Agfa-Gevaert

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

ugeerts
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 674

Re: Agfa-Gevaert

Bericht door ugeerts »

bien schreef:
11 mar 2021 08:43
ja zit er ook al mee van bij de introductie maar bijgekocht aan 3.50 zit nog altijd op verlies . denk wel dat we nu vertrokken zijn .
Kijk, het grote probleem waar Agfa voor staat is de notie dat iedereen denkt dat de grafische sector (drukplaten, printers, plotters) het begeven heeft dank zij covid. Grafisch is over en out en staat jammer genoeg voor meer dan 50% van Agfa's omzet.

Als Agfa beweert dat dat niet zo is en dat we terugkeren in de 2de jaarhelft naar een pre-covid situatie, dan is er geen reden waarom de aandelen koers ook niet zou terugkeren naar die uit 2019.
En daarboven is hun schuldgraad nu nihil en hun balans versterkt dank zij die verkoop van IThealthcare voor 1 miljard euro in de pocket.

Als als als hun bewering uitkomt, dan zie ik de koers boven de €5 te pieken nog dit jaar :D
dafie liked last!
__________________________________________________________________________________

bien
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 178

Bericht door bien »

ja 5 euro zit er zeker in en het zal geen jaar duuren

dafie
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 182

Bericht door dafie »

Als als als hun bewering uitkomt, dan zie ik de koers boven de €5 te pieken nog dit jaar :D
__________________________________________________________________________________

zal waarschijnlijk rapper gaan dan we denken,meer dan 4miljoen aandelen vernietigt en nog een 10miljoen aankopen in april,shorters mogen hun hart vast houden als ze er alleen hebben :lol:
Lees meer op: viewtopic.php?p=536811#p536811 voor meer informatie

Gray
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 276

Bericht door Gray »

Cadian Capital Management, LLC heeft nog 1.66% shortpositie in Agfa, gaat pijn doen.
AGFB Agfa, PSX Phillips 66, HFC HollyFrontier Corp, DECB Deceuninck, BABA Alibaba Group GFI Goldfields GG Goldcorp

dafie
Forum actieveling
Forum actieveling

Bericht door dafie »

Zoals u weet, volgen we bij Deutsche Bank uw portefeuille nauwgezet op. Daardoor kan het gebeuren dat u in uw Online Banking of in uw portefeuilleverslagen bepaalde notificaties ontvangt, wanneer er actie van uw kant vereist is.

Een heel belangrijk element in dit verband betreft de diversificatie van uw beleggingen. Wij hebben de tot dusver geldende diversificatieregels geëvalueerd en beslist om deze enigszins aan te passen.​​​​​​​

Enkele van de bestaande regels waren:

​​​​​​​​​​​​​​Maximaal 10% van de portefeuille Groei mag in een aandeel van dezelfde onderneming belegd worden.
Maximaal 10% van de totale portefeuille mag bestaan uit obligaties van dezelfde emittent.

Om uw totale blootstelling aan een uitgever of onderneming nauwkeuriger te beoordelen, zullen we voortaan de aandelen en de obligaties van dezelfde uitgever/onderneming consolideren om het niveau van diversificatie te bepalen.

Daarom hebben we de hierboven vermelde oude regels vervangen door één nieuwe regel, namelijk dat de totale blootstelling aan één onderneming, voor alle producttypes samen, niet meer dan 10% van uw totale portefeuille mag bedragen.

We zijn ervan overtuigd dat we hierdoor het risico van uw portefeuille nog beter zullen kunnen inschatten.

Hebt u hier verdere vragen over, aarzel dan niet om ons te contacteren of om een afspraak te maken. U kunt hiervoor elke werkdag van 9 tot 17 u. terecht bij Talk & Invest op 078 153 154.

Met vriendelijke groeten

Vincent Delfosse
Vincent Delfosse
Head of Investments & Advisory

Heb dit van mijn bank gekregen,hebben die zomaar te beslissen wat ik met geld doe?is er nog iemand die zo'n brief heeft gekregen :twisted:

forumbeurs
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 106

Bericht door forumbeurs »

ugeerts schreef:
23 jun 2020 19:45
Gewoon rommel, ik krijg al medelijden met AOC, ooit waren dat flitsende coorporate raiders jippy jahee !

Nu zitten ze, en ineens 50 jaar ouder, wat "langer vast in het kapitaal" van een vervallen bedrijfje uit Mortsel. Muurvast tot hun pensioen. En bij uitbreiding, idem vaar de aandeelhouders als ze kunnen leven met een dividenden-loos rendement ietsje hoger dan een spaarboekje van 0,11% per jaar.
Ugeerts je hebt ook al de wildste meningen gehad over Agfa naargelang de koers evolueert. Niemand kan een koers voorspellen. Je kan enkel geloven in een bedrijf of de strategie die het volgt

ugeerts
Forum elite
Forum elite

Bericht door ugeerts »

forumbeurs schreef:
11 mar 2021 16:44
ugeerts schreef:
Gewoon rommel, ik krijg al medelijden met AOC, ooit waren dat flitsende coorporate raiders jippy jahee !

