Agfa-Gevaert

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses
Itsjustme
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 256
Contacteer:

Re: Agfa-Gevaert

Bericht door Itsjustme »

ugeerts schreef:
23 jun 2020 19:45
Gewoon rommel, ik krijg al medelijden met AOC, ooit waren dat flitsende coorporate raiders jippy jahee !

Nu zitten ze, en ineens 50 jaar ouder, wat "langer vast in het kapitaal" van een vervallen bedrijfje uit Mortsel. Muurvast tot hun pensioen. En bij uitbreiding, idem vaar de aandeelhouders als ze kunnen leven met een dividenden-loos rendement ietsje hoger dan een spaarboekje van 0,11% per jaar.

Ik denk dat Agfa straks gewoon van de beurs gehaald wordt en we rond de 5 euro per aandeel krijgen. Kom maar op. Champagne staat klaar.
dafie liked last!

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

vault77
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 123
Contacteer:

Bericht door vault77 »

dat dat eens kon waar zijn :up:

USSENTERPRISE
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1470
Contacteer:

Bericht door USSENTERPRISE »

Itsjustme schreef:
24 jun 2020 10:54
ugeerts schreef:
Gewoon rommel, ik krijg al medelijden met AOC, ooit waren dat flitsende coorporate raiders jippy jahee !

Nu zitten ze, en ineens 50 jaar ouder, wat "langer vast in het kapitaal" van een vervallen bedrijfje uit Mortsel. Muurvast tot hun pensioen. En bij uitbreiding, idem vaar de aandeelhouders als ze kunnen leven met een dividenden-loos rendement ietsje hoger dan een spaarboekje van 0,11% per jaar.

Ik denk dat Agfa straks gewoon van de beurs gehaald wordt en we rond de 5 euro per aandeel krijgen. Kom maar op. Champagne staat klaar.
Zet best een fles Champagne Millésimé klaar : die gaat vele jaren mee.
HoubyTelli liked last!

Itsjustme
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 256
Contacteer:

Bericht door Itsjustme »

USSENTERPRISE schreef:
24 jun 2020 11:27
Itsjustme schreef:
24 jun 2020 10:54
ugeerts schreef:

Zet best een fles Champagne Millésimé klaar : die gaat vele jaren mee.

Haha grapjas. Dit gaat echt niet zo blijven slabakken.

ugeerts
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 661
Contacteer:

Bericht door ugeerts »

Ik vrees er voor. Herinner je in hun jaarverslag 2019 de niet-gerealiseerde winst post van -150 miljoen op hun offset divisie?
En hoe zou het ondertussen vergaan zijn met drukwerk en de offset business in het algemeen?
Solvay heeft vandaag al een verlies afschrijving opgebiecht op een business afdeling.
__________________________________________________________________________________

dafie
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 154
Contacteer:

Bericht door dafie »

zo maar een idee,mischien houd AOC expres de koers laag zodat agfa eigen aandelen goedkoop kan inkopen en daarna vernietigen,zou goed zijn voor hun en andere aandeelhouders,wie weet :idea: 8-)

Lukang
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 612
Contacteer:

Bericht door Lukang »

Eén van de tien favorieten voor tweede jaarhelft.
Agfa-Gevaert (ISIN-code: BE0003755692)
Agfa ontsnapt natuurlijk ook niet aan het coronavirus en rekent op een “aanzienlijke
impact” op de hele drukindustrie. Daar werd op het einde van 2019 al een last van
66,7 miljoen euro genomen door de zwakte in de offsetindustrie. Operationeel
toonden de divisies Radiology Solutions en HealthCare IT veerkracht in het
eerste kwartaal. De brutomarge kon dankzij kostenbesparingen redelijk
beschermd worden. De groep slaagt er verder in om het werkkapitaalniveau en
de kapitaalsuitgaven te beperken. De netto financiële schuld daalde en wordt
aangevuld met de opbrengst van de verkoop van de HealthCare IT-activiteiten
aan Dedalus. Vooruitkijkend lijkt de waardering erg aantrekkelijk volgens KBC
Securities.
KBC Securities heeft een “Kopen”-advies voor Agfa-Gevaert met een koersdoel
van 5,80 euro.
(bolero)
dafie liked last!
port. Bekaert Proximus Nyrstar Elia Agfa Tess. Socfinasia Ahold engie Enel Telecom Italia Pfizer tinc Solvay Telenet kbc euronav Xior Sofina ab inbev gimv umicore neste nokia en fondsen

blotte marc
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 365
Contacteer:

