Agfa-Gevaert

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
dafoe
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 281

Re: Agfa-Gevaert

Berichtdoor dafoe » 22 Mar 2018 19:56

Lotus schreef:
dafoe schreef:niet meer normaal,het is pompen of verzuipen,wanneer je ook koopt het gaat nog lager,daarnet geprobeerd nog maals mijn aandelen vast te klikken in de verkoop op 4euro,gaat niet,onrealistisch wordt er gezegd,als je al met uw aandelen niet meer kunt doen watje wilt van de bank hebben shorters vrij spel :evil: en kunnen ze uw aandelen uitlenen.

Dat is volgens mij een sprookje en nu zijn het de boze shorters weer. Ga er maar vanuit dat institutionele beleggers de meeste invloed hebben en als die hier weinig inzien en ergens meer rendement verwachten dan trekken ze hier de centen uit.

probeer maar je aandelen hoger te zetten,mij lukt het niet,na enkele minuten staan ze weer in mijn portefeuille.deutsche bank :evil:

ugeerts
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 340

Berichtdoor ugeerts » 22 Mar 2018 19:59

Lotus schreef:
dafoe schreef:niet meer normaal,het is pompen of verzuipen,wanneer je ook koopt het gaat nog lager,daarnet geprobeerd nog maals mijn aandelen vast te klikken in de verkoop op 4euro,gaat niet,onrealistisch wordt er gezegd,als je al met uw aandelen niet meer kunt doen watje wilt van de bank hebben shorters vrij spel :evil: en kunnen ze uw aandelen uitlenen.

Dat is volgens mij een sprookje en nu zijn het de boze shorters weer. Ga er maar vanuit dat institutionele beleggers de meeste invloed hebben en als die hier weinig inzien en ergens meer rendement verwachten dan trekken ze hier de centen uit.

Wie is de genadeloze verkoper die nu al 10 dagen (na de bekendmaking resultaten) voor verliezen van -2% tot -7% op rij zorgt?
Norges bank? De panikerende particulier? Institutionele fondsen?
Vandaag -4% , maar met een Bel 20 -2%, niet geheel abnormaal. Zie eens naar Kredietbank. Kbc vandaag -3,5% en al de rest ook in't rood.
Dagvolume van 800k in plaats van de piek van 1200k, lijkt geleidelijk af te nemen naar de normale 100-200k per dag, goed teken.
Shorters? Net FSMA shortsell (google daarop) opgezocht. Agfa komt zelfs niet voor in hun excel, er zijn zero shorters op Agfa.
__________________________________________________________________________________

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 1900

Berichtdoor Beheerder » 22 Mar 2018 20:16

Bij deze een technische analyse van Agfa Gevaert op basis van de software van ProRealtime. Inmiddels is de koers onder het 200 daags voortschrijdend gemiddelde gedoken dat doorgaans een goede steun moet zijn. De volgende steun van betekenis is €2,718 en dit is de horizontale lange termijn steun. De RSI is inmiddels onder de 30 gedoken wat neerkomt op oversold (ook zonder de RSI is dat te zien ;) ). Persoonlijk gebruik ik de RSI pas als koopindicator als deze weer opwaarts door de 30 gaat.

Technische analyse Agfa Gevaert 22 maart 2018.png
U kunt de afbeeldingen in deze bijlage niet bekijken, registreer hier en bekijk de bijlage.
ugeerts liked last!
Voor vragen of informatie kunt u rechts bovenaan de pagina op contact klikken

kierkegaard
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 352

Berichtdoor kierkegaard » 23 Mar 2018 08:47

Moet 4 à 5 jaar geleden zijn dat ik nog in dit topic ben geweest, maar agfa nadert mijn aankoopzone. Ik volg het morgen en volgende week van iets dichterbij.
lode78 liked last!

lode78
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 45

Berichtdoor lode78 » 23 Mar 2018 10:22

ik ben het ook in het oog aan het houden...aan welke prijs denkt u voor aan te kopen
groet

ugeerts
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 340

Berichtdoor ugeerts » 23 Mar 2018 11:37

lode78 schreef:ik ben het ook in het oog aan het houden...aan welke prijs denkt u voor aan te kopen
groet

De markt laat zich niet timen, en een bodem prijs al zeker niet. Van een bodem is men pas zeker de maand(en) daarna.
De klassieke manier om te proberen een bodem te benaderen na een steile diepe put van ik zeg maar -25% op 2 weken, is aan te kopen bij een stijging van bv +5% onder heel zwaar volumes, wat voor Agfa meer dan 1000K stuks per dag betekend (normaal 100-200k).
Van de technisch analyse vd beheerder boven zie ik alleen 2,70€ als een geloofwaardige steun. Als de paniek zoals momenteel bezig is op de beurzen (dow gisteren -3%, bel20 nu -1,8%) zich in de komende dagen verderzet, dan kan het zo diep gaan
lode78 liked last!
__________________________________________________________________________________

lode78
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor lode78 » 23 Mar 2018 11:54

ugeerts schreef:
lode78 schreef:ik ben het ook in het oog aan het houden...aan welke prijs denkt u voor aan te kopen
groet

De markt laat zich niet timen, en een bodem prijs al zeker niet. Van een bodem is men pas zeker de maand(en) daarna.
De klassieke manier om te proberen een bodem te benaderen na een steile diepe put van ik zeg maar -25% op 2 weken, is aan te kopen bij een stijging van bv +5% onder heel zwaar volumes, wat voor Agfa meer dan 1000K stuks per dag betekend (normaal 100-200k).
Van de technisch analyse vd beheerder boven zie ik alleen 2,70€ als een geloofwaardige steun. Als de paniek zoals momenteel bezig is op de beurzen (dow gisteren -3%, bel20 nu -1,8%) zich in de komende dagen verderzet, dan kan het zo diep gaan

goede uitleg thx
ps aan 2.7 koop ik sowieso...ik bezie het toch op LT
fijne dag en merci nog

kierkegaard
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor kierkegaard » 23 Mar 2018 14:31

groet

Aan deze prijs. Ik kocht deze morgen een eerste schijf aan 2,98. Maar ik koop altijd in brokken dus heb nog ruimte mocht het lager gaan.
charel01 liked last!

lode78
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor lode78 » 23 Mar 2018 14:33

why not...in brokken is beter ja...wacht nog even af se

kierkegaard
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor kierkegaard » 23 Mar 2018 14:51

Mijn aankooptrigger situeerde zich op de 3 en mocht het daar nog enkele keren meer dan 10% ondergaan, koop ik misschien nog 1 à 2 keer bij.
lode78 liked last!