Agfa-Gevaert

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
3logic
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 403

Re: Agfa-Gevaert

Berichtdoor 3logic » 15 Mar 2018 13:01

forumbeurs schreef:
3logic schreef:Vandaag de remonte!?

Zolang de verkoper steeds bij het minste herstel nieuwe aandelen in de verkoop gooit, moet ge nog op geen herstel rekenen. Pas als die partij of partijen stoppen met dumpen of er een grote aankoop partij tegenover komt te staan kunnen we hoger. Nogmaals wie gokt op KT zou eens bedrogen uit kunnen komen. Herstel kan straks beginnen of binnen een jaar. Wie dit kan voorspellen is een waarzegger of het zijn mensen die weten welk nieuws nog zal gebracht worden. Ikzelf neem een horizon van 48 maand voor deze belegging. Maar het blijft voor mij één van de weinige koopwaardige aandelen op euronext. Het recente verleden heeft me alvast ongelijk gegeven, nu zien wat de toekomst zal brengen?

Zoals de TA naar 3.28 ook niet te voorspellen was? Door TA en ervaring kan je wel berekend voorspellen op KT - alleen komen de voorspellingen helaas niet altijd uit 8-) Bij deze ben ik nu veteraan :lol:
timborius liked last!

gede
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 499

Berichtdoor gede » 15 Mar 2018 13:58

3logic schreef:
forumbeurs schreef:
3logic schreef:Vandaag de remonte!?

Zolang de verkoper steeds bij het minste herstel nieuwe aandelen in de verkoop gooit, moet ge nog op geen herstel rekenen. Pas als die partij of partijen stoppen met dumpen of er een grote aankoop partij tegenover komt te staan kunnen we hoger. Nogmaals wie gokt op KT zou eens bedrogen uit kunnen komen. Herstel kan straks beginnen of binnen een jaar. Wie dit kan voorspellen is een waarzegger of het zijn mensen die weten welk nieuws nog zal gebracht worden. Ikzelf neem een horizon van 48 maand voor deze belegging. Maar het blijft voor mij één van de weinige koopwaardige aandelen op euronext. Het recente verleden heeft me alvast ongelijk gegeven, nu zien wat de toekomst zal brengen?

Zoals de TA naar 3.28 ook niet te voorspellen was? Door TA en ervaring kan je wel berekend voorspellen op KT - alleen komen de voorspellingen helaas niet altijd uit 8-) Bij deze ben ik nu veteraan :lol:

Ik geloof echt geen bal in TA en het nut op de beurs. Als je TA had geloofd, had je moeten verkopen op 3,28, want ze zijn tot op 3,25 gezakt. Dan had je daar mooi gestaan met je verkoop op quasi het dieptepunt. :-)

3logic
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor 3logic » 15 Mar 2018 14:04

Noppes TA bij afsluiten gebruiken nooit op de dag ook zo vermeld maar ieder zijn ding hé MACD vind ik ook best interessant om volgen maar uiteindelijk draait alles primordiaal rond de value van het aandeel...

bien
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 47

Berichtdoor bien » 15 Mar 2018 14:26

koop er nu naar eigen vermogen . is veel meer waard !!!! geld op de spaarrekening brengt ook niets op

Eli82
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 44

Berichtdoor Eli82 » 15 Mar 2018 15:09

Buy the dips, :)

Jensen
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 12

Berichtdoor Jensen » 15 Mar 2018 16:51

gede schreef:Ik geloof echt geen bal in TA en het nut op de beurs. Als je TA had geloofd, had je moeten verkopen op 3,28, want ze zijn tot op 3,25 gezakt. Dan had je daar mooi gestaan met je verkoop op quasi het dieptepunt. :-)

Sommige daytraders verdienen geld louter door TA price action. Als je belegt voor de langere termijn heeft het niet zoveel nut, maar ik geloof wel dat het je kan helpen om een betere instap te maken (kijken naar steun e.d.).
Als genoeg mensen er rekening mee houden wordt het ook een selffulfilling prophecy.

dafoe
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 281

Berichtdoor dafoe » 15 Mar 2018 17:23

Jensen schreef:
gede schreef:Ik geloof echt geen bal in TA en het nut op de beurs. Als je TA had geloofd, had je moeten verkopen op 3,28, want ze zijn tot op 3,25 gezakt. Dan had je daar mooi gestaan met je verkoop op quasi het dieptepunt. :-)

Sommige daytraders verdienen geld louter door TA price action. Als je belegt voor de langere termijn heeft het niet zoveel nut, maar ik geloof wel dat het je kan helpen om een betere instap te maken (kijken naar steun e.d.).
Als genoeg mensen er rekening mee houden wordt het ook een selffulfilling prophecy.

had beter ook aan day-traden gedaan,nu zit ik virtueel met duizenden euro's verlies,L.T beleggen is momenteel voor loozers geloof ik. :evil:

3logic
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor 3logic » 15 Mar 2018 21:34

4.2 miljard voor de healthafdeling van Siemens.

JelleD
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 9

Berichtdoor JelleD » 15 Mar 2018 22:16

dafoe schreef:had beter ook aan day-traden gedaan,nu zit ik virtueel met duizenden euro's verlies,L.T beleggen is momenteel voor loozers geloof ik. :evil:

Maar als je uw risico hebt gespreid zullen er, door deze bullmarkt, toch ongetwijfeld wel een paar winnaars in je portfolio zitten die het verlies van agfa kunnen opvangen :)

Umi
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 797

Berichtdoor Umi » 15 Mar 2018 23:17

Als men Siemens aan 31B waardeert, noteren ze aan een FCF multiple van 18,4 over 2017.
Hoge VKS-marge van 12%.
Lijkt me een gevalletje great business @ fair price.

niet gekeken hoeveel cash ze te besteden hebben. willen tot 1,5x Net Debt (incl. pensioenschulden)/Ebitda gaan.