Bericht door blotte marc »

Schermvullende weergave

Behalve inkt maakt Agfa ook grote inkjetprinters. Zo drukt het het inktverbruik en dus ook de gebruikskosten. © Lieven Van Assche
Vandaag om 20:16
Om een nieuw soort inkt te maken breidt de beeldvormingsgroep Agfa-Gevaert haar productiesite in Mortsel uit.

Agfa-Gevaert gaat inkjetinkt op waterbasis maken, een nieuw product dat het zelf ontwikkeld heeft. Dat wordt vooral gebruikt in de decosector: van meubelen tot laminaatvloeren en decorpapier. 'Om het hoofd te bieden aan de groeiende vraag investeert Agfa aanzienlijk in de uitbreiding van de productiecapaciteit', zegt woordvoerder Johan Jacobs.

Agfa integreert de productie van de nieuwe inkt in de al bestaande faciliteiten in Mortsel. Er komt dus geen nieuwe fabriek. Er wordt ook geen nieuw personeel aangeworven. De productiecapaciteit zou voldoende moeten zijn om de verwachte toename van het inktvolume in de komende vijf tot tien jaar te dekken.

Groeipijlers
'De inkjetinktbusiness is een van onze groeipijlers', zegt Tom Cloots, directeur van de industriële inkjettak. Behalve inkt maakt Agfa ook grote inkjetprinters. Zo drukt het het inktverbruik en dus ook de gebruikskosten.

'De afgelopen twintig jaar hebben we een platform voor inkjetinkten gebouwd dat wordt ingezet voor het hele productieproces, van de eerste testen tot inktproductie op volledige schaal. Onze inktverkoop is jaar na jaar gestaag gegroeid en we hebben de productiecapaciteit geleidelijk aan vergroot. Het is tijd voor een nieuwe investering om de groeiende vraag bij te houden.'

Bron : De Tijd
dafie liked last!
Van winst nemen is nog nooit iemand armer geworden...

Filantroop
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 605
Contacteer:

Bericht door Filantroop »

Wie injectinkt zegt, zegt Agfa, wie printers zegt, zegt onder meer Global Graphics...
Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat AGFA nog steeds aast op de overname van deze grafische parel.
Toevallig vandaag verscheen er in de tabellen van GG een aankooporder van 10000 stuks aan 3,00EURO.
Uiteraard peanuts maar voor GG is dit toch weeral een hele poos geleden dat zo'n order - zonder nieuws - over de toonbank rolde.
Wait and see!

K/w
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1130
Contacteer:

Bericht door K/w »

Filantroop schreef:
30 jun 2020 22:38
Wie injectinkt zegt, zegt Agfa, wie printers zegt, zegt onder meer Global Graphics...
Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat AGFA nog steeds aast op de overname van deze grafische parel.
Toevallig vandaag verscheen er in de tabellen van GG een aankooporder van 10000 stuks aan 3,00EURO.
Uiteraard peanuts maar voor GG is dit toch weeral een hele poos geleden dat zo'n order - zonder nieuws - over de toonbank rolde.
Wait and see!
Zéér straffe uitspraak als je het mij vraagt? Iemand plaatst zich aan de biedzijde met 10 K en jouw besluit is, dat er hierdoor een overname in de lucht hangt? Ik geef kan het je op een presenteerblaadje geven, in géén duizend jaar!

Jij bazelt maar wat en je verward iedere keer weer, fictie met werkelijkheid? Net zoals je tijdens de lockdown in bpost heb geïnvesteerd, omdat er meer wagens van bpost dan van PostNL te zien waren? Al bij al één van jouw strafste uitspraken?!
Wees hebzuchtig als de markt angstig is en
wees angstig als de markt hebberig is.

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie