Agfa-Gevaert

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing
Itsjustme
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 219

Re: Agfa-Gevaert

Berichtdoor Itsjustme » 12 Jun 2019 19:18

bien schreef:erweegt meer overnames om de recente groei te ondersteunen in de combinatie van medische monitoring en behandelingen. Dat meldde persbureau Bloomberg woensdag.

CEO Frans Van Houten zei in een interview veel voordeel te zien van de naadloze integratie tussen de apparaten en de visualisaties die artsen krijgen tijdens hun ingrepen. Hij zei zich te kunnen voorstellen dat het bedrijf zou kijken naar een toekomstige uitbreiding van de apparatenportefeuille.

Philips kocht in 2017 Spectranetrics uit Colorado voor 1,7 miljard dollar, om uit te breiden van medische beeldapparatuur naar producten waar beeld en behandeling samengaan, zoals hartcatheters.

De divisie diagnoses en behandelingen was de snelstgroeiende divisie van Philips in het eerste kwartaal van 2019.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 9 dat ze er maar aan beginnen ben het wachten moe!

Ik ook... Geen zin om de koers weer slaksgewijs in de put te zien afglijden. Hopelijk is het uiterlijk q3 afgerond.

Beleggen met zéér aantrekkelijke tarieven
(klik op broker en vraag vrijblijvend informatie aan)
MeXeM DEGIRO LYNX
Inbev à €6.000 €3,60 €4,28 €6,00
Extra's o.a. 3 maanden
gratis coaching
Geen kosten bij ETF
en turbo kernselectie
Gratis tips en geen
wisselkoersmarge
bekijk hier meer brokers

powered by Surfing Waves

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 3187

Berichtdoor Beheerder » 12 Jun 2019 19:58

Op de daggrafiek is de koers van Agfa-Gevaert aangekomen op de diagonale lange termijn steun. Dit is met de diagonale doorgetrokken groene lijn aangegeven in de onderstaande grafiek. Wanneer het hier doorheen zakt is er steun rond €3,35. In de grafiek is ook een driehoek te zien die door de diagonale weerstand en steun wordt gevormd (geel gearceerde vlak). Een uitbraak uit dit patroon kan soms sterk zijn.

Technische analyse Agfa-Gevaert 12 juni 2019 (daggrafiek).png
U kunt de afbeeldingen in deze bijlage niet bekijken, registreer hier en bekijk de bijlage.
Banner liked last!
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

dafie
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 99

Berichtdoor dafie » 20 Jun 2019 13:22

Door admin ABVV Agfa Gevaert inOngecategoriseerd

Dit artikel is overgenomen uit ” de tijd ”

Klaus Röhrig (41) is de opvolger van Julien De Wilde (75), die afgelopen week na tien jaar afscheid nam van de beeldvormingsgroep.

De raad van bestuur van Afga heeft dinsdag na de algemene vergadering een nieuwe voorzitter gekozen.

Klaus Röhrig, de nieuwe voorzitter van Agfa-Gevaert.

Het is de 41-jarige Oostenrijker Klaus Röhrig van Active Ownership Capital (AOC), de aandeelhoudersactivist die in sneltempo een belang van 13,4 procent verwierf en zo Agfa’s grootste aandeelhouder werd.

Röhrig richtte AOC in 2015 mee op. Daarvoor werkte de econoom van 2000 tot 2006 bij de zakenbank Credit Suisse First Boston in Londen, en van 2006 tot 2012 bij Elliott Associates van Paul Singer. Singer is een van de beruchtste activisten ter wereld. Hij kreeg na jaren strijd Argentinië op de knieën en deed AB InBev 2 miljard extra ophoesten voor concurrent SABMiller.

“Ik ben verheugd om mijn traject bij Agfa-Gevaert verder te zetten.

Het bedrijf heeft nog altijd uitdagingen voor de boeg en ik kijk er naar uit om ze samen met het hele team aan te pakken”

KLAUS RÖHRIG

NIEUWE VOORZITTER VAN AGFA-GEVAERT
Hopelijk maakt hij van agfa ook een sucses :!: :up:
Wimpie85 liked last!

ugeerts
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 427

Berichtdoor ugeerts » 20 Jun 2019 20:52

dafie schreef:Door admin ABVV Agfa Gevaert inOngecategoriseerd

Dit artikel is overgenomen uit ” de tijd ”

Klaus Röhrig (41) is de opvolger van Julien De Wilde (75), die afgelopen week na tien jaar afscheid nam van de beeldvormingsgroep.

De raad van bestuur van Afga heeft dinsdag na de algemene vergadering een nieuwe voorzitter gekozen.

Klaus Röhrig, de nieuwe voorzitter van Agfa-Gevaert.

Het is de 41-jarige Oostenrijker Klaus Röhrig van Active Ownership Capital (AOC), de aandeelhoudersactivist die in sneltempo een belang van 13,4 procent verwierf en zo Agfa’s grootste aandeelhouder werd.

Röhrig richtte AOC in 2015 mee op. Daarvoor werkte de econoom van 2000 tot 2006 bij de zakenbank Credit Suisse First Boston in Londen, en van 2006 tot 2012 bij Elliott Associates van Paul Singer. Singer is een van de beruchtste activisten ter wereld. Hij kreeg na jaren strijd Argentinië op de knieën en deed AB InBev 2 miljard extra ophoesten voor concurrent SABMiller.

