Agfa-Gevaert

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
dafoe
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 268

Re: Agfa-Gevaert

Berichtdoor dafoe » 07 Feb 2018 13:12

3logic schreef:zal wel zijn of eigen aandelen inkopen = vertrouwen naar de toekomst en dit zou dan de eerste keer zijn na10 jaar miserie en cashburn voor de aandeelhouder!

volgens mij koopt reinaudo toch regelmatig aandeeltjes zij het met mondjesmaat,dacht toch al zo'n 200.000,ik hoop meer op die afsplitsing of dat er 1bod komt,wat mij ook opvalt is dat ze flink inzetten op de eco tour,verder moet ik jullie wel gelijk geven,we modderen maar aan.

3logic
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 366

Berichtdoor 3logic » 07 Feb 2018 13:22

met een jaarwedde van ruim 1.6 miljoen euro kan je heel wat aandelen mondjesmaat inkopen - de directie poogde in 2014 ook nog eens betere voorwaarden te bedingen tijdens de jaarvergadering surplus! Dit terwijl de omzet krimpt - de aandeelhouder heeft nog niks teruggezien qua winst nog in een degelijke overname nog in aandeleninkoop of dividend - dit staat los van de splitsing - van de winst indien die structureel is mag toch een (vast) gedeelte terugvloeien naar de aandeelhouder niet? Vraag is: is de winst structureel!

dafoe
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor dafoe » 07 Feb 2018 14:27

achteraf gezien had ik beter alles verkocht en mijn nokia's aan gevuld,weet 1ding zeker als ze wat door stijgen zit ik er flink over te denken de rest vn mijn agfa's buiten te gooien,momenteel rot aandeel,zodra we wat stijgen wordt het af geblokt,wie,wat,hoe enwaarom het blijft gissen. :evil:

starter
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 252

Berichtdoor starter » 07 Feb 2018 14:46

En daarna ? ... zijn ze vertrokken !

:evil:

3logic
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 366

Berichtdoor 3logic » 07 Feb 2018 14:53

Ik hou ze net stevig vast. Voor de eerste keer in decennia lijkt het erop dat er een kans bestaat op kentering. De schulden zijn weggewerkt - er is winst (zij het dit jaar en vorig jaar flink minder dan voorheen). Nu kan mijn inziens de winst terugvloeien naar de aandeelhouder en dit misschien structureel (jaar na jaar). Door de vele aandelen (door kleine waardering - bijgekocht) kan er op termijn een mooi rendement gemaakt worden met dividenden moest men daartoe overgaan...Een geschatte winst van 0.70 euro is niet onmogelijk binnen afzienbare tijd en dividend van 0.30 bruto bijvoorbeeld... Is dit niet het geval dan is er altijd de splitsing en eventuele overname mogelijk... Al stel ik me hier de vraag naar de duurtijd van dit proces. In ieder geval potentieel genoeg - de vraag was bij de KV gaan ze overleven of niet - nu is de vraagstelling gaan ze iets terugdoen naar de aandeelhouder of niet? Gaan ze splitsen of niet? En kijk de koersvorming zal enorm volatiel zijn bij deze nieuwsgaring... Agfa is bovendien een achtergesteld aandeel. Hopelijk stellen ze ons niet teleur wat het toekomstperspectief betreft op de jaarresultaten dat de resultaten beduidend minder zullen zijn is reeds ingecalculeerd... (althans bij mij - KBC ziet het mijn inziens iets te rooskleurig wat winstcijfers betreft). We zullen zien nog even geduld op wat nieuws en nog wat meer geduld op structurele returns ;) . (7/03)

dafoe
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor dafoe » 07 Feb 2018 15:02

3logic schreef:Ik hou ze net stevig vast. Voor de eerste keer in decennia lijkt het erop dat er een kans bestaat op kentering. De schulden zijn weggewerkt - er is winst (zij het dit jaar en vorig jaar flink minder dan voorheen). Nu kan mijn inziens de winst terugvloeien naar de aandeelhouder en dit misschien structureel (jaar na jaar). Door de vele aandelen (door kleine waardering - bijgekocht) kan er op termijn een mooi rendement gemaakt worden met dividenden moest men daartoe overgaan...Een geschatte winst van 0.70 euro is niet onmogelijk binnen afzienbare tijd en dividend van 0.30 bruto bijvoorbeeld... Is dit niet het geval dan is er altijd de splitsing en eventuele overname mogelijk... Al stel ik me hier de vraag naar de duurtijd van dit proces. In ieder geval potentieel genoeg - de vraag was bij de KV gaan ze overleven of niet - nu is de vraagstelling gaan ze iets terugdoen naar de aandeelhouder of niet? Gaan ze splitsen of niet? En kijk de koersvorming zal enorm volatiel zijn bij deze nieuwsgaring... Agfa is bovendien een achtergesteld aandeel. Hopelijk stellen ze ons niet teleur wat het toekomstperspectief betreft op de jaarresultaten dat de resultaten beduidend minder zullen zijn is reeds ingecalculeerd... (althans bij mij - KBC ziet het mijn inziens iets te rooskleurig wat winstcijfers betreft). We zullen zien nog even geduld op wat nieuws en nog wat meer geduld op structurele returns ;) . (7/03)

beste ik hoop van hanser harte dat u gelijk hebt,onder tussen zijn mijn nokia4s op 1week tijd met meer dan 60cent gestegen,kon ik dat maar zeggen van agfa,heb er altijd in gelooft maar duurd me te lang,beloftes altijd maar beloftes maar eens communiceren met de aandeelhouder ho maar,sucses ieder

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 2700

Berichtdoor jens_dev » 07 Feb 2018 15:07

Als je er niet in gelooft, moet je verkopen. Toch simpel? Dan kan je dat geld steken in een bedrijf waarin je wél gelooft.

Nokia en Agfa:
nok.png
U kunt de afbeeldingen in deze bijlage niet bekijken, registreer hier en bekijk de bijlage.
Never waste a good crisis

starter
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 252

Berichtdoor starter » 07 Feb 2018 15:10

Dafoe, altijd bingo gaat op de lange duur ook vervelen :lol:

dafoe
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor dafoe » 07 Feb 2018 19:53

jens_dev schreef:Als je er niet in gelooft, moet je verkopen. Toch simpel? Dan kan je dat geld steken in een bedrijf waarin je wél gelooft.

Nokia en Agfa:
nok.png

heb er al veel verkocht en in nokia geinvesteert,brengt momenteel 1hogere duit op,bedankt voor de sugestie ;)

dafoe
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor dafoe » 08 Feb 2018 16:44

adventist health system kiest voor up-grade DR van agfa health-care.
brizbo liked last!