Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

Agfa-Gevaert

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses
forumbeurs
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 61
Contacteer:

Re: Agfa-Gevaert

Bericht door forumbeurs »

ugeerts schreef:
07 jun 2020 20:50
Tomasz007 schreef:
06 jun 2020 16:27
Beste Agfa-kenners

Deze vraag zal misschien wenkbrauwen doen fronsen, maar ik stel ze toch maar ;) . Ik heb vroeger altijd belegd met geld dat ik niet nodig had, ben dan geleidelijk uitgestapt en een woning gekocht, nooit spijt van gehad want al bij al mooi rendement gehaald. Destijds heb ik twee aandelen behouden (kleine posities van ca. €3000) en één van die aandelen is Agfa.

Ik ben compleet niet meer met beleggen bezig wegens tijdsgebrek, heb echter nog steeds deze positie en momenteel staan ze op 20% winst. Door de coronacrisis moeten we ook onze financiën wat bekijken want er komt minder geld binnen. We hebben het geld niet nodig-nodig, maar voor onze gemoedsrust zou het dan ook weer geen kwaad kunnen om het op de spaarrekening te zien staan. Hoe zien jullie dit aandeel de komende maanden evolueren? Oogt de outlook eerder positief of eerder negatief? Ik ken er niet genoeg meer van om een goed oordeel te kunnen vellen en hoop dat enkele mensen hier even hun mening kwijt willen over het globale plaatje. Alvast bedankt!

Groeten
Thomas
Verkopen en zo vlug mogelijk instappen in een industrial zoals Solvay, Saint Gobain. Voor de komende 2 jaar een minimum rendement van +25% per jaar
Beste Ugeerts. U blaast warm en koud als je uw berichten naleest van de afgelopen kwartalen. Feit is dat de koers van Agfa bezwaarlijk duur kan genoemd worden. Ik hoop dat Agfa het verkregen geld zal aanwenden tot inkoop van eigen aandelen wat de werkelijke waarde van de resterende aandelen behoorlijk zal doen stijgen. En deels het geld aanwenden voor een buffer voor hun pensioenverplichtingen. Aandelen moet je goedkoop kopen en duur verkopen. Waarom maken zoveel beleggers tegen deze regel fouten. Ze worden meegesleurd in verhaaltjes van veel te dure aandelen. Door inkoop van eigen aandelen verhogen de meerderheidsaandeelhouders hun participatie zonder bijkomende investering. Momenteel staan er weinig aandelen op mijn aankooplijst.

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

ugeerts
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 659
Contacteer:

Bericht door ugeerts »

Ik ben nochtans klaar en duidelijk waarom ik voor afbouwen kies, lees grondig mijn posts sinds 12 maart aub.

Ik verkoop dus op sterkte en daar zullen wel enige maanden over gaan.

Ik denk wel dat Agfa ook deze crisis in offset gaat overleven, maar dat kan nog vele kwartalen duren. De joint venture met Lucky Huanguang (China) brengt alvast niet de resultaten waar ik vorig jaar zo sterk op gehoopt had.

Agfa heeft geen aandeelhouderswaarde meer gecreerd sinds 2015 toen ze een kortstondige top van €5 haalden. Sindsdien blijft het tussen de ongeveer €3 - €4,75 hangen, iets wat ik ze met ALLE nieuws nu bekend in acht genomen, ze nog voor vele jaren verder zie doen.
__________________________________________________________________________________

sjos
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 570
Contacteer:

Bericht door sjos »

ugeerts schreef:
08 jun 2020 15:35
Ik ben nochtans klaar en duidelijk waarom ik voor afbouwen kies, lees grondig mijn posts sinds 12 maart aub.

Ik verkoop dus op sterkte en daar zullen wel enige maanden over gaan.

Ik denk wel dat Agfa ook deze crisis in offset gaat overleven, maar dat kan nog vele kwartalen duren. De joint venture met Lucky Huanguang (China) brengt alvast niet de resultaten waar ik vorig jaar zo sterk op gehoopt had.