“Ik ben verheugd om mijn traject bij Agfa-Gevaert verder te zetten.

Het bedrijf heeft nog altijd uitdagingen voor de boeg en ik kijk er naar uit om ze samen met het hele team aan te pakken”

KLAUS RÖHRIG

NIEUWE VOORZITTER VAN AGFA-GEVAERT
Hopelijk maakt hij van agfa ook een sucses :!: :up:

Er zijn tal van problemen opgedoken bij Agfa Gevaert, maar het voornaamste is wel de afkalvende omzet van de traditionele business. Nadat ceo Meiraudo tot ieders teleurstelling begin 2018 zei dat 2018 het zoveelste jammere maar noodzakelijk overgangsjaar ging worden, verwachte iedereen in 2019 K1 een kentering of ten miste stabilisatie te zien. Niet dus, wel meer van hetzelfde. Meiraudo beseft het zelf nog niet, maar met het ontslag van zijn oud vriendje en laat-maar-waaien ex. voorzitter en notoir blaaskaak Dewilde en zijn gevolg , en ingeval 2019 K2 nog steeds geen kentering vertoont, dat hij niet langer op de schopstoel zit maar hij Dewilde stante pede mag vervoegen.

En dan komt er een einde aan de veel te hoge verloningen en komt er een einde aan een vakbond of management dat zich nog steeds in een grote multinational waant.
Voeten op de grond en deze keer ernstig werken aan de herorientering van het bedrijf, hoor ik Klaus Rohrig al zeggen. Voor de oude cultuur binnen Agfa is er geen plaats meer, en dat geldt zowel voor zowel management als vakbond.
__________________________________________________________________________________

3logic
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 456

Berichtdoor 3logic » 24 Jun 2019 19:08

Ik hoop dat Klaus niet zegt. Die Dewilde heeft voor mij een tweede Traffigura pad voorbereid cfr Nyrstar. Afhankelijk zijn van tweede partij bij blijvende kalvende omzet en banden met de voornaamste overnemer van hun groeisegment :roll:

Itsjustme
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 219

Berichtdoor Itsjustme » 25 Jun 2019 11:17

Als een slak die in een kuil glijdt. Na 6 dagen achter elkaar rood had ik toch wel een dagje groen verwacht maar ook vandaag zal die dag niet zijn zeker? :roll:

ugeerts
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor ugeerts » 25 Jun 2019 14:57

3logic schreef:Ik hoop dat Klaus niet zegt. Die Dewilde heeft voor mij een tweede Traffigura pad voorbereid cfr Nyrstar. Afhankelijk zijn van tweede partij bij blijvende kalvende omzet en banden met de voornaamste overnemer van hun groeisegment :roll:

Er zijn idd overeenkomsten in die zin dat een externe partij op korte termijn het hoogste aandeel belang neemt in een publiek bedrijf dat gekenmerkt wordt door een sterk versnipperd aandeelhouderschap. Die partij, of ze nu 13,4% (of 25% bij nyrstar) in bezit heeft, kan dan gemakkelijk de plak zwaaien. Maar AOC, met minder dan 10 werknemers, heeft niet de ambitie de enige leverancier of klant van dat bedrijf te worden zoals by nyrstar, en dat sluit dus de meeste malversaties uit. Dat ze samenwerken of proberen Healthcare te verkopen aan Compugroup die zijn vorig bod introk 2 jaar geleden wegens het organisatie chaos (teveel samenhang) binnen Agfa, wat nu verder is opgesplitst, lijkt mij ook voor ons, kleine aandeelhouders, een voordeel.

Agfa moet wel nog wennen aan de nieuwe realiteit. Met een omzetdaling van meer dan 5% jaarlijks die al 8 jaar gaande is, is het niet langer verantwoord management verloningen en vakbondseisen die datern uit de tijd dat ze nog een multinational waren, te tolereren. De CEO mag voor mij als eerste vertrekken, en het personeels aantal van +- 9600 tegen iets meer dan 10000 8 jaar geleden, is nog lang niet proportioneel evenredig gezakt als als de omzet.
Laatst gewijzigd door ugeerts op 25 Jun 2019 15:14, 2 keer totaal gewijzigd.
__________________________________________________________________________________

ugeerts
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor ugeerts » 25 Jun 2019 15:05

Itsjustme schreef:Als een slak die in een kuil glijdt. Na 6 dagen achter elkaar rood had ik toch wel een dagje groen verwacht maar ook vandaag zal die dag niet zijn zeker? :roll:

Agfa volgt gewoon de beursindex. Paar maanden terug piekte de Bel20 tot boven 3800, nu draaien ze rond 3500 of -10%. De Agfa koers piekte toen rond 3,80€. De dag volumes zijn ook laag, minder dan 200k tegenover het totaal van ongeveer 171000k aandelen in omloop

bien
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 67

Berichtdoor bien » 25 Jun 2019 18:01

en we dalen rustig verder.amaai

Word gratis lid op Beursig.com

Discussieer met duizenden beleggers en profiteer
van minder advertenties en abonneer op onderwerpen.

Registreer nu binnen enkele tellen