Agfa-Gevaert

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

ugeerts
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 674

Re: Agfa-Gevaert

Bericht door ugeerts »

Blackadder schreef:
12 mar 2021 20:12
ugeerts schreef:
12 mar 2021 18:29
Het gecontesteerd bericht van een 'paar weken terug' was gedateerd van 23 juni 2020, veel langer geleden dan een 'paar weken'. Ik vindt dit in deze discussie relevant. De persoon heeft zelfs de moeite gedaan om het terug op te zoeken in het verleden, aan dat terug bladeren begin je zo maar niet aan tenzij je het bijgehouden hebt. Vandaar dus mijn verwijzing naar stalk.
iedereen die dit topc volgt zal zich wel herinneren dat je enkele maanden terug niet bepaald positief was over Agfa, dat heeft niets met stalking te maken maar wel met een goed geheugen ;)
Niet positief wil nog niet zeggen negatief, want dan ga je het onderwerp waarover je negatief bent, afbreken. Ik was de laatste maanden 'at best' neutraal over Agfa, wat ik ook meermaals duidelijk maakte met te zeggen dat mijn beleggingstrategie voor Agfa 'houden' was, hetzelfde als neutraal. En waarom komt een poster 10 maanden later af met een post waarin ik schreef 'agfa een vervallen bedrijf, aandeel is rommel' en niet op het moment zelf? Dan hadden we dit misverstand kunnen uitpraten.
Een goed geheugen? Natuurlijk heeft iedereen dat, maar als men dan dit dan staaft met iets wat je gezegd hebt maanden geleden, dan waan ik mij op de rechtbank voor het tribunaal waar speurders je doen en laten volgen om bewijsmateriaal te vinden waarmee ze je confronteren. En daarin kan je ver gaan, in de zin van hé, 10 maand terug zei jij 'abc' (met bewijs) en gisteren zei je 'xyz', weet je eigenlijk wat je wil? Met de onderliggende bedoeling iemands reputatie en betrouwbaarheid af te breken, als dat niet villain is.
Trouwens, zelfs na het bericht betere 2de jaarhelft Agfa, blijft mijn strategie onveranderd 'houden'. Ik ben dus helemaal niet euforisch of alweer Agfa aan het ophemelen zoals die andere poster me van beticht, al zijn er wel wat lichtpunten in Agfa's persbericht. En mag de rechtbank nu de deuren sluiten? Dank u.
__________________________________________________________________________________

bien
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 178

Bericht door bien »

al dat gezaag hier . wie wil geld agfa kopen nu na al die jaren kan niet anders dan stijgen !!!!

sjos
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 733

Bericht door sjos »

bien schreef:
13 mar 2021 09:17
al dat gezaag hier . wie wil geld agfa kopen nu na al die jaren kan niet anders dan stijgen !!!!
Maar zo ken ik nog meer aandelen die al jaren niets doen dwz altijd binnen een kleine bandbreedte op en neer gaan, zonder echte uitbraak. Pandemie of geen pandemie, euforie of geen euforie.
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

ugeerts
Forum elite
Forum elite

Bericht door ugeerts »

sjos schreef:
13 mar 2021 09:59
bien schreef:
13 mar 2021 09:17
Maar zo ken ik nog meer aandelen die al jaren niets doen dwz altijd binnen een kleine bandbreedte op en neer gaan, zonder echte uitbraak. Pandemie of geen pandemie, euforie of geen euforie.
Ik denk dat er zo wel honderduizenden bedrijven zijn in dat geval, alleen zijn die niet beurs genoteerd.
Het eerste beste familiebedrijf of KMO is al tevreden dat elke vennoot netjes is uitbetaald en er fiscaal liefst een nettowinst op de teller komt van 0,0 om de vennootschapsbelasting zo laag mogelijk te houden.

Agfa is wel pubilek of anders gezegd beursgenoteerd, maar heeft in essentie 3 problemen:
1. Voortdurend moeten ze vaststellen dat hun producten tegenover de markt verouderd/niet meer gewild zijn. Denken we maar ad fotorolletjes van vroeger, de agfa bandrecorder tapes, en nu de drukplaten. De jaar omzet lag een paar jaren terug rond 3 miljard, nu net niet gehalveerd op 1,7. Voortdurend stress dus.
2. Het pensioen fonds.
3. Het verspreide aandeelhouderschap, een amalgaam van kleine minderheidsaandeelhouders lager dan 1% en hier en daar wat instutionelen tegen de 5%.
Dat geeft carte blanche aan management die kunnen gaan potvertieren en zichzelf rijkelijk uitbetalen, want niemand kan zwaar genoeg op tafel kloppen.
Gelukkig gaat AOC met zijn 15% dat wel kunnen doen, hoop ik. De daadkracht van de nieuwe ceo Juery lijkt in ieder geval toch al wat hoger dan die van zijn voorganger-lieveling van personeel en vakbonden, Reinaudo.

Tijd is aangebroken voor een kleine aandeelhouder revolte, lijkt me. Maar of dat vanaf de 2de jaarhelft al iets zal opbrengen, daar ben ik niet zeker van. De drukplaten en aanverwante business die meer dan 50% vd omzet uitmaakt, blijft voorlopig een demper.
__________________________________________________________________________________

bien
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 178

Bericht door bien »

AOC zit daar niet voor de lol . zeker gebeurt er iets de volgende maanden of de koers trekt aan of overname
Tomasz007 liked last!

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 5350
Contacteer:

Bericht door Beheerder »

Lotus liked last!
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

Itsjustme
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 270

Bericht door Itsjustme »

En nu, gaat de slak nu weer langzaam in de kuil glijden tot 3,8 of zo?
Dat het maar snel 1 april is en we hopelijk momentum gaan krijgen want
dit was duidelijk weer een korte fase van opveren en dan...

Itsjustme
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 270

Bericht door Itsjustme »

Echt een topaandeel, ons Agfa in de categorie paralympisch...
6% down in de laatste 2 dagen, zo komt die 3,8 nog net iets sneller
dan ik verwacht had. Sorry voor de overbodigheid van deze post
maar ik moet mijn frustratie even kwijt. Mijn vriendin trekt dat niet
meer dus het moet hier maar. :?

ugeerts
Forum elite
Forum elite

Bericht door ugeerts »

Itsjustme schreef:
18 mar 2021 17:51
Echt een topaandeel, ons Agfa in de categorie paralympisch...
6% down in de laatste 2 dagen, zo komt die 3,8 nog net iets sneller
dan ik verwacht had. Sorry voor de overbodigheid van deze post
maar ik moet mijn frustratie even kwijt. Mijn vriendin trekt dat niet
meer dus het moet hier maar. :?
Ik voel jouw pijn, broeder ;)

Ik verwachtte wel dat de koers zou inkakken, zoals al zo dikwijls is voorgevallen bij Agfa na "goed" nieuws, maar had gehoopt dat ze de €4 zouden houden. Het vertrouwen in Agfa komt te voet en vliegt te paard zo weer weg.
Ik zou me echter niet ongerust maken, ik hoop idd in de 2de jaarhelft een verbetering te zien, evenwel zonder veel upside effect, dus nog altijd vastgepind rond de €4. Het drukplaten verhaal is een domper.
Agfa moet je bekijken als een fabriek(je) dat op een zak geld zit, het aandeel is goedkoop geprijsd.
Wat is het probleem? Ze hebben een business executie probleem, niemand wil hun producten of het aantal klanten/omzet slinkt zienderogen waar je bij staat.

Ik val in herhaling, maar mijn strategie is 1. niet verkopen 2. niet kopen 3. niet elke dag naar de koers kijken :D
Itsjustme liked last!

dafie
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 182

Bericht door dafie »

Itsjustme schreef:
17 mar 2021 15:29
En nu, gaat de slak nu weer langzaam in de kuil glijden tot 3,8 of zo?
Dat het maar snel 1 april is en we hopelijk momentum gaan krijgen want
dit was duidelijk weer een korte fase van opveren en dan...
Ik zit maar zo te denken,hoe lager ze staan hoe meer aandelen ze kunnen inkopen met hun 50miljoen euro en vernietigen +hun eigen 4miljoen aandelen,zou wel eens een klap kunnen geven (hopelijk) :idea:

Plaats reactie