Nu zitten ze, en ineens 50 jaar ouder, wat "langer vast in het kapitaal" van een vervallen bedrijfje uit Mortsel. Muurvast tot hun pensioen. En bij uitbreiding, idem vaar de aandeelhouders als ze kunnen leven met een dividenden-loos rendement ietsje hoger dan een spaarboekje van 0,11% per jaar.
Ugeerts je hebt ook al de wildste meningen gehad over Agfa naargelang de koers evolueert. Niemand kan een koers voorspellen. Je kan enkel geloven in een bedrijf of de strategie die het volgt
Ja zage vent; AOC zit er in van 3 jaar geleden aan 3,75 en 3 jaar later aan 4,1. kan je moelijk flitsend noemen.
En maak voor mijn part van die 5 maar 50 euro.

dafie
Forum actieveling
Forum actieveling

Bericht door dafie »

Agfa splitst grootste activiteit af in apart bedrijf

21/01/2021 om 18:53 door cm, blg - Print - Corrigeer
Agfa splitst grootste activiteit af in apart bedrijf

Agfa. Foto: Kioni Papadopoulos

Delen
Tweet
Mail

Mortsel -

Het Mortselse bedrijf Agfa-Gevaert gaat haar grootste afdeling, die van de digitale drukplaten, reorganiseren. Van een verkoop is niet meteen sprake, en ook voor de drieduizend werknemers lijkt er weinig te veranderen.

Agfa heeft vier afdelingen: Radiology Solutions, HealthCare IT, Digital Print & Chemicals en de grootste, Offset Solutions. Die laatste produceert vooral digitale drukplaten, die in drukkerijen worden ingezet om bijvoorbeeld kranten of commercieel drukwerk te maken. Offset Solutions is goed voor een derde tot de helft van de totale omzet. Er werken ongeveer drieduizend mensen en de afdeling heeft fabrieken in onder meer Duitsland en China.

Moeilijkheden

Maar Offset Solutions heeft het al jaren moeilijk. Steeds meer slaat de digitalisering toe, waardoor de printingmarkt het moeilijker krijgt. Dat heeft ook zijn gevolgen voor de prijzen. Om de winstgevendheid te vergroten, wordt de divisie nu georganiseerd in een zelfstandige vennootschapsstructuur en vennootschapsorganisatie binnen de groep. “Zo kunnen we beter de focus leggen op het verbeteren van de winstgevendheid”, meent woordvoerster Viviane Dictus. Tegelijk wordt ook het productenaanbod aangepast.

De reorganisatie is niet meteen een voorbode van een verkoop van de activiteiten, aldus de woordvoerster. Een zelfstandige structuur zorgt wel voor extra flexibiliteit “indien een strategische optie ons pad zou kruisen”, geeft ze toe. Vorig jaar rondde Agfa al de verkoop van een deel van de HealthCare IT-activiteiten af.
Ik weet niet meer of dit al geplaatst was :!:

forumbeurs
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 106

Bericht door forumbeurs »

ugeerts schreef:
11 mar 2021 17:21
forumbeurs schreef:
ugeerts schreef:

Ja zage vent; AOC zit er in van 3 jaar geleden aan 3,75 en 3 jaar later aan 4,1. kan je moelijk flitsend noemen.
Het gaat me over hoe denigrerend je over Agfa sprak enige tijd terug en hoe je nu weer komt ophemelen. Ik denk dat je de afgelopen paar jaar al zo vaak veranderd bent van mening. Op zich is dat geen enkel probleem. Je mag traden op een aandeel zoveel je wilt maar laat aub die koersvoorspellingen, die trouwens nog nooit zijn uitgekomen, achterwege. Ik ben het volledig met je eens dat Agfa de voorbije jaren niet echt succesvol was voor een belegger. Hopelijk komt daar voor ons beide verandering in. Veel succes
Pietro liked last!

ugeerts
Forum elite
Forum elite

Bericht door ugeerts »

forumbeurs schreef:
11 mar 2021 18:44
ugeerts schreef:
11 mar 2021 17:21
forumbeurs schreef:
ugeerts schreef:

Het gaat me over hoe denigrerend je over Agfa sprak enige tijd terug en hoe je nu weer komt ophemelen. Ik denk dat je de afgelopen paar jaar al zo vaak veranderd bent van mening. Op zich is dat geen enkel probleem. Je mag traden op een aandeel zoveel je wilt maar laat aub die koersvoorspellingen, die trouwens nog nooit zijn uitgekomen, achterwege. Ik ben het volledig met je eens dat Agfa de voorbije jaren niet echt succesvol was voor een belegger. Hopelijk komt daar voor ons beide verandering in. Veel succes
Ben jij een soort van stalker mss? Ik zie dat je mijn posts van maanden geleden bijhoud. En mag een mens niet van opinie veranderen van meneer? Mensen en ook bedrijven veranderen, zo is het leven in goede en slechte dagen.
En kan je ook niet goed lezen? Ik schrijf toch in de voorwaardelijke wijs: ALS ALS wat Agfa beweert uitkomt, dan kan het... enz. De betekenis van "als" ontgaat meneer blijkbaar. Bref, ik vind je gedrag hoogst eigenaardig om niet te zeggen anormaal.
Lukang liked last!

Plaats reactie