Agfa heeft geen aandeelhouderswaarde meer gecreerd sinds 2015 toen ze een kortstondige top van €5 haalden. Sindsdien blijft het tussen de ongeveer €3 - €4,75 hangen, iets wat ik ze met ALLE nieuws nu bekend in acht genomen, ze nog voor vele jaren verder zie doen.
Al jaaaren in portefeuille. Nog ook meegedaan aan de laatste KV van rond de 4 €. Liggen dus nog altijd daaronder.
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

blotte marc
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 365
Contacteer:

Bericht door blotte marc »

Die KV dateert al van november 2010...aan 3.45 p/a...ik heb daar ook op ingetekend, en zit nog steeds met die rommel... :oops:
Wimpie85 liked last!
Van winst nemen is nog nooit iemand armer geworden...

sjos
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door sjos »

blotte marc schreef:
09 jun 2020 09:26
Die KV dateert al van november 2010...aan 3.45 p/a...ik heb daar ook op ingetekend, en zit nog steeds met die rommel... :oops:
Klopt. Door die datum opgave van jouw heb ik gemakkelijk teruggevonden dat ik op 15/11/2010, 206 aandelen bij de KV had aangekocht.
Mijn eerste aankoop was op 31/07/2007 aan 15,50 €. Jawel.En dan uiteraard de theorie volgend van "averaging down" de maanden erna steeds bijgekocht. Zodat ik nu, ook met die KV aan een gemiddelde aankoopprijs sta van... 9,19 €.
Al jaren niet naar gekeken.
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

dafie
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 153
Contacteer:

Bericht door dafie »

blotte marc schreef:
09 jun 2020 09:26
Ik heb toen ook strips gekocht aan 0,90euro die daarna vernietigt werden dus dat was samen 4,35euro :down:

bien
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 107
Contacteer:

Bericht door bien »

ja zit er ook al 20 jaar mee!!! stelselmatig bijgekocht maar zit ook nog aan een gemiddelde van 9 euro per stuk hopelijk komt er eens een einde aan !

kronos
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 159

Bericht door kronos »

Eerste pakket aangekocht op 22 februari 2010 aan 6,49 euro. Daar zit ik nog altijd mee opgescheept maar uit principe verkoop ik dit pakket niet. Daarna stelselmatig lager en lager ingekocht. Op die lager ingekochte pakketten heb ik door de jaren heen toch wel enkele mooie winsten geboekt.

sjos
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door sjos »

Agfa sluit drukplaatfabrieken

(ABM FN) Agfa-Gevaert wil zijn productiecapaciteit voor drukplaten reorganiseren en heeft besloten twee fabrieken in Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk te sluiten. Dit kondigde het bedrijf donderdagochtend aan.
"Door de aanzienlijke en structurele afname van de vraag in de extreem competitieve offsetdrukmarkt is Agfa genoodzaakt om zijn productiecapaciteit te optimaliseren door haar aan de veranderende marktomstandigheden aan te passen", verklaarde Agfa de keuze.
Het sluiten van de fabrieken is volgens Agfa een moeilijke maar absoluut noodzakelijke beslissing "om de aanwezigheid in de offsetmarkt te vrijwaren", voegde Agfa toe.
In totaal raakt het besluit 251 werknemers.

Financiële details van de keuze maakte Agfa niet bekend.
De sluiting zal plaatsvinden na de afronding van de geldende informatie- en consultatieprocedures in beide landen.
dafie liked last!

zienatje
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 225
Contacteer:

Bericht door zienatje »

de tijd vandaag :

Agfa-Gevaert AGFB-2,87% doet waar het ervaringsdeskundige in is: herstructureren. De Mortselse beeldvormingsgroep kondigt aan zijn drukplaatfabrieken in Pont-à-Marcq (Frankrijk) en Leeds (Verenigd Koninkrijk) te sluiten. De groep verwijst naar de 'aanzienlijke en structurele afname van de vraag in de extreem competitieve offsetdrukmarkt'. Bijgevolg ziet Agfa zich genoodzaakt zijn productiecapaciteit te 'optimaliseren'.

Beide vestigingen produceren Agfa’s Thermofuse-drukplaten. 'De marktvraag naar dit product daalt nog sterker dan die voor de meeste andere drukplaten', zegt Agfa in het persbericht. 'Helaas tonen de marktvooruitzichten geen verbetering in de komende jaren.'

De beslissing kost 175 jobs in Pont-à-Marcq (Frankrijk) en 76 in Leeds (VK).

Agfa levert 3,13 procent in.

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie