Agfa-Gevaert

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

Beleggen met ongekend lage tarieven?
Aandelen BE/NL €2+0,03% / VS €0,50+$0,004 p/st
Kernselectie: Geen kosten turbo's, ETF's en fondsen
DEGIRO: meer informatie / rekening openen

bien
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 165
Contacteer:

Re: Agfa-Gevaert

Bericht door bien »

waren er de laatse 15 jaar aleen maar voor de arbeiders en de managers zeker niet voor de aandeelhouders .

bien
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 165
Contacteer:

Bericht door bien »

de vakbonden zullen er in slagen ook dit bedrijf kapot te maaken zoals ford of vele anderen en de vakbondafgevaardegen zitten nu in de politiek kijk maar eens er ztten er ook in het parlement nu . ze kregen ook nog een opstappremie van 100 000 euro

blotte marc
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 446
Contacteer:

Bericht door blotte marc »

Terwijl op Agfa na mijn portefeuille vandaag met méér dan 2,2 % stijgt, doet de ster van Mortsel er toch 1 centje bij...1 centje... zucht :? :? :?
Van winst nemen is nog nooit iemand armer geworden...

kronos
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 169

Bericht door kronos »

blotte marc schreef:
04 jan 2021 13:20
Terwijl op Agfa na mijn portefeuille vandaag met méér dan 2,2 % stijgt, doet de ster van Mortsel er toch 1 centje bij...1 centje... zucht :? :? :?
Dit is inderdaad een heel saai aandeel.

Wimpie85
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1389
Contacteer:

Bericht door Wimpie85 »

blotte marc schreef:
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd. :up:

Itsjustme
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 266
Contacteer:

Bericht door Itsjustme »

blotte marc schreef:
Tja. En vandaag is het omgekeerde het geval :)

blotte marc
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 446
Contacteer:

Bericht door blotte marc »

Klopt...1,91 % erbij...toch wel 8 cent...zoals in de duivensport " de volgers blijven wachten "... maar als, misschien, oout, indien... eens boven de 4 euro worden we teruggezet... :?
Van winst nemen is nog nooit iemand armer geworden...

ugeerts
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 689
Contacteer:

Bericht door ugeerts »

Ik heb vandaag alles verkocht van Agfa uit mijn actieve portefeuille. 1) omdat ik geld nodig heb voor andere investeringen die (hopelijk) meer opbrengen dan de 2% van Agfa per jaar (nee, Tesla koop ik niet, alhoewel die +2% per dag stijgt, althans tot nu en 2) ik de naam Agfa daar niet meer wil tegenkomen
Ik heb wel nog wat Agfa over in mijn slapende portefeuille waar ik zo een keer om het half jaar naar kijk. Daar hoort Agfa perfect in thuis.
__________________________________________________________________________________

3logic
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 777
Contacteer:

Bericht door 3logic »

Dit persbericht bevat voorwetenschap.

Op 20 januari 2021 drukte de Raad van Bestuur de intentie uit om de Offset Solutions-activiteiten te organiseren in een zelfstandige vennootschapsstructuur en
-organisatie binnen de Agfa-Gevaert Groep. Deze beoogde reorganisatie kadert in het strategische transformatieprogramma voor de Agfa-Gevaert Groep,

Om de rendabiliteit te verbeteren en om een antwoord te bieden op de aanzienlijke afname van de marktvraag, herziet Agfa het businessmodel voor offset, vereenvoudigt het zijn organisatie en stroomlijnt het zijn productaanbod.

De weg naar een bad Agfa en een kleine smalle cap dat rendabel is medisch en digital printing ligt open. Benieuwd hoe ze dit in goodwill zullen afschrijven alsook transformatie pensioenlast en kapitaalreserve dat kan aangewend worden....

dafie
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 177
Contacteer:

Bericht door dafie »

Agfa neemt zorgenkind onder handen
Pascal Juéry, de CEO van Agfa-Gevaert ©Dries Luyten
Vandaag om 08:08

Mortsel gaat de afdeling Offset 'stroomlijnen', nu Covid- 19 de terugloop van de verkoop van drukplaten en software nog versneld heeft.

Agfa-Gevaert AGFB0,00% gaat zijn probleemdochter, de Offset-afdeling, reorganiseren. Dat leert een kort persbericht. Om de scherpe terugval van de vraag op te vangen, neemt Agfa het bedrijfsmodel op de schop. De organisatie wordt vereenvoudigd en het productaanbod wordt 'gestroomlijnd'.

In omzet is Offset de belangrijkste tak van het 'nieuwe' Agfa, wat overblijft van de beeldvormingsgroep na de lucratieve verkoop van het gros van de IT-afdeling.

Maar in de afdeling is de kloof tussen bovenste en onderste lijn enorm: de verkoop van drukplaten en software voor drukkerijen heeft zwaar te lijden onder de digitalisering van kranten, magazines en drukwerk.

Een neergang die de pandemie nog versneld heeft. Over het derde kwartaal van 2020 dook de afdeling 12 miljoen in het rood, waardoor ook het groepsresultaat onder nul dook.
Lees meer
blotte marc liked last!

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Deel kennis en vragen met duizenden beleggers,
minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie