13:19

zienatje schreef:
dafie schreef:21/12/18 Active Ownership Fund SICAV-FIS SCS Aank. aandelen 500.000 3,290 EUR 1.645.000 EUR

Om de 15% nog niet te moeten declareren veronderstel ik, want dan zou de koers van agfa naar omhoog schieten en dat wil AOC (nog) niet, ze willen nog ettelijke miljoenen agfa aandelen goedkoop inkopen, onder verschillende namen die als "stroman" fungeren (er zijn er nog meer die niet bekend zijn), om ten gepaste tijde de aankopen samen te voegen en zich te manifesteren.

kom toch telkens de naam klaus rohrig tegen :think:

zienatje
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor zienatje » 02 Feb 2019 16:16

dafie schreef:
zienatje schreef:

kom toch telkens de naam klaus rohrig tegen :think:

Het is een ingewikkelde soep, die verschillende ondernemingen onder zeggingschap van Klaus Röhrig en zijn partners , lees maar eens ; Ik ben maar een eenvoudige jongen en kom tot de conclusie dat het erom gedaan is om verwarring te stichten m.b.t. de werkelijke stake van AOC in Agfa .
één ding is zeker : als agfa stijgt zal dat inslaan als een donderslag bij heldere hemel : BOUM !!! :

http://www.agfa.com/corporate/news-item ... nformatie/

zienatje
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor zienatje » 02 Feb 2019 19:14

agfa : care you can see ( steenrijke mannen):

https://www.linkedin.com/feed/update/ur ... 996210688/

zienatje
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor zienatje » 03 Feb 2019 08:55

Het is nu wel duidelijk hoe gehaaide raiders te werk gaan om een aanzienlijke stake in een onderneming te verwerven.
Verschillende gegadigden kopen afzonderlijk aandelen van een onderneming op, tot net onder de 3% meldingsdrempel, opdat hun aankopen niet zouden opvallen , en dan plots voegen ze hun stakes samen waardoor de samengevoegde onderneming boven de meldingsdrempel uitkomt en de participatie moet melden aan agfa-gevaert. Dit spelletje kan nog een hele tijd duren en niemand die het ziet ! Er zijn hier twee ballen in het kegelspel ; Florian Schuhbauer en Klaus Röhrig, die aan de koordjes trekken waardoor de poppetjes aan het dansen gaan.

Op 25 juni 2018 sloten AOC Technology S.A.S., AOC Value S.A.S. en Active Ownership Fund SICAV-FIS SCS een gezamenlijk akkoord betreffende de uitoefening van hun stemrechten in de emittent, Agfa-Gevaert NV.
AOC Technology S.A.S. en AOC Value S.A.S. staan beide onder zeggenschap van Active Ownership Fund SICAV-FIS SCS. Active Ownership Fund SICAV-FIS SCS wordt beheerd door Active Ownership Capital S.à.r.l., dat onder de gezamenlijke zeggenschap staat van twee aandeelhouders, Active Ownership Advisors GmbH en Active Ownership Investments Ltd.
Active Ownership Advisors GmbH staat onder zeggenschap van Florian Schuhbauer. Active Ownership Investments Ltd. staat onder zeggenschap van Tamlino Import & Advisory LP, die onder zeggenschap staat van Tamlino lnvestmenls Ltd., die onder zeggenschap staat van Klaus Röhrig.

De meerderheid van de stemrechten in AOC Technology S.A.S. en AOC Value S.A.S. wordt uitgeoefend door Active Ownership Fund SICAV-FIS SCS. De uitoefening van de stemrechten in Active Ownership Fund SICAV-FIS SCS werd hierboven beschreven.
ugeerts liked last!

3logic
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 451

Berichtdoor 3logic » 06 Feb 2019 13:47

Er zijn nauwelijks verkopers en kopers meer. Wat het aandeel extreem volatiel maakt. Bij nieuws goed of slecht zal het aandeel makkelijk op korte termijn enkele tientallen procenten kunnen fluctueren. De 3,25 euro als bodemgrens? Ik denk het niet dito voor de 4 25 als bovengrens. Gelieve de veiligheidsriemen aan te snoeren voor vertrek...